PDA

View Full Version : [Dilemma] Gitaar MOETEN verkopen.



Bobbel
18 mei 2006, 10:49
Hallo,

Tijd geleden dat ik hier een post heb geplaatst.

Maar dan nu mijn probleem. Wegens financiële problemen moet ik waarschijnlijk 1 van mijn 3 gitaren verkopen. Ik heb een Fender USA Jaguar, Fender USA Strat (blank gelakt en een of ander bijzonder soort hout) en een Gibson SG Classic (met P-90's dus).
Nou valt de Jaguar al af, want die heb ik toen ik nog klein was van mijn vader gekregen.
Maar de Strat en de SG heb ik zelf aangeschaft. Nou zit ik dus te twijfelen welke van de 2 ik zal gaan verkopen. Ik kan voor beide gitaren redenen vinden om hem te houden (Gek hè), vooral voor de strat, want daar ik heb toen ik 15 was een zomer hard voor gewerkt en de Gibson word niet meer gemaakt en speelt en klinkt super!

Dus mijn vraag is geef mij een rede om 1 van de 2 gitaren te verkopen. Met deze post probeer ik niks over het hoofd te zien zodat de emotionele schade binnen de beperkingen blijft.

Alvast hartelijk bedankt!

En mocht deze nachtmerrie jullie maar nooit overkomen.

Met vriendelijke groeten,

Sander Bobeldijk

schizo910
18 mei 2006, 11:04
kut man, maar ik denk serieus dat niemand die keus voor je kan maken. Ik heb zelf nooit in serieuze financiele problemen gezeten en kan er ook niet over oordelen. Maar ik zou sowieso geen gitaar verkopen...

Bobbel
18 mei 2006, 11:05
nou het gaat me ook niet om te bepalen voor mij, maar meer om een argument waarom de ene beter of mooier is dan de andere... zodat ik geen 1 rede over het hoofd zie... ik wil de schade wel graag beperkt houden :D

en ik ben zo'n figuur die niet kan kiezen... zelfs al gaat het om een koekje...

provisus
18 mei 2006, 11:08
Kun je niet eentje aan een maat verkopen? en dan later wanneer je financieel weer op orde bent van hem weer terug kopen?

Mafkees
18 mei 2006, 11:09
Kan je niet beter je versterker verkopen en dan tijdelijk ff met een oefenversterkertje spelen....

Voor mij heeft een versterker altijd minder emotionele waarde....


(Maar als je in een band speelt is het natuurlijk een ander verhaal)

guvnor
18 mei 2006, 11:13
kl0te situatie....

Misschien heel simpel gedacht, maar houdt de gitaar die je het meeste bespeelt. Is misschien een keuze die je nu al onbewust maakt. De gitaar die je het vaakste pakt geeft je waarschijnlijk het beste gevoel...

GunMetalBlue
18 mei 2006, 11:13
Versterker verkopen zou ik ook doen. Als de band dat niet begrijpt, is het geen band!

Kim Wilson
18 mei 2006, 11:14
Mwoah, een '65 Twin Reverb verkopen, zou ik niet doen... Of het moet een RI zijn.

ccc
18 mei 2006, 11:15
Makkelijker een goeie strat te vinden dan een goeie SG, dus...

Jax
18 mei 2006, 11:28
......en de Gibson word niet meer gemaakt en speelt en klinkt super!

Erg vervelend man. Ik zou denk ik de gibson houden om de bovenstaande twee redenen. Het is en blijft natuurlijk jou keuze, maar dit zou ik doen.

Tho
18 mei 2006, 11:28
shit man.. als gedwongen bent je gitaar te verkopen zit je écht hard aan de grond..
het is echt het laatste wat ik zou doen

bert k
18 mei 2006, 11:36
Kijk eens goed wat de zeldzaamste van de twee is. Als je later weer wat geld hebt en je wilt hem terugkopen kan het maar beter een model zijn wat je makkelijk vindt. Je zei dat die Fender van zeldzaam hout was? Niet verkopen dus.

Gearjunkie
18 mei 2006, 11:37
Kun je niet eentje aan een maat verkopen? en dan later wanneer je financieel weer op orde bent van hem weer terug kopen?


Dit is natuurlijk een erg goed idee. Met vrienden kan je dit soort dingen goed bespreken lijkt me.

Een jaar of vier, vijf geleden heb ik door een financiele tegenvaller eens mijn USA Stratocaster met Emg's moeten verkopen. De keuze was voor mij toen eenvoudig: mijn andere gitaren had ik zelf laten bouwen. Super instrumenten, maar niet waardevol voor derden. Deze gitaar bracht zijn geld gewoon weer op.

Probeer in je hoofd de knop om te zetten: niet steeds eraan denken hoe vervelend het allemaal is. Als ik nu acheraf terugkijk zie ik dat er nog steeds genoeg moois te koop is.

Mijn advies: verkoop die gitaar die het makkelijkst vervangbaar is, ervan uitgaande dat ze beiden dezelfde emotionele waarde hebben.
Wie weet heb je over een paar jaar een beter exemplaar, die je anders niet gehad zou hebben.

