PDA

View Full Version : Ben d'r weer!



Chris Winsemius
19 mei 2006, 14:52
Hoi allemaal

Na 'n aangenaam telefoongesprek met Ido van GitaarNet ben ik er weer.

Wat de topic in "algemeen" betreft:
Zand er over! Laten we lekker over gitaren, amps, fx, muziek of whatever praten.

Alvast 'n fijn & rockend weekend voor iedereen.

Franc
19 mei 2006, 14:56
Welkom terug! :)

Bassbitch
19 mei 2006, 14:59
Hallo! Ik heb Ido nog nooit aan de lijn gehad, wat een eer man! :D

1959SLP
19 mei 2006, 15:56
Hey Doc,

Goed je hier weer te zien :) . PPIMV en CMW-EQmodjes doen hun werk prima (the song remains the same ;) ).

Chris Winsemius
19 mei 2006, 16:51
Hoi Bassbitch

De reden was "divers" maar petje af voor Ido om zo z'n best te doen om 't 1 en ander weer goed te krijgen voor iedereen.

Hoi 1959SLP

Thanks! 't Merk zegt me niets (ha ha) maar het doet me goed te horen dat je zo happy bent (that's what matters)... Broodrooster ook goed?

Positieve postings/fijn weekend,

Mitch
19 mei 2006, 17:29
U hier ? :noob:

Chris Winsemius
19 mei 2006, 17:51
Oui, moi ici :)

ff aan de soldeerdampen ontsnappen :D

JoostBaksteen
19 mei 2006, 17:54
hehe :D hoi

Primitive
19 mei 2006, 20:01
leuk dat je er weer bent, maar wie de fuck ben je? :sssh:

Chris Winsemius
19 mei 2006, 20:05
leuk dat je er weer bent, maar wie de fuck ben je? :sssh:

Hoi

Ik ben Chris van CMWamps (als ik dat mag zeggen). Ik postte in het verleden weleens op dit forum maar door enige gedoe bleek ik niet welkom te zijn (lang verhaal....) maar dankzij Ido GitaarNet is het weer helemaal ok.

Fijn/rockend weekend!

ijzerbroot1
19 mei 2006, 20:20
welkom Chris. Veel plezier ;)

Chris Winsemius
19 mei 2006, 21:01
welkom Chris. Veel plezier ;)

Dank Erik! (?), zal m'n best doen :)

ijzerbroot1
19 mei 2006, 21:41
Dank Erik! (?), zal m'n best doen :)


Geslaagd....U gaat door voor de wasdrogert. :)

chocorookie
19 mei 2006, 21:48
Chris,

ook ik zeg hartelijk welkom(terug) ondanks we nooit met elkaar hebben gesproken.

Gr.

Choc

Tristan
20 mei 2006, 14:08
Welkom terug!

Javaca
20 mei 2006, 22:18
Goh, ik hier?

marshallfreak
21 mei 2006, 00:53
Hey Chris,
Jij was toch diegene die altijd vertelde dat je van die geweldige mods had op je versterkers, maar nooit wilde vertellen hoe je dat deed. Ik kan me herinneren dat je nogal zat te bakkeleien met een aantal forumleden omdat je altijd voor eigen parochie preekte, maar nooit wilde delen met de andere leden.
Ga je nu je leven verbeteren of gaat deze poppenkast weer opnieuw beginnen? Want om nou te doen alsof er niets is gebeurt vind ik nou ook weer een beetje overdreven.

Chris Winsemius
21 mei 2006, 01:08
Hey Chris,
Jij was toch diegene die altijd vertelde dat je van die geweldige mods had op je versterkers, maar nooit wilde vertellen hoe je dat deed. Ik kan me herinneren dat je nogal zat te bakkeleien met een aantal forumleden omdat je altijd voor eigen parochie preekte, maar nooit wilde delen met de andere leden.
Ga je nu je leven verbeteren of gaat deze poppenkast weer opnieuw beginnen? Want om nou te doen alsof er niets is gebeurt vind ik nou ook weer een beetje overdreven.

