PDA

View Full Version : 1e kanaal Mesa DC-5 nauwelijks volume



armageddon
19 mei 2006, 20:28
Ik heb 2 weken geleden een DC-5 gekocht en die werkte perfect, alleen toen ik vandaag erop wou spelen merkte ik dat het 1e kanaal nauwelijks volume meer voortbracht. De gain werkt wel (het gaat meer distorten), en de eq ook wel, maar de afzonderlijke Master heeft 0 invloed. Als ik vervolgens aan de Output Level zit dan maakt het wel iets uit, maar als ie op 10 staat is het nog steeds nauwelijks te horen. Als ik overschakel naar het 2e kanaal werkt het overigens perfect. Wat kan dit zijn? Zover ik kan zien gloeien alle buizen naar behoren. Moet ik er eens op tikken?

Bah, ik heb hier een hekel aan. Dit soort dingen zijn voor mij in ieder geval een reden om solid state maar eens grondig te bekijken......

AART
19 mei 2006, 21:42
koop ff een of twee nieuwe preamp buisjes, en verwissel alle 12ax7's 1 voor een, tot je de rotte te pakken hebt.

als dat het niet is is het iets met een slechte verbinding denk ik.
als je er niet uit komt kan je altijd mesa nog bellen of mailen, staan je altijd graag te woord.
altijd netjes geholpen door hen, ook altijd snel antwoord op mijn mails.

armageddon
19 mei 2006, 23:45
Okee, dat zal ik eens proberen, hopelijk werkt dat!

vester86
20 mei 2006, 01:29
denk niet dat het een preamp buis is, anders zou je het hoogstwaarschijnlijk ook merken op je distortion kanaal (misschien zelfs JUIST op je distoriton kanaal)
ik heb zelf een mesa boogie DC-2 en daar worden voor het clean kanaal V1 en V2 gebruikt, en voor distortion V1, V2 -> eq -> V3 V4, zodat het geluid dan door ALLE buisjes gaat. problemen op je cleankanaal (buisje V1 en V2) moet je dus ook op je distortionkanaal horen (minder gain?)

ik vermoed zelf dat het je afzonderlijke master volumepot is die niet helemaal jofel meer is, denk dat ik daar zelf het eerste naar zou kijken, al is het vervangen van buisjes goedkoper en (veel) makkelijker zelf te doen (kijk uit dat je je vingers niet brandt ;-) )

armageddon
20 mei 2006, 08:39
Gisteren heb ik wel de gain op het lead kanaal op 10 gegooid en met mijn EMG-elementen had ik nauwelijks feedback. Dus wellicht dat de gain wat minder is ook....ik ga eerst eens die buisjes bekijken, alhoewel ik al bang was dat die volumepot brak was.

AART
20 mei 2006, 12:26
volumepot vervangen is hooguit 15 min voor een goede tech.

een goede pot is een euro ofzo, dus het zal niet heel veel kosten.

fullorder
20 mei 2006, 14:06
Bah, ik heb hier een hekel aan. Dit soort dingen zijn voor mij in ieder geval een reden om solid state maar eens grondig te bekijken......

Niet meteen de moed opgeven joh! Je kunt een hoop plezier gaan beleven aan je DC-5, plezier die je met menig solid state niet kunt beleven .

armageddon
20 mei 2006, 18:29
Helaas, voorbuisjes vervangen maakte geen drol uit, moet ik toch naar een amptech, want zelf solderen zie ik niet zo zitten.... :( verdomme

AART
20 mei 2006, 19:59
ik raad je ana naar peter van weelden te gaan.

Die heeft mijn Mark IV onder handen gehad.
Hij weet echt wat hij doet, en dat mis ik bij anderen.

armageddon
20 mei 2006, 22:49
Als ik zo'n naam lees denk ik meteen aan een amp-god op één of andere manier :) is dat geen overkill? Ik zal wel eens ff kijken.

AART
21 mei 2006, 00:24
naja, misschien overkill, maar als er meer mis is ziet hij het dan ook meteen, hij checkt voor 35 euri je hele amp, dan weet je iig wat er allemaal mis is.

Ibanez RuleZ
21 mei 2006, 16:36
da's dus onzin he? hij kijkt er naar, en het is best een goede vogel, maar zoals jij het nu afschildert klopt geen fluit van. dat hij jou heeft weten te helpen prima, mijn 20/20 kon hij niets mee. dus voor 35 euro krijg je wat je voor 35 euro kan verwachten: een diagnose en een advies. bij mij was dat: speel dr gewoon mee, ik kan er niets mee doen

Harrald

Thijssie
21 mei 2006, 17:49
ik raad je ana naar peter van weelden te gaan.

Die heeft mijn Mark IV onder handen gehad.
Hij weet echt wat hij doet, en dat mis ik bij anderen.

Wat een onzin zeg!

Er zijn zo veel goede buizendokters....

bert k
21 mei 2006, 19:33
Ehhh... waarom is dat dan onzin? Geef dan liever een nuttig advies.

AART
22 mei 2006, 11:44
ik zeg niet dat hij de enige goede is, maar met hem heb ik goede ervaringen gehad.
Als je een andere goede zoekt is stockenhof ook wel ok van wat ik zo van vrienden hoor.

Maar Harald, wat was er dna met je 20/20?

Ibanez RuleZ
22 mei 2006, 15:16
had wat kuurtjes, heb het hier wel eens gepost. kreeg niet zoveel feedback op dat topic.

uiteindelijk doet hij het best wel prima, maar er zit heel af en toe een sputtertje in het geluid, zo zacht dat het geen effect heeft op de gitaarsound, maar ik ben paniekerig genoeg om gelijk aan de bel te hangen, temeer daar ik een redelijk groot optreden voor de boeg had, waar ik de tent redelijk plat heb gerockt, MET die 20/20, maar Peter kon het niet vinden wat het was.

harrald

AART
22 mei 2006, 16:57
had wat kuurtjes, heb het hier wel eens gepost. kreeg niet zoveel feedback op dat topic.

uiteindelijk doet hij het best wel prima, maar er zit heel af en toe een sputtertje in het geluid, zo zacht dat het geen effect heeft op de gitaarsound, maar ik ben paniekerig genoeg om gelijk aan de bel te hangen, temeer daar ik een redelijk groot optreden voor de boeg had, waar ik de tent redelijk plat heb gerockt, MET die 20/20, maar Peter kon het niet vinden wat het was.

harrald


Das minder, maar ik heb goede ervaringen met hem, daarom raad ik hem aan, bovendien zegt eidereen dat hij erg duur is wat ook erg meevalt(60 incl. per uur).

Mitch
22 mei 2006, 19:06
Het is altijd wel makkelijk als je in je profiel je woonplaats (evt. provincie) invult, dan kunnen mensen je ook wat specifieker doorverwijzen.

armageddon
22 mei 2006, 20:02
Ik heb hem dus naar Westamp in Delft gebracht. 3 min. rijden met de auto.
Duurt alleen wel 2 weken, maar daarvan 10 dagen in France....fietsen.