Succes!

duckman
18 mei 2006, 11:44
Ik had even je site bekenen en las dat je de SG de fijnste gitaar vindt om op te spelen.Plus je bent fan van the Who/Pete Townsend.

Die SG classic wordt nog wel gemaakt, maar alleen voor Guitar Centre in de US.

Wat voor houtsoort is dan gebruikt voor die strat? Essen ( ash), want die worden nog wel gemaakt, misschien niet in de produktie dit jaar, maar ik zag ze de laatste 15 jaar regelmatig voorbij komen.

Wel shit voor je.Ik zou ook mijn amp(s) verkopen.Of die strat...

mazzel,
Arjan
een mede SG classic gebruiker ( en ook een natural swamp ash strat..hehe)

schizo910
18 mei 2006, 11:49
Ik heb geen idee wat de gitaren 2e hands moeten opbrengen maar ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier is om aan het geld te komen... ik wil niet zeuren ofzo, maar ik ben zo bang dat je iets doet waar je zo ontzettend veel spijt van gaat krijgen... kun je geen geld lenen van iemand in je omgeving? je ouders? vrienden? familie?

Orpheo
18 mei 2006, 11:58
ik zou de strat verkopen. niet omdat t een strat is, maar om redenen die anderen al gemeld hebben; minder zeldzaam dan die gibson. en anders een amp...

Ritch
18 mei 2006, 12:03
Ik zou geen gitaar verkopen, te emotioneel. Daarentegen, zoals al eerder is vermeldt, de amp wel. Ik weet niet hoeveel die Twin Reverb tweedehands opbrengt, maar als je die verkoopt en een Roland Cube/Laney 15/Peavey(?) voor in de plaats neemt heb je nog wel een redelijk versterkertje. Ik meen mij te herrineren dat je ook nog wel wat pedalen bezit, dus daar zit je dan ook alweer wat beter in. (In het vinden van een betere sound)

Dude
18 mei 2006, 12:11
Ik heb geen idee wat de gitaren 2e hands moeten opbrengen maar ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier is om aan het geld te komen... ik wil niet zeuren ofzo, maar ik ben zo bang dat je iets doet waar je zo ontzettend veel spijt van gaat krijgen... kun je geen geld lenen van iemand in je omgeving? je ouders? vrienden? familie?

precies, alles in huis zou in de verkoop gaan als ik maar mijn mijn favoriete gitaren hoef te verkopen.

Daarnaast zijn dr altijd andere manieren om aan geld te komen, ik bedoel. Wat levert die strat tweedehands op ? 600 euro ? en die SG ? 700 ?? bedoel dan zit je aan 1300 euro.

1300 euro is een bedrag waar echt wel aan te komen is als de nood hoog is, idd lenen van ouders/vrienden/vriendin weet ik het, elke week 2 dagen overwerken bij de baas geen optie ?? Ouwe rotzooi in je huis dat je niet meer gebruikt, of gewoon dikke pech en dan je wasmachine maar de deur uit en bij je ouders wassen. Allemaal simpele dingen die dr voor zorgen dat je gitaren kunnen blijven toch ?

Kim Wilson
18 mei 2006, 12:13
Er zijn idd van Fender wel geschikte "vervangers" voor een hoop minder geld. Of een Peavey Delta Blues of wat ook. Daar is wel wat in te bezuinigen. Echter nooit zoveel als één van de gitaren op zou kunnen brengen...

BillyG
18 mei 2006, 12:16
als het om 750 euro gaat, ga dan naar lenen.nl of zoiets en betaal het in 2 tot 3 jaar af (wel een woekerrente)

RvB
18 mei 2006, 12:18
als het om 750 euro gaat, ga dan naar lenen.nl of zoiets en betaal het in 2 tot 3 jaar af (wel een woekerrente)

NOOIT LENEN!!!!!

Kim Wilson
18 mei 2006, 12:27
Waarom niet?

future2future
18 mei 2006, 12:38
Ik zou geen gitaar verkopen, als je er geen andere gitaar voor terug koopt ;p, maar ook lenen bij vrienden cq familie.

FruscianteFan
18 mei 2006, 13:01
Waarom niet?Als je al in geldnood zit, dan geef je het geld dat je leent dus uit. Dat betekent dat je een tijdje later op de een of andere manier aan datzelfde geld + belachelijke rente moet komen.

Lenen lijkt mooi, maar uiteindelijk kan het nooit goed aflopen. Leen dan bij een bekende..

Ontopic:
't Is wel een enorme k*tsituatie.. ik zou denk ik de Strat verkopen omdat je dan later weer makkelijker een soortgelijke gitaar kunt vinden. Maar ga toch vooral op je gevoel af..

