PDA

View Full Version : Guv'nor



wanna1
11 november 2002, 21:27
Er zijn veel mensen die beweren dat SLASH over een guv'nor speelt PURE ONZIN.
maar ik ben wel benieuwd geworden naar het geluid, kan iemand mij misschien vertellen waar ik zo,n geluid kan downloaden om het even te horen ??
en hoe ziet zo'n ding eruit ??

BLOK182
11 november 2002, 21:45
http://www.marshallamps.com daar staatie wel ergens tussen als plaatje.

guvnor
12 november 2002, 10:18
Gary Moore heeft het album "still got the blues" ermee opgenomen. Persoonlijk vind ik het nummer "pretty woman" het meest kenmerkend voor het Guv'nor geluid.

Gary gebruikte wel (net als ik) het oude type, de zwarte met rode strepen, en dus niet de Guv'nor 2 die soort van champagnekleurig is.

guvnor
12 november 2002, 10:20
oh ja, op de hoes van "Still got the Blues" zie je de Guv'nor op de grond liggen. Is wel een beetje klein plaatje, maar ja..

Rutger
12 november 2002, 10:24
dus een guvnor is de typische marshall versterker distortion?

guvnor
12 november 2002, 10:32
Dat beweert Marshall wel, maar zo'n klein boxje met een opamp en wat diodes kan uiteraard geen joekel van een Marshall buizentop vervangen. Een Guv'nor kan het geluid een beetje Marshallachtig laten klinken, dat wel.

Rutger
12 november 2002, 10:48
okay, da wouk ff wetu

Bas
13 november 2002, 19:29
Wat is eigenlijk het verschil qua geluid tussen een guv nor 1 en 2? Zal ook wel verschil zitten qua features.. is kijken op de site.

the sure thing
14 november 2002, 00:10
... Ik ben niet zo tevreden over de Guvnor. VOor een tijdje het oude type gehad, maar er zijn betere (en in prijs vergelijkbare) distortionpedalen. Op de HOES van Still got the blues staat een Marshall JTM-45 (zg Bluesbraker) met een Guvnor pedaal, maar het is grote onzin dat hij dat pedaal bij de opnames gebruikt heeft.

guvnor
14 november 2002, 09:56
Dat ie de Guv'nor gebruikte staat wel op zijn eigen officiele site. Staat precies welke amps hij gebruikte en welke pedalen. Staat ook een verhaaltje over hoe de boys van Metallica Gary's sound probeerden te immiteren en het simpele advies meekregen een '59 LP te kopen, een Marshall blabla amp en een Guv'nor.

http://www.gary-moore.com/The_Warehouse/Answers/answers.html