PDA

View Full Version : New: Hwa Skabooster



skabouter
17 mei 2006, 20:47
whieeeeeeeeeee kheb eindelijk mn langverwachtte Skabooster :) gebouwd door Speeddemon (Hot Wire Audio)! vandaag binnen gekomen. Het is een Booster en Driver in 1 pedaal. De Booster is een "Zvex SHO" en de driver is een aangepaste "Dod 250 Preamp".bovendien hebben beide kanalen een Lo-cut (trebleboost) toggle. best veel in zo`n klein bakkie! De kleuren zijn Diamond Green, met zwart/wit geblokte zijkanten. een rode en gele indicatie-led. ik vind hem er echt prachtig uitzien, hier een foto:
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/9.jpg

maar in het echt issie natuurlijk nog mooier! gelijk getest, en ik moet zeggen dat ie erg lekker klinkt! tis nog even afstellen en ook mn framus is er momenteel niet. ik speel nu op mijn 15 watter, die best goed op het pedaal reageerd. alles komt wel van pas, de boost is erg lekker, en blijft goed clean. met een beetje drive van de amp erbij wordt dat een mooie crunch. En de Driver maakt dat beetje drive verder tot een lead die zwaar kan zijn, of extra crunchy. van alles eigenlijk, zolang je maar aan de knoppen blijft draaien! zitten goeie sounds tussen!

en de treble boosts zijn ook wel lekker, vooral voor zo`n cleane felle ska-slag. extra attack in je dynamiek. op het drivekanaal is zelfs nog een verschillende gain stand te schakelen hiermee, ook leuk.
een ander goed punt is ook dat het enorm helpt om mn signaal strak te houden, blijkt nu. ik heb namelijk een Vox V487 als eerste na mn gitaar staan. maar die zuigt wel tone, maakt het een beetje dof klinkend. maar nu die Skabooster erachter staat met de trebleboost ietsje aan klinkt het weer net zo goed. beter dan met de trebleboost van de amp afstellen! alsof het een soort signaalbuffer is.......erg goed in elk geval!

anyway, ik moet nog een hoop testen, maar het beloofd veel goeds! echt een strak pedaaltjes, ik ben er erg blij mee! dankjewel speedy!! :)

ReinoutV
17 mei 2006, 21:08
Heel mooi! Tijd voor soundsamples, natuurlijk. En wanneer komt de site van HWA online? Is het drive kanaal gewoon een overdrive, of doet ie wat meer/anders?

Erikt
17 mei 2006, 21:14
vet ding, ziet er heel goed uit en klinkt veelbelovend! gefeliciteerd!! :chicken:

skabouter
17 mei 2006, 21:37
dankjewel:) het drivekanaal is idd gewoon overdrive, hoewel ik hem zelf niet voluit gebruik, meer om een wat smoothere crunch te krijgen. maar de drive helemaal vol open vind ik minder. ook niet als stand-alone op een clean sound, het klinkt bter als het wordt toegevoegt aan een overdrivende amp.

soundsamples wil ik wel maken ja:) maar dan wacht ik ff tot mn framus terug is. zal wel morgen of overmorgen zijn.

BartL
17 mei 2006, 22:15
Applaus alvast...lezen doe ik straks nog.

Nu weer voetbal kijken :)

Negative K3 fan
17 mei 2006, 23:10
ik heb namelijk een Vox V487 als eerste na mn gitaar staan. maar die zuigt wel tone, maakt het een beetje dof klinkend. maar nu die Skabooster erachter staat met de trebleboost ietsje aan klinkt het weer net zo goed. beter dan met de trebleboost van de amp afstellen! alsof het een soort signaalbuffer is.......erg goed in elk geval!

in dat geval is het ook gewoon heel simpel een signaalbuffer :)

vind je die SHO kant trouwens niet te modderig zonde lo cut?

skabouter
17 mei 2006, 23:21
ik snap wat je bedoelt.heeft ie bij mij ook wel, maar alleen met overdrive op je amp. maar geeft niet zo, ik heb m toch aanstaan (jij ook toch?), want clean wil ik met trebleboost hebben! en als ik m dan ook nog op overdriveamp aanzet krijg je net iets meer gain en een wat strakkere sound. prima:)

Negative K3 fan
17 mei 2006, 23:34
ik gebruik hem dus alleen voor dat laatste, met lo cut natuurlijk aan. ik begin trouwens te twijfelen of de SHO daar wel het best geschikt voor is :)

Speeddemon
18 mei 2006, 00:00
Dan komen de Rangemaster-clones idd om de hoek kijken.

