PDA

View Full Version : Marktplaats perikelen



Dude
17 mei 2006, 17:20
zie deze advertentie (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/34811106.html?return=eJwlyssKwyAQheF3CSRLjZdiOiIlf RNpA0psHOIskpa%2Be5VuDt8Px4OAT4TRFhBKQ1cWvz%2BCDUQ InK8Zl429%2FL4SJu%2BpsC3x%2F4VhwNuRnBiexVHu1Sx6dU9 1ZiOnRtmoL41U%2BY7YeFROxlx1i7OGVkbIsVYusaYc0MnOfn9 yEy0O&df=1) ,

waar ik me zo aan stoor is dat dr daadwerkelijk kloothommels zijn die 500 euro gaan bieden voor zon set, (even voor de duidelijkheid, al kom ik ook uit schiedam ik ken de verkoper niet)

ik zie vaker mensen bieden op zaken met bedragen die totaaal niet realistisch zijn, heb het zelf ook meedere malen meegemaakt dat ik wat wilde verkopen en lui met trut bedragen komen,

Nu ook weer trouwens, had mijn koch studiotone op marktplaats staan, duidelijk vermeld dat die pas 4 maanden uit was en wat de nieuwprijs is ed, zijn dr nog klootjes die 250 euro bieden, en vervolgens geirriteerd reageren als je ze vriendelijk meld dat dat geen realistisch bedrag is.

Denk dat de verkoper van deze set zich weinig zorgen hoeft te maken over de prijs die die gaat vangen maar toch..... wat een kut biedingen

DREAMMACHINE
17 mei 2006, 17:31
haha, die 500 was door wouter bloemen geboden.....volgens mij weet die wel wat zoiets moet kosten, want hij is één van de veelverbruikers als het gaat om gitaarspulletjes....

interessander
17 mei 2006, 17:44
Marktplaats zou wel eens met een minumum bod systeem mogen komen, al denk ik dat de lol voor sommige bieders er dan een beetje af is.

nicoverduin
17 mei 2006, 17:58
Waar je je druk over maak. Ik bied ook wel eens (bijna altijd) ver onder de vraagprijs....en krijg het soms ook nog... Daarnaast dwing je het biedproces op gang. En als je het niet serieus vind, dan delete je hem toch gewoon.

Reigor
17 mei 2006, 18:02
Als je hem idd voor zo weinig kan krijgen (Wat in dit geval natuurlijk niet werkt), waarom zou je het dan niet proberen?

Toaster
17 mei 2006, 18:58
http://www.toneheaven.ndirect.co.uk/

Hier zie je wat ze de commerciële kostprijs ongeveer kan zijn

Jeanken
17 mei 2006, 19:16
Ok, je kan een stuk onder de vraagprijs bieden en hopen dat het werkt, maar ik verkoop een shortboard van 350EUR nieuw, krijg ik een bieding van 0.50EUR, die gaat wel even te ver..
Het is constant zo als je iets verkoopt, probeer er eens geen vraagprijs bij te zetten en laat ze zo bieden, nog erger.

woutB
17 mei 2006, 19:30
Ik zelf bied ook wel eens ergens op maar hou het wel altijd netjes. Als iets tussen de 3 a 400 moet kosten wil ik ook wel eens 250 bieden. Een onzin bod van 100 euro haal ik niet in me hoofd.

wat ik ook storend vind is een belachelijk hoge vraagprijs. Als je dan mailt dat zoiets nieuw maar 25 euri duurder is zijn ze ook nog gepikeerd

BartL
17 mei 2006, 19:58
haha, die 500 was door wouter bloemen geboden.....volgens mij weet die wel wat zoiets moet kosten, want hij is één van de veelverbruikers als het gaat om gitaarspulletjes....
Juist...ik word daar niet goed van. Wouter stuurde me eens een mailtje dat hij mijn Line6 MM4 en Fulltone Distortion pro wel wilde overnemen...voor 225 euro ofzo. Ik heb niet meer gereageerd van ergernis.

Nog een voorbeeld:

Geïnteresseerde: wat is je uiterste prijs voor die Carl Martin PlexiTone?
Ik: 120 euro is minimum. In goede staat. Nieuw: 200 euro.
Geïnteresseerde: ik bied je 100 euro daarvoor.


OMFG!@#!@#!@#!@#!@#

AAAARGH!@!@#@!

Ik krijg altijd het gevoel alsof de mensen denken dat je achterlijk bent ofzo...of zijn die anderen juist achterlijk? :cheerup:

almarvk
17 mei 2006, 20:01
Tjah, dat heb ik ook vaak gemerkt bij advertenties, maar je kan er niets tegen doen, hooguit negeren.

Zelf heb ik ook wel 's wat goedkoops op de kop getikt doordat ik brutaal een te laag bood. Werkt soms nog wel :)

Agent_Smith
17 mei 2006, 20:05
Ja precies, ik word ook doodziek van dat waardeloze klotevolk op marktplaats. Maar goed, ik reageer niet eens op de biedingen. Alleen als het in de buurt begint te komen van m'n bodemprijs.

nicoverduin
17 mei 2006, 20:09
Hoor het al.....hebben nooit met inkopers te maken gehad......Men noemt dat gewoon handelen. Niks bijzonders. Je hoeft geen ja te zeggen. Keuze is geheel vrij.

Mr.Jay
17 mei 2006, 21:19
Enne.....dat elke tegenwoordig te koop staande what-ever-type Fender wel "HET S.R.V.-GELUID" in huis heeft en dat alle iets oud uitziende sjit al heel gauw uit de 50's of 60's (meestal 70's of nog later dus) komt en dus enorm hoge verzamelwaarde heeft....
En als diezelfde "handelaars" bij jou 'n keer aankloppen, ze alles voor 'n habbekrats los proberen te peuteren. Sorry hoor, waardeloze mentaliteit.

JaY

bat
17 mei 2006, 21:33
Marktplaats zou wel eens met een minumum bod systeem mogen komen, al denk ik dat de lol voor sommige bieders er dan een beetje af is.
Tsja, maar dan zou er ook een verkoopverplichting tegenover moeten staan. Ik heb het ook weleens meegemaakt dat je net onder de (realistische) vraagprijs zit en de verkoper doodleuk zegt "nah, vind het bij nader inzien te weinig dus ik verkoop hem toch maar niet". Nee, leuk, daar heb je dan 4 mailtjes en een halfuur van je tijd in gestoken.

De 'charme' van marktplaats is dat het een vrij spel tussen bieder en verkoper is. Ben het er wel mee eens dat dat een realistische en nette houden van beide partijen vereist. Dus als bieder realistische biedingen doen, en als verkoper op realistische biedingen ook netjes reageren.

bat
17 mei 2006, 21:34
Hoor het al.....hebben nooit met inkopers te maken gehad......Men noemt dat gewoon handelen. Niks bijzonders. Je hoeft geen ja te zeggen. Keuze is geheel vrij.
Zoals ik al zei: ja, dat is zo als iedereen zich netjes gedraagt.

Ver onder een realistische prijs bieden heeft niks meer met inkopersgedrag te maken. Inkopers die denken zo succes te hebben, komen zichzelf meestal na een jaar wel tegen. Dan wil niemand meer zaken met ze doen.

nicoverduin
17 mei 2006, 21:37
Nou ik ken er een die het toch al een aantal jaartjes uithoudt. En die heeft toch wel vanalles staan.

bat
17 mei 2006, 21:42
Nou ik ken er een die het toch al een aantal jaartjes uithoudt. En die heeft toch wel vanalles staan.
Laat ik het zo zeggen: een professionele inkoper houdt het op die manier niet lang uit. Als je steeds een ander een poot uitdraait, is het natuurlijk lang uit te houden.

nicoverduin
17 mei 2006, 21:44
daar heb ik het over......

nicoverduin
17 mei 2006, 21:59
Maar laat ik het anders formuleren....Ik bied wat ik er voor over heb. Als de verkoper daar niet mee akkoord gaat, so be it. Zelden verhoog ik mijn bod. In de praktijk blijkt dan toch dat je in 40-50% van de gevallen slaagt. En daar ben ik wel tevreden me.

Met de huidige generatie electronica heb je al een waarde vermindering van zo'n 25% op het moment dat je de winkel uitloopt. Daar kan je het wel niet mee eens zijn, maar je moet altijd nog maar je vraagprijs zien te halen.

Er zijn er ook zat die bij mij iets te koop aanbieden. Dan ga ik toch rekenen, wat moet er aan gebeuren, wat kost dat, en wat levert het op. Bij een negatieve marge gaat het niet door.

Een paar jaar terug toen de Kosten een belangrijk onderwerp waren bij mijn werkgever heb ik gezien hoe een infra leverancier zijn jaaromzet werd gehalveerd terwijl de service en ondersteuning er niet minder op is geworden. En we hebben het hier over miljoenen. Er was dus stevig onderhandeld. Desondanks doen beide partijen nog steeds zaken met elkaar.

Een negatief sentiment van de verkoper heeft alleen maar een averechtse werking. Je kan beter gewoon het bod verwijderen om een nieuwe kans af te wachten.

AART
17 mei 2006, 22:21
laatst stond er een RG 470 in onderdelen op speurders.

dus uit elkaar gehaald.

verkoepr wilde 250.

heb em uiteindelijk voor 140 gekocht....


en het is nog een verrekte lekkere backup...

hanzeman
17 mei 2006, 22:22
Het is marktplaats, bied wat je wilt bieden. Het leuke van marktplaats is nu juist dat je soms iets kunt kopen voor belachelijk lage prijzen.
Als je als verkoper lange tenen hebt en beledigd bent met een laag bod, vermeld dan een minimumprijs. Simpel.

Toaster
17 mei 2006, 22:25
Maar laat ik het anders formuleren....Ik bied wat ik er voor over heb. Als de verkoper daar niet mee akkoord gaat, so be it. Zelden verhoog ik mijn bod. In de praktijk blijkt dan toch dat je in 40-50% van de gevallen slaagt. En daar ben ik wel tevreden me.