Leuk :)

Vraag voor de lol 'ns aan MicroSoft om hun sourcecode van Windows te vertellen.
Ik hoef m'n leven niet te beteren, ha ha. Goeie mods kosten zéér véél tijd om ze te ontwikkelen/tweaken/testen en al die info (na dus zeer veel kosten/tijd) hoef ik echt niet gratis weg te geven.
Eigen parochie: ga naar Van Weelden/etc. als je (ook zulk ) goed werk wilt.

Droom verder :) :D LOL en post ajb (als je zo''n echte vent bent, ha ha) onder je eigen naam... ik doe dat wel...

Succes!

edit: spelfout

Chris Winsemius
21 mei 2006, 01:11
Hey Chris,
Jij was toch diegene die altijd vertelde dat je van die geweldige mods had op je versterkers, maar nooit wilde vertellen hoe je dat deed. Ik kan me herinneren dat je nogal zat te bakkeleien met een aantal forumleden omdat je altijd voor eigen parochie preekte, maar nooit wilde delen met de andere leden.
Ga je nu je leven verbeteren of gaat deze poppenkast weer opnieuw beginnen? Want om nou te doen alsof er niets is gebeurt vind ik nou ook weer een beetje overdreven.

"marshallfreak
Junior Member


Geregistreerd op: May 2006
Locatie: Drente
Posts: 1"

1 posting en dan dit melden... smells fishy :) :D

nicoverduin
21 mei 2006, 01:27
Ha die Chris,

Zit toch wel een kern van waarheid in vind ik. paar jaar terug liep je dat nog wel eens te verkondigen. Kijk als je vind dat het geheim is, wat overigens jou goed recht is, waarom dan verkondigen.
Er is niemand die twijfelt aan je kennis, maar als je niet wilt delen, waarom dan zoveel moeite doen om op het forum te komen?
Nico

Chris Winsemius
21 mei 2006, 01:42
Ha die Chris,

Zit toch wel een kern van waarheid in vind ik. paar jaar terug liep je dat nog wel eens te verkondigen. Kijk als je vind dat het geheim is, wat overigens jou goed recht is, waarom dan verkondigen.
Er is niemand die twijfelt aan je kennis, maar als je niet wilt delen, waarom dan zoveel moeite doen om op het forum te komen?
Nico

Verschil zit 'n beetje in "algemene kennis" en "echt goeie sounds kennis"...
Kan me nog wel wat telefoontjes van jou voor de geest halen omtrent "hoe doe je dit of dat". Simpele mods kan iedereen (lees: amateurs/hobbyisten/on the side bizz gasten) doen maar zodra het om zeer specifieke/zeer goede sounds gaat is daadwerkelijk zeer veel tijd/know-how nodig...
Voor jou in 'n paar woorden: 't gross van goede gitaarversterker-geluiden is niet dmv. 'n schemaatje van internet te downloaden.

Ik zie hier ook diverse prof. gitaar/fx-bouwers posten zonder volledig over hun kennis/ontwerpen te posten.... ik kan dat volledig begrijpen en respecteren, hopelijk jij ook :)

edit: spelfout correctie (+ again)

nicoverduin
21 mei 2006, 01:46
Dus eigenlijk wil je stellen dat jij de enige bent die er verstand van hebt? En de rest (inclusief mezelf) zijn allemaal een stelletje amateurs? Niet de meest handige manier om samen te werken.

Chris Winsemius
21 mei 2006, 02:11
Dus eigenlijk wil je stellen dat jij de enige bent die er verstand van hebt? En de rest (inclusief mezelf) zijn allemaal een stelletje amateurs? Niet de meest handige manier om samen te werken.

Nee (lees goed :))
Ik denk/weet dat jij redelijk wat verstand hebt van handel en "aardig" bestaande amps kunt clonen.
Al heeft zeer veel verstand van oude Fenders en werkt fulltime als gitaarleraar, Matto heeft zeer veel verstand van oude Marshalls. Peter Van Weelden is echt 'n kei op het gebied van zeer veel amps.

