PDA

View Full Version : service



ccc
18 mei 2006, 23:16
Laatst kocht ik een Hamer Sunburst uit '78 die gemod was met Bill Lawrence pickups en gewijzigde pots (normaal heeft Hamer VOL/VOL/TONE, die had VOL/TONE/TONE). Ik hield niet echt van die pickups - een beetje te "HOT".
Ik vond via-via de originele Dimarzio pickups en nu kreeg ik van Hamer de originele pots GRATIS.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/sunburst006.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/sunburst78008.jpg

Welke bouwer geeft die service ?

Dit is het antwoord op mijn bedankje:

Conrad - Thanks, we aim to please and keep Hamer owners around the world happy (to the fullest extent possible).

I couldn't do it without Kim Keller's help, by the way. He makes it all happen.

Thanks again,
Andy

KAMAN MUSIC CORP.
INTERNATIONAL DIVISION

Andy Schlosser
Sales Director

Orpheo
18 mei 2006, 23:30
wow... das service dude!! dean heeft ook al zo'n vergaande service! (moet opeens terugdenken aan gerrekat's caddy en de hardware die hij voor een spotprijs kon krijgen).

maar ik zie daar iets van een batterij inzitten, correct? kan je uitleggen waar 'ie voor dient?

DarknessAwaits
18 mei 2006, 23:30
Dat is heel netjes! Zo kreeg ik ook een nieuw Bogner logo, kosteloos opgestuurd.

Het gaat de goede kant op met de commercie.

Nickname
18 mei 2006, 23:31
Dat is netjes :) mooi voor elkaar

ccc
18 mei 2006, 23:48
wow... das service dude!! dean heeft ook al zo'n vergaande service! (moet opeens terugdenken aan gerrekat's caddy en de hardware die hij voor een spotprijs kon krijgen).

maar ik zie daar iets van een batterij inzitten, correct? kan je uitleggen waar 'ie voor dient?

Dat is de Q filter van Bill Lawrence, een soort modulator voor de Tonepots.

Orpheo
19 mei 2006, 00:15
Dat is de Q filter van Bill Lawrence, een soort modulator voor de Tonepots.

en nu inactief vanwege de dimarzio's?

ccc
19 mei 2006, 08:15
en nu inactief vanwege de dimarzio's?

De foto's zijn nog met de Bill Lawrence L-350 setup uit begin jaren '80 - de elementen zijn heel "treblish" - de Q filter temt dat zowat.
Volgende week gaat de originele set Dimarzio pafs erin met de Hamer Pots die een heel eigen curve hebben.
Die Q filter schijnt wel nogal essentieel te zijn bij Bill Lawrence. Die gaan in een ouwe '70 Yamaha om slide te spelen.

zeppo
19 mei 2006, 10:57
Laatst een Hagstrom Superswede uit 1978 gekocht.
Helaas ontbrak de afdekkap over de snaarzadels op de body. Nergens meer te krijgen natuurlijk :-(
Overal naartoe gemaild, nada.

Krijg ik een reactie van een Duitser: "ik zit nu op de Namm, maar ik kijk volgende week even"

Enfin, wat heen en weer gemaild, en zij zijn het bedrijf achter de re-issues.
Ik kon het niet bij een zaak in de randstad bestellen, en hij mocht het ook niet aan mij verkopen omdat ze niet met particulieren handelen. MAAR, voegde hij eraan toe: ik kan je natuurlijk wel gratis een nieuw exemplaar toesturen, dan kijk je zelf maar of het past. Het paste op de millimeter. Dat zijn nog eens getrouwe re-issues!

ccc
19 mei 2006, 19:04
Mooi verhaal, Zeppo.
Zo hier en daar heb je nog een gitaarbouwer die klantentevredenheid toch nog belangrijk vind. Op lange termijn loont dat toch....

zeppo
19 mei 2006, 20:49
Mooi verhaal, Zeppo.

Mooie Hamer, ccc.

Heb zelfs ook wel eens op Ebay zitten spotten naar zo'n exemplaar :-)
Helaas nooit geslaagd :-(

gerrekat
20 mei 2006, 08:47
Vind je die L-350's al te hot? wat voor DiMarzio's zitten er stock in dan? L-350's klinken mij vrij vintage in de oren.

no 1 hops
20 mei 2006, 14:25
zou die q filter er niet direct uithalen.
die is bedoelt om juist de gitaar wat milder te maken, zodat je meer naar de acoustice kant kan afzakken als nodig.
iedereen noemt de bl's te trebelish omdat ze van hun normale instellingen van de amp uitgaan.
DAAR ligt de fout.
BL zijn gewoon wider in range, en daar zijn niet alle amps happy mee.
en voor slide doe je ze tekort.

heb van gerre een xl overgenomen.
die zit nu hierin, de zebra.
strakke overdrive, maar ik moet wel mijn settings aanpassen.

http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/olpxl.jpg

biels
20 mei 2006, 15:09
gruwelijk mooie gitaar die hamer!

ccc
20 mei 2006, 21:37
Vind je die L-350's al te hot? wat voor DiMarzio's zitten er stock in dan? L-350's klinken mij vrij vintage in de oren.

De Dimarzio's die er origineel in zitten, zijn custom gewonden voor die gitaar (Dimarzio was pas begonnen in '78 ), ze worden vergeleken met Gibson Pafs.

Te "hot" is misschien verkeerd uitgedrukt, maar ik ben helemaal niet tevreden met de klank van het laag dat te snel vervormd, vooral op het bridge element.
Niet geschikt dus voor wat ik speel, wat meer in de Jazzy -Bluesy sfeer ligt.

En met mijn leeftijd ben ik ook al "Vintage"...

ccc
20 mei 2006, 21:44
gruwelijk mooie gitaar die hamer!


Bedankt !!

no 1 hops
21 mei 2006, 11:15
jouw gitaar, tenminste the controle cavity staat ook nog hier met wat meer info over de 350's
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2101.topi c
(had het nog niet gezegt maar ik vind die hamer ook een mooie gitaar)

ccc
21 mei 2006, 12:55
jouw gitaar, tenminste the controle cavity staat ook nog hier met wat meer info over de 350's
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8.showMessage?topicID=2101.topi c
(had het nog niet gezegt maar ik vind die hamer ook een mooie gitaar)


Ik heb zelf dat topic erop gezet, maar erg veel info kreeg ik daar ook niet...

no 1 hops
21 mei 2006, 13:34
Ik heb zelf dat topic erop gezet, maar erg veel info kreeg ik daar ook niet...
nee voor oudere modellen of zaken waar BL ooit bij betrokken was is BL nooit echt scheurtig geweest met info.
wel merk ik dat de meeste mensen hun gitaar met BL direct inpluggen en dan een droom geluid verwachten.
die pickups zijn neutraal gebouwt om zoveel mogelijk ruimte te krijgen om via versterker e.d te kunnen gaan kleuren.
daar moet je even voor ( willen) gaan zitten.
ik vergelijk het met een snelle auto die verlaagd is, bv hot duncans en dimarzio's
als de weg vlak is dan scheurt het als de tering, maar zodra er hobbels en drempels komen dan is het feest voorbij.
zo zijn die BL meer gemaakt voor mensen die het in dynamiek zoeken en juist meer met de rechterhand techniek willen doen.
zie nuno maar die flamengo les neemt om zijn rechterhand techniek te verbeteren