Met de huidige generatie electronica heb je al een waarde vermindering van zo'n 25% op het moment dat je de winkel uitloopt. Daar kan je het wel niet mee eens zijn, maar je moet altijd nog maar je vraagprijs zien te halen.

Er zijn er ook zat die bij mij iets te koop aanbieden. Dan ga ik toch rekenen, wat moet er aan gebeuren, wat kost dat, en wat levert het op. Bij een negatieve marge gaat het niet door.

Een paar jaar terug toen de Kosten een belangrijk onderwerp waren bij mijn werkgever heb ik gezien hoe een infra leverancier zijn jaaromzet werd gehalveerd terwijl de service en ondersteuning er niet minder op is geworden. En we hebben het hier over miljoenen. Er was dus stevig onderhandeld. Desondanks doen beide partijen nog steeds zaken met elkaar.

Een negatief sentiment van de verkoper heeft alleen maar een averechtse werking. Je kan beter gewoon het bod verwijderen om een nieuwe kans af te wachten.

Ik ben zelf verkoper, en heb dus dagelijks met inkopers te maken. Ik heb geleerd hoger in te zetten dan wat gevraagd wordt. Zo kunnen we allebei het spel spelen.

nicoverduin
17 mei 2006, 22:30
Je zegt het zelf al....het is een spel...Alleen hebben sommigen dat nog niet begrepen geloof ik....

bat
17 mei 2006, 22:32
Een paar jaar terug toen de Kosten een belangrijk onderwerp waren bij mijn werkgever heb ik gezien hoe een infra leverancier zijn jaaromzet werd gehalveerd terwijl de service en ondersteuning er niet minder op is geworden. En we hebben het hier over miljoenen. Er was dus stevig onderhandeld. Desondanks doen beide partijen nog steeds zaken met elkaar.
Die infraleverancier heeft die jaren ervoor dus gewoon veel te veel geld gekregen, en je werkgever had dat er blijkbaar voor over tot de kosten begonnen mee te spelen. Ook dat is een gevolg van het spel dat gespeeld wordt. Als je niet onderhandelt, betaal je sowieso teveel. Of dat gezond is...

Ik heb ook meegemaakt dat leveranciers stelselmatig werden uitgeknepen door inkopers. De kleintjes overleefden dat niet, de groten kregen zo meer greep op de markt en weigerden nog te leveren tegen de lage prijzen die de inkopers dachten te kunnen bedingen.


Je zegt het zelf al....het is een spel...Alleen hebben sommigen dat nog niet begrepen geloof ik....

Ik heb het heel goed door, maar probeer ook aan te geven dat er ondanks dat ook 'regels' zijn. Kijk, als je iets koopt van iemand waar je nooit weer wat mee te maken hebt, maakt het niks uit dat je een lage prijs bedingt. Dat doe ik ook. Maar wees dan niet verbaasd dat je het lid op de neus krijgt en ga daar volwassen mee om. Ik ga ervan uit dat jij dat doet. De ervaring van vele anderen in dit topic is echter anders. En ik ga ervan uit dat jij doorgaans lage, maar wel realistische biedingen doet. Dat scheelt ook al.

Maargoed, we dwalen af.

Solidkick
17 mei 2006, 22:46
Marktplaats is aardig maar er zitten een hoop prutsers tussen.
Ebay Duitsland en uk is imo beter.
Maar ook daar kom je knurften tegen.

Wat is er met die cabjes gebeurd? Iemand tegen aan gezeken?

Dude
17 mei 2006, 23:01
Je zegt het zelf al....het is een spel...Alleen hebben sommigen dat nog niet begrepen geloof ik....


nee dat is onzin, sorry hoor.

Een spel... ik ga een auto kopen van 20.000 euro, ik weet dat dat de nieuwprijs is maar ik bied de verkoper nog geen derde van dat bedrag... puur voor "het spel" ??

de verkoper zal me in mn bek uitlachen, niks spel. Ik begrijp echt wel dat dr een spel zit in kopen en verkopen en zo lang dit een redelijk spel is is dat ook prima.

Waar mijn eerste post om ging was dat sommige lui zulke achterlijke bedragen bieden, dat is geen spel, dat is gokken op ontwetendheid en de verkoper van het product niet serieus willen nemen of juist niet met respect behandelen...

spel... bullshit.

Zo probeerde ik vorig jaar mijn orginele fender jaguar te verkopen voor 2000 euro, normale prijs. niet te laag en zeker niet te hoog.
Dan krijg je serieus mailtjes van gasten die dr 600 euro op bieden, en dan ook nog durven vragen of het wel een orginele 63'er met L serienummer is... bedoel, kom op man een spel ?? Die amoebe in je hersenpan aanzetten en denken noem ik dat maar goed,

BartL
17 mei 2006, 23:49
Je zegt het zelf al....het is een spel...Alleen hebben sommigen dat nog niet begrepen geloof ik....
Whatever...

Als ik iets aanbied zoals nu mijn akoestische gitaar (vraagprijs 275 euro), dan verwacht ik inderdaad biedingen van 200 euro...geen probleem.

Maar als ik DUIDELIJK AANGEEF dat het om een VASTE PRIJS gaat, ben je toch achterlijk als je tot 2 of 3 keer toe probeert er iets af te halen...?

BartL
17 mei 2006, 23:51
Nog een leuk voorbeeld;

In mijn Charvel advertentie staat duidelijk dat het om een vaste prijs gaat (500E voorlopig). Kreeg ik vandaag (of gisteren) een mailtje van iemand die hem meteen wilde kopen...maar wel voor 150 euro minder! Ik was natuurlijk blij... not :)

DaveItUp
17 mei 2006, 23:56
http://www.toneheaven.ndirect.co.uk/

Hier zie je wat ze de commerciële kostprijs ongeveer kan zijn

Je post een link van 1 van de grootste scammers die de wereld van vintage amps rijk is :)

Punt
18 mei 2006, 00:31
Heel irritant zijn die lui die je mailen met de vraag wat je prijs is, als je dan netjes terugmaild reagaren ze niet. Ik vind het netjes als iemand dan mailt: Sorry maar ik heb me bedacht of het is te duur of zoiets.

Of lui die wanneer je ze vertelt dat je ingaat op hun bod niet reageren...

hadv
18 mei 2006, 00:58
marktplaats is gewoon een soort van jungle, iedereen doet maar wat.
als je je daar aan ergert moet je er niet naar toe gaan, je weet toch dat het een zootje is.
maar desondanks doe ik er regelmatig leuke zaken, zowel verkopend als kopend.
dus ik kijk nog steeds, maar weet ook dat vaak de hoogste bieder niets van zich laat horen, de verkoper opeens geen zin meer heeft, de verkoper belachelijk hoog zit, boos wordt als ik laag bied

what the hell, het is 'maar' marktplaats

en vergelijkingen met auto's van 20000 euri kopen zijn een beetje errug scheef, en dat weet je zelf ook

niet zeuren, profiteuren

Agent_Smith
18 mei 2006, 08:02
Heel irritant zijn die lui die je mailen met de vraag wat je prijs is, als je dan netjes terugmaild reagaren ze niet. Ik vind het netjes als iemand dan mailt: Sorry maar ik heb me bedacht of het is te duur of zoiets.

Of lui die wanneer je ze vertelt dat je ingaat op hun bod niet reageren...

+1.
Dat ik ook mijn ...uh...punt.

Dirk_Hendrik
18 mei 2006, 10:08
Waar ik me meer aan irriteer is lui die elkaar lopen te overbieden met een euro of minder. Dat is natuurlijk ook onderdeel van het "spel".

Ik ben het wel met Dude eens eigenlijk. Wanneer je een prutprijs biedt en je ding, vaak gevolg van onwetendheid van de verkoper, voor die prijs krijgt vraag ik mezelf af hoe recht je jezelf in de ogen kunt kijken. Ik mezelf in elk geval niet. Ik zie daar ook niet echt het "spel" element van in.

Ook moet ik delken aan m'n Marktplaats expirmentje van 3 maanden geleden waar ik een Ibanez AD-9 Delay aanbood voor 20 euro inc verzenden. M'n mailbox stond roodgloeiend. Vele biedingen op de site die elkaar aan het overbieden waren maar ook kloothommels die, terwijl er op MP als 80 euro was geboden, nog steeds kwamen dat ze em best wouden hebben voor m'n vraagprijs. (en em ook best even wouden komen oppikken, tuurlijk...) Van de stuk of 30 reacties waren er maar een stuk of 3 die enigzins scrupules hadden en een (enigzins) nette deal wilden maken. De rest was alleen maar wat ik beschouw als "handige sjaken" met eurotekens in hun ogen.

Robbert
18 mei 2006, 11:21
Van de "leuke" pedalen (FL301, PT1000, DC-2 ed) heb ik altijd de vraagprijs betaald (een enkele keer meer; want meerdere kopers gemeld).
Wanneer een advertentie slecht bezocht wordt, doe ik ook nog wel eens lager bieden dan vraagprijs.

Als een advertentie druipt van de poeha wil ik nog wel eens zieken door te lowballen. Lekker stangen.


Bij jou advertentie DH zou ík begonnen zijn bij 75 Euro. Én hebben gemaild :D

Harm
18 mei 2006, 11:46
Aan die kant lach ik me elke keer weer kapot als ik kijk op ebay... De verkopende partij prijst zijn dure product aan alsof het de graal is!! Die amerikanen zijn daar erg goed in... Niet well done maar gewoon extremely overdone!! Hahahaha!!!

Overdrijven is oo een kunst natuurlijk maar het is jammer dat dat overdrijven de standaard kan worden (zoals in de VS) en dat vind ik weer jammer...

en ik reageer stomgenoeg altijd op de mail.... Maar ja, zo heel veel verkoop ik nooit!