Doe nou niet zo ******; je kan misschien solderen, onderdelen verkopen, "aardig" cabinetje voor Mr.Jay of mij maken maar loop ajb niet te vissen naar gratis-mods.

Ik zeg voor alle duidlijkheid niet dat ik alles weet of de beste ben maar ik weet wel zeker dat er hoorbaar en voelbaar verschil is tussen "hobbyisten/diy/on-the-side-dudes" en "profs".

In 'n posting van jou hier zag ik dat jij meldde/suggereerde dat ik alléén bestaande/reeds bekende mods doe aan amps (lijkt me sterk, ha ha). Waarom verkondig je dit? (Eigen handeltje te beschermen?).... ik presenteer me zeer duidelijk als ontwerper en jij als handelaar die eigenlijk alléén maar ervaringen van anderen kan posten.

In 'n paar woorden: 't tweaken/modden v/e amp vereist "wat meer tijd" dan wat info en/of 'n schemaatje downloaden van internet en dan "lopen na solderen". Ga maar 'ns zelf wat ontwerpen of tweaken...

En dan nog proberen te ontkennen op 'n amerikaans forum waar je hebt leren biasen (NB. in het bijzijn v/e klant van ***amps ici). Goeie gitaarsounds kan je echt niet in RDH4 vinden..... :) :D

(Nico zou dit wel wéér proberen te ontkennen in 'n reply...)

edit: spelfout

nicoverduin
21 mei 2006, 02:26
toch in zijn bol geschoten

Chris Winsemius
21 mei 2006, 02:34
toch in zijn bol geschoten

Ha ha!!!
Wees 'ns 'n vent (hee, heb dit al eerder hier horen vallen...).

Kom maar langs met 'n brouwsel van jou :), ben benieuwd....
Leugens kunnen best maar jij lijkt dit vaker te doen; credits ontkennen/etc. :)

Verschil (voor anderen) is 'n beetje: ok-je versterker of top-amp....

Nico, je valt me vies tegen. Zal maar geen fotootjes van je cab-werk hier plaatsen, ondanks de aangeleverde stof was en is er gewoon zeer veel aan te merken op de constructie/afwerking.... wou dit niet zo melden maar jouw reactie :)

Zie je zo wel weer :D

nicoverduin
21 mei 2006, 02:36
Je moet doen wat je niet laten kunt...tenslotte doe je je best om iedereen die een andere mening heeft zwart te maken. Dus als je mij aan je lijstje wilt toevoegen....wat je wilt.

Chris Winsemius
21 mei 2006, 02:58
Je moet doen wat je niet laten kunt...tenslotte doe je je best om iedereen die een andere mening heeft zwart te maken. Dus als je mij aan je lijstje wilt toevoegen....wat je wilt.

Nee, je leest het zo als jij wilt. Ik respecteer zeer veel meningen maar plaats "bepaalde meningen" van uit bepaalde bronnen wel in 'n bepaalde context.

Ik heb geen lijstjes (ha ha), ik wil wel even duidelijk maken dat er 'n behoorlijk verschil is tussen redelijk nabouwen en bekende mods nadoen en goeie replica's en eigen mods. Ik kan wel begrijpen dat je dit negeert/ontkent/whatever, no hard feelings :) :D

Als je de verschillen/nunances niet begrijpt/hoort/voelt ok maar loop dan niet "zo" te posten :). Je kan echt alles ontkennen wat betreft vragen die je aan mij hebt gesteld enige tijd geleden maar 't siert je niet.

'k Ga nu maar 'ns slapen :) 'k Zie morgen of overmorgen wel wat "leuke"replies, ha ha.

Franc
21 mei 2006, 10:19
Gatverdamme, wat valt een aantal mensen hier weer door de mand (en daar bedoel ik niet Chris zelf mee).

