PDA

View Full Version : Top amp



drw
19 mei 2006, 21:54
Hallo, heb dit forum pas ontdekt :)

las net de de post van krieke hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74580)

ik zoek dus een top amp, hetzelfde als hij zoekt qua muziek genre
maar dan met enig klein verschil dat mijn budget 3000 euro is :D

ik was aan het denke aan een jcm 800 of mesa/boogie dual rectifier

nog andere suggesties

p.s.: gitaar waar ik het meeste mee speel is een gibson lp custom

chennie
19 mei 2006, 21:56
3000 euro !
pff ENGL of een MESA, gelijkmerkige cab eronder. Klaar.

Mr.Bluesbreaker
19 mei 2006, 21:58
Je kunt ook wel 2 rectifiers of 4 JCM 800's kopen met dat geld:)

Met dat geld zou ik, als je niet vies bent om een beetje te zeulen, twee heads kopen of twee combo's. Bijvoorbeeld een THD bivalve (check de site voor samples, erg goed IMHO en je kan je eigen eindbuistyoe inprikken, oversturing op nog enigszins redelijk niveau) een een Fender (Twin/Pro reverb) combo voor clean afhankelijk van hoeveel headroom je wilt.

Edit: rock en metal, hm VHT? Bogner? Soldano? Aangezien je stijl niet zo veeleisend aan diverse sounds is, zou ik het geld in een fantastische top steken. Er zijn echter zooooooveel geweldige amps in dit segment dat het beste advies toch echt blijft spelen, niet lullen. Minder bot gezegd: ga eens naar Jukebox oid. waar ze veel amps hebben staan en die en test dagje.

Punt
20 mei 2006, 00:01
Bogner of Soldano lijkt me.
Ga inderdaad eens naar Jukebox.

vester86
20 mei 2006, 01:05
't geld hoeft niet op, als je gelukkig word van de klank van een jcm800 dan moet je die kopen en het overgebleven geld lekker ergens anders in steken....

Negative K3 fan
20 mei 2006, 11:52
als je zoveel geld hebt zou ik als laatste afgaan op dingen die je op internet leest, ga eens een keer naar de betere amp zaken in nederland en duitsland, dan kom je er vanzelf wel achter wat werkt voor jou!

een paar namen:
Nederland:
- v/d haar
- jukebox boekel
- genoeg andere lijpe winkels
Duitsland:
- musik produktiv
- beyers

vergeet ook niet te kijken naar speakers en speaker kasten, die bepalen ook een wezenlijk deel van het geluid, je kunt naar mijn mening beter een betere speakerkast met een slechtere versterker hebben dan andersom, bezuinig daar dus ook vooral niet op.

Tristan
20 mei 2006, 12:48
Ik vind die Bogner speakerkasten helemaal te gek...
Voor pure Metal wordt vaak gezegd dat de Bogner Uberschall een van de allerbeste amps is, alleen het clean is echt vreselijk...
De eenkanaals JCM800 2203/2204 vind ik een van de vetste versterkers ooit...
Ga inderdaad eens kijken bij Van De Haar: www.haarguitars.nl
Op de site kan je vast ook wel een winkel in jouw buurt vinden die wat spullen heeft staan, maar een bezoekje aan Van De Haar lijkt mij ook wel de moeite waard...
Overigens vind ik de Hook de allerbeste channel switcher die ik tot nu toe gehoord heb, dus die is ook wel een testritje waard...

AART
20 mei 2006, 13:16
Vergeet de Mesa/Boogie Mark IV niet, veel beter clean dan de door jou genoemde amps en voor zwaar beukwerk is hij strakker en iets meer grit in de sound.

Ik zal hem zeker even testen, geweldige amp.

imlikeajungle
20 mei 2006, 14:16
Als je de mogelijkheid hebt zou ik een toppertje voor alles wat je gebruikt nemen... Eentje voor clean, eentje voor crunch, eentje voor lead of zo. Makkelijker te tweaken dan alles uit één amp :)

AART
20 mei 2006, 14:26
denk eraan dat je voor 3000 nog geen roadie hebt....

future2future
20 mei 2006, 15:07
Mark Iv is inderdaad goeie optie, goed clean crunch en strak, diep laag. Goeie cab erbij en klaar!

Scali
20 mei 2006, 15:54
http://www.marshallamps.com/heritage/anniversary/30_anniversary.asp

TMKXL
20 mei 2006, 19:12
Bogner Ubershall, Bogner Extacy (2e hands), ENGl SE, Mesa Mark IV.

BLOK182
20 mei 2006, 19:18
Damn, met 3000 euro kan je echt alle kanten op. Van boutiqueamps met een vintage sound tot de meest moderne hightech. Nog een ideetje: Diezel VH4/Herbert!

Outrage
21 mei 2006, 11:51
Mojave schijnt enorm goed te zijn.

guitartub
21 mei 2006, 12:03
Bogner, Budda, Howard Dumble misschien?

Punt
21 mei 2006, 12:07
Bogner, Budda, Howard Dumble misschien?

Dumble past niet in het budget vermoed ik :)

guitartub
21 mei 2006, 19:00
Dumble past niet in het budget vermoed ik :)

En is hier ook niet echt makkelijk te krijgen denk ik, hij is echter wel TOP, vandaar mijn toevoeging <misschien>!

Ibanez RuleZ
22 mei 2006, 00:01
het gaat om een metal amp...

met dat budget ben je nagenoeg niet beperkt. ik zou zeggen: koop een goede speaker kast (2 of 4 maal 12, bogner schijnt populair te zijn om een of andere reden, gewoon luisteren) en gebruik de overige 2000 euro om een leuke top te kopen. dan ben je wel iets beperkter, maar voor 2000 kan je echt wel een lekkere metalamp kopen.

zelf heb ik het meeste met Mesa, anderen zweren bij bogner (ga je wsl met die 2000 of anders 3000 in combo vorm niet redden), Engl, Brunetti, oren doen het werk meestal het beste met kiezen.

vergeet gewoon alleen niet een goede cab te kopen, want een goede amp met een crappy speakercab klinkt nog steeds kut.

harrald

Tristan
22 mei 2006, 00:46
Dat is zeker waar, je moet niet beknibbelen op de speakercab...
Je gaat geen Marshall of Peavey kast onder een dure top hangen en de speakerkeuze maakt ook heel erg veel verschil...
Ik zou zeker voor een Bogner 2x12 of 4x12 kast gaan...

Negative K3 fan
22 mei 2006, 00:49
Dat is zeker waar, je moet niet beknibbelen op de speakercab...
Je gaat geen Marshall of Peavey kast onder een dure top hangen en de speakerkeuze maakt ook heel erg veel verschil...

wat is er nou mis met marshall en peavey cabs?? ik heb alleen lang geleden een uberkab gespeeld dus over bogner kan ik niet oordelen, maar vergeleken met andere merken zijn marshall en peavey (ondanks wat de prijs suggereert) helemaal niet verkeerd en het is ook heel erg persoonlijk!!

Tristan
22 mei 2006, 01:02
Ik zou mijn hond nog niet laten rijden op een Peavey kast man, daar zitten van die waardeloze speakers in... Tuned by Peavey, nou dan weet je het wel...
Marshall is wel redelijk okee en die kan je nog wel tweaken (andere achterplaat, nieuwe wiring etc.), maar ja, het zijn geen Bogners...
Ik bedoel, als je geld uit gaat geven, geef het dan ook uit aan de beste speakercab die je kan krijgen...