PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst...



Michael AE
19 mei 2006, 19:14
Vandaag toch maar gekocht waar ik al een tijd op loop te gassen. Ik had hem niet echt nodig, maar als je een Fender en een Marshall hebt, moet je ook een Vox hebben.

Het is de AC30cc1 geworden, ten eerste omdat het de enige was die er stond, maar ten tweede ben ik ook wel blij dat ik niet de 10.321.543.235.654.234.565.274 kilo van de cc2's hoef te tillen.

Eerste indruk is erg positief. Deze amp heeft "het" gewoon. Het clean heeft dat typische glasheldere en de chrunch is gewoon de beste ooit. Ballen en mojo tot je er bij neervalt. Ik denk dat dit voor deze prijs de beste amp op de markt is tegenwoordig.

De reverb is echt meesterlijk, alleen is het jammer dat je de "decay" niet kan instellen. De tremolo is ook echt geniaal, prachtig diep en organisch. Wel jammer dat hij niet nog iets sneller kan wanneer het nodig is.

Straks maar even mijn 2290 in de efx loop en dan wat U2 spelen. (Alhoewel ik helemaal geen fan van U2 ben eigenlijk.)

Als het clips moeten komen, dan hoor ik het wel.

vinni
19 mei 2006, 19:20
Gefeliciteerd Michael.....

Nou dan heb je de grote drie wel binnen. Multi-amp setup ook voor live?

Groet,
Vinni

Michael AE
19 mei 2006, 19:25
Ja, ik twijfel nog. Waarschijnlijk, als ik ruimte heb, dan zal ik voor pop/rock dingen de Twin/AC30/JCM800 set gebruiken, voor kroegen de Shiva of XTC met 2x12, en voor Heavy optredens de XTC, MKIIC of de Recto. Het is erg afhankelijk van de gig. Vaak sta ik op kleine podia met pop-dingen, dus dan is de AC30 te gek natuurlijk. Wat leuke pedalen erbij en rocken!

Ik ben in elk geval goed voorzien nu!

Firebird
19 mei 2006, 19:28
haha goed voorzien? Kolere... wat een versterkers man :O

Michael AE
19 mei 2006, 19:29
Veel sparen, jongen! Dan kun jij, later als je groot bent, ook zo'n mooie set hebben...:p

Negative K3 fan
19 mei 2006, 19:48
hmmmmm goede zaak michael pics en clips kunnen natuurlijk nooit kwaad :)

ieme
19 mei 2006, 20:34
Ieme heeft:
Guytron gt100
Framus dragon
Vox brian may

Ieme wil:
Fender (iets van een twin of pro reverb en een Hotrod deville of deluxe)
Marshall jcm800 denk ik
Vox ac30
Bogner shiva of xtc

Genoeg moois voor de komende tijd, maar eerst een PRS :D

Binnenkort meeting michael...?

ieme

Tristan
19 mei 2006, 20:37
Hee Michael, gefeliciteerd man!
Ik zit zelf ook flink te gassen op die Vox AC30CCH, voor de prijs is het nu de beste amp op de markt mijns inziens, hij blies wat betreft Mojo heel wat andere amps weg bij Van De Haar... Ik denk dat die 1x12 of de head de beste keuzes zijn (de enige die enigszins te tillen zijn)... Bij die 1x12 kan je altijd nog de speaker vervangen als het toch niet bevalt, ik ben benieuwd hoe je over die speaker denkt na langere tijd...

bluegate
19 mei 2006, 20:55
Gefeliciteerd!

Moet zeggen dat ik helaas nog nooit op een Vox gespeeld heb :sssh:

Michael AE
19 mei 2006, 22:34
Lennart: Clips komen er aan. Ik zal er toch ooit eens aan moeten geloven...haha

Ieme: Meeting lijkt me een goed plan. Mini-meeting in Groningen lijkt me helemaal een goed plan...(Andy? Chris? Waar zijn jullie als we jullie nodig hebben?)

Tristan: Ja, die speaker is niet ideaal natuurlijk, maar goed, het chassis is bij allen hetzelfde, dus het is een kwestie van een headcase maken, en dan heb ik een top. Misschien nog maar eens shoppen voor een leuk speakertje. Heb jij ideeen?

