PDA

View Full Version : Suggesties voor buizencombo tot zo'n 600 euro



De Teng
20 mei 2006, 15:55
He lui,

jullie lezen het goed. Om geen dingen over het hoofd te zien open ik hier maar even een topic over. Binnenkort heb ik geld om een leuke (tweedehands) combo te kopen na jarenlang zonder te zitten... ik kon het toch niet laten. ;)

Ik speel op een Strat (ook altijd gedaan) en heb een aantal dingen in mijn achterhoofd op z'n tweedehandsch. Ik speel funk/bluesy/rockachtige dingen. Clean moet dus goed en een snoeiharde distortion hoeft niet, transparante sounds vind ik wel top om te hebben. Ook als het kanaaltje lekker vervormt.

Koch
Studiotone
Twintone

Trace Elliot
Bonneville
Speed Twin C30 of C50

(mocht het mogelijk zijn dit soort bakken te scoren voor dat geld, spul is amper te vinden vanwege stop in productie door Trace)

Mesa Boogie
Subway Rocket Reverb

Ideeen en opmerkingen over de genoemde bakken zijn zeer welkom. De Koch's zijn een aantal topics geleden al aardig besproken, dat idee is me wel duidelijk.

Nog toe te voegen is dat ik een Tube 50 van H&K heb gehad en een Peacemaker 20 van Ashdown. Beiden vond ik prima, maar zoek toch net wat anders.

Bedankt alvast, ik ben er van overtuigd dat hier genoeg knowhow aanwezig is!

De Teng

nielsduursma
20 mei 2006, 16:14
je zegt zelf blues en helder clean icm. met een strat denk ik gelijk aan fender in dit geval.

Toaster
20 mei 2006, 16:17
Ja maar een twin hb je niet zo gauw voor 600,-euro.

Je kan inderdaad beter kijkn naar een tweedehands koch of een musicman combo ofzo.

Daar kun je hel veel knten me op wat betreft clean. (anders: ze hebben veel verschillende clean geluiden)

nielsduursma
20 mei 2006, 17:03
ik heb niks gezegd over een twin :stop:
die bleus en hot rods klinken wel goed vind ik. zijn ook niet zo duur.

spanky_franky
20 mei 2006, 17:07
ik heb niks gezegd over een twin :stop:
die bleus en hot rods klinken wel goed vind ik. zijn ook niet zo duur.
+1 Hot rod.

AART
20 mei 2006, 17:08
Koch
Studiotone
Twintone

Trace Elliot
Bonneville
Speed Twin C30 of C50

Mesa Boogie
Subway Rocket Reverb
Studio .22+
Caliber .50+



Asteblieft

Shifty
20 mei 2006, 17:18
-1 Hot Rod (no effance... just kiddin' :D)

Ik zou 's een Fender Blues Deluxe/ Deville proberen. Hetzelfde idee als een Hot Rod met een mooiere reverb en beter looks (maar das persoonlijk)

http://www.elderly.com/fmic/items/images/130N/FBDTR_front.jpg

Hoe dan ook: Een strat over een Fender Hot Rod of Blues is fantastisch!

Test trouwens ook Koch Twintone of Studiotone. Hele veelzijdige amps met een top sound.

Succes!

Bluesbroeder
20 mei 2006, 18:25
Die Blues Junior uit de Hot Rod serie van Fender, is dat wat? 12 inch speaker, 15 watt dus ook lekker voor thuis, reverb. Heb hem alleen nog niet gespeeld. Iemand hier die er een heeft? Is het qua tone veel minder dan een Hot Rod Deluxe (ook 12 inch maar 40 watt)

De Teng
20 mei 2006, 21:23
Bedankt voor de input!

De Hotrod is idd ook wel een optie misschien, de tweed uitvoering zegt me niet veel extra. Qua looks heb ik het liefst een mesa of de genoemde Trace bakken. Prachtig groenige bekleding met zwart erdoorheen, maar daar gaat het niet om.

Ik speelde ook nog met het idee om een EBS Valvedrive te kopen (ja voor bas, so what..haha.. gitaar zal ie vast super klinken en bas speel ik ook al jaren..) zodat ik die ook als uitbreiding kan gebruiken voor mijn bassrig. Hoe dan ook.. een gitaarspeaker maakt het nogal harsh, maar de versterkers zijn erg ok.

