PDA

View Full Version : Eigenaardig intonatie probleem.



flatpicker
11 november 2002, 20:37
Ik heb net een gloednieuwe set snaren er op laten leggen en mijn gitaar laten afstellen , en nu klopt op 1 fret de toon niet meer volgens mijn stem apparaatje.
Over de hele hals gaat ie goed alleen op de 10-de fret van de dunne e - snaar heb ik een G in plaats van een D .
Wat ik ook doe , ik krijg hem niet op D .
De 12 -de fret geeft keurig een E niets eronder of erboven gewoon een mooie E.
De eerste een F , de 3de een G , de 5de een A , de 7de een B , alleen die verdomde 10de een G !!!
Hoe kan dit in godsnaam ???
Ik word er hopeloos van.

Nocki
11 november 2002, 20:42
fout in je stemapparaat.
het is niet echt een fout maar het gaat allemaal om het aantal trillingen per tijdsperiode. en ik denk dat sommige stemapparaten moeite hebben met sommige tonen. mijn DTR1 van korg staat als er geen singnaal is altijd op een bepaalde toon. en als ik stem heb ik welleens dat ie een kwint aangeeft van wat ie ieigenlijk moet doen en als ik daniets verde stem komt het weer goed.

is geen probleem als je open en op de 12e fret maar dezelfde toon hebt is de rest ook iun orde.
de toon op je 10e is gewoon goed.

nocki

Negative K3 fan
11 november 2002, 20:42
misschien is je stem apparaatje kapot :smile: heb je je oren al gebruikt voor dit probleem? want het klinkt vrij apart omdat de G 5 vakjes verder zit.

flatpicker
11 november 2002, 20:44
Naar mijn mening klint die toon precies zoals ie moet zijn , dus niet dat ie na de C op de 9de eruit springt zeg maar.
Dan zit er niets anders op dan met mijn stem apparaat naar de winkel te gaan en hem daar te testen.
Thanks guys voor de vlotte hulp.

Negative K3 fan
11 november 2002, 21:02
Op 2002-11-11 20:44, schreef flatpicker:
Naar mijn mening klint die toon precies zoals ie moet zijn , dus niet dat ie na de C op de 9de eruit springt zeg maar.
Dan zit er niets anders op dan met mijn stem apparaat naar de winkel te gaan en hem daar te testen.
Thanks guys voor de vlotte hulp.


Je meot ook niet zo blind op je stem apparaat vertrtouwen. Nu is alles goed en je stem apparaat werkt ook goed, want wie stemt zn gitaar nou op het tiende fret van dee E snaar?

flatpicker
11 november 2002, 21:15
negatieve k3 fans misschien?

Neals
11 november 2002, 21:23
als de rest goed is geintoneerd kan het me ook geen reet schelen eigenlijks

Negative K3 fan
11 november 2002, 21:44
ik stem op gehoor (heel hardk0r), ik heb geeneens geen stem apparaatje (nooit gehad).