PDA

View Full Version : Makkelijk programma voor Guitarport



Reel Big Fish
19 mei 2006, 09:32
Hoi allemaal,

vanmiddag komt mijn GuitarPort eraan! Ik heb al erg veel zin wat ideëen op te nemen, maar wat voor MAKKELIJKE programma's kan ik daar voor gebruiken? Ik ben niet zo'n techicus qua programma's, dus als iemand een simpel programma's weet, zou ik blij zijn.

Ik zag het programma Rifftracker al, maar als ik dat moet gaan kopen vind ik het een beetje teveel van het goede. Graag dus rekening houden met een goedkope oplossing. Pm me anders, als je een goeie download locatie weet of zoiets :)

In ieder geval bedankt en prettig weekend!

harrie-beton
19 mei 2006, 09:45
Het programma guitarport zelf heeft een ingebouwde mp3 speler.
Je kunt dan meespelen met je mp3 collectie.

Als je een gitaarspoor apart wilt opnemen zou ik cool edit pro adviseren, die is niet zo duur meer op internet te vinden.
Cool edit pro is gekocht door Adobe en heet nu Audition en die versie doet hetzelfde (multitrack afspelen en opnemen) maar is 250 dollar geloof ik.

Echt low budget is deze methode: pan de gitaar links en de backing track rechts dan kun je in het gratis programma "audicity" (te downloaden op mijn site) opnames maken.

Reel Big Fish
23 juni 2006, 19:25
Ik heb nu Guitarport en is ingeplugd enzo, maar nu heb ik het volgende probleem. Ik kan niet opnemen! Hij krijgt geen signaal in bijvoorbeel Audacity of Geluidsrecorder, alleen keiharde ruis (fffffffffffffffffffff).

Wie helpt mij met de settings (stap voor stap svp). Bedankt

harrie-beton
24 juni 2006, 01:05
http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/gear/podxt_geluidskaart3.jpg

op mijn link hier onder staat een stukje:
kijk bij digitaal opnemen.

sembo
24 juni 2006, 09:42
weet je wel of je microfoon goed is ??

daar kan het ook soms aan liggen maar ook soms aan je pc dat hij je microfoon negeert

Reel Big Fish
24 juni 2006, 10:02
Nou ik wil dus niet met microfoon opnemen, maar via de USB (guitarport)...

Reel Big Fish
24 juni 2006, 10:29
Door harries site, heb ik eindelijk de mogelijkheid om op te nemen. Bedankt! Nu de volgende problemen:

Ik kan nu opnemen, maar zodra ik 2 gitaarstukken met Audacity op wil nemen, krijg ik bij de tweede part deze melding:

Fout bij het openen van het apparaat. Controleer de ingangsinstellingen van het apparaat en de sample-frequentie van het project.

Wat kan ik hier aan doen? Probleem 2:

Ik wil zelf muziekstukken op gaan nemen (zelf componeren ed, als iemand hier nog een goed programma voor weet, zou dat erg fijn zijn. Linkje misschien? :)) en het is erg fijn als de backing track ook loopt als ik moet gaan spelen. Het liefst moet hij dan gelijk alles opnemen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Bedankt!

harrie-beton
24 juni 2006, 11:19
Audicity kan geen multitrack.

Er zijn veel andere programma's, persoonlijk vind ik Adobe Audition prima, een oudere versie is cool edit pro 2.0.
Deze is wel in demo vorm op internet te vinden. Probeer maar eens.

Ik wil er op wijzen dat informatie over illegale versies op dit forum niet zijn toegestaan.

HB

Reel Big Fish
24 juni 2006, 11:25
Weer eens heel erg bedankt harrie-beton!


Ik wil er op wijzen dat informatie over illegale versies op dit forum niet toegestaan.

HB

Weet ik :)

Reel Big Fish
6 juli 2006, 12:36
Ik wil nu dus met een backing track meespelen maar er gebeurd dit:

http://putfile.com/pic.php?pic=7/18606345685.jpg&s=f10

Wat nu? :(

harrie-beton
6 juli 2006, 19:29
de sampling rate van de backing track is te hoog denk ik voor je geluidskaart.

Reel Big Fish
6 juli 2006, 19:34
Wat kan ik daar aan doen (op het kopen van een andere geluidskaart na)? :(

Is er een programma waar je dat mee kunt verlagen ofzo? :o

harrie-beton
6 juli 2006, 21:39
je guitarport uit een USB geluidskaart eigenlijk, deze kan misschien iets hoger samplen dan de je geluidskaart.

abobe audition zelf kan het verlagen tot 44,1 khz 16 bits stereo.
Dat is het maximum van veel consumenten geluidskaarten

Reel Big Fish
6 juli 2006, 22:43
Hoe doe je dit dan (in adobe)? Bedankt!

Brammibal
9 juli 2006, 20:44
Audacity kan wel een track laten lopen terwijl je speelt.
Je moet eerst de backing track opnemem of importeren en bij voorkeuren bij audio I/O play other tracks while recording a new one aanvinken.