Met een Bag End 12" zou het opgelost zijn en een topje.. maar dan wordt het weer echt wat te duur.

More combo-advice? ;)

BeeJee
21 mei 2006, 03:37
Een geheimpje (niet doorvertellen, maar :cooler: briljant clean kanaal):
Bedrock...

Orpheo
21 mei 2006, 07:34
van wat ik ervan lees, moet de t.s. eens kijken naar vox... of kijken naar die fenders die aangeraden worden.

funky sound, toch krachtig, lekker clean en toch een lekkere rocksound.. dat schreeuwt eigenlijk (bij mij dan) HIWATT!!!! maar das wellicht (zeker weten) buiten budget van de T.S...

Chili666
21 mei 2006, 10:28
Laney heeft 2 combotjes in deze prijsklasse (tweedehands), voor zover iemand geinteresseerd is in laney :)

De Teng
21 mei 2006, 11:38
Is ook nog een goeie ja, Laney is niet zoveel mis mee hoor. Die buizencombo's van ze klinken erg ok, de heads al helemaal. Worden door veel profs ook gebruikt, en niet de slappe rockers, ook de metalheads.

Ik zal idd eens goed rondkijken. De Bedrock is een leuk geheim.. maar 2.12" is me te groot! In dat geval heb ik liever een topje met kast eronder. Combo wordt dan niet echt compact meer of zo.. ;)

Wilco
21 mei 2006, 12:17
Wat wil je er mee gaan doen? Alleen voor thuis, of ook optreden ermee?

De Teng
21 mei 2006, 15:11
Thuis en opnemen, maar als ik lees dat met 20W van de Koch STudiotone je behoorlijk wat lawaai kunt maken zit ik daar niet zo over in. Ik ga toch niet in een loeiharde band.. bovendien heb ik zelf een 50W buizenamp gehad en die zette ik nog niet eens op de helft.

Het vermogen vind ik dus niet een ding per se, maar de mogelijkheid laat ik wel open in elk geval.

nielsnielsniels
21 mei 2006, 20:38
Vox AC15 , Randall RG50 , 2dehandse JCM800/900 , JTM 30/60 . H&K 20 Watt Tube Edition geloof ik , die nieuwe epiphone dingetjes noem maar op.

robgebbink
21 mei 2006, 23:21
idd. LANEY zou ik zeker ook eens bekijken. De VC 30 moet 2e hands wel in jouw prijsklasse komen. Nieuw zit ie onder de 1000 euro. Cleane kanaal klinkt kraakhelder, lead kanaal is voor blues etc. prima. Mooie amps hoor.

tmcm
21 mei 2006, 23:39
Ik hoor niemand hier iets roepen over de peavey classic 30 of delta blues?
een fender blues deluxe zie je 2e hands voor rond de 500 voorbij komen, ook een vrij realistisch bedrag
AC-15 is een beetje te prijzig misschien, heb een jaar lopen speuren naar zo'n ding, heb er uiteindelijk 750 voor moeten neerleggen (beste amp investering ooit wat mij betreft)

De Teng
22 mei 2006, 10:10
idd. LANEY zou ik zeker ook eens bekijken. De VC 30 moet 2e hands wel in jouw prijsklasse komen. Nieuw zit ie onder de 1000 euro. Cleane kanaal klinkt kraakhelder, lead kanaal is voor blues etc. prima. Mooie amps hoor.

Ik zag er net eentje te koop voor min. 400 euro tweedehands. Lijkt me zeker een optie.. de looks doen ook wel wat moet ik zeggen!

Kim Wilson
22 mei 2006, 10:35
Ik gebruik de Hotrod Deluxe ook voor blues. Prima bakkies met een heerlijk clean en een goed bruikbare drive, mits met zorg en aandacht afgesteld. De drive is beter dan die uit mijn Bluesdriver...

BartL
9 augustus 2006, 22:53
GEEN TWIJFEL:

Peavey Delta Blues :cooler:

Clean doet hij IMO niet onder voor Rivera bijvoorbeeld!

