PDA

View Full Version : bigsby op mn gitaar bouwen.



Nocki
11 november 2002, 22:02
hoi. stel dat ik een bigsby koop en op mn les paul smartwood doe. zou dt gaan?? ok er zit een curve in de body en hij lijkt me minder geschikt maar zijn er tremelo's die je alleen aan de achterkant van de gitaar vast kan zetten in de straplock gaten .zonder in de body te schrijven verder??

JV
11 november 2002, 22:29
is zonde denk ik van je mooie gitaar. koop dan gewoon een epi erbij en zet daar zo'n ding op

Nocki
11 november 2002, 22:29
ergens heb je gelijk...

Luca P
11 november 2002, 22:35
Knal erop dat ding!
Er zijn Bigsby's te koop voor solid bodies.
Die worden 'om de hoek' bij de draagbandknop in de body geschroefd met 3 schroefjes.
Hoef je niks in het bovenblad te boren.
Als je zeker van je zaak bent kan je het zelf ook nog doen.
Hij moet echter wel goed in het midden zitten anders krijg je ontstem problemen.

guitarmusicman
11 november 2002, 22:35
Jaah!!, zo een prachtige gitaar zou ik verder niks aan doen! HIJ is moooooooi!!!
mzzl

Fenisi
11 november 2002, 22:43
Waar wil je da ding voor gebruiken dan? ik bedoel wil je wel echt zon ding..

Nocki
11 november 2002, 22:45
kweet niet. soms mis ik m wel. en als ik er een op kan hangen zonder schade (schroefgaten of indrukken in het hout wil ik er over denken...

Nocki

skabouter
12 november 2002, 00:03
ik zou het niet doen !!!

koop gewoon een epi erbij. zonde van je originele smartwood, man. hij is toch TOP zo ?

IK HEB ZOWIESO EEN HEKEL AAN BIGSBY`s !!!!
WAT EEN OERLELIJKE VERNEUKERIJ VAN JE GITAAR !

vulvasonic
12 november 2002, 00:05
Zonder schade zal het je nooit lukken ben ik bang.

Kjiratsiekoedel
12 november 2002, 08:02
Heeft er iemand een plaatje van een bigsby?? Ik heb namelijk geen idee hoe het eruitziet.

Mithrandir
12 november 2002, 08:49
Behold, the famous bigsby:

http://www.music-machine.net/Guitars/Gibson_Custom_Shop_ES_345_B_9118a.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-12 08:50 ]</font>

Bins
12 november 2002, 08:57
Hoe kan je een bigsby nou lelijk vinden? Die dingen zijn een en al stijl man. Als ze geen 180 euro kostten, had ik er allang 1 gehad. Maar goed, ik heb het over een epi. Die smartwood zou ik alleen nog maar poetsen, en zeker niet in gaan schroeven! :smile:

Rutger
12 november 2002, 08:58
k Vind zo'n bigsby wel stoer staan. Robuust en oud, stijlvoller dan een Floyd zou ik zeggen. Nou ja, k ben ook een Gretsch fan dus krijg je dat. :smile: Hij staat niet op alle gitaren maar op LP's staan ze best goed.

Je kunt praktisch gezien alleen niet zoveel met een Bigsby. Je kunt er alleen mee vibreren, geen divebombs maken ofzo.

Harry
12 november 2002, 09:31
ik heb 2 DeArmonds en daar zitten Bigsby-achtige dingen op, het staat goed, maaar ik gebruik ze nauwelijks. Je kunt inderdaad een beetje vibrato meegeven, als je verder gaat wordt ie vals. Op mijn Les Paul heeft een Bigsby gezeten, voordat ik 'm kocht is die er vanaf gehaald. Er was wel degelijk in de body geboord, en de afdruk van de Bigsby zie je nog steeds in de lak.

Nocki
12 november 2002, 09:35
ok dan doe ik het maar niet...
Ik vind de bigsby nog steeds het einde en dive bombs doe ik niet... juist die vibrato op een mooi dim, majeur of 9 akkoord is zo geweldig

Nocki

skabouter
12 november 2002, 11:55
ik vind ze lelijk. ok, het is beter dan een Floyd op je epi/gibbie les paul te zetten.

maar toch is het maar niets. liever niets dan een bigsby. maar das mijn mening

Kitaarhiero
12 november 2002, 12:28
Op 2002-11-12 08:58, schreef Rutger:
k Vind zo'n bigsby wel stoer staan. Robuust en oud, stijlvoller dan een Floyd zou ik zeggen. Nou ja, k ben ook een Gretsch fan dus krijg je dat. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Hij staat niet op alle gitaren maar op LP's staan ze best goed.