Harm

Kim Wilson
18 mei 2006, 12:00
Waar maakt iedereen zich toch druk om? Je hoeft niet te reageren op elk bod dat je krijgt. Onzinboden negeer ik gewoon. Makkelijk zat. Dat is het voordeel van zoiets vrijblijvens als Marktplaats. En als ik ergens een absurd laag bedrag bied, heeft de verkoper ook de keus om hem niet aan mij te verkopen. En als hij wel hapt, heb ik geluk gehad. Simpel toch? :)

Al
18 mei 2006, 17:53
Ebay Duitsland en uk is imo beter.

Ebay Duitsland wordt Europees veel bekeken en er verkopen ook "auslanders". Als je spul aan een breed publiek wil aanbieden is dat een goede optie. Wel eens wat verkocht daar, kreeg reacties uit Denemarken, Frankrijk, Italie en Oostenrijk. Je hebt daar IMO meer kans een goede prijs te maken dan op mrktplts

Al

Solidkick
19 mei 2006, 22:53
Het gaat goed met de perikelen.
3k? Jeeeeez.....

Punt
19 mei 2006, 23:38
Waar maakt iedereen zich toch druk om? Je hoeft niet te reageren op elk bod dat je krijgt. Onzinboden negeer ik gewoon. Makkelijk zat. Dat is het voordeel van zoiets vrijblijvens als Marktplaats. En als ik ergens een absurd laag bedrag bied, heeft de verkoper ook de keus om hem niet aan mij te verkopen. En als hij wel hapt, heb ik geluk gehad. Simpel toch? :)

Een absurd laag bod heeft het gevolg dat het andere bieders uitlokt om net boven dat absurd lage bod te gaan zitten en op die manier je aanbieding om zeep helpt. Ik weet wel dat je het weg kan halen, maar ik zit niet de hele dag achter m'n computer.

imlikeajungle
23 mei 2006, 07:36
Je post een link van 1 van de grootste scammers die de wereld van vintage amps rijk is :)


Hoezo? Z'n Orange prijzen zijn toch netjes... Vertel wat meer asjeblieft...

G.G.
17 mei 2007, 07:56
waar ik me zo aan stoor is............

Vandaag ook weer een leuke meegemaakt.

Ene Emiel mailt dat ie een body wil kopen (goeie stratbody van een squier uit '96, dus elzen, 1 klein butsje, verder perfect en onbeschadigd, incl complete tremelo). Mijn vraagprijs was €40 (tientje minder dan de meeste die ZONDER tremelo aangeboden worden.) Wil ie hem eerst voor €30 hebben. Toch maar overeen gekomen met €40.

Zou hem ophalen om 17:00. Ben de boel thuis aan het verbouwen, dus hoor de bel niet. Van 16:30 tot 18:00 het werk stil gelegd en netjes zitten wachten...... niets.......

Maar ff gemaild of ie het vergeten is.......

Krijg een mail terug: "wegens omstandigheden zie ik af van de koop"

Leuk dat marktplaats.........

EDIT: Had de zoekfunctie gebruikt om niet opnieuw een marktplaats-moppertopic aan te maken en zie nu dat ie bij vintage versterkers staat, beetje off-topic omdat het een body betreft, maar de iritatie blijft hetzelfde.

Moest het ff kwijt. Wat een stelletje p#svlekken zitten er op marktplaats.

fenderben
17 mei 2007, 23:22
ik zou zeggen..maak geen gebruik meer van marktplaats als het zo irritant is.
Het bieden is gewoon een spel...de verkoper vraagt een hogere prijs zodat er nog wat te handelen valt..de koper begint bij een bodemprijs...dat noemt men handelen. Ik vind wel dat wanneer een koop gesloten is je je daaraan moet houden!!! Maar zolang het bieden is lijkt het mij geen probleem...
Ga anders naar E-bay daar hanteren ze wel min. prijzen..maar dat kost dan een paar centen..dus niet zeuren over marktplaats..niemand verplicht je je handel daarop te zetten...

G.G.
18 mei 2007, 09:17
ik zou zeggen..maak geen gebruik meer van marktplaats als het zo irritant is.
Het bieden is gewoon een spel...de verkoper vraagt een hogere prijs zodat er nog wat te handelen valt..de koper begint bij een bodemprijs...dat noemt men handelen. Ik vind wel dat wanneer een koop gesloten is je je daaraan moet houden!!! Maar zolang het bieden is lijkt het mij geen probleem...
Ga anders naar E-bay daar hanteren ze wel min. prijzen..maar dat kost dan een paar centen..dus niet zeuren over marktplaats..niemand verplicht je je handel daarop te zetten...

ja dat bieden heb ik geen problemen mee. We met een tijd bij mij thuis afspreken om de boel op te halen, en nooit komen opdragen zonder belletje of mailtje.

Kaboemba
18 mei 2007, 10:34
Tja marktplaats, soms een zegen vaak ellende.


Verkopers die belachelijk bieden (10/20 % van de waarde).
Kopers die belachelijke prijzen willen, dat jij 20 jaar gelden 2000 gulden voor een Art SGX heb betaald kan wel zo zijn, maar zo'n ding is echt geen 500 euro waard.
Heel, heel veel mensen die gewoon niet reageren als je ingaat op hun bod.

Maar ook soms leuke koopjes en heel soms leuke verkoop.
Kijk ik bied ook wel onder de vraagprijs maar geen 20 euro op een item van 100 euro. Begin voorzichtig met 50 als OPENINGS bod en wie weet waar het op uitdraait.
En als je echt iets wil, direct contact opnemen het liefst bellen.

Ik snap niet waarom ebay hier nog steeds niet goed aanslaat, nou ik snap het wel, bij ons (nederlanders) moet alles gratis.

cosmos
18 mei 2007, 12:32
Het meest irritante zijn gewoon die mensen die bieden en vervolgens niet meer reageren als je akkoord wilt gaan met hun bod. (of nog erger: ineens dat bod er weer afhalen) Wat dat betreft is eBay een stuk relaxter voor de verkopende partij.

Kim Wilson
18 mei 2007, 13:07
...
Ik snap niet waarom ebay hier nog steeds niet goed aanslaat, nou ik snap het wel, bij ons (nederlanders) moet alles gratis.
Marktplaats is idd gratis, en behoorlijk vrijblijvend. Ebay is alweer iets meer gebonden. Wellicht is dat het verschil...

G.G.
18 mei 2007, 13:33
Nou gisteren weer een leuke ervaring rijker.

Iemand zou een complete slagplaat met usa CST Pots en switch en WSC elementen ophalen. Staat netjes op tijd voor de deur. Ziet mijn gitaar en zegt "He, die ken ik". Blijkt een lid van het forum te zijn.

Speeddemon
18 mei 2007, 14:12
Whatever...

Als ik iets aanbied zoals nu mijn akoestische gitaar (vraagprijs 275 euro), dan verwacht ik inderdaad biedingen van 200 euro...geen probleem.

Maar als ik DUIDELIJK AANGEEF dat het om een VASTE PRIJS gaat, ben je toch achterlijk als je tot 2 of 3 keer toe probeert er iets af te halen...?
Moet je es proberen die ergernis te voicen in OffTopic.

Voor je 't weet, ben je een anti-semiet. :roll:

Maar ik ben 't dus volledig met je eens.
Dat het een spel is, is 1 ding. (ik wil 55-60 euro hebben voor m'n MXR Noise Gate, ik vraag 65, en men biedt dan 50-55... is dan wel weer jammer/irritant als ik die bieders terugmail, dat ik niks van ze hoor. BIED DAN NIET! )

Andersom ook; ik zie een paar Koch Powertone II's waar ik interesse in heb. Niet echt een habbekrats, zo'n versterker van 700-800 euro. Maar zelfs op mijn normale vragen ("zit de footswitch erbij? Is dit de versie met of zonder de mid-shift schakelaars?") komt geen reactie.

Dan verkoop je toch lekker geen amp. :stop:
Ik had dat geld wel gelapt (als die FS-5 erbij zat)...

Saf
18 mei 2007, 18:35
ebay is voor de verkopende partij zeker het ideaals voor de kopende partij niet.

Ik bied ook vaak laag (vaak wel o padvertentie zonder vraagprijs) omdat i kdan nog neit weet wat de verkoper in gedachten heeft zo doe je soms magniekieke aankopen. Die doe je op Ebay niet of nauwelijks. ALs je op marktplaats vroeg bij de advertentie bent en de verkoper weet niet wat hij heeft heb je geluk.

Zo ooit voor 125 gulden (was marktplaats wel nog stuk kleiner en veel meer koopjes op te scoren) een fender musicmaster bas uit 1978 gescored had ik daar ,meteen 400 op geboden. tsja. Voor 15 euro vier pedaaltjes waaronder een boss SD-1 en een oude tokai. en een danelectro daddy-o Fender bassman 50+Speakerkast+reserve buizen+flightcase top voor 200 euro. fender bassman 135 plus kast 350 euro.

Ook moet je gewoon een begin bod op je advertentie hebben al is dat vrij laag, er zijn veel mensen die niet het eerste bod willen doen. En als iemand 10 euro bied op een advertentie van 100 mail i khem wel altijd vaak wil hij ook wel meer betalen maar wacht eerst ander boden af. Niet meteen te hoog inzetten.

Ik koop/verkoop zeker zo'n 25 tot 50 gitaren en gerelateerde producten per jaar van marktplaats. (niet echt handelaar maar meer iemand met geweldig last van GAS die zo z'n GAS de vrij loop kan gaan als hij af en toe weer wat verkoopt) En vind marktplaats een stuk fijner als ebay. oke ik word ook wel eens ziek van de vrijblijvendheid. "Heb nu zo'n 10 advertenties op gereserveerd staan maar geen betaling of niemand die het opkomt halen.

Je meot bij merktplaats wel meer moeite doen om iets te verkopen en dat kan zeker fustraties opleveren.

Dirk_Hendrik
19 mei 2007, 17:36
Maar zelfs op mijn normale vragenkomt geen reactie.