Bluegate: Vox is gewoon een echte klassieker, en die nieuwe cc serie heeft serieus veel mojo. Gewoon proberen, maar pas op, want de meeste mensen die ik ken en die er 1 geprobeerd hebben, hebben er of serieus veel gas, of een lening aan overgehouden.

imlikeajungle
20 mei 2006, 11:03
Ik heb korte tijd geleden de AC15CC (beide speakers geprobeerd) aan de tand gevoeld, en ik miste toch wat, zeker in vgl met de '78 AC30 2x12 Greenback van een kennis. Ben benieuwd of de AC30CC beter is...
Maar voor de prijs is die AC15 een superampje, kan me niet voorstellen dat dat anders is bij z'n grote broertje! Ik hoorde bij de verkoper trouwens dat de Emma Reezafritzitsdinges een ideale overdrive/boost is voor een Vox... Misschien iets voor je live-rig :-)
Gefeliciteerd, en hopelijk snel foto + clipje!

Mitch
20 mei 2006, 11:42
Gefeliciteerd ! Ik ben het volledig met je eens: voor deze prijs is dit gewoon de bom ! Ik had in Almere zowel de CC1 als de CC2x bespeeld en in de band hebben we een '90's AC30 met greenbacks en eerlijk gezegd....qua gebruiksgemak en sound was die 1x12 voor mij eigenlijk wel de winnaar.

Veel plezier ermee.

Negative K3 fan
20 mei 2006, 11:46
hoe heb je hem nu trouwens ingesteld? vooral die switches op de achterkant...

Tristan
20 mei 2006, 13:00
Hee Michael: Ik ken eigenlijk maar twee merken speakers die ik toch telkens wel te gek vind en dat zijn Celestions en Webers...
Celestion heeft natuurlijk die Gold Bulldog, maar die kost bijna evenveel als je amp denk ik, dus dat is een beetje overkill...
Weber heeft wel wat zwaardere Alnico speakers: P12B Alnico Blue volgens mij met 30 watt of 50 watt vermogen...
Voor de rest wat betreft Celestion zou ik zeggen een G12M Greenback (Heritage of Classic serie), of die G12H low resonance uit de Heritage serie,
maar dan moet je je amp natuurlijk niet helemaal openschroeven...
Ik hou zelf toch niet zo van die hoog vermogen speakers blijkt, dus geen Vintage 30 of Classic Lead enzo meer voor mij...

Les Paul
21 mei 2006, 10:50
Hee Michael, gefeliciteerd! De CC's zijn echt heel lekker.

Mini meeting in Groningen zou inderdaad erg leuk zijn. Neem ik de Ac15 mee. Kunnen we ze goed vergelijken.

nielsnielsniels
21 mei 2006, 11:23
Lijkt mij eigenlijk ook een heel lekker versterkertje. Maar krijg je er ook een beetje een Hendrix sound uit , met een Roger Mayer Fuzz pedaaltje ofzo?
Of moet je dan aan de Marshall gaan (JCM serie?)

robzilla
21 mei 2006, 12:22
Leuk! Was de CC head niet wat voor je?

ieme
21 mei 2006, 14:07
Lijkt mij eigenlijk ook een heel lekker versterkertje. Maar krijg je er ook een beetje een Hendrix sound uit , met een Roger Mayer Fuzz pedaaltje ofzo?
Of moet je dan aan de Marshall gaan (JCM serie?)

voor de hendrix sound moet je een plexi nemen....

Negative K3 fan
21 mei 2006, 14:15
en in eerste instantie heel goed oefenen :)

Tristan
21 mei 2006, 15:32
Ze gingen van Marshall toch zo'n Jimi Hendrix handwired ding uitbrengen?
Of is dat dan gewoon die 1959HW top? Volgens mij is dat vergelijkbaar met het model waar Hendrix op speelde, hij zal ook wel op die 1987 hebben gespeeld, maar zover ik weet speelde hij niet op een JTM45...
Tsja en oefenen zal inderdaad ook wel helpen...

nielsnielsniels
21 mei 2006, 15:44
Arghh , Marshall 1987XL+Cab is te duur , JTM 30/60+Axis Fuzz kan dan nog. Maar met een Engl zou je bijvoorbeeld nooit een Jimi Hendrix sound krijgen ?

