PDA

View Full Version : Het verschil tussen een LP Custom en LP Supreme



stumpy
20 mei 2006, 11:46
Ik ben bezig met de aankoop van een LP, en ik twijfel nog tussen deze twee gitaren. Zelfde pickups, Custom solid - Supreme chambered, andere tuners (of zijn het toch dezelfde? andere naamgeving iniedergeval, maar ze lijken wel op elkaar)...
Ik heb niet de kans beide gitaren over mijn eigen versterker (Marshall TSL 100 + 1960AV) te testen, en ik vroeg me af wat dat chambered met de sustain en klank zal doen. En welke tuners zijn eigelijk beter?

Orpheo
20 mei 2006, 12:55
supreme is chambered. dat heeft niet echt invloed op je sustain. t heeft wel invloed op je sound! t klinkt wat meer als een ES335 dan als een les paul (grof gezegd!!!).op de achterkant zit nog een esdoorn plaat (op de mahonie). ook nog een klankverschil. de rest is cosmetisch.

ik zou zelf gewoon gaan voor de custom. die heeft voor mijn gevoel meer power en ballen dan een supreme, ondanks dat de supreme wel immens mooi is!

nielsduursma
20 mei 2006, 12:59
dat klopt zo ongeveer wel ja, de supreme is iets subtieler zegmaar. stel dat je zware metal zou spelen kan je beter voor de custom gaan. en als je wat lichtere jazz wilt spelen is de supreme beter zegmaar.

maar je zal het moeten uitproberen om erachter te komen wat voor jou het beste is natuurlijk.

stumpy
20 mei 2006, 13:23
Nou, ik zat iniedergeval flink te gassen op een alpine white custom OF supreme, ik vond de custom er mooier uitzien, maar looks zijn natuurlijk niet alles. Ik moet maar eens opzoek anar een winkel waar ik custom en supreme op een tsl100 kan testen ofzo... Nog een vraagje.. Hoe zit het met de standaard kwaliteit van een custom/supreme? een standard laat nog wel eens de wensen over...

Orpheo
20 mei 2006, 13:45
Nou, ik zat iniedergeval flink te gassen op een alpine white custom OF supreme, ik vond de custom er mooier uitzien, maar looks zijn natuurlijk niet alles. Ik moet maar eens opzoek anar een winkel waar ik custom en supreme op een tsl100 kan testen ofzo... Nog een vraagje.. Hoe zit het met de standaard kwaliteit van een custom/supreme? een standard laat nog wel eens de wensen over...

in dat opzicht laat een custom minder te wensen over dan een supreme. in theorie. een custom komt uit de customSHOP en de supreme uit de 'gewone' shop... das t verschil. maar je moet t zelf eens proberen. bij sacksioni en bij max guitars kan je ze BEIDEN proberen. op een tsl100, dat weet ik niet. denk t eigenlijk niet...

Ritch
20 mei 2006, 15:09
op een tsl100, dat weet ik niet. denk t eigenlijk niet...

Neemt-ie z'n eigen toch mee? Ne pas de problème, lijkt mij.

Orpheo
20 mei 2006, 16:40
Neemt-ie z'n eigen toch mee? Ne pas de problème, lijkt mij.

precies. my thoughts exactly. maar de ts vroeg om een zaak waar ze alle 3 hadden staan. nja, losse head meenemen is geen probleem, en beide toko's hebben een 1960 kast staan.

stumpy
20 mei 2006, 17:55
oké, dan ga ik daarvoor, bedankt voor de tips