PDA

View Full Version : Wie heeft de fender Blues Junior



Bluesbroeder
20 mei 2006, 10:47
is er hier iemand die de Fender (Hot Rod) Blues Junior heeft? is die een beetje te pruimen? klinkt hij als een doos met weinig laag of toch een beetje als zijn grotere broer de Deluxe? ik zou hem kopen voor thuis en studiogebruik. ik weet dat hij maar 1 kanaal heeft en niet high gain is maar dat is prima voor mij. ik zou jullie ervaringen op prijs stellen.

Les Paul
21 mei 2006, 10:51
Ik heb hem nu een jaar of 2. Het is een fijne versterker, met een echt Fender karakter. Voor thuis gaat hij wel hard. Ik zet er regelmatig een Power Soak tussen.
Qua klank is hij eerder donker dan schel.

Pat85
21 mei 2006, 11:01
Ik heb 'em ook, heerlijke, typisch Fender ampje. zn 15 watt lijkt ideaal voor thuis, maar hij gaat erg hard...niet iedereen gelooft dat het maar een 15watt buizenamp is.
maar hoe dan ook kan ik em zeker aanraden als je een single channel fender amp zoekt.

Bluesbroeder
21 mei 2006, 11:14
is het een goede oefenversterker, of is hij qua tone ook gewoon echt goed en te vergelijken met de Hot Rod Deluxe? met andere woorden: is het eigenlijk de single channel versie van de Deluxe (maar dan met minder wattjes)?

Rhythm Machine
21 mei 2006, 11:42
De Deluxe heb ik lang geleden gehad, kan niet echt meer vergelijken. De Junior is een veelzijdig beestje, zeer wel geschikt voor thuis, maar ik heb hem ook al verschillende keren op een podium gezien.

RM

Wilco
21 mei 2006, 12:13
Ik geloof dat ik wel eens een plaatje heb gezien van Chris Rea die twee Blues Jrs gebruikte op het podium.
Heb hem zelf ook al enkele jaren, puur voor thuis. Ik gebruik heb met een Mini MASS ertussen, want ik vind hem idd te hard voor thuis. Voor een podium denk ik dat 'ie niet voldoende volume levert. Geluid vind ik helemaal niet slecht voor die prijs.

heavy-metal-thunder
22 mei 2006, 13:17
Ik heb de BJ gehad. Of hij nou echt als de grote Fenders (Twin Rev of Super Reverb) klinkt, durf ik wel in twijfel trekken. Maar hij klinkt goed, warm, bluesy, maar ook mooi clean. Je hebt er een fat switch op, waardoor hij wat meer gain heeft.

Hij gaat inderdaad erg hard. Mijn makker repeteert er regelmatig mee en heeft er ook al mee opgetreden (bluesformatie bestaande uit bas, drum, zang en 1 gitaar). Maar een powersoak voor thuis vind ik overdreven en weggesmeten geld. Ik vind dat je dat op geen enkele mastervolume echt nodig hebt. Want naarmate je de attentuator meer laat werken, vermindert je tone. Dus kan je evengoed je volume wat dicht schroeven.

De BJ heeft 2 minpunten:
- hij heeft veel bas en het maakt niet veel verschil uit of je die nou open of dicht draait. Maar dit is niet zo erg.
- Het grootste probleem vind ik dat hij niet zo "pedal-friendly" is. Een tubescreamertje gaat hem wat pushen, maar ook niet zo veel. Andere disto en overdrive-pedalen (Boss OD3, Boss DS1, maxon Rod 881) gaven niet zo'n geweldig resultaat. M.a.w. wil je laat dat ding niet rocken.

Om te besluiten: ik vind een een fijne versterker, handig, compact, geschikt voor thuis en zelfs een rep trek je. Maar enkel geschikt voor clean of iets met een randje. Geen stevige rock, hardrock of uiteraard metal.