Johnny V
21 mei 2006, 15:47
die "Jimi Hendrix' top is al uit, en heeft kt66's als eindbuizen, dit in tegenstelling tot de el34 van de 1959HW.

Tristan
21 mei 2006, 16:02
die "Jimi Hendrix' top is al uit, en heeft kt66's als eindbuizen, dit in tegenstelling tot de el34 van de 1959HW.

Oh, Okee, ik dacht al wel dat er een speciale Hendrix editie uit ging komen, maar ik wist niet wat het verschil dan zou moeten zijn met die 1959HW...

Tristan
21 mei 2006, 16:10
Arghh , Marshall 1987XL+Cab is te duur , JTM 30/60+Axis Fuzz kan dan nog. Maar met een Engl zou je bijvoorbeeld nooit een Jimi Hendrix sound krijgen ?

Yo triple Niels:
Voor Hendrix moet je zowiezo geen channel switcher hebben wat mij betreft en het liefste een Marshall (achtige) amp, dus goedkopere alternatieven zouden kunnen zijn:
JCM800 2203/2204, JMP 2203/2204, 2061x Handwired top, 1974x Handwired combo, Ceriatone 18 Watt top of combo, Ceriatone 18 Watt TMB top of combo...
Die Ceriatone dingen ken ik zelf niet, maar daar hoor ik een aantal positieve verhalen over op dit forum, de andere amps zijn wat mij betreft gewoon waanzinnige amps die de Hendrix vibe en punch zeker wel kunnen leveren...
Je moet het niet zo nauw nemen wat betreft type/model ofzo, het gaat meer om de puurheid, directheid en het crunch en mid karakter van de amp en dat is bij alle echt goede (non channel switching) Marshalls dik in orde...

Johnny V
21 mei 2006, 16:19
Yo triple Niels:
Voor Hendrix moet je zowiezo geen channel switcher hebben wat mij betreft en het liefste een Marshall (achtige) amp, dus goedkopere alternatieven zouden kunnen zijn:
JCM800 2203/2204, JMP 2203/2204, 2061x Handwired top, 1974x Handwired combo, Ceriatone 18 Watt top of combo, Ceriatone 18 Watt TMB top of combo...
Die Ceriatone dingen ken ik zelf niet, maar daar hoor ik een aantal positieve verhalen over op dit forum, de andere amps zijn wat mij betreft gewoon waanzinnige amps die de Hendrix vibe en punch zeker wel kunnen leveren...
Je moet het niet zo nauw nemen wat betreft type/model ofzo, het gaat meer om de puurheid, directheid en het crunch en mid karakter van de amp en dat is bij alle echt goede (non channel switching) Marshalls dik in orde...

1974X Handwired top als goedkoper alternatief... ik vind die persoonlijk nogal duur ze, maar je krijgt er wel zeer goede 'tone' voor...

nielsnielsniels
21 mei 2006, 16:26
Yo triple Niels:


Triple Niels , Geweldig!!!! 8-) :) :cooler:

Tristan
21 mei 2006, 16:34
1974X Handwired top als goedkoper alternatief... ik vind die persoonlijk nogal duur ze, maar je krijgt er wel zeer goede 'tone' voor...

Euh, nou ja, hij zal toch wel goedkoper zijn dan die JH100 en die 1959HW, dat bedoelde ik en voor een Engl betaal je ook al gauw 1500 euro hoor en dat kost die 2061x top (de 1974x is een combo) ook en als het dan echt goedkoper moet dan kan je dus naar Ceriatone kijken...
@nielsnielsniels: Je bent Triple Niels, of je bent het niet en ik ben gewoon lui... :D

Michael AE
21 mei 2006, 22:22
Bedankt iedereen.

Ik ga nog even rondneuzen voor een leuk speakercabje, of eventueel een replacement speaker. Deze heeft me iets te weinig laag. De head was ideaal geweest, maar ja, die hadden ze niet, en bovendien is het chassis gewoon hetzelfde.

Een vergelijking met de ac15 lijkt me lachen, ik stond ooit op het punt hem te kopen, maar ik vond de ac30 toch iets beter.

De switches achterop twijfel ik nog over. Ik vind eigenlijk alle standen wel vet klinken op hun manier. Nog even experimenteren dus.