Maar goed te horen dat ie veilig en wel is aangekomen bij Ska. :)

fullorder
18 mei 2006, 01:03
Potverdriedubbeltjes dit is een waar KUNSTwerk geworden!
Gefeliciteerd Skabouter, met zo'n pedaal scoor je veel gitaristen-coolheids-punten. In ieder geval wel in mijn boekje.
Gefeliciteerd Remco, je hebt jezelf weer eens overtroffen!

Verder van ganser harte welterusten iedereen, slaap zacht (of neuk hard, zelf kiezen).

Harry
18 mei 2006, 09:09
met veel geld in het vooruitzicht krijg ik altijd gas door dit soort berichten.

gefeliciteerd mannen, het is weer mooi geworden.

Speeddemon
18 mei 2006, 14:51
Gefeliciteerd Remco, je hebt jezelf weer eens overtroffen!

Dank u! :cooler:
En tja, 't gebeurt nu ietsje vaker dat ik mezelf overtref, vooral dankzij "P-Ears" (Nico de Roode kent 'm wel :satisfie: ) mooie printjes, Kirk "PPP" Midkiff's powdercoated behuizingen en door in het design-stadium alles goed uit te rekenen.
Dat wat ik in CorelXara teken, komt ook voor 95% terecht in de praktijk.
5% speling voor bijv. LED-plaatsing, of de grootte van decals.

Tristan
18 mei 2006, 15:02
Echt superduper mooi zeg!!!
Wat een design, die van Schizo vond ik ook al zo mooi en die Miami Fuzz is ook waanzinnig...
Geen idee hoe het klinkt, maar het ziet er in ieder geval heel gaaf uit...
Maak je trouwens alleen clones (met modificaties), of maak je ook eigen ontwerpen, (klank)technisch gezien?
Het meeste wat ik zie van jouw hand zijn trouwens boost en/of overdrive/fuzz pedalen, zitten er ook nog andere pedalen in de pijplijn, zoals analoge delays, phasers, vibes e.d.?

fullorder
18 mei 2006, 15:07
Dat wat ik in CorelXara teken, komt ook voor 95% terecht in de praktijk.
5% speling voor bijv. LED-plaatsing, of de grootte van decals.

Dat is toch die 5% mojo? ;)

Einzeln
18 mei 2006, 15:08
Ik heb zelf een print besteld bij PEars. BEn benieuw. Ging een beetje mis bij versturen.

Einzeln
18 mei 2006, 15:09
Oh ja dit ziet er ook leuk uit toch?:
http://home.wanadoo.nl/nicoderoode/Nico%20FA-1%20boss.jpg

fullorder
18 mei 2006, 15:11
Wie is die P-Ears? Maakt die printjes voor je als een bepaald ontwerp toestuurt?

Einzeln
18 mei 2006, 15:18
Heb ooit eens zitten googlen toen Speeddemon het over zijn pcb's had. Ik vond wat en heb dat aan Speeddemon doorgegeven. (Wacht even daar kreeg ik nog een paar procent korting van. Even het mailtje zoeken)

Speeddemon
18 mei 2006, 15:40
Wie is die P-Ears? Maakt die printjes voor je als een bepaald ontwerp toestuurt?
Peter Oors. Hij maakt idd printjes, als je een monochrome bitmap (puur zwart en wit, geen grijze waas/overloop) opstuurt.
Hij heeft onlangs ook de nieuwe PCB ontworpen voor m'n Fuzzwork Orange, zodat de draden niet meer kruislings lopen. Ik had er zelf ook al 1 gemaakt, maar de zijne is mooier geworden, wat geordender.

