PDA

View Full Version : Transparante zwarte finish



Niels...
18 mei 2006, 15:38
Dit vind ik dus net op google, 't is dus swamp ash met een zwarte finish, maar hoe krijg je zoiets in godsnaam voor elkaar? Gewoon met transparante zwarte lak het hout lakken?

http://www.basscentral.com/basscombo/fBass/BNF5_BLACKCERUSE_FL_U_BF_tn.jpg

Niels...

Keesz
18 mei 2006, 15:47
eerst het hout ''stainen'' zoals dat heet, dan maak je zeg maar die nerven donker, zodat die er meer uitspringen zeg maar, dan kan je , na het even fijn geschuurd te hebben, gewoon lakken ja

Niels...
18 mei 2006, 15:50
Maareh, die nerven zijn hier wit/licht grijs, gebeurt dat automatisch na het stainen en lakken?

Dirk W
18 mei 2006, 16:15
De verf is heel makkelijk uit de nerven te schuren (die zijn wat harder) en niet zo makkelijk uit de rest. Als je dus gaat schuren heb je dus op een gegeven moment dit effect.
Dan heb je dus wel stukjes onbedekt hout dus kan je nog even gaan lakken en dan ben je klaar.
Ik weet niet zeker of het helemaal klopt, maar het werkt wel. denk ik

polysix
18 mei 2006, 19:40
dat is echt een hele gave lakbeurt!

fred dons
19 mei 2006, 07:19
nee tis net andersom, de kleur pakt juist beter in de nerf en is er moeilijker uit te krijgen
dit effect is verkregen met een lichte houtvuller (niet van clou of titebond) die na uitharding niet wateroplossend is, het effect hiervan is dat de donkere stain niet pakt op de plekken waar de houtvuller zit (en dat zit het meest in de nerven)

Niels...
19 mei 2006, 09:21
Oh, ok, dank je wel.

Mattia
19 mei 2006, 10:00
Yep, witte houtvuller. Ik zou denk ik persoonlijk epoxy gebruiken, geverfd/getint met een wit alcohol-oplosbaar pigment oid. Beetje uittesten.