Die ken ik.... zo'n "bieden" reactie van 2.5 mnd oud waar het bieden al lang op gestopt is. Ik mail de vogel of hij het ding nog heeft en krijg een bevestigende reactie. Op de vraag of hij misschien ook een concretere prijs in z'n hoofd heeft dan de, blijkbaar, te lage al geboden bedragen heb ik nooit meer wat gehoord.

Pepe
19 mei 2007, 19:51
deze is ook leuk:


vraagt iemand een Novanex Essential, een lullige obscuur trannyampje van 3 watt.
Ik heb er toevallig eentje en mail, 2 tientjes kan je hem komen halen. Blijkt de knaap ook nog om de hoek te wonen.
Mailt hij terug of het goedkoper kan. Zeg ik, als je maar lang genoeg wacht heeft misschien iemand in Breda of Zeeland er eentje voor 15 euro...
na 2 weken krijg ik een mailtje .. 20 euro.. is goed, ik kom langs...
afijn, komt hij langs, speelt er een kwartier op (2 knoppen!) en zegt: "ik heb nou geen geld bij me maar voor 10 euro neem ik hem mee.."

en ik had die gast nog bier gegeven ook...

Kaboemba
19 mei 2007, 20:12
Had ik gezegd, da's een mooie prijs voor een glas bier.

fenderben
20 mei 2007, 10:24
[QUOTE=Kaboemba]Tja marktplaats, soms een zegen vaak ellende.


Verkopers die belachelijk bieden (10/20 % van de waarde).
Kopers die belachelijke prijzen willen, dat jij 20 jaar gelden 2000 gulden voor een Art SGX heb betaald kan wel zo zijn, maar zo'n ding is echt geen 500 euro waard.
QUOTE]
Verkopers bieden toch meestal niet en kopers vragen geen prijzen...grapje..

Speeddemon
22 mei 2007, 12:25
deze is ook leuk:


vraagt iemand een Novanex Essential, een lullige obscuur trannyampje van 3 watt.
Ik heb er toevallig eentje en mail, 2 tientjes kan je hem komen halen. Blijkt de knaap ook nog om de hoek te wonen.
Mailt hij terug of het goedkoper kan. Zeg ik, als je maar lang genoeg wacht heeft misschien iemand in Breda of Zeeland er eentje voor 15 euro...
na 2 weken krijg ik een mailtje .. 20 euro.. is goed, ik kom langs...
afijn, komt hij langs, speelt er een kwartier op (2 knoppen!) en zegt: "ik heb nou geen geld bij me maar voor 10 euro neem ik hem mee.."

en ik had die gast nog bier gegeven ook...
OMFG! :o
Daarom dat ik nu ook met klem zeg, bij mensen die al hebben proberen af te dingen, NADAT je een prijs bent overeengekomen, "Als je 'm op komt halen, prima, maar d'r wordt NIET meer over de prijs onderhandeld!"
(Heb ik geleerd van Ganjaman hier)

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2007, 13:49
Meest irritante wat ik ooit heb meegemaakt was het volgende:

Bood ooit mijn Gibson Lp std. aan op marktplaats. (auw)
Kerel belt mij, vermoed indische invloed te horen aan accent. Ik denk leuk, schept dat alvast een band.
Kwartier geouwehoerd, bleek erg serieus, afspraak gemaakt in hartje stad bij mij thuis. Heb de hele middag zitten wachten, niks, nada. Vergeten het nummer te noteren, ook geen email. Nooit meer wat van vernomen!

Godzijdank, want anders had ik mijn Gibson nu niet meer gehad. Heb toen mezelf een slag in het rond gewerkt om het te houden, met succes.

Later, bied ik een Chinese baggergitaar aan op marktplaats.
Telefoon, weer een indonesisch klinkende geinteresseerde, serieuze man.
Verdomd, het was dezelfde. Ik vroeg of hij ook ooit ene afspraak voor een Les Paul had een jaar terug, jahoor! Vroeg hem dan een jaar later waarom ik toen potver een middag op hem voor niks heb zitten wachten: meneer had aangebeld maar niemand deed open. Bullshit, ben de hele dag thuis geweest en de bel deed het die dag zoals altijd. Hij had mijn nummer dus had me meteen kunnen bellen ALS er iets mis ging.

Je raad het al, afijn ik maak een afspraak met dezelfde gozer om dit keer WEL te komen opdagen, ik denk weg is weg, chinese meukgitaar.
Meneer komt weer niet opdagen na de nieuwe afspraak, maar weer ben ik zo slim om zijn nummer niet te vragen. Hij belde zonder nummervermelding, anoniem. Weer heb ik niks meer gehoord en mijn telefoon had ik naast me liggen als ie er niet uit kwam.

Als dit iemand op het forum is die zich hierin herkent, ga je snel schamen!:D
Ik ben de naam vergeten. Het was in ieder geval iemand uit Drenthe als ik het me goed herinner, had het altijd over ene "jack" uit Gieten die volgens hem veel beter was dan Rikkers gitaabouw en alle noordelijke profs op gitaargebied. Ook had hij volgens mij een Catalyst.

Negative K3 fan
22 mei 2007, 14:12
(Heb ik geleerd van Ganjaman hier)

hoezo dat??

rscalex
22 mei 2007, 15:22
geen marktplaats maar het belgische equivalent:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/5428055/Electrische_gitaar_yamaha_RGX620DZ_effecten.html

wat te denken van die prijzen?
ik wil al een tijdje een CE-2 kopen en 20€ is toch echt ene belachelijke prijs hiervoor?

Kaboemba
22 mei 2007, 15:44
[QUOTE=Kaboemba]Tja marktplaats, soms een zegen vaak ellende.


Verkopers die belachelijk bieden (10/20 % van de waarde).
Kopers die belachelijke prijzen willen, dat jij 20 jaar gelden 2000 gulden voor een Art SGX heb betaald kan wel zo zijn, maar zo'n ding is echt geen 500 euro waard.
QUOTE]
Verkopers bieden toch meestal niet en kopers vragen geen prijzen...grapje..

Oeps andersom dus.

Dirk_Hendrik
22 mei 2007, 16:13
geen marktplaats maar het belgische equivalent:
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/5428055/Electrische_gitaar_yamaha_RGX620DZ_effecten.html

wat te denken van die prijzen?
ik wil al een tijdje een CE-2 kopen en 20€ is toch echt ene belachelijke prijs hiervoor?

Neem die RV2 ook meteen mee!

Speeddemon
22 mei 2007, 16:15
hoezo dat??
Die vertelde dat, dat ie dat ooit es toepaste.

rscalex
22 mei 2007, 16:30
Neem die RV2 ook meteen mee!
mijn vraag was eerder: is dat wel te betrouwen? :)
ik ga eens contact met hem opnemen

jammer dat ik wel al een clyde mccoy wah heb :p

edit: ik zie net dat zijn telefoonnumer er bij staat, best te vertrouwen dus?

AutoStatic
27 mei 2007, 21:46
Tja, gasten die voor een duppie op de eerste rij willen zitten... Toen ik mijn SG2000 kocht had die jongen ook nog een doos met effectpedalen liggen. Had ie verkocht voor €150,- aan een dude in België. Zaten mooie pedalen tussen, een ouwe DD-3, een Boss chorus, een Boss compressor en twee Ibanez pedaaltjes die ik nog nooit had gezien, allemaal van eind jaren '80. Ja hoor, vandaag zie ik ze voorbijkomen op eBay. Die gaan voor zeker het dubbele weg. Ik heb het nog gezegd tegen die jongen dat €150,- wat te weinig was. Hij vond het wel ok, hij moest er toch vanaf. Jammer dat ik dat spul nu voorbij zie komen bij zo'n handelaartje, had het die jongen meer gegund. Maarja, zo zit het in elkaar helaasch...

Kaboemba
2 juni 2007, 11:07
Weer een goed voorbeeld van iemand die niets van prijzen weet. Je hoeft echt niks voor niets weg te geven maar meer dan 4 keer de waarde ?

Link (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/31040659/digitech_rp21d_aangeboden.html?19.1.0.id0610370808 10mcid061020210810scname0610effectenenechos0810sor t0610time0810sort0710dir061000810offset061000810st ate06100810wp061000810speurder0710type06100810page 061010810postcode06100810straal06100810sg06100.232 .3708)

BeeJee
3 juni 2007, 15:39
Da's echt belachelijk, die Digitech advertentie...

Dirkdewaard
3 juni 2007, 16:40
Weer een goed voorbeeld van iemand die niets van prijzen weet. Je hoeft echt niks voor niets weg te geven maar meer dan 4 keer de waarde ?

Link (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/31040659/digitech_rp21d_aangeboden.html?19.1.0.id0610370808 10mcid061020210810scname0610effectenenechos0810sor t0610time0810sort0710dir061000810offset061000810st ate06100810wp061000810speurder0710type06100810page 061010810postcode06100810straal06100810sg06100.232 .3708)

Ze is trouwens net sinds 2 weken lid van het gitaarnet forumpje (Gibsons zijn beter, introductie) en het is moeilijk een prijs in te schatten van dit soort dingen. Oude multieffect pedalen zijn net computers, nieuwe zijn beter en veel goedkoper dan in de jaren 80.

Kaboemba
3 juni 2007, 21:18
Hoezo moeilijk een prijs in te schatten, da's nu net waar je internet voor hebt.

Kijk dat je iets te hoog zit, dat kan, maar 4 keer de normale waarde ??????
Zo moeilijk is dat niet de waarde bepalen, je kijkt op de verschillende verkoop sites of jouw artikel of een vergelijkbaar artikel er staat en wat ze er voor vragen en voor bieden.
Daarnaast kan je nog is kijken wat er voor betaald is door mensen in de reviewbase van HC.
Enne het kan wel ouder zijn maar een digitech rp ding is zeker geen vintage.