Over Hendrix, ik heb een sterk vermoeden dat Hendrix op bepaalde platen een Vox gebruikt heeft, want ik kom wel akelig dicht in de buurt van zijn "Little Wing" sound. Een fuzz heb ik nog niet, maar ik ben aan het rondneuzen. Bovendien ben ik van mening dat deze versterker uitermate geschikt is voor een vintage Hendrix sound, mits je geen miereneukerbent en niet exact zijn live-geluid zou willen, of iets dergelijks.

Ik ben zelf al flink wat oude Shadows, Beatles, Stones en Gallaghar nummers aan het recyclen!

Jimi Hendrix
21 mei 2006, 23:22
Te gekke amp man!
Ik overweeg er zelf ook een te halen (head-versie), moet 'm dan wel ff checken over mijn speakercabs. Scheelt een hoop met bv Matchle$$ :satisfie:

succces!
J.

Tristan
22 mei 2006, 00:58
Ik heb de Vox AC30CCH top getest tegen een Matchless Lightning 1x12 combo en hij deed er niet echt voor onder... Zeker net zoveel Mojo, maar die Matchless is ook wel helemaal te gek hoor, het is gewoon net een iets andere voicing (stijver top end, wat meer laag) en waarschijnlijk is hij wat stabieler...
Overigens begrijp ik wat je bedoelt Michael als je zegt dat je die Little Wing sound wel kan krijgen met je Vox... Ik vind de crunch uit een Vox altijd een beetje klinken als een soort milde Fuzz. Ze zijn eigenlijk een beetje buzzy, maar het is dan ook gelijk een van de weinige zo niet de enige amp waarbij ik dat wel lekker vind... Dat is ook wel een beetje vergelijkbaar met de sounds van Hendrix op verschillende tracks...
@Jimi Hendrix (toepasselijke naam hier): Wat voor speaker cab en speakers heb je?

Jimi Hendrix
22 mei 2006, 05:17
Wat voor speaker cab en speakers heb je?

Ik denk dat die vox wel goed zou klinken over m'n ouwe boogie 2x12 (oversized half open half dicht, black shadow en v30, zo'n verticale uit de jaren 80). maar goed, eerst maar 'ns testen.

Tristan
22 mei 2006, 12:48
Ik denk dat die vox wel goed zou klinken over m'n ouwe boogie 2x12 (oversized half open half dicht, black shadow en v30, zo'n verticale uit de jaren 80). maar goed, eerst maar 'ns testen.

Dat zou best weleens goed kunnen klinken, testen is het devies natuurlijk, maar ik heb zelf die Vox top op een Bogner 4x12 (closed back) met Vintage 30's getest en dat klonk ook prima, dat rockte echt, dus...

ieme
22 mei 2006, 13:43
ik zit zwaar te gassen naar die nieuwe vox amps

FF offtopic: maar wil eerst graag nog een geschikte humbucker gitaar vinden, PRS, Gibson, dean, herritage moet in iedergeval een gitaar zijn zonder trem met set neck en beetje traditionele looks hebben ala les paul, zit te denken aan die prs singlecut van gitaarmarkt...

jullie suggesties?

Johnny V
22 mei 2006, 13:58
ik zit zwaar te gassen naar die nieuwe vox amps

FF offtopic: maar wil eerst graag nog een geschikte humbucker gitaar vinden, PRS, Gibson, dean, herritage moet in iedergeval een gitaar zijn zonder trem met set neck en beetje traditionele looks hebben ala les paul, zit te denken aan die prs singlecut van gitaarmarkt...

iets te weinig info voor suggesties denk ik...
wat mag het bv gaan kosten?

er zijn gitaren met jou omschrijving van 10000€ maar ook van 250€... een wereld van verschil :)

Indien er geen maximum bedrag is, zou ik gaan voor een '54 les paul custom reissue :gitarist:

ieme
22 mei 2006, 13:59
iets te weinig info voor suggesties denk ik...
wat mag het bv gaan kosten?

er zijn gitaren met jou omschrijving van 10000€ maar ook van 250€... een wereld van verschil :)

Indien er geen maximum bedrag is, zou ik gaan voor een '54 les paul custom reissue :gitarist:


budged zo'n 1600 euro, lp custom is uitgesloten...

Johnny V
22 mei 2006, 14:02
Een tweede handse gibson les paul standard is dan wel mogelijk... er staat momenteel een prachtexemplaar op marktplaats. De kleur is tobacco sunburst en hij gaat weg voor 1425€... lijkt mij een goede prijs.

