PDA

View Full Version : Theorie boek



Dridon
19 mei 2006, 15:01
Ik wil me nu toch echt eens goed gaan verdiepen in de theorie, zoals chords progressions, appregriatos, scales, en dat soort dingen...

Weet iemand misschien een goed boek hiervoor, waar het allemaal geleidelijk word uitgelegd?

guitarmonk
19 mei 2006, 17:33
als je gewoon algemene muziektheorie wil kennen/kunnen is het boek van Theo Willemsen misschien goed. In veel muziekwinkels wel te krijgen, en bij ons in de Slegte ook!

Dridon
19 mei 2006, 18:02
als je gewoon algemene muziektheorie wil kennen/kunnen is het boek van Theo Willemsen misschien goed. In veel muziekwinkels wel te krijgen, en bij ons in de Slegte ook!

Hoeveel kost deze?

Trocar
19 mei 2006, 19:26
Bij bol.com bijvoorbeeld 26,50 nieuw.

Algemene muziekleer - Theo Willemze (voor het geval je gaat zoeken, althans, ik denk dat dit boek bedoeld wordt).

savecracker85
19 mei 2006, 19:42
Ik heb zelf 'eenvoudige algemene muziekleer' van Bernard Nelleke, dit is volgens mij ook wel een "standaard" boek dat wordt aangeraden op muziekscholen/ conservatoria etc..
Het is alleen niet puur gericht op gitaar maar meer in z'n algemeen (de titel zegt het al ;) ), maar wellicht maakt je dat niet uit.

Dridon
19 mei 2006, 22:02
Ik heb zelf 'eenvoudige algemene muziekleer' van Bernard Nelleke, dit is volgens mij ook wel een "standaard" boek dat wordt aangeraden op muziekscholen/ conservatoria etc..
Het is alleen niet puur gericht op gitaar maar meer in z'n algemeen (de titel zegt het al ;) ), maar wellicht maakt je dat niet uit.

ok, maar ik neem aan dat het wel heel handig is voor gitaar?

Gezien ik het gewoonweg voor gitaar wil gebruiken, dus als er een boek is met specifieke theorie voor gitaar, van begin tot eind, dan hoor dat ook graag :)

guitarmonk
20 mei 2006, 17:23
O ja, Willemze idd. Ik kwam er trouwens achter dat ik ook nog ene boek van Sem Dresden heb (ik hoop dat ik dit wel goed schrijf), is wel wat ouderwetser geschreven maar wel te snappen. Ik geloof dat er ook nog een tipboek voor muziektheorie is maar die raadt ik je niet aan.