@Tristan, voorlopig nog geen modulatie nee. En tja, boosts/overdrives en fuzzes is nou eenmaal wat wij aarts-conservatieve gitaristen graag willen. Leuk hoor, dat meneer Vex ring-mods maakt, maar ik ga geen effecten bouwen waar ik zelf niks mee aankan.
Ik wil nog eens een chorus en een compressor bouwen, maar dat is allemaal toekomst-muziek.
En zoals 't gros van de beginnende bouwers, houd ik me nog vooral bezig met doorontwikkelingen van bestaande circuits.
Meestal bouw ik 't origineel 100% na, bepaal ik wat er naar mijn mening mis mee is, en kom uiteindelijk met iets -naar mijn mening- beters op de proppen.

Sommigen kunnen misschien uit hun hoofd de mafste circuits wegpennen, ik heb meer een neus voor degelijk, gelikt, en praktisch. Bij mij zul je niet gauw een 9V input zo lomp naast input of output vinden, omdat daar toevallig ruimte is. (je hebt dan 2 pluggen vlak bij elkaar, en als je haakse Neutrik jacks gebruikt, zitten ze elkaar snel in de weg).
't is mij nooit zozeer om originaliteit qua circuits gegaan, maar om degelijke BRUIKBARE sounds, in een kastje waarmee je je durft te vertonen. 8-)
En dat alles voor schappelijke prijzen.

skabouter
18 mei 2006, 16:03
Hehe Speedy, je moet wel ff eerlijk zeggen dat Barend je geholpen heeft he :D

man, ik heb zin in soundfiles maken, hoop dat mn framus snel af is, is in reparatie

Speeddemon
18 mei 2006, 16:48
Hehe Speedy, je moet wel ff eerlijk zeggen dat Barend je geholpen heeft he :D
Met me corrigeren welke cap geswitched moet worden voor de lo-cut ja, en daar krijgt ie voor betaald! :stop: :cooler:

Einzeln
18 mei 2006, 16:49
Dat groene kleurtje heb je dat zelf gedaan?

Speeddemon
18 mei 2006, 16:55
Dat groene kleurtje heb je dat zelf gedaan?
Yep. Da's Diamond green. Overigens als de spuitbus daarvan leeg is, komt ie niet meer terug, net zoals geel. te weinig vraag naar. (gele powdercoated behuizingen kan ik wel blijven bestellen).

Negative K3 fan
18 mei 2006, 17:17
Dan komen de Rangemaster-clones idd om de hoek kijken.

en die kitjes kosten geen drol toch?

misschien eens zelf gaan bouwen...

digitech bad monkeys schijnen ook niet mis te zijn

skabouter
18 mei 2006, 18:53
ja, k weet speed:) is ok!!


Yep. Da's Diamond green. Overigens als de spuitbus daarvan leeg is, komt ie niet meer terug, net zoals geel. te weinig vraag naar. (gele powdercoated behuizingen kan ik wel blijven bestellen).

hell yeah!!! das mooi, want hij is mooi, en zoveel gaan we er dus nie meer zien :)

fullorder
19 mei 2006, 00:15
Peter Oors. Hij maakt idd printjes, als je een monochrome bitmap (puur zwart en wit, geen grijze waas/overloop) opstuurt.
Hij heeft onlangs ook de nieuwe PCB ontworpen voor m'n Fuzzwork Orange, zodat de draden niet meer kruislings lopen. Ik had er zelf ook al 1 gemaakt, maar de zijne is mooier geworden, wat geordender.

Maar wat lever je dan aan? Het schema of de layout?

Einzeln
19 mei 2006, 07:49
Maar wat lever je dan aan? Het schema of de layout?

Layout maar ik heb begrepen dat hij ook bereid is (of in ieder geval was) layouts te maken.

phx
19 mei 2006, 09:02
Nu nog een HWA-pedalendag organiseren! Ziet er erg profi uit.