Johnny V
22 mei 2006, 14:03
en neen, dit is geen spam hoor, ik woon trouwens in België... :cooler:

Gewoon effe een tip :sssh:

Tristan
22 mei 2006, 17:03
Ik ben een voorstander van de Gibson Les Pauls uit de Custom Shop, eentje met P90's ofzo: Les Paul Junior Single Cutaway, Les Paul Special Single Cutaway en '56 Les Paul Goldtop, volgens mij moeten die wel tweedehands te vinden zijn, als je goed zoekt...
Oh sorry, je wilt iets met Humbuckers?
Dan zou ik gaan voor een '58 Custom shop Les Paul Standard, of een '57 Custom Shop Les Paul Goldtop...
Of natuurlijk een Heritage H150, die zijn ook te gek...
Paul Reed Smith is niet zo mijn smaak, die klinken toch anders, een beetje geknepen vind ik ze altijd (degene die ik tot nu toe getest heb), niet echt open, een beetje waar die Suhrs ook last van hebben, alhoewel die met een Palissander hals wel beter zijn en volgens sommige mensen zijn die Bolt ons van PRS ook te gek...
Een ander merk dat je nog kan checken is Nik Huber, die maakt ook hele vette gitaren...
De Heritage H150 is waarschijnlijk de enige die je nieuw voor rond 1600 euro kan kopen...
Ik ben zelf trouwens ook absoluut geen fan van de Les Paul Customs, ik snap niet waarom die duurder zijn dan Standards e.d. Ik vind ze zeker niet beter...

ieme
22 mei 2006, 21:56
ik ga vrijdag een prs singlecut testen... zie wel wat het gaat worden!

AART
22 mei 2006, 22:03
hoe staat het met hjouw versterkersetup ieme?

daar was toch ook verandering in aan het komen?

Ritch
22 mei 2006, 22:51
ik ga vrijdag een prs singlecut testen... zie wel wat het gaat worden!

Je kunt ook ff bij Heins langswippen, hij heeft een CU24 hangen. Heb je wat vergelijkingsmateriaal.

BTW, een mini-meeting... daar heb ik ook wel oren naar :D ik hoor wel wat er van komt.

ieme
23 mei 2006, 18:30
mike, je moet toch echt weer es een foto van je ampcollectie posten hoor!!!

Michael AE
23 mei 2006, 18:38
Komt eraan, Ieme. Ik heb alleen deze hele week al griep, dus van clips en pics is nog niets gekomen.

BTW. Heb je die Maxon nog?

ieme
23 mei 2006, 18:44
Komt eraan, Ieme. Ik heb alleen deze hele week al griep, dus van clips en pics is nog niets gekomen.

BTW. Heb je die Maxon nog?


ja heb ik nog... ben er niet zo weg van...

ieme
23 mei 2006, 18:45
ik speel trouwens weer fulltime op de guytron, framus staat in de HOOK toe te kijken, weet niet of die dragon halfstack t einde van t jaar gaat halen.. nou ja zie het wel....

Spreek je binnenkort in groningen weer neem ik aan?

:D
later!

Michael AE
23 mei 2006, 18:47
Ja, prima idee. Groningen, here we come!

Trouwens, had jij niet ooit een HOOK besteld? Ik zou er ook wel 1 willen hebben, eigenlijk.

ieme
23 mei 2006, 18:48
Ja, prima idee. Groningen, here we come!

Trouwens, had jij niet ooit een HOOK besteld? Ik zou er ook wel 1 willen hebben, eigenlijk.
nee, vind de guytron lekkerder dan de hook..

Michael AE
23 mei 2006, 19:08
Cool. Ik wou dat ik zo tevreden zou kunnen zijn met 1 amp. Helaas is mijn smaak te divers, en heb ik er dus 7 nodig. :p
Ik kan ook die Shiva maar niet wegdoen. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met die versterker. Het clean is geweldig, maar het scheurkanaal is een beetje hit/miss vind ik. Misschien laat ik hem wel modden. [/rant]

ieme
23 mei 2006, 19:10
nou haat liefde, dat is t hem dus met mn framus, daarom is dit mijn 3e....