Chris wordt hier rechtstreeks aangevallen door een junior member die het zo nodig vindt zijn allereerste post te verspillen aan een aanval?!

WTF?

En waarom grijpt hier nu geen moderator in? Triester is dat er dan nog mensen zijn die de aanval gaan zitten steunen.

Bah bah en bah.

Ik laat in het midden of Chris wel of geen fouten heeft gemaakt in het verleden, maar waarom moet het weer op deze manier opgerakeld worden?

En dan nog in een voorstel-topic :(
Onbeschoft en respectloos.

Chris jongen, is dit het allemaal wel waard?

Tristan
21 mei 2006, 13:21
Dit is niet fraai, van beide kanten niet...
Al en Chris kunnen jullie het niet buiten het forum uitvechten/uitpraten???
@Chris: Als jij echt zoveel beter bent dan de mensen die jij hobbyisten noemt (onder meer Al en Nico), dan heb je toch niets te vrezen, mensen die weten wat sound is komen dan uiteindelijk toch wel bij jou terecht... Kijk maar naar mensen als Yde Rosier, of Peter Van Weelden, hun naamsbekendheid is puur gebaseerd op mond tot mond reclame...
Sterker nog, ik meen te lezen in jouw posts dat Al (direct of indirect) jou veel klanten heeft bezorgd...
Kijk, als jij vind dat Al prutswerk levert, dan kan je dat gewoon zeggen: Al zijn amps zijn kut, dat is een mening... Ik vind ook heel veel dingen kut, dus ik kan je standpunt begrijpen, zo vind ik bijvoorbeeld een Marshall Silver Jubilee helemaal kut en dat zeg ik dus ook... Dat jij je eigen amps beter vindt, dat weet iedereen dan wel te raden, dus dat hoef je er niet bij te zetten, dat is in ieder geval geen positieve reclame te noemen (ook voor jezelf niet)...

EDIT: Er is een leuk topic (not!) geopend door Al en daar post ik wel een reactie naar Al, want wat hij doet vind ik (ook) niet door de beugel kunnen...
Sorry voor de verspreide reactie, maar ik kan er ook bijna geen touw meer aan vast knopen wie wat waar zegt enzo...

Mitch
21 mei 2006, 13:32
Er is niemand die twijfelt aan je kennis, maar als je niet wilt delen, waarom dan zoveel moeite doen om op het forum te komen?
Nico

Van de vorige periode dat Chris postte kan ik me een hoop berichten herinneren waarin hij normale, algemene tips en adviezen gaf. Het lijkt mij wel zo aardig als dat opnieuw zou kunnen gebeuren.
Er is hier nu al genoeg herrie op het forum over geweest en achter de schermen is een hoop besproken. Volgens mij hoeft deze discussie niet nóg eens gevoerd te worden.

Bassbitch
21 mei 2006, 14:27
Hey Chris,
Jij was toch diegene die altijd vertelde dat je van die geweldige mods had op je versterkers, maar nooit wilde vertellen hoe je dat deed. Ik kan me herinneren dat je nogal zat te bakkeleien met een aantal forumleden omdat je altijd voor eigen parochie preekte, maar nooit wilde delen met de andere leden.
Ga je nu je leven verbeteren of gaat deze poppenkast weer opnieuw beginnen? Want om nou te doen alsof er niets is gebeurt vind ik nou ook weer een beetje overdreven.


Met je allereerste post hier een topic ontsporen, lijkt me dat je al een andere nick hebt, wel zo eerlijk om daar onder te posten, of kan dat niet?

Bassbitch
21 mei 2006, 14:27
Volgens mij hoeft deze discussie niet nóg eens gevoerd te worden.


Eensch. Slotje!

youngster
21 mei 2006, 16:42
Ik denk.... ach laat ook maar... zinloze discussie's genoeg hier :satisfie:

hoofd
21 mei 2006, 18:52
Gebruiker Marshallfreak heb ik geband, Nico moet zijn PM-box checken en de rest moet zijn mond houden en rustig wachten op een slotje (dat ik helaas nu niet kan geven).

