PDA

View Full Version : Een elektrische gitaar (na 4.5 jaar akoustisch) ?



MatthijsM
19 mei 2006, 00:11
Hallo,

Ik speel sinds viereneenhalf jaar akoustische gitaar en heb nog steeds les.
Nu zat ik te denken om een elektrische gitaar aan te schaffen.
Maar het moet niet een al te dure, professionele zijn, echter ook niet een al te simpele. Heeft iemand een idee?

Groeten,

Matthijs

Rick trodat
19 mei 2006, 00:16
......google

Rick trodat
19 mei 2006, 00:16
Nee ik zou niet lullig doen, waar hou je van? Welke muziek?

MatthijsM
19 mei 2006, 00:18
Nee ik zou niet lullig doen, waar hou je van? Welke muziek?

Qua elektrisch, niet al te hard. Een beetje frisse, vrolijke popmuziek. Een beetje rock mag wel, maar niet te dicht bij metal.

Op Google heb ik al een beetje gezocht, maar eigelijk niets gevonden.

Rick trodat
19 mei 2006, 00:27
Niet te rock, een beetje pop achtig. Ja wat wel betaalbare gitaren zijn, zijn richwoods. Dat zijn best aardige gitaren. En als je niet teveel de metal kant op wil gaan, zou ik niet voor een gitaar kiezen met al te actieve elementen. Enkelspoels elementen zijn goed voor ritme ( ofwel het crystal clear sound ), wil je meer output, een wat warmere vollere sound moet je voor humbckers gaan (soort van twee enkelspoels naast elkaar ).

Als ik deze elementen noem zit je al snel over een stratocaster model en of een les paul modelletje te praten. Maar ja dan kan je nog alle richtingen uit. Wie vindt je goed? of welke band?

Orpheo
19 mei 2006, 00:32
we hebben een FAQ hiervoor, en een search. slotje dus.

Rick trodat
19 mei 2006, 00:34
Nou om nou meteen een slot erop te gooien, het was die jongen z'n eerste post...

DarknessAwaits
19 mei 2006, 00:48
Laten we hopen dat de dag dat Orpheo mod wordt nog lang op zich laat wachten.

Uiteraard is er de faq waar best veel info in te vinden is voor onze MatthijsM, en verder is het altijd aan te raden gewoon eens een winkel binnen te lopen en wat gitaren te proberen.

Nova
19 mei 2006, 07:13
heerlijk zo'n warm onthaal altijd hier :p

BartL
19 mei 2006, 09:13
heerlijk zo'n warm onthaal altijd hier :p
Ja man :)


Matthijs!! Kerel...welkom :D

Wat is je budget?
Heb je nog een versterker nodig?
Zit deze ook in dat budget?

Beantwoord die 3 even...kunnen we heel gericht antwoord geven.

Kim Wilson
19 mei 2006, 09:31
Hey Matthijs, welkom bij de club!

Voor een beetje poppy muziek is een stratocaster denk ik een aardige keuze. Richwood schijnt knappe gitaren te maken, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Wat je ook kunt doen is zoeken naar een tweedehands Mexicaanse Fender. Die kun je met een beetje geluk voor een 300 Eu wel vinden.

Als je eventueel later nog wat zwaardere muziek denkt te gaan spelen, kun je ook nog zoeken naar een strat met een humbucker in de brugpositie. Dan heb je een lekker veelzijdige gitaar.

Succes met de zoektocht!

MatthijsM
19 mei 2006, 19:15
Matthijs!! Kerel...welkom :D

Wat is je budget?
Heb je nog een versterker nodig?
Zit deze ook in dat budget?

Beantwoord die 3 even...kunnen we heel gericht antwoord geven.

Allereerst bedankt voor het 'warme' onthaal :satisfie:

Het budget ligt niet héél hoog, dwz 500 euro zal te duur zijn.
Maar ik denk dat 350-400 euro wel mogelijk moet zijn.
Dat is dan incl. versterker, ik heb geen idee hoe duur die zijn? Als ze niet zo duur zijn dan zou dat apart kunnen. Ik heb er nog geen.




Niet te rock, een beetje pop achtig. Ja wat wel betaalbare gitaren zijn, zijn richwoods. Dat zijn best aardige gitaren. En als je niet teveel de metal kant op wil gaan, zou ik niet voor een gitaar kiezen met al te actieve elementen. Enkelspoels elementen zijn goed voor ritme ( ofwel het crystal clear sound ), wil je meer output, een wat warmere vollere sound moet je voor humbckers gaan (soort van twee enkelspoels naast elkaar ).

Als ik deze elementen noem zit je al snel over een stratocaster model en of een les paul modelletje te praten. Maar ja dan kan je nog alle richtingen uit. Wie vindt je goed? of welke band?



Dat crystal clear sound spreekt me aan, maar nu je het er over hebt, humbuckers lijkt me ook wel handig. Ik heb gelezen dat je bij sommige gitaren kan kiezen tussen die twee, klopt dat?

stratocaster heb ik meerdere malen gelezen.

Ik vind bands als arctic monkeys, racoon, maroon 5 en coldplay leuk, maar busted kan af en toe ook wel grappig zijn.

Rick trodat
20 mei 2006, 01:14
Ik zou gaan voor een telecaster, met een humbucker in de brug. Daarmee kan je in ieder geval coldplay, racoon etc. spelen. Ik vind persoonlijk een telecaster een wat minder mooie gitaar, maar het is een zeer goede gitaar die op sommige vlakken de stratocaster en de les paul ver achter zich laat.