Michael AE
23 mei 2006, 19:12
Ik vond die Framus van Ska op de meeting wel een erg goede bak, hoor. Jammer dat ik hem niet wat langer heb kunnen misbruiken. Lekker dynamisch op het scheurkanaal en een redelijk clean. Voor dat geld een prima bak, hoor.

ieme
23 mei 2006, 19:13
heb ik er dus 7 nodig.

Fender ??
Marshall jcm800
Mesa recto
Mesa mark ?
Bogner xtc
Bogner shiva
Vox ac30

die? welke mark en fender heb je?

ieme
23 mei 2006, 19:15
Ik vond die Framus van Ska op de meeting wel een erg goede bak, hoor. Jammer dat ik hem niet wat langer heb kunnen misbruiken. Lekker dynamisch op het scheurkanaal en een redelijk clean. Voor dat geld een prima bak, hoor.

ja, DIE klinkt ook beter in mijn gedachten dan die ik heb....

Michael AE
23 mei 2006, 19:18
Fender ??
Marshall jcm800
Mesa recto
Mesa mark ?
Bogner xtc
Bogner shiva
Vox ac30

die? welke mark en fender heb je?

ik heb nu voorlopig een Fender Silverface Twin en die Mesa is een MKIIC.

Michael AE
23 mei 2006, 19:18
ja, DIE klinkt ook beter in mijn gedachten dan die ik heb....

Ja, dat kan. Groningen dan maar, en flink a/b-en.

ieme
23 mei 2006, 19:20
Ja, dat kan. Groningen dan maar, en flink a/b-en.

juustem dat doen we!
Misschien kan het ook wel weer in Almere....

Tristan
24 mei 2006, 20:31
Hee Michael, kut man, dat je ziek bent...
Ik vond die Framus van Skabouter ook wel vet klinken man, misschien wel net zo goed als die XTC... :D

ieme
24 mei 2006, 23:23
Hee Michael, kut man, dat je ziek bent...
Ik vond die Framus van Skabouter ook wel vet klinken man, misschien wel net zo goed als die XTC... :D

heb de dragon vandaag weer meegehad naar repetitie en tele + crunch van die amp is wel heel vet!

Michael AE
25 mei 2006, 04:13
Hee Michael, kut man, dat je ziek bent...
Ik vond die Framus van Skabouter ook wel vet klinken man, misschien wel net zo goed als die XTC... :D

Ja, klote griep...heb er al twee weken last van.

Over de framus vs XTC. No way. :D

Ook al klinkt de Framus misschien net zo goed, volgens sommige zelfs beter, de betrouwbaarheid van Bogner is onovertroffen. Ik ken wat mensen met een Framus, en die zijn allemaal ooit eens naar de kloten geweest. Ik ken NIEMAND met een kapotte of ooit gerepareerde Bogner. Bovendien is het blauwe kanaal van de XTC pure sex. Geen versterker die dat kan; de XTC klinkt als een XTC. De Framus is een gaaf ding, erg veel waar voor het geld, maar heeft niet zo'n eigen smoel, IMO.

Ik ben allang gestopt met het zoeken naar een twee- of driekanaals-amp met een Fender clean, Vox crunch en Marshall scheur. Niet te vinden. De Framus is IMO zo'n amp die dat probeert na te streven, net als een Diezel of een CAE. Ze komen in de buurt, maar niet genoeg voor een miereneuker als ik. :D

ieme
25 mei 2006, 10:57
ja of ze naar de kloten zijn geweest weet ik niet, ik heb er 3 gehad, maar nooit langer dan 3 maanden dus daar kan ik je niets over vertellen, alleen dat ska al 3 jaar geen problemen gehad heeft, misschien als ik besluit er fulltime mee te spelen dat ik er een backup voor koop....

Michael AE
25 mei 2006, 11:14
Ik had wat genuanceerder kunnen zijn, want ze zullen gerust niet onbetrouwbaar zijn, hoor. Ik hoor en lees alleen vaak dat ze gerepareerd moeten worden en dat is voor mij al genoeg reden om een amp niet 100% te vertrouwen. Mijn vroegere Mesa's gingen ook om de haverklap naar de kloten, en Mesa staat nu ook niet echt heel bekend om zijn onbetrouwbaarheid. (Ik ben sowieso een beetje paranoia op dat gebied, omdat ik een setup heb gehad vroeger (Mesa TriAxis/2:90), waar ik vaker mee bij de reparateur stond dan dat Vanessa naar de plastisch chirurg gaat.)