Negative K3 fan
21 mei 2006, 19:11
de rest moet zijn mond houden

het proletariaat dient te zwijgen :D

Dude
21 mei 2006, 19:30
Marshallfreak is dus NicoVerduijn...

Erg lullig allemaal, ik hoop dat deze bullshit eindelijk ophoudt op het forum

JoostBaksteen
21 mei 2006, 21:52
Marshallfreak is dus NicoVerduijn...

Erg lullig allemaal, ik hoop dat deze bullshit eindelijk ophoudt op het forum

Ik wist niet dat hij een Marshallfreak was :???:

Al
22 mei 2006, 03:58
Al en Chris kunnen jullie het niet buiten het forum uitvechten/uitpraten???

Helaas kan dat niet, het forum wordt bewust gezocht.

Er valt eerlijk gezegd ook niks uit te praten, dat is een tijd geleden al gedaan. Het gaat allemaal over commerciele belangen. Ik voer daarin een duidelijk beleid. Dat moet ik omdat gebleken is dat er anders stront aan de knikker komt. Gezien de dingen die er in het verleden gebeurd zijn wil ik de fora die ik modereer wat dat betreft schoon houden. Tegen veelplegers voer ik een streng beleid.

Uiteraard levert dat tegenstanders op, dat is de prijs. Tegenstanders heb je overigens altijd ongeacht welk beleid wat je voert.

Mij wordt door Chris verweten dat ik modereer vanuit commerciele belangen, dat mijn manier van modereren daar dus op is afgestemd en dat ik daarom weg moet als moderator. Dat is de oorzaak van het hele gedoe. Ik kan je zeggen dat Chris het bij het verkeerde eind heeft maar dat doet niet ter zake in dit geval, het maakt niet uit wat ik zeg.

Het is allemaal heel simpel als je het gevolgd hebt maar veel mensen hebben dat niet. Ze zien een 'conflict', weten geen achtergrond en doen aannames. Het hele gedoe stamt uit 2003/2004, ik had gehoopt nav de afspraken die toen gemaakt zijn dat het opgelost was. Helaas, men hield zich daar niet aan. Dat leidde tot een tweede grotere rel. En nu hebben we de derde, het wordt een traditie. Alles kan opgelost worden maar de context waarin dat gebeurt moet helder zijn, daar wordt aan gewerkt.

Al

Mitch
22 mei 2006, 10:16
Bedankt voor je reactie Al, hopelijk sust dit één en ander, in ieder geval op de korte termijn. Je punt over wat commercieel is of wat niet is al eens eerder aangehaald overigens:


Maar: wij willen hier op het forum juist niet overspannen mee omgaan. Zoals hiervoor al werd gesteld leidt dat er ook toe dat je Fenders of Gibsons mag aanprijzen, maar niet de gitaren van de gitaren bouwende buurman: te dichtbij: spam! En dat is juist geen goede ontwikkeling, voorbeeldje: voor onze rubriek De Gitaar Van zoeken we vaak gitaristen die op een door een Nederlandse bouwer gemaakte gitaar spelen, want: leuk, persoonlijk en nog eens goede reclame voor de bouwer, die deze goed kan gebruiken.

En ook:


Alvast een aanzetje: in de regels staat: "Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht". Wanneer je zo'n belang hebt en je in veel posts je eigen producten aanprijst wordt dat dus beschouwd als spam, net als het aanprijzen van je eigen producten in je sig. Maar dan: zo iemand krijgt een vraag van een ander forumlid die weet dat hij bepaalde producten verkoopt..... daar gaan we, dan wordt het een kwestie van aanvoelen of iemand puur op een forum zit vanwege commerciele belangen of niet, en dat is moeilijk..

Da's dus best een ruime benadering. Ik hoop dat e.e.a. in de toekomst ook wat ruimer benaderd wordt.