Pat85
22 mei 2006, 13:56
Maar een powersoak voor thuis vind ik overdreven en weggesmeten geld. Ik vind dat je dat op geen enkele mastervolume echt nodig hebt. Want naarmate je de attentuator meer laat werken, vermindert je tone. Dus kan je evengoed je volume wat dicht schroeven.

helemaal mee eens



De BJ heeft 2 minpunten:
- hij heeft veel bas en het maakt niet veel verschil uit of je die nou open of dicht draait. Maar dit is niet zo erg.
- Het grootste probleem vind ik dat hij niet zo "pedal-friendly" is. Een tubescreamertje gaat hem wat pushen, maar ook niet zo veel. Andere disto en overdrive-pedalen (Boss OD3, Boss DS1, maxon Rod 881) gaven niet zo'n geweldig resultaat. M.a.w. wil je laat dat ding niet rocken.


het eerste vind ik geen minpunt,
en het 2e punt ben ik hiet niet mee eens. ik heb (maar dat is natuurlijk persoonlijk)een goeie sound door mijn BJ en pedalen. BJ clean, en reageert super op mn BB2, mn BigMuff, Mn Fender Blender of mn DS-1. Ze laten mn BJ echt wel rocken...

heavy-metal-thunder
22 mei 2006, 14:19
inderdaad, het weinig reageren op draaien aan de eq-knoppen, is echt niet erg.

Zelf was ik niet tevreden omdat ik er geen goeie rock-sound uit kreeg. Met rock bedoel ik dan toch echt wel het stevigere werk, meestal verkregen uit overstuurde Marshalls, denk aan Deep Purple, Led Zep, Guns n' Roses, ZZ TOP, Van Halen...

Maar misschien kan jij er wel mee rocken. Verder is het een zeer goed ding.

hanzeman
22 mei 2006, 14:21
En clean, met de reverb erop, klinkt hij dan lekker dik en ruimtelijk of toch wat dozig, zoals bijvoorbeeld de Laney VC15 (maar die heeft een 10 inch toetertje). Die laatste viel me enorm tegen. De Blues Jr. lijkt mij een volwaardiger geluid geven...

heavy-metal-thunder
22 mei 2006, 14:33
En clean, met de reverb erop, klinkt hij dan lekker dik en ruimtelijk of toch wat dozig, zoals bijvoorbeeld de Laney VC15 (maar die heeft een 10 inch toetertje). Die laatste viel me enorm tegen. De Blues Jr. lijkt mij een volwaardiger geluid geven...

ik heb de Laney LC 30 gehad. Dit is de enige amp, waarvan ik blij was dat hij verkocht raakte. Let op: heb die ooit aangesloten op een goeie marshall 2*12 cab en dat was erruuggg goed.

Maar om op uw vraag te antwoorden : de BJ is een volwaardige versterker, met een volwassen sound. Dat kon ik niet zeggen van de Laney.

Pat85
22 mei 2006, 14:54
Zelf was ik niet tevreden omdat ik er geen goeie rock-sound uit kreeg. Met rock bedoel ik dan toch echt wel het stevigere werk, meestal verkregen uit overstuurde Marshalls, denk aan Deep Purple, Led Zep, Guns n' Roses, ZZ TOP, Van Halen...

Maar misschien kan jij er wel mee rocken. Verder is het een zeer goed ding.

Het feit dat je geen goede rock sounds uitkrijgt is dan meer gebaseerd op verkeerde verwachteingen denk ik, je zegt het zelf al...de sound van die bands wordt verkregen uit overstuurde marshalls. een marshall is verre van een fender.
ik heb geen moeite met het stevigere werk (grunge en aanverwante stijlen).

@hanzeman:

De BJ heeft een 12inch speaker, dat maakt hem zoals heavy-metal-thunder al zegt een echt volwaardige versterker, die goed klinkt.

heavy-metal-thunder
23 mei 2006, 10:28
Ik sluit me volledig aan bij Ibanezman.

Grunge heb ik niet geprobeerd, maar dat vind ik nou niet een bepaald mooie gitaarsound. Maar dat is goesting.

Om te besluiten: goed ding voor clean, goed voor blues, goed voor iets met wat crunch. Luid genoeg voor een rep met kleine bezetting.