Toch is bij mij in ieder geval gebleken dat Bogner niet stuk te krijgen is. Ik bedoel, het voor sommigen bekende verhaal dat ik vlak voor een optreden, onderweg naar het podium notabene, mijn Ubershall stom genoeg uit mijn handen liet klatsen, waardoor hij ongeveer een meter viel, maar dat ik er toch nog vrolijk mee kon optreden, is daar een voorbeeld van.

ieme
25 mei 2006, 11:45
maar ik ken weer verhalen van shiva's die mensen in de steek lieten tijdens gigs... maar dat heb je toch ook bij mobiele telefoons de een zweert bij nokia, en de ander wil alleen ericsson...

ieme
25 mei 2006, 11:46
maar goed, ik denk dat ik een pod xt pro of live koop als backup....

Tristan
25 mei 2006, 15:45
Ja, klote griep...heb er al twee weken last van.

Over de framus vs XTC. No way. :D

Ook al klinkt de Framus misschien net zo goed, volgens sommige zelfs beter, de betrouwbaarheid van Bogner is onovertroffen. Ik ken wat mensen met een Framus, en die zijn allemaal ooit eens naar de kloten geweest. Ik ken NIEMAND met een kapotte of ooit gerepareerde Bogner. Bovendien is het blauwe kanaal van de XTC pure sex. Geen versterker die dat kan; de XTC klinkt als een XTC. De Framus is een gaaf ding, erg veel waar voor het geld, maar heeft niet zo'n eigen smoel, IMO.

Ik ben allang gestopt met het zoeken naar een twee- of driekanaals-amp met een Fender clean, Vox crunch en Marshall scheur. Niet te vinden. De Framus is IMO zo'n amp die dat probeert na te streven, net als een Diezel of een CAE. Ze komen in de buurt, maar niet genoeg voor een miereneuker als ik. :D

Tsja ik hou gewoon niet van die mid voicing van de XTC, die zit voor mij wat te laag en hij heeft mij iets teveel compressie, is iets te ongedefinieerd...
CAE komt absoluut niet in de buurt hoor, die moet je echt eens testen, dan ga je heel hard lachen...
De Hook heeft wel wat weg van de XTC en Dragon vind ik...
Voor mijn gevoel had de Hook niet die laag mid voicing van de XTC en iets minder gain, het cleane kanaal klonk mij in de oren als pure Blackface heaven... Diezel heb ik nooit geprobeerd, maar jij bent altijd zo overtuigd dat het kut klinkt, dat ik het wel geloof (ik vind tegenwoordig alle channel switchers toch minder klinken), dat is hetzelfde als dat ik zeg dat ik Suhr gitaren zo kut vind, daar zijn wij het ook over eens, wat dat betreft hebben wij ook dezelfde smaak...
De XTC heeft voor mij ook niet een eigen smoel, geen enkele channel switcher eigenlijk en dat is waarschijnlijk de reden dat ik er niet zo snel meer een zou kopen...
Hmm, een shootout tussen deze amps zou me niettemin wel gaaf lijken:
Bogner XTC
Framus Dragon
Hook
Engl Savage (Special?)
Engl Special Edition
Aiken Sabre
Ik verwacht dat de Hook dan voor mij op de eerste plaats zou komen...
@Ieme: Ik geloof wel dat dat zal klinken, je Tele door die Dragon, ze hebben allebei wel flink wat ballen qua sound, dus dat moet wel lekker klinken...

ieme
25 mei 2006, 20:11
@Ieme: Ik geloof wel dat dat zal klinken, je Tele door die Dragon, ze hebben allebei wel flink wat ballen qua sound, dus dat moet wel lekker klinken...


was mn 91 fender tele, niet mn haar....

Tristan
25 mei 2006, 21:10
Oh, die ken ik natuurlijk niet... Is dat er zo een uit de American (Standard) reeks, met elzen body en maple neck? Die klinken volgens mij iets meer als een Strat dan bijvoorbeeld de '52 Vintage Tele (die nieuwe dan)...
Die Relic Tele's en Esquires uit de Custom Shop vind ik helemaal de bom, nog nooit zulke directe gitaren met zoveel ballen gehoord...