PDA

View Full Version : Strat toneknob mid + brug?



nopster
19 mei 2006, 19:59
Mijn nieuwe pickups zijn toegekomen en ik ga ze straks installeren.

Een paar weken terug heb ik in de brug een 'lil 59 gestoken. Die staat volledig appart. Nu vind ik het geluid nog altijd heel schel.

Ik vraag me af of ik mijn toneknob vd middle pickup zonder problemen kan verbinden met de brugpickup, zodat ik ze allebei kan bijregelen...
Kan dat kwaad?

bat
19 mei 2006, 22:53
Mijn nieuwe pickups zijn toegekomen en ik ga ze straks installeren.

Een paar weken terug heb ik in de brug een 'lil 59 gestoken. Die staat volledig appart. Nu vind ik het geluid nog altijd heel schel.

Ik vraag me af of ik mijn toneknob vd middle pickup zonder problemen kan verbinden met de brugpickup, zodat ik ze allebei kan bijregelen...
Kan dat kwaad?
Ik ken dit probleem (heb een HotRails in de brug) en heb het nog iets anders gedaan: de tonepot voor de middelste pickup heb ik voor alleen de brug gebruikt, de middelste en nekpickup worden nu bediend door de pot die origineel alleen de nekpickup bediende. Mijn ervaring was/is dat je dan minder met je tonepots hoeft te draaien.

Maar het kan dus inderdaad zonder problemen.

nopster
20 mei 2006, 01:00
Oke bedankt, ik zal morgen eens bekijken hoe ik het oplos.

the sure thing
20 mei 2006, 12:04
Wat je ook kan doen is de tone-pot van de middle pick-up voor je brug gebruiken, zodat je middle pickup geen tonepot meer heeft. Een nog makkelijkere aanpassing. ZO heeft HAAR gitaren z'n pots ook ingedeeld. In het begin datcht ik ?? maar eigenlijk wel praktisch omdat ik voor het middelste element de tonepot toch nooit gebruik...