Je kunt praktisch gezien alleen niet zoveel met een Bigsby. Je kunt er alleen mee vibreren, geen divebombs maken ofzo.


Heb jij al eens Back to the future gezien?

Kjiratsiekoedel
12 november 2002, 13:51
Oh is dat een bigsby.

Lomp+lelijk, maar wel functioneel lijkt me. Maar ik zou hem er maar niet opzetten.

Negative K3 fan
12 november 2002, 14:05
Niks mis met het uiterlijk van een bigsby. Beter dan floyd rose :r

Rutger
12 november 2002, 14:12
Ja, k heb ze laatst nog alle 3 achter elkaar gekeken. :smile:
Hij speelt een Gibson ES335 met Bigsby. Maar dan playback.

Harry
12 november 2002, 16:08
Op 2002-11-12 12:28, schreef Kitaarhiero:


Op 2002-11-12 08:58, schreef Rutger:
k Vind zo'n bigsby wel stoer staan. Robuust en oud, stijlvoller dan een Floyd zou ik zeggen. Nou ja, k ben ook een Gretsch fan dus krijg je dat. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Hij staat niet op alle gitaren maar op LP's staan ze best goed.

Je kunt praktisch gezien alleen niet zoveel met een Bigsby. Je kunt er alleen mee vibreren, geen divebombs maken ofzo.


Heb jij al eens Back to the future gezien?




:grin: die gozer kan spelen!! ook zonder efect van een licht overstuurd geluidje naar een metalmuur-van-geluid. Doe dat maar 'ns na..

Negative K3 fan
12 november 2002, 16:15
in het echt is (was) micheal J fox wel een gitarist. ook toen hijd at opnam, dus het zou best door hem ingespeeld kunnen zijn.

vulvasonic
12 november 2002, 16:21
Snapt iemand hier waarom er nog geen Ibanez Jem met Bigsby is?

;}

Nocki
12 november 2002, 16:24
ja. ikke...

je ziet hier toch 2 kampen.
iedereen die trucjes wil doen di heeft een ibanez dus een floyd ding.
iedereen die wil spelen en geen truucjes wil doen doet een bigsby.
en over de echt puristen die geen tremelo hebben zeg ik nu lekker niks..

nocki

hoofd
12 november 2002, 16:32
Ik heb een Ibanez met een kuttremolo, die ik dus nooit gebruik. Ik heb ook een telecaster, en zit er, dankzij dit topic, over te denken om daar een bigsby op te zetten :smile:. Lijkt me echt gaaf.
Is dat eigenlijk wel mogelijk, bigsby op een telecaster? Er zit nu dus een standaard telebrug op met stringthru body.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2002-11-12 16:36 ]</font>

vulvasonic
12 november 2002, 16:58
Zeker is dat mogelijk!

Ze zijn zelfs heel lang gewoon in productie geweest. Mooie dingetjes hoor.
;}

Luca P
12 november 2002, 19:53
Op 2002-11-12 14:12, schreef Rutger:
Ja, k heb ze laatst nog alle 3 achter elkaar gekeken. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Hij speelt een Gibson ES335 met Bigsby. Maar dan playback.


Klopt niet trouwens.
Wanneer speelt deel 1 af? In ieder geval voor 1958. Maar dat kon juist niet want de ES335 is er pas vanaf 1958!
En of hij het zelf gespeeld heeft....??

Net als Ralph Maccio in Crossroads.
Die schijnt het ook niet zelf gespeeld te hebben. Dat was Ry Cooder.

hoofd
12 november 2002, 20:03
Johnny B. Goode in Back to the Future word gezongen door Mark Campbell en de gitaarpartij word gespeeld door Tim May. En hij keert terug naar 1955...dus ES335 is inderdaad niet logisch.
Voor meer, zie http://www.imdb.com :wink:

Luca P
12 november 2002, 20:11
hehe, I knew it!

Anders Destium
12 november 2002, 20:17
Weer een zaak van Peter G(itaarforum) de Vries opgelost :smile:

Ik heb nog niets gehoord hier over de single-locking trems die je nogal eens op strats en tele's vindt....

Ik vind een bigsby veel te lomp voor zo'n supermooie lp smartwood. Als je gitaar van zichzelf al lomp is, kijk dan is een bigsby de slagroom op de taart :smile:

skabouter
12 november 2002, 20:42
helemaal mee eens.

en om op jou te reageren: ik vind die
single-locking trems van de strat/tele heel lelijk !

maar ach. wie ben ik nou helemaal.....

hoofd
12 november 2002, 21:56
Jij bent een skaboutertje! :razz:

skabouter
12 november 2002, 23:50
JUIST !! (nouja, bijna helemaal goed. ik ben EEN LIEF KLEIN skaboutertje :smile: )