Kim Wilson
18 mei 2006, 13:07
Het past misschien niet in dit topic, maar dit:
Lenen lijkt mooi, maar uiteindelijk kan het nooit goed aflopen.
is wel erg kort door de bocht. Als jij bijvoorbeeld aan het begin van je carrière staat, maar je moet daarvoor wel een auto hebben, kun je prima een paar Euro's bij de bank lenen...

FruscianteFan
18 mei 2006, 13:10
hmwoah, zou kunnen. Maar het zit hem ook wel in hoe ik ben opgevoed. Als ik iets wil hebben, zorg ik eerst dat ik het kan betalen.

Maar het gaat hier volgens mij niet om een auto aan het begin van een carrière..

Kim Wilson
18 mei 2006, 13:15
Dat klopt, maar we weten ook niet precies hoe het wél zit. Ik kan niet zomaar zeggen dat hij absoluut niet moet lenen. Daarvoor weten we niet genoeg. :)

grayfink
18 mei 2006, 13:35
Ik heb ook een hekel aan lenen, m.u.v. een hypotheek eigenlijk ook nooit gedaan. Ik spaar liever. Maar, het gaat over een bedrag van ca. 650 € denk ik. Niet onafzienbaar. Als je weet dat je je financiën over een tijdje weer op orde hebt, zou ik best b.v. 2 jaar lang 35€ per maand willen betalen, als ik daarmee mijn favoriete gitaar kon houden.
On-topic, ik zou de SG wegdoen, met een strat kan ik muzikaal alle kanten uit. Met P-90's niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Anders Destium
18 mei 2006, 13:54
Dat klopt, maar we weten ook niet precies hoe het wél zit. Ik kan niet zomaar zeggen dat hij absoluut niet moet lenen. Daarvoor weten we niet genoeg. :)

Was jij niet iemand die problemen heeft met een studieschuld opbouwen :???:





>Ontopic

Ik zou de Gibson houden, strats zijn 13 in een dozijn (zelfs "speciale" strats). Verder ontzettend vervelende situatie, sterkte!

Kim Wilson
18 mei 2006, 14:00
Was jij niet iemand die problemen heeft met een studieschuld opbouwen :???:

Ja, dat was ik. :)

Als je zeker bent van een inkomen, vind ik lenen niet erg. Tijdens je studie is het maar de vraag wat je inkomen zal gaan zijn. En dan vind ik lenen wel een beetje tricky.

DarknessAwaits
18 mei 2006, 14:19
Was jij niet iemand die problemen heeft met een studieschuld opbouwen :???:

Ha, ik heb daarentegen totáál geen problemen met studieschuld te krijgen.

Maar ontopic: Ik zou gaan voor de versterker, dan strat en dan SG. De versterker is meestal niet iets waar je echt een feel mee opbouwt, in ieder geval niet zoals met gitaren.

En de strat omdat deze waarschijnlijk gemakkelijker te vervangen is dan de SG.

succes, het lijkt me echt een vreselijke situatie.

no 1 hops
18 mei 2006, 14:43
misschien bekijk ik het wat te nuchter.
voordat je ook maar wat gaat verkopen eerst eens zien wAArom dat nu nodig is.
anders sta je over een tijd toch nog die van je vader te verkopen.

geen lening sluiten als je toch al niet rondkomen kan van de centen die je maandelijks hebt.

Speeddemon
18 mei 2006, 15:05
Als je nog geen baan hebt,
dan maar een rotbaantje ofzo.
Hell, 't is dat ik nu 0,8fte (32 uur voor de minder vacature-geletterden :stop: ) werk, waarbij ik vroeg moet beginnen, want als ik in jouw situatie zat, had ik zo weer één van m'n ouwe krantenwijken (1 uur werk per dag, 250-300 euro per maand aan inkomsten EN zelf de krant gratis) teruggenomen. ( www.deleukstebijbaan.nl )

Then again, ik probeer nu zelf een gitaar te verkopen, maar omdat ik een duurdere wil kopen. Ik heb 't geld voor die duurdere wel, maar geen plaats in m'n gitaarrek (heb al 3 losse standaards en een volle 5-Rockstand) EN ik speel te weinig nu op die Cort.
Al heb ik gisteren wel een lekker potje Maiden en Van Halen erop gespeeld en dan kriebelt 't weer om 'm te houden. Ik ben gewoon verwend met die Ibanez van mij, waarop ik sinds de volledige pickup-swap, ik na 8 jaar compleet opnieuw verliefd op ben geworden.
En die Burny LP Custom loopt ook over van de mojo, klinkt vet en speelt verdomd vloeiend voor een dikke LP, dus die wordt ook meer bespeeld dan m'n beide Corts en Strat.

Qua sound is m'n Cort S2900 wel veelzijdiger en qua kwaliteit ook beter dan m'n Cort Viva Gold II (wel met Duncan Jazz neck, SSL-2 Vintage Flat midden, en DiMarzio PAF Pro bridge), maar die gitaar zou minder opleveren, puur omdat nagenoeg niemand 'm kent, en ie ook goedkoper in de aanschaf was.