Dirkdewaard
3 juni 2007, 21:34
Hoezo moeilijk een prijs in te schatten, da's nu net waar je internet voor hebt.

Kijk dat je iets te hoog zit, dat kan, maar 4 keer de normale waarde ??????
Zo moeilijk is dat niet de waarde bepalen, je kijkt op de verschillende verkoop sites of jouw artikel of een vergelijkbaar artikel er staat en wat ze er voor vragen en voor bieden.
Daarnaast kan je nog is kijken wat er voor betaald is door mensen in de reviewbase van HC.
Enne het kan wel ouder zijn maar een digitech rp ding is zeker geen vintage.

Je hebt gelijk, laat ik het anders zeggen, ik snap best dat het moeilijk is om een prijs in te schatten voor alle mensen die niet 24 uur per dag met gitaren en andere aanverwanten bezig zijn.
Iedereen die HC ook maar een beetje serieus neemt is in ieder geval niet veel bezig met internet en gitaren.

Wie heeft het over vintage, dit ding is net zo vintage als MS DOS.

Pepe
3 juni 2007, 22:38
als digitech en vintage in 1 zin gebruikt worden
dan weet je dat je oud wordt

Kaboemba
4 juni 2007, 06:44
Je hebt gelijk, laat ik het anders zeggen, ik snap best dat het moeilijk is om een prijs in te schatten voor alle mensen die niet 24 uur per dag met gitaren en andere aanverwanten bezig zijn.
Iedereen die HC ook maar een beetje serieus neemt is in ieder geval niet veel bezig met internet en gitaren.

Wie heeft het over vintage, dit ding is net zo vintage als MS DOS.

Nee okee daar heb je gelijk in maar ik heb vaak het idee dat iemand denkt "15 jaar geleden heb ik er 2400 gulden voor betaald dan moet dat toch nog 700 euro waard zijn". Als je even verder kijkt dan zie je dat dat niet zo is.
HC moet je de reviews zeker niet serieus nemen (hooguit de slechte) maar de prijzen die men betaald heeft kan je wel meenemen.

En die vintage opmerking was meer om aan te geven dat het niet bijzondere waarde heeft.

EuroCinema
4 juni 2007, 11:09
Even een positief MP-verhaal. Ik had vorige week via marktplaats een Blues Driver pedaaltje gekocht. Bij die jongen thuis even getest, werkte prima. De volgende ochtend bij mij thuis: signaal valt steeds weg. @#$%^&*! Jongen gebeld, die bood zijn excuses aan, zei dat hij het niet wist en heeft me inmiddels zonder morren mijn geld terug gegegeven. Erg netjes van hem!

tully
15 juni 2007, 09:45
Over te lage biedingen maak ik me helemaal niet zo druk. Waar ik mij meer aan stoor zijn de zogenaamde funbidders. Het is me al verschillende malen overkomen dat ik accoord ging met een bod en dat de bewuste bieder niets meer van zich liet horen. Ondertussen bestaat het bod nog steeds en weerhoudt het misschien iemand anders er ook een bod op te doen.

Rutger
15 juni 2007, 09:51
Het gaat pas irritant worden als die lage bieders je gaan stalken met e-mails, alsof je ze nog serieus moet gaan nemen ook :stop:

Pepe
15 juni 2007, 10:03
Marktplaats is overgenomen door Ebay en ondanks dat er kennis genoeg is om het enigzins onbeholpen marktplaats te verbeteren doen ze dit niet.. alleen de keuze tussen listing en beeld overzicht is erbij gekomen.

Dat is slim waarschijnlijk, marktplaats is populairder dan Ebay.nl.. het zonder account werken brengt een soort van vrijblijvenheid met zich mee dat een hoop nadelen heeft maar toch wordt Ebay.nl maar niet populair onder muzikanten.

Ik vind die navigatie echt ruk bij marktplaats. Je kan geen achterliggende pagina's cachen.. tussen categorieen onderling moet je steeds weer terug..je kan geen items bewaren (of je moet een email naar JEZELF sturen..)

maar goed, ik heb veel liever Ebay maar daar zet niemand wat op

Jan Buurman
15 juni 2007, 10:38
Je ads kun je bij "favorieten" zetten.

Bloem
15 juni 2007, 12:51
Je ads kun je bij "favorieten" zetten.

En hoe kom je vervolgens later weer in favorieten?? Juist, door een ander item erbij te zetten, er staat nergens een link naar favorieten.

En als dat wel zo is, wil ik dat graag weten :D

Makor1966
15 juni 2007, 13:00
En hoe kom je vervolgens later weer in favorieten?? Juist, door een ander item erbij te zetten, er staat nergens een link naar favorieten.

En als dat wel zo is, wil ik dat graag weten :D
Klik hiervoor op 'Mijn Marktplaats', moet je wel een account hebben.

Henkie spenkie
15 juni 2007, 13:21
Tjah aan de andere kant vind ik het ook zeer vervelend wanneer er geen (richt)prijs bij een advertentie staat. Natuurlijk kun je vaak bij jezelf wel verzinnen wat zoiets waard is, maar dat zegt lang niet altijd alles. Mijn cabinet heb ik ook gekregen voor een bod dat ik gedaan had, terwijl ik bij mezelf toch bijna zeker wist dat het afgewezen zou worden. Dat bleek dus niet het geval.

Na wat onderhandelen heb ik nu ook weer een aanbieding gekregen van een 300Watt basversterker met 4x12' cabinet erbij, allebij van peavey, incl flightcase, en die man hoeft er maar €300 voor te hebben, terwijl als ik zelf een waarde zou bedenken dat veel hoger zou liggen.

kortom: waarom zou je de gok niet wagen?

Bloem
15 juni 2007, 14:45
Klik hiervoor op 'Mijn Marktplaats', moet je wel een account hebben.

Ja, maar ook als je geen account hebt, kun je een lijstje met favorieten aanmaken, heb ik nou een achterdeurtje ontdekt??? :satisfie:

Goeiemorguh
15 juni 2007, 17:55
Ik heb bijv. pas 250 euro geboden op een vox ad50vt (demo model van een shop), was in prima staat en met 2 jaar garantie! Ik vind het eigenlijk nog vrij laag voor een demo model met garantie maar het was het proberen waard en ja hoor ik heb een ad50vt voor 250 euries :D (verder was er nog een bod van 155 ofzow :roll:)) Dus probeer gewoon realistisch te bieden maar het is het ook zeker waard om net ff wat lager te bieden dan er verwacht word. En als je een redelijk serieus bod doet krijg je toch vaak wel een mailtje of je wilt onderhandelen over de prijs is mijn ervaring.

Makor1966
15 juni 2007, 22:10
Ja, maar ook als je geen account hebt, kun je een lijstje met favorieten aanmaken, heb ik nou een achterdeurtje ontdekt??? :satisfie:
Geen idee, ik heb in het verleden ook weleens favorieten opgeslagen zonder account maar vond dat zo onhandig, was ook altijd mijn favorieten kwijt, dat ik er toch maar een heb aangemaakt. Kost verder niets en je krijgt geen spam ofzo.. veel makkelijker zo.

G.G.
28 september 2011, 15:13
Het was ff zoeken in de archieven, maar ik heb dit topic weer gevonden.

Ik heb weer een leuke, en die pannenkoek zit hier nog op het forum ook.

biedt ie van het weekend per mail op mijn Floyd Rose, ik mail gelijk terug dat het akkoord is, mail mijn gegevens zodat ie het bedrag kan overmaken. Hoor ik vervolgens niets meer. 2e klant in `de wacht gezet` omdat ik het netjes wil spelen. Verhaal uitgelegd en verder wachten.

De gitaarheld maar eens gemaild en vandaag maar ff gebeld. Meneer geeft geeft doodleuk aan op GN een andere Floyd gevonden te hebben. En geeft aan dat het `wel netjes geweest zou zijn als hij het even doorgegeven had´.

Hat heb ik een schijthekel aan dit soort figuren op marktplaats.

Weer een naam op mijn zwarte lijst, waar ik dus nooit meer zaken mee doe.

PS: Als jullie ook gitaarnetters zijn, of meelezen. Ivo van de mechanieken: Top!!! Herman van het GFS element: Top!!! Jullie twee bedankt, maarktplaats kan toch prettig zijn.

Kim Wilson
28 september 2011, 15:17
Ik heb weer een leuke, en die pannenkoek zit hier nog op het forum ook.

Wie, wie, wie?

G.G.
28 september 2011, 15:25
Wie, wie, wie?

Hou ik lekker voor mijzelf. Vind ik niet zo netjes om op het forum te gooien. Maar hij staat in ieder geval bij mij op het lijstje.

geert1976
30 september 2011, 11:06
Het was ff zoeken in de archieven, maar ik heb dit topic weer gevonden.

Ik heb weer een leuke, en die pannenkoek zit hier nog op het forum ook.

biedt ie van het weekend per mail op mijn Floyd Rose, ik mail gelijk terug dat het akkoord is, mail mijn gegevens zodat ie het bedrag kan overmaken. Hoor ik vervolgens niets meer. 2e klant in `de wacht gezet` omdat ik het netjes wil spelen. Verhaal uitgelegd en verder wachten.

De gitaarheld maar eens gemaild en vandaag maar ff gebeld. Meneer geeft geeft doodleuk aan op GN een andere Floyd gevonden te hebben. En geeft aan dat het `wel netjes geweest zou zijn als hij het even doorgegeven had´.

Hat heb ik een schijthekel aan dit soort figuren op marktplaats.

Weer een naam op mijn zwarte lijst, waar ik dus nooit meer zaken mee doe.

PS: Als jullie ook gitaarnetters zijn, of meelezen. Ivo van de mechanieken: Top!!! Herman van het GFS element: Top!!! Jullie twee bedankt, maarktplaats kan toch prettig zijn.

Ik heb nu hetzelfde meegemaakt met een Marshall Guvnor pedaaltje.
Wel bieden en na 2 a 3 dagen hebben ze opeens een andere gevonden.

