PDA

View Full Version : Boss DD-20 vraag



ruezzz
20 mei 2006, 15:15
Ik las op HC dat in de modulatiedelay-modus alleen de 'rate' en 'depth' van de modulatie regelbaar zijn... mis je dan geen 'level' om de hoeveelheid modulatie van de delay binnen te perken te houden?

Verder lijkt het me wel interessante kandidaat opvolger van mijn MemoryMan... (of collega-pedalboard-bewoner)

robert-gitarist
20 mei 2006, 15:21
Als ik na de DD-20 kijk:

http://media.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,sameday/DD20-369ee64ce8394a7b22ca9e979b2d25ac.jpg

zie ik links boven in Level staan ;)

Mitch
20 mei 2006, 16:12
Da's heel slim verzonnen natuurlijk, maar het slaat helaas niet op de diepte van de modulatie in de delays, het is gewoon de parameter van de delay zelf :sssh:

De modulatie-delay is niet erg heftig en is wel wat heftiger te maken door de depth maximaal te zetten, maar vergelijkbaar met een DMM wordt het niet. Wat daarentegen wel erg goed werkt is de Tape Delay en dan twee koppen instellen.Het is natuurlijk fundamenteel anders, maar zeker met akkoordenwerk geeft het een mooi ruimtelijk effect waar toch iets werking in zit. Voor echt gemoduleerde delay geef ik nog steeds de voorkeur aan de Ibanez DML, al is ook die weer anders dan bijvoorbeeld de Memory Man of Memory Lane doordat hij daarwerkelijk de delaytijd moduleert, voegt geen modulatie toe aan de delays.

ruezzz
20 mei 2006, 16:38
Thanx, ik denk dat ik em maar eens moet testen.

Lijkt me inderdaad dat ook de 'depth' als levelknop (voor de modulatie) zou kunnen dienen...

Mitch
20 mei 2006, 20:43
Eén ding: als je 'm in de winkel test, probeer of je de gebruiksaanwijzing kan inzien. Er zijn een aantal functies die je niet direct kunt bereiken en die je ook niet direct verzint (bepaalde knoppen tegelijkertijd indrukken etc.) maar wel erg nuttig zijn, zoals bijv. het instellen van depth en rate bij Mod. Delay en het instellen van 2 koppen bij Tape Delay, of het instellen van de lange delay bij Double Delay.
Ook het instellen van het algehele level (-10dB/+4dB, voor gebruik in de loop of gebruik vóór de pre amp) is zoiets, kun je pas regelen als je een knop ingedrukt houdt terwijl je het apparaat inschakelt.

Lucluc
20 mei 2006, 23:54
...interessante kandidaat opvolger van mijn MemoryMan...

Waarom? (+tien karakters)

ruezzz
21 mei 2006, 03:26
Nou, omdat ik dacht dat de MemoryMan de geest gegeven had...
Had alles geprobeerd - andere adapter - kabelbreuk etc.
Bleek er IN de adapter een soldeerverbinding los zat...
(Die dingen zijn ook een crime om open te maken - wie dat bedacht heeft verdiend een flinke trap onder zijn balzak)
De MemoryMan is te gek natuurlijk, maar ik dacht als ik dan toch een andere delay moet hebben...
Zat eerst weer naar een analoge te kijken: Diamond Memory Lane - lijkt me ook vet, maar wel prijzig. Ik wil toch die DD-20 eens testen, ben benieuwd - ben wel een echte delayfreak... soundclips klinken niet verkeerd, je kunt een aantal presets programmeren (mijn MemoryMan is helemaal ondergekliederd met een zwarte stift met delaytijden en dan nog is het gokken)

De MemoryMan zit in mijn kleine setup - in mijn rack heb ik een TC-2290 en een Korg SDD-3000. Maar als je in een klein kroegje moet spelen met een combootje is het wel handig een paar pedaaltjes mee te nemen - en gaan met die banaan ;)

Aimé
1 juni 2006, 17:56
Hey, effe nog een vraagje:

Zou een DD-20 bezitter eens een geluidsfragmentje kunnen maken van een reverb-geluid, maar met een bepaalde setting van de DD-20 (in zoverre dit mogelijk is)
Dankkk