Back on topic :chicken: , ik zou de Strat wegdoen;
speciaal hout of niet, als je knaken hebt over een tijdje, zou je een custom Strat kunnen laten bouwen met top-specs (Korina hout, hard-tail, string-through body, setje Joe Bardens of Kinmans, AAAA maple hals, etc.).

Die SG is ook stoerder, en onderschat de veelzijdigheid van P90's niet!

Bobbel
18 mei 2006, 15:07
lenen doe ik niet, want dan ben ik bezig de rente af te betalen en niet het bedrag...

het gaat om stufi geld dat ik teveel heb gehad (1000 euro)... en dat is voor 35 % eigenschuld... naar mijn pa wil ik niet gaan, want hij heeft me financieel heel erg gesteund met studie enz... aangezien ik een "arme" student ben is 1000 euro HEEL veel geld...

En mijn versterker is ook weer een limited edition (speciale speakers en buizen en dat soort dingen) en heeft bijna netzoveel emotionele waarde als mijn jaguar (de helft gehad van pa omdat ik 18 was geworden en we een moeilijke tijd hadden gehad en hij zichzelf en mij een kado wilde geven omdat we er zo goed bovenop waren gekomen)...

Nou zit ik absoluut niet in een arme familie, maar ik wil niet met een rot gevoel lopen over lenen bij vrienden of famillie...

jezus wat kom ik een slaap te kort door dit gedoe...

Dude
18 mei 2006, 15:12
Kerel...

doe geen domme dingen en wees niet zo trots.. als ik het zo hoor heb je een goeie band met je pa. Lul niet zo dom en ga gewoon naar hem toe voor dat geld ipv dat je spullen gaat verkopen.

zucht... begrijp dat het lastig is voor je, maar geloof me, zo lastig is het niet




(geef je 75 euro voor die SG en 75 voor die twin... mooie deal toch ? mag je ze later gewoon netjes tegen de dan geldende goeie prijzen terug kopen :) )

Veekeren
18 mei 2006, 16:00
Wanneer moet je het terugbetaald hebben? En heb je nu een studielening? Zo niet zou je even een paar maanden de maximale lening kunnen nemen, zo'n lening is niet met Frisia oid te vergelijken, de rente is erg redelijk zeg maar...

Mitch
18 mei 2006, 17:16
Ik zou ook bijna willen zeggen: binnen welke termijn moet je dat geld bij elkaar hebben ? Serieus, een gitaar verkopen kan soms best lang duren.
Anyway, als er één moet gaan: de strat. Duidelijke zaak. Emotionele waarde van die Jag is duidelijk en de SG is moeilijker te vervangen later dan de strat.

GunMetalBlue
18 mei 2006, 17:17
Waarom verkoop je je computer niet?

Basseytje
18 mei 2006, 17:20
aarhg ik word helemaal droevig van dit verhaal. ik zou zeker de versterker verkopen welke reden dan ook. aan een gitaar zit tog emotienele waarde mss zal je m zo nooit meer krijgen.

G.G.
18 mei 2006, 17:52
Ik durf het bijna niet te zeggen aangezien ik een stratfanaat ben en niets heb met gibson, maar verkoop die strat.

Stratjes zijn altijd wel redelijk eenvoudig te vinden, en zelf samenstellen is ook redelijk eenvoudig en goedkoop (evt. voor een tijdelijke oplossing)

Hoop zelf nooit in die situatie terecht te komen.

Sterkte

Anders Destium
18 mei 2006, 17:55
Ja, dat was ik. :)

Als je zeker bent van een inkomen, vind ik lenen niet erg. Tijdens je studie is het maar de vraag wat je inkomen zal gaan zijn. En dan vind ik lenen wel een beetje tricky.

Kortzichtig? Nee hoor... Kijk eens naar je collega's die een hogere opleiding hebben gedaan, en vergelijk je salarisstrookje. Ik denk dat zo'n lening wel loont;) Lenen doe je voor een huis, studie of andere dingen waar je écht meerwaarde van hebt. Dus niet voor een nieuwe tv, auto of een ander luxegoed. Maar dat is dan weer mijn mening :)


>Bobbel

Gewoon uitleggen aan je pa dat dit de situatie is, liever even door het stof bij je oude man dan een gitaar moeten verkopen lijkt me. Laat vooral weten dat dit de enige keer is dat dit zal gebeuren (ik hoop dat je er ook van leert) :)

strattie
18 mei 2006, 18:47
Ik zou de SG verkopen; m.i. is de strat namelijk veelzijdiger.
Je zou dus met de strat alleen prima uit de voeten kunnen, denk ik.

Tupelo
18 mei 2006, 22:16
Niet mekkeren, gewoon ienemiene mutten & 1 ervan verkopen.
Eigen schuld dikke bult en jammer voor je.
Betere tijden, koop je maar weer opnieuw iets leuks.

