PDA

View Full Version : vox ac30 cc2 vs fender blues deville



reitse
18 mei 2006, 18:35
hey ieddereen,
ik vroeg me af welk jullie beter vinden?
ksit namelijk tussen die twee te twijfenlen

Tristan
18 mei 2006, 19:32
AC30 vind ik beter, vooral de head (AC30CCH) vind ik erg aantrekkelijk... Een mooi open back 2x12 kastje eronder en je bent klaar, het is ook nog eens te dragen, ook niet geheel onbelangrijk... Wat betreft die Fender Deville dingen, dan kan je wat mij betreft net zo goed zo'n Fender 1x12 Deluxe combo kopen (die tweed serie)...
Klinkt eigenlijk hetzelfde, beter te dragen en een stuk goedkoper, ik snap eigenlijk niet waarom mensen die Deville dingen kopen...
De AC30 is natuurlijk echt een klassiek ontwerp en klinkt heel anders, ik vind vooral het overdrive kanaal en zeker de more drive van die Hot Rod Deluxe/Deville versterkers ronduit waardeloos klinken...
Dus eigenlijk is een AC30 wat mij betreft ook veelzijdiger, want daar kan je een mooi clean uithalen en een mooie crunch...

Scali
18 mei 2006, 19:35
+1 voor de AC30 inderdaad.
De AC30 heeft net als Fender een heel mooi en karakteristiek clean-geluid... maar daarentegen klinkt een AC30 ook prima als je er een dikke humbucker-gitaar aan hangt en een boostertje.

reitse
23 mei 2006, 19:49
ja ik zat ook al aan vox te denken maar ik vond die fender ook wel leuk klinken

Mr.Jay
23 mei 2006, 20:48
Deze vraag ook al es in "moderne amps" gesteld ?
Niet dat ik het erg vind hier hoor, maar het zijn geen vintage amps, dus misschien zijn er daar méér ervaringen.

JaY