Ik maak me er niet al te druk meer om, het is één van de tekortkomingen van MP waar ik mee heb leren leven.

Henri H
30 september 2011, 11:53
Tot voor kort heb ik weinig te klagen gehad, en eigenlijk valt het nog wel mee wat mij is overkomen:

Ik heb een BBE Soul Vibe gekocht via MP, en de verkoper vermeldde in een mail dat alle toebehoren erbij zat, en dat het een zgan pedaal was.
Toen ik hem kreeg bleek het batterijklepje en de rubber onderkant te ontbreken. Ook zat er klittenband aan de onderkant, wat ik minder problematisch vind.
Ik heb hem gemaild dat ik het eigenlijk niet zo netjes van hem vond enz.
Nu heeft ie gisteren, in een keurig mailtje zijn verontschuldigen aangeboden, maar ja, wat schiet ik daarmee op?
Stel dat ik het pedaal weer door wil verkopen, dan schiet ik erbij in. :confused:
Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zo'n zin om er nog meer werk van te maken, dus ik laat het erbij denk ik, kost me een paar tientjes misschien....

geert1976
30 september 2011, 11:57
Tot voor kort heb ik weinig te klagen gehad, en eigenlijk valt het nog wel mee wat mij is overkomen:

Ik heb een BBE Soul Vibe gekocht via MP, en de verkoper vermeldde in een mail dat alle toebehoren erbij zat, en dat het een zgan pedaal was.
Toen ik hem kreeg bleek het batterijklepje en de rubber onderkant te ontbreken. Ook zat er klittenband aan de onderkant, wat ik minder problematisch vind.
Ik heb hem gemaild dat ik het eigenlijk niet zo netjes van hem vond enz.
Nu heeft ie gisteren, in een keurig mailtje zijn verontschuldigen aangeboden, maar ja, wat schiet ik daarmee op?
Stel dat ik het pedaal weer door wil verkopen, dan schiet ik erbij in. :confused:
Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zo'n zin om er nog meer werk van te maken, dus ik laat het erbij denk ik, kost me een paar tientjes misschien....

Niet iedereen staat volledig in voor de spulletjes die ze op MP verkopen.
Geen refund gehad?

Henri H
30 september 2011, 11:59
Niet iedereen staat volledig in voor de spulletjes die ze op MP verkopen.
Geen refund gehad?Nee, maar heb ik ook niet om gevraagd, heb alleen aangegeven dat ik het niet netjes vond.

Jan Buurman
30 september 2011, 12:39
Ik heb nu hetzelfde meegemaakt met een Marshall Guvnor pedaaltje.
Wel bieden en na 2 a 3 dagen hebben ze opeens een andere gevonden.

Ik maak me er niet al te druk meer om, het is één van de tekortkomingen van MP waar ik mee heb leren leven.

Dit kan toch voorkomen? Als ik opzoek ben naar een artikel plaats ik meerdere boden en stuur er een mailtje achteraan met een voorstel betreffende verzendkosten oid. Dan krijg je vaak meerdere reacties en daaruit kies je de voor jouw beste deal (financieel, reisafstand e.d.)
De anderen moet je dan natuurlijk wel zsm afbellen/mailen.....

Of is dit naar jullie mening niet helemaal netjes?

Henri H
30 september 2011, 12:46
Je kunt je boden eenvoudig verwijderen als je een artikel gevonden hebt.
Als je dit echter pas na een aantal dagen doet, kan ik me voorstellen dat dat frustraties oplevert, maar dat is op zich inherent aan de manier waarop MP werkt.
Ik zou liever zien dat MP op dezelfde manier zou gaan werken als eBay denk ik...

guitarnijboer
30 september 2011, 16:56
Ik vind het eigenlijk maar een hoop onzin om te klagen over te lage biedingen of mensen die ergens anders iets gevonden hebben.

Ik bied gewoon wat het mij waard is. Soms zie ik iets leuks dat al maanden te koop staat voor een m.i. te hoog minimumbod waar niet op wordt geboden. Ik stuur dan gewoon een mailtje waarin ik een bod doe onder zijn ingestelde minimumbod en vaak zijn verkopers dan zelf ook al op een punt dat ze beseffen zichzelf iets te rijk te hebben gerekend. Gaat prima.

Het voordeel is dat ik enkel koop en niet echt iets persé nodig heb, maar dingen koop die ik leuk vind om te hebben. Gaan ze niet akkoord dan wens ik ze succes met de verdere verkoop. Ik zie niet wat hier mis mee is.

Ik ben ook met Buurman eens dat bieden op meerdere items tegelijk ook moet kunnen. Ik ben ook wel eens de hoogste bieder en dan is toch ineens de advertentie verdwenen. Waarschijnlijk omdat iemand via de mail heeft geboden wat de verkoper wilde hebben. Moet ik dan ook gaan huilen en klagen?

Thiez
30 september 2011, 17:08
Helemaal eens met bovenstaande. Ik bied ook altijd op meerdere producten gelijk en vaak heb ik nog veilingen lopen op Ebay die ik af wil wachten tot ik marktplaats bevestig.
Ik denk dat ik tot nu toe altijd netjes gehandeld heb op marktplaats, ik laat ook altijd weten of ik nog wel of geen interesse meer heb in een product. Niet zoals veel mensen die dan een bod doen en vervolgens niet meer reageren.

@H.Huisjes ik heb zoiets ook een keer gehad. Dat is inderdaad kut, maar niks aan te doen. Sindsdien vraag ik altijd even een fototje te maken van het product zodat je weet wat je koopt en aan de andere kant is dat natuurlijk een beetje het risico van 2e hands kopen.

spirit
2 oktober 2011, 10:27
beetje off-topic, want het gaat niet om een versterker, maar ik had laatst ook een leuke.

Door inruil had ik een CAR Squier classic vibe strat verkregen, welke ik na grondige inspectie op MarktPlaats had gezet voor 175,- euro. Die inspectie doe ik altijd alvorens ik iets te koop zet, ook had de vorige eigenaar de bon nog, en de gitaar was nog niet zo heel oud, ik verwachtte dan ook geen problemen.
Na de nodige reacties en mailtjes van gelukzoekers en funbieders dan toch een serieuze koper gevonden.
De koper kwam de gitaar (samen met zijn vrouw) ophalen, en heeft alle tijd gehad de gitaar hier te testen. (overigeens bleek hij al eerder een Squier bij mij gekocht te hebben, maar herkende hem pas toen hij hier aan de deur stond).

Krijg ik de volgende dag een mail, dat de gitaar een plywood body had, en absluut niet orgineel was. Hij had de back cover plate verwijderd, en daar was overduidelijk te zien dat er "streepjes" in het hout zaten, body was ook véél lichter en dunner dan van zijn MEX. strat. In de mail stond ook dat "ik mijn naam wel hoog zou willen houden" en dus met een oplossing zou komen. Kwam een beetje dreigend over.
Nou had ik bij de inspectie de neck verwijderd en was ik er 100% zeker van dat de body NIET van plywood was, dus het spelletje netjes meegespeeld, en de beste man uigenodigd om terug te komen om de gitaar hier nogmaals te bekijken. Als hij gelijk zou hebben, zou ik de gitaar voor hetzelfde bedrag van hem terug nemen.
Krijg ik even later een mail dat hij er toch maar vanaf zag omdat het hem anders zowiezo geld ging kosten vanwege de afstand. Tiel- Oosterhout- wereldreis:soinnocent: (volgens mij wist hij toen al dat hij het mis had).
Heb hem toen gevraagd foto's te mailen van de neckpocket, en dan zou ik hem alsnog zijn geld terug geven. Er toen ook bij vermeld dat er waarschijnlijk niets mis was, en dat de ene body de andere niet is. Vandaar dat er in een body wel eens wat gewichts verschil kan zitten. Hem ook uitgelegd dat de streepjes wel eens van het frezen zouden kunnen zijn.

Krijg ik de volgende dag een mail van hem, dat de streepjes wel eens van het frezen konden zijn, en dat er wel eens gewichts verschil in kon zitten...., duh. Ook bleek bij nameten de body ineens weer niet dunner te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken. Er bleek dus helemaal niets mis te zijn met de Squier, was 100% orgineel, alleen kwam de verkoper er wat te laat achter. (Eerst kijken, dan praten).

En dat was dus mijn 2e slechte ervaring met deze persoon, de eertste leverde ook al een discussie, omdat er geen trempook bij zat en het gat in de trem 6mm was ipv van 5mm (was een made in Indonesia Squier).

Ik heb deze man dan ook netjes een mail gestuurd dat ik géén zaken meer met hem wil doen.

bass blom
29 december 2011, 20:52
ik zag onlangs bij een advertentie van een gitaar die ik bewaard heb dat er 650 geboden was, ver onder de bieden vanaf (1200) prijs..

kan natuurlijk zijn dat de aanbieder die prijs even 'losgelaten heeft' en daarna weer omhoog gedaan.. geen contact met hem opgenomen.

maar vanavond zag ik het bij een andere ad weer gebeuren.
400 op bieden vanaf 500
deze keer wel contact opgenomen.. aanbieder was net zo verbaasd als ik.

zelf geprobeerd, 401, kan niet, 444, kan niet.
niet ingelogd gepoogd met explorer, no go..

google geeft me niets.

iemand dit gezien/meegemaakt?
wat is het? hacken?

Scopperloit
29 december 2011, 21:10
Je bent niet de enige, ik had 8 maanden geleden bij een effectpedaal een vast bedrag ingesteld. Krijg ik vervolgens een mailtje, er is op uw advertentie geboden met € xxx. Stom verbaasd de medewerkers van Marktplaats gemaild en die konden me ook niet echt verder helpen. Ik denk dat de site van Marktplaats soms te wensen overlaten en de oorzaak is van dit soort fouten. Ik vind het niet voor kunnen voor zo'n site, maarja ze doen er dus blijkbaar niets mee..

spirit
29 december 2011, 22:55
@ Bass Blom: Ik zie toevallig net ook een adv. van jou staan, waarop minder is geboden dan de "vanaf" prijs. Heb je hetzelfde meegemaakt, of naderhand de vanaf prijs ingevuld?