Fucking luxe probleem zeg, duhhu & dan nog het advies krijgen hier om geld van je pa te lenen ook. :stop:

tssss. :confused:

soup
18 mei 2006, 22:23
ik wou eerst zeggen verkoop de SG want ik vind je strat zeer mooi en je hebt er ook al een paar dingen aan verandert (zoals de pickups niet, zoals eric clapton)!
maar als de gibson zo speciaal is zou ik dan toch de strat weg doen :(

Anders Destium
18 mei 2006, 22:26
Niet mekkeren, gewoon ienemiene mutten & 1 ervan verkopen.
Eigen schuld dikke bult en jammer voor je.
Betere tijden, koop je maar weer opnieuw iets leuks.

Fucking luxe probleem zeg, duhhu & dan nog het advies krijgen hier om geld van je pa te lenen ook. :stop:

tssss. :confused:

Wat is er mis met geld van ouders lenen als je de mogelijkheid hebt ipv bij commerciële instanties lenen? Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid maar dan nog...

Tupelo
18 mei 2006, 22:45
Beetje de easy way out, vind je zelf ook niet?

Geld lenen van je pa -als die zich dat al kan veroorloven- voor studie, rijbewijs, verhuizen o.i.d, kan ik mezelf nog voorstellen. Maar om een gitaar te kunnen houden die enkel voor je hobby dient, terwijl je er 3 hebt en zelf gewoon niet goed met je geld bent omgegaan kan er bij mij niet goed in. :???:

Als ik pa was zou ik zeggen: "zoek het uit." :stop:

Dude
18 mei 2006, 22:46
Fucking luxe probleem zeg, duhhu & dan nog het advies krijgen hier om geld van je pa te lenen ook. :stop:

tssss. :confused:

jaja je bent en bikkel... als mijn zoon naar me toe zou komen om geld te lenen doordat die als opgroeiende zelfstandige even een foutje had gemaakt zou ik alleen maar trots op hem zijn dat die het zo oplost, niks luxe probleem.

Tupelo
18 mei 2006, 22:48
Nee 3 peperdure gitaren hebben en er 1 moeten verkopen, daarover in de rats zitten is geen luxe probleem.

Waar ligt de grens volgens jou? Nieuwe sportschoenen? :D

Bram+
18 mei 2006, 22:51
Ik zou de SG verkopen; m.i. is de strat namelijk veelzijdiger.
Je zou dus met de strat alleen prima uit de voeten kunnen, denk ik.
Dat zou ik geen criterium noemen. Daarbij: wat heb je nou werkelijk aan veelzijdigheid? Je hebt maar 'één' geluid nodig, en dat is je eigen geluid toch? Als je zoveel verschillende geluiden moet hebben, kun je beter alles verkopen en er line 6-meuk voor terugkopen.

MarkS
18 mei 2006, 22:54
het gaat om stufi geld dat ik teveel heb gehad (1000 euro)... en dat is voor 35 % eigenschuld.

Ik weet niet wat de reden/oorzaak is van de teveel ontvangen studiefinanciering, maar de IB-groep kent in een aantal gevallen een terugbetalingsregeling:

"Wat gebeurt er als ik teveel studiefinanciering heb ontvangen?
Als je teveel studiefinanciering hebt ontvangen, proberen we de schuld die is ontstaan te verrekenen met je beurs. Als dit niet kan, krijg je een acceptgiro. Betaal je deze niet voor de vervaldatum, dan wordt je schuld in een lening omgezet en moet je rente gaan betalen. De rente begint te lopen op de eerste dag van de maand waarin de vervaldatum van de acceptgiro ligt. De lening moet je in termijnen terugbetalen twee jaar nadat je je laatste studiefinanciering hebt ontvangen.

De terugbetalingsperiode voor de lening start op 1 januari volgend op de einddatum van uw opleiding of uw recht op studiefinanciering. Deze periode begint met een zogenaamde aanloopfase van twee jaar: u hoeft nog niet terug te betalen, maar het mag wel. Na de aanloopfase start de aflosfase van (in principe) vijftien jaar, waarbinnen u uw schuld moet terugbetalen."

RS-Rik
18 mei 2006, 23:13
ik denk de strat..

wel echt ultiem klote als je met zo'n dilemma zit.. ik zou er zomaar niet van kunnen slapen.

Orpheo
18 mei 2006, 23:35
ik denk de strat..

wel echt ultiem klote als je met zo'n dilemma zit.. ik zou er zomaar niet van kunnen slapen.

mee eens. ik had een soortgelijke situatie vorig jaar dat ik iets MOEST verkopen.... was bezig met de verkoop, kreeg ik post dat t een foutje van hun kant was, en dat ik niet hoefde te dokken...

neemt niet weg dat ik in bobbel's plaats de strat zou verkopen... argumenten al gegeven. die gibson wordt steeds meer waard (denk ik, omdat t een zeldzaam exemplaar is) strats veel lastiger.

