PDA

View Full Version : J&T Guitars



AntiqueBurst
20 mei 2006, 16:05
Nog iemand klant bij J&T ( Jonas en Tom ) ?


Ik moet eerlijk zeggen, ik ben bijzonder gecharmeerd door die mannen.

Mijn eerste gitaar die ik bij hun kocht was een '57 RI Historic Goldtop ( m'n eerste Gib trouwens) Heb ik een jaar geleden 2de hands 1850 betaald. In bijna 'mint' toestand
Na een klein jaartje spelen, en enkele andere Gibsons te hebben getest kwam ik tot de vaststelling dat die hals mij eigenlijk echt niet lag. Net een baseballbat.

Ik heb toen contact met hun opgenomen om te vragen of ze de Gib terug wouden overnemen... helaas stond hun budget dat toen niet toe ( t'is maar een klein zaakje he )
Maar ze wouden me wel helpen de gitaar opnieuw te verkopen.

Nog geen week later belde Tom me op, ik mocht de gitaar langsbrengen.
Dit heb ik ook gedaan.

Nog 2 dagjes wachten, toen kreeg ik opnieuw een telefoontje.
Ik kon m'n geld komen halen.
En raad eens ?
1850,00 terug in de pocket !

Dit vond ik dus geweldig ! Zoiets maak je bij de 'grote' zaken toch niet meer mee.

Dus ik wou natuurlijk opnieuw bij hun een Gib kopen. Ze toen hadden een Classic (honeyburst, denk ik) met een heerlijke hals, en een heel vette flametop standard hangen.
Het gekke van de 2de gitaar is dat ik als tochwel overtuigd 'Gib-man' niet met een Gib maar met een Heritage H150 ben buitengelopen. Wat een tokkel !!
Maar goed Het hele Heritage verhaal is voor een ander topic.

Nu mijn eigenlijke vraagjes

Nog iemand al bij J&T geweest ?
Vinden jullie het ook zo leuk om in een klein zaakje terecht te komen, waar er nog echte gitaar-passie aanwezig is ?

Outrage
20 mei 2006, 16:41
Ja hoor. Hier in Gent hebben we nog wel kleine zaken. Er is eentje volgestampd met gitaren, kerel achter de toog is wel vriendelijk. Alleen jammer dat hij nooit heeft wat ik zoek. Tot een jaar geleden hadden we hier ook een winkel die echt top was. Een kerel die heel veel van gitaren en versterkers afwist, zowat alle herstellingen zelf deed, en er vaak niet te veel voor vroeg. Ik ben ooit eens bij 'm binnengekomen en hij was net bezig aan 'n gitaar(tje) die een jongentje had laten vallen, hij was 'm "efkes aan't helpen". Ik ben er ook wel eens buitengegaan met plectrums en kleine kabeltjes. We hadden zo lang staan praten dat we dat helemaal vergeten waren. Ik heb zelfs van mijn eerste gitaar nog geld terug gekregen, dat had te maken met de nieuwe prijslijsten. Kun je je dat voorstellen, ik ging een gitaarwinkel buiten met 50 euro meer op zak?