Mijn Miami Fuzz (van Rythme Machine gekocht) moet als het goed is vandaag aankomen, ben benieuwd...

d'oh
19 mei 2006, 14:39
ziet er weer netjes uit speedy, dus ska gefeliciteerd!

@speedy: het siert je dat je pedalen maakt met bruikbare sounds, waar je klanten veel plezier aan beleven, in plaats van dat je technische hoogstandjes maakt waar niemand een zier aan heeft

provisus
19 mei 2006, 15:43
*kuch Z-vex kuch*

d'oh
19 mei 2006, 15:54
*kuch Z-vex kuch*

je begrijpt het, al heeft Z-vex ook wel gave pedalen gemaakt waar mensen wel wat aan hebben.

Lucluc
19 mei 2006, 16:09
@speedy: het siert je dat je pedalen maakt met bruikbare sounds, waar je klanten veel plezier aan beleven, in plaats van dat je technische hoogstandjes maakt waar niemand een zier aan heeft

Je moest eens weten hoeveel plezier ik heb van m'n Zvex Seek Wah. Ook voor aartsconservatieve gitaristen nog een hoop bruikbare sounds uit te halen.

Het wordt trouwens tijd om eens dat idee met een 8-step sequencer te klonen. 8-)

Speeddemon
19 mei 2006, 17:44
ziet er weer netjes uit speedy, dus ska gefeliciteerd!

@speedy: het siert je dat je pedalen maakt met bruikbare sounds, waar je klanten veel plezier aan beleven, in plaats van dat je technische hoogstandjes maakt waar niemand een zier aan heeft
Dank u! :)

@phx, wel een uitgebreide review hè? :satisfie:

Baby Evil
19 mei 2006, 21:54
Ik begin hier zware boost gas te krijgen.

Jan

Speeddemon
19 mei 2006, 22:12
zie sig. ;-)
Dan heb je echt effe iets unieks. (in hammerite blue)

hoofd
19 mei 2006, 22:39
Ziet er weer goed uit, die kom ik 's checken Ska! Goed bezig Remco, ik zat nogal op die Maui Fuzz van je (die je tot voor kort in je sig had) te gassen, erg mooi ding, en 't beschreven geluid spreekt me wel aan. Maar die is nu verkocht I presume?

Einzeln
20 mei 2006, 07:50
zie sig. ;-)
Dan heb je echt effe iets unieks. (in hammerite blue)

Dit lijkt een beetje op wat je beschrijft:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Fulltone/fulltone%20fat%20boost.jpg

Speeddemon
20 mei 2006, 13:03
Ja zo ONGEVEER. :satisfie:

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/HuskyBoost.jpg

Maar dit is een experiment, geen productie-pedaal ofzo.
(en ik vind de mijne mooie dan 't origineel :chicken: )

Einzeln
20 mei 2006, 15:33
Mee eens. Is het een Orman boost of een volle toonkloon. Of is dat echt hetzelfde.

Speeddemon
20 mei 2006, 15:46
Husky Boost is net af en klinkt erg lekker!

Heb een weerstand toegevoegd (na alle verhalen over dat Fooltone's boost nog al noisy was), en nu op een distortionkanaal met ALLE 3 de knoppen helemaal open, voegt ie nauwelijks ruis toe (rekening houdend met dat ie een dikke 20dB staat te boosten en te clippen!).

Vind de tone-control alleen weinig aan. Is een hi-cut, die tussen '12 uur' en '5 uur' weinig doet, en daaronder snel dof wordt. Maar vandaar is 't ook de kleinste, minst belangrijke knop. Gewoon lekker 100% open laten staan.

ADD @ Nico: de 'Volle Toon-kloon' is nagenoeg gelijk aan Jack Orman's boost, alleen met toegevoegde input gain (best handig, want zet je die voluit, kun je er ook een dotje grit uit halen) en tone-knop.
Ik ga me ook nog eens wagen aan Paul Cochrane's Fat Boostered, welke 2 EQ-knoppen heeft.