Bobbel
18 mei 2006, 23:41
kijk luxe probleem of niet ik heb veel aan die ouwe van mij te danken en dat klinkt als verwend worden, maar dat gebeurt ook niet zomaar... wij hebben samen meer meegemaakt dan de meeste mensen en moeten het nu samen met zijn tweeen doen... en ja mijn pa heeft een goede baan, maar ik wil niet iedere keer bij hem aan komen kloppen als ik een probleem heb (niet dat ik continu in de problemen zit hoor)...

Het is lastig uit te leggen en is ook te veel werk... ik heb voor al mijn spulen (high tech pc en laptop, pda en alle andere luxe) hard gewerkt omdat mij in het verleden nooit wat werd gegund (daarom denkt mijn pa bij mij en zichzelf een soort kado-inhaal-race te moeten houden)... veel gitaar spullen heb ik van hem gehad en hebben een hoge emotionele waarde... dit maakt het erg lastig... ik heb mijn Limited edtion Nirvana LP's enzo al verkocht... ben opzoek naar een baan tussen alle drukte door (vrijwilligers werk, school en zweefvliegclub klussen (soor van vrijwilligers werk ook nog eens)) maar dat is lastig... ik ben al sinds 2 weken gestopt met roken en dat scheelt enorm...

dus hoe het zit en waardoor mijn situatie is ontstaan is verleden tijd en ik moet het nu oplossen en een gitaar verkopen zie ik nog maar als enige optie... en bij mijn pa kan ik dus uit principes en sociaal opzicht niet aankloppen... ookal zal hij mij meteen helpen...

up-guitarman
18 mei 2006, 23:47
Mja, bij je pa snap ik wel !!!
Maar bij vrienden, of is dat ook geen optie ???

Indien niet, jah, die strat dan zou ik zeggen, vindt je later veel sneller opnieuw !!!

Bobbel
18 mei 2006, 23:49
vrienden zijn zelf ook student... hebben dat geld niet... ik zit ieder uur weer door mijn kamer te kijken om te zoeken naar iets dat weer geld opleverd :D... naja weer 100 euro erbij door die platen en ik krijg een pensioen dus ik bel eerst wel ff met ibgroep en praat er nog eens ff rustig over met ze...

alvast hartelijk bedankt voor jullie meedenken... en ik zal nog wel eens een update brengen aangezien jullie wel intressen tonen... bedankt!

Solidkick
18 mei 2006, 23:51
Ienemienemutte.
Werkt altijd.

Bobbel
18 mei 2006, 23:52
Ienemienemutte.
Werkt altijd.
ik hou van zekerheid :D

Tupelo
18 mei 2006, 23:58
dus hoe het zit en waardoor mijn situatie is ontstaan is verleden tijd en ik moet het nu oplossen en een gitaar verkopen zie ik nog maar als enige optie... en bij mijn pa kan ik dus uit principes en sociaal opzicht niet aankloppen... ookal zal hij mij meteen helpen...

Misschien was mijn post nogal negatief. Vind het juist erg goed dat je het zelf gaat oplossen. :)

nickbongers
19 mei 2006, 00:04
verhuur em. iemand (n vriend / je pa?) betaalt jou 700(?) euro. jij geeft em die strat of sg, en voor elke dag die jullie afspreken dat ie em 'huurt', betaal jij op t einde een x aantal euros minder terug om je gitaartje weer te bezitten.

en anders zou ik naar je pa gaan.

Tupelo
19 mei 2006, 01:03
'T lijkt me geen keuze.

Spijt ervan hebben doe je toch of je nu de één of de ander kiest om te verkopen en je zult er één moeten verkopen als je dit 'alleen' wil oplossen.

Maar goed, dan heb je nog 2 mooie goede gitaren. ;)
En wellicht dat je binnen wat tijd weer een meevaller hebt, er wat centen binnen komen. Dan kun je jezelf opnieuw verwennen met een leuke 3e gitaar.

Ik zou ze allebei te koop zetten en uiteindelijk het exemplaar waar ik de beste prijs voor kan krijgen daadwerkelijk verkopen.

Kim Wilson
19 mei 2006, 07:48
Kortzichtig? Nee hoor... Kijk eens naar je collega's die een hogere opleiding hebben gedaan, en vergelijk je salarisstrookje. Ik denk dat zo'n lening wel loont;) Lenen doe je voor een huis, studie of andere dingen waar je écht meerwaarde van hebt. Dus niet voor een nieuwe tv, auto of een ander luxegoed. Maar dat is dan weer mijn mening :)



Nou doe je net of ik gek ben. Waarom moet je nou zo vreselijk neerbuigend doen over mijn standpunt? En die belerende knipoog...


Ach, laat ook maar...

wiltin
19 mei 2006, 08:22
Ik heb in het verre verleden mn hele Gear moeten verkopen, en bleef zitten met een accoustisch gitaartje. In al die jaren die volgde heb ik altijd met weemoed terug moeten denken aan mn The Paul en Marshall bakkie helaas heeft het 25 jaar moeten duren voor ik weer een setje heb terug kunnen kopen {t leven ging door na de verkoop.. huisje boompje beestje haah dat kost ook veel geld} 2 jaar geleden heb ik eidelijk weer de kans gehad mn oude hobby op te pakken.. Maar helaas huidige leeftijdsgenoten luisteren naar Jantje Smit.. Eb daar zit ik nu thuis in mn eentje met Metal Cd's mee te spelen. Welke metalband zit nu nog op een 50 jarige opa te wachten.