Ik wil wel eens proberen op je adv. te bieden, kijken of het lukt?

bass blom
29 december 2011, 22:56
nee ik heb later een vanaf ingezet, ja probeer maar.

spirit
29 december 2011, 23:02
Nope, foutmelding "Uw bod is te laag. Er is al een hoger bod uitgebracht of uw bod is lager of gelijk aan het door de verkoper ingestelde minimum bod"

ik heb hier ook al eens aangekaart, dat ik mee maakte dat bij een adv. zonder vanaf prijs na het verwideren van een bod er bij de adv. bleef staan "bieden vanaf xx"
Volgens velen was dat onmogelijk, maar er blijkt dus meer fout te zijn bij MP

bass blom
14 februari 2012, 20:48
wat een stelletje fukkerz zeg daar bij marktplaats :sneaky:
zet ik 0902 een advertentie, rooie SG..
vandaag verkocht.
omdat er nogal wat belangstelling was laat ik de ad staan en zet er verkocht bij.
en op gereserveerd, zodat mensen niet meer kunnen bieden.
en ook omdat ik nog wel wat anders heb om de ad voor te gebruiken.

krijg ik net mail..


Beste bass blom,

Wij hebben uw advertentie 'Gibson SG 1989 ferrarirood VERKOCHT' gedeactiveerd omdat wij hebben vernomen dat u het product in uw advertentie inmiddels heeft verkocht, of dat de geldigheid van de aanbieding is verlopen. Als dit niet het geval is dan kunt u uw advertentie uiteraard direct weer zichtbaar maken door op onderstaande link te klikken. Onderaan dit bericht vindt u een kopie van uw advertentie.

Activeer uw advertentie.

Verwijder uw advertentie definitief.

Let op: Heeft u uw artikel verkocht of gevonden wat u zocht? Dan verzoeken wij u vriendelijk om uw advertentie te verwijderen. Bij herhaaldelijke overtredingen van onze voorwaarden zijn wij genoodzaakt maatregelen te treffen. Om dit te voorkomen, adviseren wij u onze regels te volgen, die gelden voor het plaatsen van advertenties.

Met vriendelijke groet,

Het Marktplaats team


noujazeg! mag ik aub zelf bepalen wat ik met mijn advertentie doe?
dus meteen dan maar een andere gitaar er op gezet :D

Speeddemon
14 februari 2012, 21:23
Bas, nu doet MP het zelf voor je, maar ik moet zeggen dat ik me wel een beetje kan storen aan advertenties die blijven staan, terwijl er "VERKOCHT" in staat. Als je de moeite kan nemen hem te wijzigen, kan je 'm ook verwijderen.
Sterker nog, zo lang een advertentie er staat, zou ie theoretisch bekijks en interesse kunnen genereren. Wat je zelf niet wilde, omdat ie verkocht is.

bass blom
14 februari 2012, 21:35
mwah.. ik vind dat aan een kant een 'service' voor diegenen die de ad bewaard hadden.
dat die de tijd hebben om te lezen dat de gitaar verkocht is.
en ook een leuke boodschap voor de sneue onzinbieders en koopjesjagers :D
en dan een dag of 2 later wilde ik de ad geen gebruiken voor een andere gitaar.
ik zie nergens in hun regels dat dat niet mag.
dan maar meteen gedaan.

master99
15 februari 2012, 11:24
...
noujazeg! mag ik aub zelf bepalen wat ik met mijn advertentie doe?
....

Huh, nee. Jij bent akkoord gegaan met de regels die MP stelt. Jij hebt ergens een kruisje gezet dat je akkoord bent met hun voorwaarden.

.. Natuurlijk snap ik ook wel dat het wat krom is; je hebt betaald voor het plaatsen van een advertentie en denkt dat je daarmee mag doen wat je wilt. Helaas, marktplaats beidt een dienst aan, en jij bent er mee akkoord gegaan.

bass blom
15 februari 2012, 11:40
ik zie nergens staan dat ik de ad voor iets anders mag gebruiken nadat ik dat waar ik de ad voor opzette verkocht heb.
ze vragen vriendelijk de ad te verwijderen als je het verkocht hebt.

master99
15 februari 2012, 11:46
Ja, je hebt gelijk, zo staat het in de voorwaarden. Het is geen verplichting om de adv. te verwijderen als je hem hebt verkocht.

bass blom
15 februari 2012, 12:01
precies en aangezien ik nog een ad heb die binnenkort verloopt dacht ik, ha, dan ga ik deze gebruiken, die nog maar 5 dagen oud is :ok:

Nocki
23 februari 2012, 18:53
Ik snap de frustraties maar moet wel zeggen dat het loont. Hier 2 voorbeelden om te laten zien dat ik er zelf ook een handje van kan hebben.

1. Ik de verkoper:
Biedt een rits pedalen aan en wil er snel vanaf want ik wil iets anders kopen. Iemand doet een veel te laag bod maar het bedrag is groot genoeg om het andere item te kopen en dat item is toch al erg goed koop. dus ik ga akkoord.

Betekent dat het voor hem loonde om te laag te beiden en voor mij dus ook anders had ik het niet gedaan.

2. Ik de koper.
Bied idd veel te laag en stuur er een mailtje bij dat ik wel serieus geïnteresseerd ben. De verkoper stuurt me een gewone mail om aan te geven dat hij het bod te laag vind maar akkoord kan gaan met een ander bedrag.
Doordat de koper niet de emotionele eigenwaarde van een kleuter heeft opent ie het gesprek en verkoopt ie.

Ook ik heb fouten gemaakt. Pas nog een Palmer PDI-09 te koop gezet voor € 100,- terwijl zo'n ding nieuw iets van € 88,- kost. Ik had de prijs gewoon verkeerd onthouden en met wat andere dingen te koop gezet dus niet echt heel bewust gedaan.
Krijg ik een goede mail van iemand die me zegt dat dat ding € 88,- kost in de winkel en of ik mn prijs kan aanpassen. Ik zeg dat dat geen probleem is en ik vraag heb of hij € 70,- ziet zitten.
Na een weekje wachten geen reactie en verkocht aan iemand die gewoon zelf aangaf € 50,- te willen bieden. Dat was voor mij akkoord.

Je kan wel heerlijk boos achter je pc gaan zitten thuis maar net even wat meer inlevingsvermogen en moeite is alleen maar winst!

Zodra iemand al de moeite neemt om op de foto van de ad te klikken en eenbod te doen geeft hij in principe aan dat ding te willen hebben. Vanaf dat moment heb je als verkoper het in de hand de deal te laten lukken of niet. Komt je er kwa prijs helemaal niet uit dan kan je daar niks aan doen maar elke andere reden is niet nodig. Dat ligt dan aan de imcompetentie van de verkoper.

In een winkel werkt dat ook zo.
Je stapt een winkel in en hebt dan altijd de intentie om iets te kopen (pubers daargelaten). Dat je niet koopt heeft vaak met de winkel of het personeel te maken.

Ace 1.15.19
23 februari 2012, 18:58
Zodra iemand al de moeite neemt om op de foto van de ad te klikken en eenbod te doen geeft hij in principe aan dat ding te willen hebben.
Ik snap wat je wil zeggen met je verhaal, maar met dit ben ik het niet helemaal eens. Er zijn veel eikels die gewoon een middagje gaan zitten bieden op dingen die ze gewoon niet nodig hebben of niet willen kopen. Hoe vaak maak je het mee dat er geboden wordt (lager dan de vraagprijs), je stuurt een mail dat je akkoord gaat en vervolgens hoor je niks meer.

Ja dan ben ik gefrustreerd ja.


[edit]
Laatst bood ik iets te koop aan met de vraagprijs van € 150,-. Krijg ik een bod via Marktplaats van tien hele pleuro's...

Of mijn amp waar ik (bewust) een tikkie te veel voor vraag, en dan krijg je een mail of € 100,- voldoende is omdat zoonlief een kleine beurs heeft omdat hij nog op school zit. Uhm, ja ja.

big dooley
23 februari 2012, 19:02
Ook ik heb fouten gemaakt. Pas nog een Palmer PDI-09 te koop gezet voor € 100,- terwijl zo'n ding nieuw iets van € 88,- kost. Ik had de prijs gewoon verkeerd onthouden en met wat andere dingen te koop gezet dus niet echt heel bewust gedaan.
Krijg ik een goede mail van iemand die me zegt dat dat ding € 88,- kost in de winkel en of ik mn prijs kan aanpassen. Ik zeg dat dat geen probleem is en ik vraag heb of hij € 70,- ziet zitten.
Na een weekje wachten geen reactie en verkocht aan iemand die gewoon zelf aangaf € 50,- te willen bieden. Dat was voor mij akkoord.



hij doet het trouwens perfect ;)
mijn bandgenoot heeft hem van je gekocht... van de week ff uitgeprobeerd op de PA...
en we waren blij verrast, klinkt echt waanzinnig goed

Nocki
23 februari 2012, 19:15
Ik snap wat je wil zeggen met je verhaal, maar met dit ben ik het niet helemaal eens. Er zijn veel eikels die gewoon een middagje gaan zitten bieden op dingen die ze gewoon niet nodig hebben of niet willen kopen. Hoe vaak maak je het mee dat er geboden wordt (lager dan de vraagprijs), je stuurt een mail dat je akkoord gaat en vervolgens hoor je niks meer.
.

