PDA

View Full Version : Als je een album zou moeten noemen...



crrrN
18 mei 2006, 22:53
Als je een album zou moeten noemen waarin jouw gitaargeluid precies in zit.....welk album is dat dan? (Kan ook een los nummer zijn).

Van mijn amp:

Recto module: klinkt identiek aan het gitaargeluid van de nieuwe NOFX cd (Wolves in Wolves clothing). Voornamelijk het nummer: We march to the beat of indifferent drum.

XTC module (dies van mn broer Nrrrk): Avenged Sevenfold - City of Evil.

PS. (Voor de geinteresseerden)
Ik heb een nieuwe module besteld, de 1086, das de signature module van die gast van Disturbed, maar het is niet "Disturbed in a box" maar meer een "Rectifier on steroids" en met een druk op een knop klinkt ie als de Marshall Plexi. Prima dus. : D

Orpheo
18 mei 2006, 23:16
met de jcm: one way ticket to hell and back

met een studiotone: 'buckethead' (Kaleidoscalp)

Dick Wolkendeck
19 mei 2006, 09:50
Mijn geluid zit helemaal precies in mijn eigen album "Chrysalis". Lijkt nergens op. MP3's op de site.

DaveItUp
19 mei 2006, 09:56
Lijkt nergens op? ;)

Ik: Snelle hardcore punk met een wat meer lowgain sound dan gebruikelijk. Beetje Hellacopters achtige sound denk ik.

Dick Wolkendeck
19 mei 2006, 10:26
Hellacopters is een geweldige band! :rockon:

andoni
19 mei 2006, 10:32
Hmmm hangt ervan af in welke bui ik ben. Vroeger veel een Killswitch Engage-achtige sound (laatste album "End of Heartache"). Maar ben nu in een Mastodon bui, dus meer die sound, hoewel ze op cd nooit een erg indrukwekkende sound hebben, maar live... Typische Marshall sound die ik dan ook makkelijk uit mijn DSL100 krijg. Nu nog een Les Paul en ik ben gesteld, maar dat zal wel nog even duren.

Bins
19 mei 2006, 10:59
XTC module (dies van mn broer Nrrrk): Avenged Sevenfold - City of Evil.



Poeh, ik vind Avenged niet zoveel aan.. maar dat is een lekker soundje zeg!

nielsduursma
19 mei 2006, 11:07
hmmmm, een beetje zoals interpol met de cd "antics" dat geluid ongeveer. maar nu staat alles zo ingesteld dat het een beetje snowy white achtig klinkt. zo ongeveer als snowy white op de dvd "in the flesh" van roger waters.

Squier4ever
19 mei 2006, 11:19
mja met me LP kan ik van slash tot ja.... alles eigenlijk wel.
en met me strat Chilli Peppers... en SRV alleen zijn de single coils een beetje aan de modderige kant

fullorder
19 mei 2006, 11:36
hmmmm, een beetje zoals interpol met de cd "antics" dat geluid ongeveer.

goede sound! dat heeft de andere gitarist van mijn band ook. mijn sound is meer dEUS.

Lord Abortion
19 mei 2006, 12:03
Ik heb eigenlijk twee sounds die ik gebruik. De eerste is een Nile-achtige sound met een enorm zware bas en toch veel definitie in de sound. De tweede is iets Vai-achtigs maar dan met nog iets meer hoog.

AART
19 mei 2006, 12:41
Ik speel met een Mark IV en Ibanez.

Ligt aan de afstelling, maar Full Circle, Land of the Free? en From the Ashes van Pennywise klinken exact hetzelfde qua gitaargeluid, maar das logisch.

interessander
19 mei 2006, 13:18
Hmmm hangt ervan af in welke bui ik ben. Vroeger veel een Killswitch Engage-achtige sound (laatste album "End of Heartache"). Maar ben nu in een Mastodon bui, dus meer die sound, hoewel ze op cd nooit een erg indrukwekkende sound hebben, maar live... Typische Marshall sound die ik dan ook makkelijk uit mijn DSL100 krijg. Nu nog een Les Paul en ik ben gesteld, maar dat zal wel nog even duren.

Gebruik je geen tubescreamer of iets dergelijks voor die mastodon sound?

ewout
19 mei 2006, 13:24
heb n koch classictone en twee strats.

lijkt op Blof's 'omarm' cd (duh) en Jeff Buckley's 'Grace' cd (zonder die bak galm dan)

Scali
19 mei 2006, 13:32
Tsja... vroeger ging ik vooral voor een sound ongeveer als Joe Satriani op Flying In a Blue Dream, of de live-tone van Steve Vai tijdens For The Love Of God, op de eerste G3-DVD.

Maar toen ik een Ibanez JS ging proberen, bleek dat ik dat eigenlijk helemaal geen fijne gitaar vond. Ik vond een RG570CT die me veel meer beviel... Klonk op zich wel redelijk a la Steve Vai.