Fox
9 augustus 2006, 23:39
GEEN TWIJFEL:

Peavey Delta Blues

Je kunt ook opteren voor een Peavey Classic 30, die is ook zeer goed voor zijn geld vind ik en heeft ( persoonlijk natuurlijk ) een prachtig clean geluid en de overdrive/distortion klinkt ook nog zeer goed op deze versterker. Echt een zeer goede versterker voor zijn geld. De Delta Blues vind ik ook een zeer goede amp, maar hij klinkt natuurlijk toch net iets anders en ik vind dan persoonlijk de peavey classic beter, maar dat is smaak natuurlijk.

Mvg,

Fox

BartL
10 augustus 2006, 00:23
Die heb ik nog nooit gehoord, dus je zou best gelijk kunnen hebben :)

Hier de Delta Blues: http://student.infonomics.nl/students/b.loog/Delta%20Blues.mp3

nielsnielsniels
10 augustus 2006, 01:00
Neem een Laney VC30, in Nederland heb je ze alleen boven de 600 euro .
ik heb mijne nieuw ( 2x10' versie ) gekocht voor 550 EURO bij een Engelse site (http://www.imuso.co.uk/) dat is incl. verzendkosten én footswitch.

Clean is prachtig, met bright switch wordt alles nog mooier, dus helderder,sprankelender.Reverb is ook heerlijk, heel mooi.

Drive is perfect voor blues, dus geen high gain, ik heb zelf een Roger Mayer Classic Fuzz ervoor gehangen krijg je Hendrix sound zeker uit, maar je kan dus elk distortion pedaaltje ervoor hangen.

Verder helemaal perfect, clean blijft zelfs goed op 10!

Je hebt ze in 1x12 en 2x10 en nog eentje denk ik, ze zijn 30 watt.

Zit precies in je budget, dus doen zeg ik je !

Pat85
10 augustus 2006, 11:38
Die Blues Junior uit de Hot Rod serie van Fender, is dat wat? 12 inch speaker, 15 watt dus ook lekker voor thuis, reverb. Heb hem alleen nog niet gespeeld. Iemand hier die er een heeft? Is het qua tone veel minder dan een Hot Rod Deluxe (ook 12 inch maar 40 watt)

Ik heb em, en bet er zeer tevreden mee, al is de 15 watt wel wat misleidend, je zal hem vaak niet helemaal open kunnen draaien hoor.
er zijn mensen die de blues jr een van de betere amps vinden uit de hot rod serie, maar ik heb zelf de hot rod ed niet bespeeld dus kan daar niks over zeggen.

kunk
10 augustus 2006, 22:58
Hallo De Teng,

Zie dat je al veel goeie berichten over de Laney VC 30 hebt gekregen, binnen je budget kun je als je goed zoekt denk ik ook nog wel voor de VC50 gaan van Laney. Veelzijdig met zijn 2 kanalen die ook nog elk een drive mogelijkheid hebben. Kun je van clean tot scheur goed uit de voeten.

Kunk

blademan
10 augustus 2006, 23:22
He Teng,
ik heb de VC30 212 van Laney en ben er zeer over te spreken. Prachtig clean kanaal (ik speel een Blade Strat) en de Drive is voor Blues en Classic Rock zeker de moeite waard.
Mooie amps hoor!!

anvil
10 augustus 2006, 23:25
Vox AC15 , Randall RG50 , 2dehandse JCM800/900 , JTM 30/60 . H&K 20 Watt Tube Edition geloof ik , die nieuwe epiphone dingetjes noem maar op.

Heb zojuist een JTM30 gekocht (312) en ben er helemaal verliefd op! Na een Valvestate 8240 is dit echt een openbaring. Een JTM30 zou je 2e hands voor zo'n 350 goed aan moeten kunnen komen, houd je nog wat over voor of extra box, of een leuk pedaaltje (JTM30 komt pas echt lekker los met iets als een Tubescreamer ervoor) Eventueel een JTM60 als je echt meer nodig hebt...

Volume is genoeg voor kleine gig, meer dan voldoende voor oefenruimte of thuis. Maar de lekkere drive komt al bij lage volumes, dus je bent niet verplicht hard te spelen om een goede sound te krijgen.