Gelukkig heb jij nog de rest van he gear dus een beetje emotioneel slikken moet je op kunnen brengen want er zulleb in je verder leven nog wel een paar van die klappen komen.

Alhoewel na wat ik hier heb gelezen is het een overzienbare schuld met een instantie waar heel eenvoudig een regeling mee is te treffen. Dus ik zie het accute probleem niet. Ga eens die mogelijkheden eens na voor dat je een paniek actie uitvoerd. Begin met een briefhe naar die instantie waarin je uitstel van betaling vraagt voor het gehele bedrag en doe een voorstel om bv 35 per maand af te lossen. Je hebt er tijd mee gewonnen en waarschijnlijk je gitaar. In die tijd zul je zien dat er zich mogelijkheden zullen voordoen om van die schuld af te komen.

Blijf je je trots vast houden doe dan de Strat weg.. maar bedenk dat je probleem toch ook wel een luxe probleem is ..

Anders Destium
19 mei 2006, 09:16
Nou doe je net of ik gek ben. Waarom moet je nou zo vreselijk neerbuigend doen over mijn standpunt? En die belerende knipoog...


Ach, laat ook maar...

Ik doe niet of je gek bent, maar als er 1 ding is dat het waard is om in te investeren dan is het in je eigen toekomst... Bovendien is een studielening niet hetzelfde als andere leningen, ook qua aflossen niet. Als je niet genoeg verdient om te kunnen aflossen dan hoef je dat op dat moment ook niet te doen, dus jouw argument over vast inkomen snijdt geen hout.

Noid
19 mei 2006, 09:28
ten 1e: Lullig voor je dat je in deze situatie zit. Ik hoop dat er een regeling met de IB-groep te treffen valt.
ten 2e: Je zegt: ik kan nog niet kiezen tussen een koekje, maar verderop blijkt dat je dat wel kan: je overwegingen om je pa niet lastig te vallen met je probleem maak je duidelijk en weloverwogen.

Altijd lastig als je iets van emotionele waarde kwijt raakt (verlies/kapot/verkoop) maar dat is wel "part of life". 't Hoort er bij en uit ervaring kan ik zeggen: daardoor wordt je ouder en leer je andere dingen meer te waarderen. Je houdt niet van iene miene mutten, maar van zekerheid zeg je, het enige zekere is weg=weg, klaar. Lullig maar waar: het is maar materieel spul.

Als er niets met de IB te regelen valt zette ik ze allebei te koop, dat maakt de kans dat je er zo snel mogelijk 1 kwijt raakt groter. Het lot bepaalt dan wel welke je kwijt raakt. Succes!

Scali
19 mei 2006, 09:49
Maar let's talk business: Wat moet die Strat of die SG opleveren?
En heb je foto's?
Misschien wil ik em wel kopen, en kun je em later eventueel weer terugkopen.

Anders Destium
19 mei 2006, 12:50
Dat kun je beter via PM doen Scali, maar verder een tof gebaar!

strattie
19 mei 2006, 18:23
Dat zou ik geen criterium noemen. Daarbij: wat heb je nou werkelijk aan veelzijdigheid? Je hebt maar 'één' geluid nodig, en dat is je eigen geluid toch? Als je zoveel verschillende geluiden moet hebben, kun je beter alles verkopen en er line 6-meuk voor terugkopen.

Ik denk het wel, zeker als je wat breder georienteerd bent...


Je hebt maar 'één' geluid nodig, en dat is je eigen geluid toch?

Ja maar met een heftig metal geluid kun je geen jazz spelen... of nja... het word dan wel moelijk.

Anders Destium
19 mei 2006, 18:30
Een strat klinkt altijd als een strat, wat nou veelzijdigheid...

Bram+
19 mei 2006, 18:37
Ik denk het wel, zeker als je wat breder georienteerd bent...



Ja maar met een heftig metal geluid kun je geen jazz spelen... of nja... het word dan wel moelijk.
Nouja, als je echt zo breed georienteerd bent, moet je maar meerdere gitaren kopen, met alleen een strat red je toch niet het cliché metalgeluid en het cliché jazzgeluid. Niks verbied je overigens jazz te spelen met een 'metal' gitaar trouwens hoor. Ik had niet voor niets 'één' tussen aanhalingstekens staan trouwens.

Anders Destium
19 mei 2006, 18:39
Kijk eens naar zijn username Bram, enough said lijkt me. Met fanboys valt moeilijk te communiceren en rationeel denken is al helemaal lastig...

Bram+
19 mei 2006, 18:46
Scherp, scherp..

Stratfundamentalisten, brrrr.

strattie
19 mei 2006, 19:01
Kijk eens naar zijn username Bram, enough said lijkt me. Met fanboys valt moeilijk te communiceren en rationeel denken is al helemaal lastig...