Maar toen ging ik een Marshall 6101 kopen... Toen klonk het eigenlijk ook niet meer als Vai.
En nu ik de Zoom 8080 heb vervangen door een G9.2tt klinkt het weer anders. Geen idee of het nog op een bepaald nummer of album lijkt (Satriani is de enige die ik ken, die de 6100 gebruikt, maar dan met een hele andere gitaar en met een DS-1 ervoor). Daar ben ik eigenlijk al jaren niet meer mee bezig. Ik ben wel uiterst tevreden over de sound nu.
De buren iets minder, helaas :) Het geluid is nogal overdonderend :)

andoni
19 mei 2006, 13:51
Gebruik je geen tubescreamer of iets dergelijks voor die mastodon sound?

Ik gebruik het lead kanaal voor high gain sounds. Meer dan gain genoeg. Ik trap wel af en toe een Boss SD-1 in voor wat meer vloeiende leads.

interessander
19 mei 2006, 13:58
Ik heb zelf nooit over een dsl gespeeld namelijk, speel zelf over het lead kanaal van een 5150 (ook zeker gain genoeg dus) maar toch klinkt 'ie lekkerder met een maxon od-808 ervoor. Ik hou ook van die mastodon sound, ik geloof dat een van die gitaristen tegenwoordig laney endorser is, speelt over een VH100R.

andoni
19 mei 2006, 14:18
Ik heb zelf nooit over een dsl gespeeld namelijk, speel zelf over het lead kanaal van een 5150 (ook zeker gain genoeg dus) maar toch klinkt 'ie lekkerder met een maxon od-808 ervoor. Ik hou ook van die mastodon sound, ik geloof dat een van die gitaristen tegenwoordig laney endorser is, speelt over een VH100R.
Mja ik heb nog niet veel pedaaltjes geprobeerd, maar van degene die ik tot nu toe geprobeerd heb vind ik tot nu toe niet echt beter als het lead kanaal van mijn DSL zonder pedaaltje. Misschien dat mijn menig verandert als ik ooit eens een wat duurder pedaal probeer.

Eigenlijk zou ik 2 amps moeten hebben. 1 voor de meer classic rock sound en Mastodon-achtige high gain, en 1 voor de meer brute metalsounds. Een JCM800 en een Dual Recto of 5150 zou mooi zijn. Spijtig genoeg ver buiten budget, een DSL100 leek mij toen ik hem testte een redelijk compromis.

Josdevos
19 mei 2006, 14:38
JCM800 en paar goeie pedalen en die Recto is overbodig... (en goed is niet altijd = heel duur)

Negative K3 fan
19 mei 2006, 16:33
ik kan eigenlijk niet zomaar een album opnomen waarop mijn sound te horen is, ik kan jullie wel een filmpje geven voor een indicatie van wat ik zou willen:

http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9jOZzcQ&search=kotzen%20big

Cris
19 mei 2006, 16:52
Dat is toch een verdomd goeie sound moet ik zeggen.

NielsW
19 mei 2006, 17:39
Nevermore - This Godless Endeavour

Grandioos!

interessander
19 mei 2006, 18:40
Richting carcass-heartwork, maar dan wat minder klinisch. En de gitaar staat in C i.p.v. B wat al een heel verschil maakt.

Negative K3 fan
19 mei 2006, 19:56
Dat is toch een verdomd goeie sound moet ik zeggen.

en een verdomd goeie gitarist :D

Ibanez RuleZ
19 mei 2006, 20:00
liquid tension experiment (zowel 1 als 2). daar speelt John Petrucci zonder zijn belachelijk grote rig en met een relatief (voor zijn doen) eenvoudige setup met een triaxis, formula, 2:90 en iets als een gforce.

Harrald

Scali
19 mei 2006, 20:05
Dat is toch een verdomd goeie sound moet ik zeggen.

Welke sound? Die beetje smerige funky sound, of die hi-gain sound?

1959SLP
19 mei 2006, 20:21
Led Zep TSRTS-lp

Sora
19 mei 2006, 20:29
You fucking love it van Dirty pretty things komt dicht in de buurt van wat ik gewoonlijk doe

Over het algemeen is mijn "sound" een mix van punk en blues :)

Bram+
19 mei 2006, 20:34
In mijn vorige band was het neckpickup (humbucker) en tubescreamer, met bas op 6, mid op 5 en treble op 4 o.i.d., plus een fijne compressor ervoor. Een lekker 'stoner'/bluesgeluidje, al zeg ik het zelf. Ook complimenten over gekregen tijdens een competitie, maar dat had meer te maken concurentie: veel gitaristen met standje smilie en een gruisdistortion. Dan valt je geluid wel op inderdaad.

eng elfjuh
19 mei 2006, 21:39
ik denk dat chimaira-chimaira het meest in de buurt komt.
volle dikke geluid met veel laag

Bazzey
19 mei 2006, 21:47
Als ik mijn Jem7pbk pak en rechtstreeks inplug in mijn 6100 d.m.v. een gitaarkabel van 3 meter en verder geen effectenzooi,en Die to Live ga spelen van Steve Vai zijn Alien Love Secrets cd klinkt het gewoon kompleet hetzelfde,raar maar waar.

:D :)

Het is niet echt mijn sound,wel mooi,maar mijn Solo sound is ietsje ronder dan dat Vai geluid zeg maar,maar ik heb het nog niet ergens op een cd gehoord bij een andere band wat er op lijkt.
En me slag geluid is gewoon een Death Metal geluid.(kruising Vader & Morbid Angel zo ongeveer,maar dan weer wel net ff anders.)