PDA

View Full Version : Waarde deze jazzgitaar?



Jay75
18 mei 2006, 15:14
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=61698

Ik heb nog wel een mooie Epiphone semi-akoestische gitaar die ik wel zou willen inruilen maar heb geen idee hoe dit waarde technisch zit.

Anyone?

guvnor
18 mei 2006, 16:08
Wat is dit voor merk? Ik dacht zelf aan Welson... maar ben er niet zeker van,

Jay75
18 mei 2006, 16:22
Ik heb geen idee, vind m erg mooi!vandaar!

Luca P
18 mei 2006, 16:54
Hij weet het vast wel:
http://www.myrareguitars.com/toplevel.html

frekie
18 mei 2006, 16:58
Wietse!!!

:)

Toevallig, ben net in onderhandeling met een marktplaats aanbieder over een Richwood jazzer. Zou ik wel willen pimpen met dogear P90s en een Bigsby. Leuk gitaartje, Duits misschien, Hoyer ofzo?

Basseytje
18 mei 2006, 17:15
hmm van die gitaar krijg je zin in ei

zoon van Piet
18 mei 2006, 18:06
Dit lijkt me een Duitse gitaar -mogelijk zelfs afkomstig uit de DDR. Duitse jazzers mogen zich in een groeiende belangstelling verheugen, getuige de stijgende prijzen op ebay.de.

Duitsland kende destijds een bloeiende gitaarindustrie, die gitaren in alle klassen voortbracht. Duitse instrumenten worden vaak afgedaan als middelmatig: te zwaar gebouwd en slchte bespeelbaar/afstelbaar. Maar er werden heel wat handgebouwde gitaren van massief hout afgeleverd en de beste ervan konden zich goed meten met wat uit andere landen kwam.
Probleem is dat veel ouwe duitsers een erbarmelijk leve achter de rug hebben. Afstellen is vaak een hele klus, omdat de halsverbindingen soms loslaten en meestal geen stelpen in de hals zit.
Deze gitaar kan ik niet identificeren, hij ziet er apart uit met die 'accent'-gaten. Hij heeft geen verstelbare pen en zo te zien is de hals/bodyverbinding ooit opnieuw gezet. Heel vreemd is het serienr, dat destijds zelden op gitaren gebruikt werd - net zomin als een merknaam trouwens.
Er is behoorlijk wat aan vertimmerd: (japanse) mechanieken, de P90's met bij de brug en veel te groot gat, slagplaat, electronica, extrainleg op de kop, staartstuk., draagbandknoppen zijn allemaal niet origineel en dat beinvloedt de waarde negatief, zeg maar. Hte ziet er wel netjes uit en mogelijk is het ene goed bespeelbare en prima klinkende gitaar. Maar de prijsindicatie -fender super reverb-lijkt mij echt veel te hoog.

wietse
18 mei 2006, 18:50
inderdaad een duitser denk ik, die streepfretmarkers zie je eigenlijk alleen bij duitse gitaren.
wel een erg mooi ding ondanks dat hij niet origineel meer is, lijkt me dat deze geen trussrod heeft of die moet al aan de body kant zitten.
geen trussrod betekent eigenlijk altijd VOOR 1960, daarna was er bijna geen zelf respecterende bouwer meer die ze niet gebruikte.
deze vorm kop werd zowel door hofner, framus, hopf en egmond wel gebruikt, bij hofner kan je door middel van een tandartsspiegeltje het et type en soms ook jaar ontdekken dat onderop de top is geschreven.
egmond sluit ik uit vanwege de f holes, en de fretmarkers.
dus blijft duits of mischien zelfs oostduits over, ook daar werden goede giaren gebouwd helaas zijn alleen de cheapos uit de DDR bekender.

Jay75
18 mei 2006, 20:28
Wat zou ik er ongeveer voor moeten bieden?

Veel info trouwens! TE GEK MAN al die freaks hier! :D

zoon van Piet
19 mei 2006, 13:38
De waarde is wat de gek ervoor geeft... met jou in de rol van eh.. die gek!

Zonder gekheid, het is moeilijk te zeggen. Ik zou schatten tussen de 100 en 200, afhankelijk van bespeelbaarheid en klank. want ik zou hem wel echt handmatig uittesten alvorens een besluit te nemen.

Deze week ging op Ebay.de een mooie en ongetwijfeld geweldig klinkende Hoyer weg voor 140 en een beetje... Met zulke Duitsers moet je geluk hebben en wachten tot je een koopje op de kop kunt tikken.

wietse
19 mei 2006, 22:44
De waarde is wat de gek ervoor geeft... met jou in de rol van eh.. die gek!

Zonder gekheid, het is moeilijk te zeggen. Ik zou schatten tussen de 100 en 200, afhankelijk van bespeelbaarheid en klank. want ik zou hem wel echt handmatig uittesten alvorens een besluit te nemen.

Deze week ging op Ebay.de een mooie en ongetwijfeld geweldig klinkende Hoyer weg voor 140 en een beetje... Met zulke Duitsers moet je geluk hebben en wachten tot je een koopje op de kop kunt tikken.

denk wel wat meer dan 200 euro hoor, maar als je hem voor dat geld kan krijgen is mooi meegenomen.
alleen de elementen zijn wel wat waard en bemachtig maar eens voor een 200 euro een massieve gitaar met p90's, maar altijd eerst proberen ziet er mooi uit maar mischien is het wel niks.
ik had laatst ook zoiets, geheel massief en 1 element, maar fretwerk was slecht verder perfect, voor 60 euro verkocht aan een vriend van me, had ik tenminste mijn geld weer terug.
http://www.wietsesguitars.nl/decojazzflat[1].jpeg
ding klonk en speelde verdomd goed alleen die tot de draad toe versleten frets, daarom heb ik hem weggedaan.