PDA

View Full Version : Een elektrische gitaar (na 4.5 jaar akoustisch) ?



MatthijsM
19 mei 2006, 00:11
Hallo,

Ik speel sinds viereneenhalf jaar akoustische gitaar en heb nog steeds les.
Nu zat ik te denken om een elektrische gitaar aan te schaffen.
Maar het moet niet een al te dure, professionele zijn, echter ook niet een al te simpele. Heeft iemand een idee?

Groeten,

Matthijs

Rick trodat
19 mei 2006, 00:16
......google

Rick trodat
19 mei 2006, 00:16
Nee ik zou niet lullig doen, waar hou je van? Welke muziek?

MatthijsM
19 mei 2006, 00:18
Nee ik zou niet lullig doen, waar hou je van? Welke muziek?

Qua elektrisch, niet al te hard. Een beetje frisse, vrolijke popmuziek. Een beetje rock mag wel, maar niet te dicht bij metal.

Op Google heb ik al een beetje gezocht, maar eigelijk niets gevonden.

Rick trodat
19 mei 2006, 00:27
Niet te rock, een beetje pop achtig. Ja wat wel betaalbare gitaren zijn, zijn richwoods. Dat zijn best aardige gitaren. En als je niet teveel de metal kant op wil gaan, zou ik niet voor een gitaar kiezen met al te actieve elementen. Enkelspoels elementen zijn goed voor ritme ( ofwel het crystal clear sound ), wil je meer output, een wat warmere vollere sound moet je voor humbckers gaan (soort van twee enkelspoels naast elkaar ).

Als ik deze elementen noem zit je al snel over een stratocaster model en of een les paul modelletje te praten. Maar ja dan kan je nog alle richtingen uit. Wie vindt je goed? of welke band?

Orpheo
19 mei 2006, 00:32
we hebben een FAQ hiervoor, en een search. slotje dus.

Rick trodat
19 mei 2006, 00:34
Nou om nou meteen een slot erop te gooien, het was die jongen z'n eerste post...

DarknessAwaits
19 mei 2006, 00:48
Laten we hopen dat de dag dat Orpheo mod wordt nog lang op zich laat wachten.

Uiteraard is er de faq waar best veel info in te vinden is voor onze MatthijsM, en verder is het altijd aan te raden gewoon eens een winkel binnen te lopen en wat gitaren te proberen.

Nova
19 mei 2006, 07:13