Doe niet zo tering triest meteen dan... Dat je niet met mij zou kunnen comuniceren en dat ik niet rationeel kan denken... je ként me niet eens :S.



sukkel

bat
19 mei 2006, 23:11
Fijne communicatie weer hier tussen sommige leden.

Enfin.

Ik zou ook gewoon eens bellen met de IB groep over het later terugbetalen. Ht gaat inderdaad om een te overzien bedrag, wat je ook nog over een langere periode mag terugbetalen. Je studeert en hebt na je studie waarschijnlijk een nette baan, dan is het zeer waarschijnlijk niet echt een probleem om het af te betalen, en nu blijkbaar wel.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt en het liever nu meteen regelt. Dan is de suggestie die sommigen hier doen om beide te koop te zetten en de meest opbrengende c.q. eerste gitaar die op kan leveren wat je ervoor wilt hebben als eerste te verkopen. Wil je toch vantevoren kiezen, zou ik ook voor de strat gaan. Ook ik ben een Fenderman, maar een strat is voor een redelijk bedrag sneller weer te vinden dan zo'n SG.

By the way: ook ik heb een groot deel van mijn gear eens verkocht omdat ik ernstig geld tekort kwam en (ik zeg het eerlijk) er toen toch bijna nooit op speelde. Ik heb toen verkocht wat ik het eerst voor een goed bedrag kwijt kon.

Bobbel
19 juli 2006, 13:40
Sorry dat ik het topic omhoog schop, maar jullie hebben me zo goed geholpen dat ik het toch nog even wil laten weten.

Er is 400 euro van de 1000 afgegaan en ik heb mijn vaste pc ook al bijna verkocht, dus dan kan ik ib-groep afbetalen en hou ik nog een leuk zakcentje over ook...

Er is dus geen gitaar verkocht!

MarkS
19 juli 2006, 13:46
Eind goed, al goed!

Anders Destium
19 juli 2006, 14:11
Mooi zo!

En succes met de verkoop van je PC, pas wel op aan wie je hem verkoopt ;)

bon_jovi
19 juli 2006, 15:01
wow,
kheb net het gehele topic voor de 1ste maal doorlezen.

Spannend man, moet je een boek over schrijven :)

congrats

Noid
19 juli 2006, 17:53
Zo Boobel, da's lekker: gewoon 400 van de 1000 af ... snel verdient (ook al komt het neer op 600,- terugbetalen). Te gek voor je dat je je gitaren niet hebt hoeven verkopen. Gefeliciteerd, ook met de manier waarop je het opgelost hebt.

Hector_Tsolodimos
19 juli 2006, 17:58
Hallo,

Tijd geleden dat ik hier een post heb geplaatst.

Maar dan nu mijn probleem. Wegens financiële problemen moet ik waarschijnlijk 1 van mijn 3 gitaren verkopen. Ik heb een Fender USA Jaguar, Fender USA Strat (blank gelakt en een of ander bijzonder soort hout) en een Gibson SG Classic (met P-90's dus).
Nou valt de Jaguar al af, want die heb ik toen ik nog klein was van mijn vader gekregen.
Maar de Strat en de SG heb ik zelf aangeschaft. Nou zit ik dus te twijfelen welke van de 2 ik zal gaan verkopen. Ik kan voor beide gitaren redenen vinden om hem te houden (Gek hè), vooral voor de strat, want daar ik heb toen ik 15 was een zomer hard voor gewerkt en de Gibson word niet meer gemaakt en speelt en klinkt super!

Dus mijn vraag is geef mij een rede om 1 van de 2 gitaren te verkopen. Met deze post probeer ik niks over het hoofd te zien zodat de emotionele schade binnen de beperkingen blijft.

Alvast hartelijk bedankt!

En mocht deze nachtmerrie jullie maar nooit overkomen.

Met vriendelijke groeten,

Sander Bobeldijk


echt klote voor je dude, is er echt geen andere optie? ze zijn namelijk alle 3 super vet...
ik weet ook echt niet welke je dan weg zou moeten doen, denk dat niemand dat hier weet

Bobbel
19 juli 2006, 18:02
echt klote voor je dude, is er echt geen andere optie? ze zijn namelijk alle 3 super vet...
ik weet ook echt niet welke je dan weg zou moeten doen, denk dat niemand dat hier weet

daarom schop ik deze topic omhoog... er hoeft er geen 1 meer weg! :D

zie paar posts terug van mij...

Tupelo
19 juli 2006, 18:04
Heb je weer geld om sigaretten te kopen. ;)

Bobbel
19 juli 2006, 18:43
NEE!!! ik ben eindelijk gestopt :D

Outrage
19 juli 2006, 21:31
En als je nu het geld dat je normaal voor sigaretten gebruikt, aan de kant legt? Ik heb zo'n verhaal al van 2 ex-rokers gehoord, en die hadden na een tijdje redelijk wat geld.