Ook dat heb ik meegemaakt en zelfs bij dat soort figuren wordt het voor mij sport! Ik ga dan die extra mile en stuur nog eens een extra mailtje met de vraag of de mail wel is aangekomen, of er nog vragen zijn en houd het allemaal netjes en luchtig. Het heeft me echt geholpen om wel te verkopen waar ik bij geirriteerd gaan lopen zijn niet had verkocht.



hij doet het trouwens perfect ;)
mijn bandgenoot heeft hem van je gekocht... van de week ff uitgeprobeerd op de PA...
en we waren blij verrast, klinkt echt waanzinnig goed

Ja. Een erg leuk ding he! Ik heb m met veel plezier gebruikt! Ik heb nu een rackunit met powersoak waardoor ik zonder geluid op het podium het signaal naar de pa kan sturen! Werkt uiteindelijk beter als je goede geluidsmensen hebt dan je eigen stack! :-) (imho)

Ace 1.15.19
23 februari 2012, 19:28
Het heeft me echt geholpen om wel te verkopen waar ik bij geirriteerd gaan lopen zijn niet had verkocht.
Nou okee dat ga ik dan proberen. Ik zie wel of het iets oplevert.

Nocki
23 februari 2012, 21:03
Nou okee dat ga ik dan proberen. Ik zie wel of het iets oplevert.

Zeker doen! Het levert misschien niet altijd iets op maar je verkoop kansen gaan er op vooruit!
Je hebt enorm veel karakters die je niet altijd herkent in de eerste mail. Vooral de treuzelaars zijn erg moeilijk. 100 vragen stellen over van alles en nog wat, foto's, filmpjes en dan op het eind het laten afhangen van de prijs of de condities.

Op dit moment wil ik enorm graag een jazzgitaar. Ik heb de centen en de gitaar heb ik ook al gezien.
De vraagprijs is 500,- en ik bood 350,-. De mail die ik terugkreeg is dat we met 400,- een deal hadden.
Ik wilde akkoord gaan als dat inclusief verzending was.... Maar de persoon in kwestie wilde niet opsturen. helaas. Het waren allemaal gevoelsmatige argumenten die hij aandroeg dus daar kon ik niks mee.

Vandaag (3 dagen later) nog eens gecheckt of hij er nog zo over denkt. Nu blijkt dat ie voor 500,- m wel opeens wil verzenden. Dat betekent dus dat deze persoon gewoon zn prijs vast wil houden en dat niet rechtstreeks wil zeggen.
Hij laat het lijken alsof het verzenden het probleem is maar voor 100,- extra is het dat opeens niet meer.

Het karakter van deze meneer komt op deze manier niet super bij me over. Natuurlijk kan ik het mis hebben maar dit is niet open zaken doen. Dit en het feit dat hij ook niet altijd reageert op mails geven voor mij al aan dat het niet iemand is die mn gitaar straks super netjes zal verpakken mocht het doorgaan.
Begrijpen doe ik deze mensen zeker wel maar het kost wel allemaal tijd en moeite.

Kim Wilson
24 februari 2012, 08:44
Ik denk dat de grootste ergernis is dat je beiden akkoord gaat met een bod en afspraken hebt gemaakt over ophalen of verzenden, en de koper zich vervolgens met e.o.a. kutsmoes terugtrekt.

Daarbij steek ik niet mijn energie in zinloze biedingen. Van 95% van de reacties op veel te lage biedingen hoor je nooit meer wat terug. Dus die negeer ik, scheelt ook een hoop ergernis.

Hendriks
24 februari 2012, 09:02
Ik denk dat de grootste ergernis is dat je beiden akkoord gaat met een bod en afspraken hebt gemaakt over ophalen of verzenden, en de koper zich vervolgens met e.o.a. kutsmoes terugtrekt.

Daarbij steek ik niet mijn energie in zinloze biedingen. Van 95% van de reacties op veel te lage biedingen hoor je nooit meer wat terug. Dus die negeer ik, scheelt ook een hoop ergernis.

Klopt, ik heb mijn koch inmiddels 3 maal verkocht , een middag voor niets zitten wachten , verhaal over een bekeuring en nummero 3 liet helemaal niets meer horen. Lekker dan , ik heb besloten hem later dit jaar weer op mp te zetten , hij stat nu bij een kennis die hem nakijkt ivm een harde ruis.

Little Jay
24 februari 2012, 10:30
Ach je ergeren heeft gewoon weinig zin. Ik weet inmiddels wel dat als ik iets aanbiedt op MP dat je gewoon veel onzin over je heen krijgt. Soms kan ik niet eens achterhalen of iemand je nou zit te dissen of serieus denken dat 't zo werkt. Zoals de persoon die interesse had in een klein versterkertje dat ik verkocht en die Den Haag te ver weg vond of een treinkaartje te duur en of we dan konden afspreken op het station in Nijmegen.... eh.... are you serious?!?!

Maar ik blijf gewoon altijd netjes en serieus. Op biedingen via MP zelf reageer ik trouwens sowieso niet, ook niet als ze (redelijk) realistisch zijn (wat ik overigens niet vaak meemaak). Ik vermeld altijd m'n telefoonnummer en email en als iemand serieus geïnteresseerd is bellen of mailen ze toch wel is mijn ervaring. Dat doe ik zelf ook altijd. Zo heb ik trouwens al vaak iets gekocht voor minder dan er op MP voor geboden werd, gewoon omdat je belt en voor dezelfde avond afspreekt.

Nocki
24 februari 2012, 11:49
Ach je ergeren heeft gewoon weinig zin. Ik weet inmiddels wel dat als ik iets aanbiedt op MP dat je gewoon veel onzin over je heen krijgt. Soms kan ik niet eens achterhalen of iemand je nou zit te dissen of serieus denken dat 't zo werkt. Zoals de persoon die interesse had in een klein versterkertje dat ik verkocht en die Den Haag te ver weg vond of een treinkaartje te duur en of we dan konden afspreken op het station in Nijmegen.... eh.... are you serious?!?!

Maar ik blijf gewoon altijd netjes en serieus. Op biedingen via MP zelf reageer ik trouwens sowieso niet, ook niet als ze (redelijk) realistisch zijn (wat ik overigens niet vaak meemaak). Ik vermeld altijd m'n telefoonnummer en email en als iemand serieus geïnteresseerd is bellen of mailen ze toch wel is mijn ervaring. Dat doe ik zelf ook altijd. Zo heb ik trouwens al vaak iets gekocht voor minder dan er op MP voor geboden werd, gewoon omdat je belt en voor dezelfde avond afspreekt.

Dat is jammer dat je er niet op reageert. Ik koop een hele hoop en begin vaak met een bod omdat dat normaal is. Gebruik jij het systeem anders dan is dat voor een koper niet duidelijk. Ook ben ik vaak niet in de gelegenheid om te bellen. Ik sta in een winkel en even tussendoor bellen kan niet altijd. Savonds ben ik ook niet beschikbaar dus mailen en bieden werkt voor mij het makkelijkst. Ook op die manier heb ik wel eens dingen op dezelfde dag nog kunnen versturen of verstuurd kunnen krijgen.

Niet reageren vindt ik nog steeds vreselijk.

Little Jay
24 februari 2012, 12:13
Dat is jammer dat je er niet op reageert. Ik koop een hele hoop en begin vaak met een bod omdat dat normaal is. Gebruik jij het systeem anders dan is dat voor een koper niet duidelijk. Ook ben ik vaak niet in de gelegenheid om te bellen. Ik sta in een winkel en even tussendoor bellen kan niet altijd. Savonds ben ik ook niet beschikbaar dus mailen en bieden werkt voor mij het makkelijkst. Ook op die manier heb ik wel eens dingen op dezelfde dag nog kunnen versturen of verstuurd kunnen krijgen.

Niet reageren vindt ik nog steeds vreselijk.

Tsja, dat vereist wel dat je MP en je mail voortdurend in de gaten houdt.... ok, nu ik sinds kort een iPhone heb kan ik dat doen, maar voorheen deed ik dat echt niet, en was ik per definitie dus altijd te laat.....

Nocki
24 februari 2012, 12:16
Dat is voor mij idd geen probleem. Ik ben heel de dag op de hoogte van mn mail. Ik gebruik het bijna als een telefoon/chat programma :-)

Kim Wilson
24 februari 2012, 12:33
Dat is jammer dat je er niet op reageert. Ik koop een hele hoop en begin vaak met een bod omdat dat normaal is. Gebruik jij het systeem anders dan is dat voor een koper niet duidelijk. Ook ben ik vaak niet in de gelegenheid om te bellen. Ik sta in een winkel en even tussendoor bellen kan niet altijd. Savonds ben ik ook niet beschikbaar dus mailen en bieden werkt voor mij het makkelijkst. Ook op die manier heb ik wel eens dingen op dezelfde dag nog kunnen versturen of verstuurd kunnen krijgen.

Niet reageren vindt ik nog steeds vreselijk.
Nu ben jij één van de weinigen die wel reageert, maar zoals ik al zei krijg ik nagenoeg nooit reactie terug als ik reageer op een bod. Dan is het voor mij verspilde moeite.

interessander
24 februari 2012, 16:43
Ik probeer ook altijd te reageren, maar het scheelt ook enorm als je bieden uitzet en vermeldt dat je een vaste prijs hanteert in je advertentie.

Semi off-topic: speurders is ook niet echt een bruikbaar alternatief meer, kreeg een mail van ze dat mijn advertentie 16 keer was bekeken in 3 dagen, dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk zo.

scartube
24 februari 2012, 22:05
Mijn ervaring met markplaats, 2dehands, kapaza, enz... is eigenlijk steeds hetzelfde. Kan me zeker vinden in de opmerking van Little Jay. Veel onzin die verkocht wordt en vooral veel mensen die spullen willen kopen maar geen geld hebben. Als je de waarde van je spullen kent moet je gewoon volhouden. Soms staan advertenties maanden op het net voordat er een serieuze koper op de proppen komt. Iemand die oprecht geïnteresseerd is gaat niet moeilijk doen over een treinkaartje of eender welke futiliteit. Iemand die iets echt wil gaat op zijn doel af. Geduld is de boodschap dus.

Dirk_Hendrik
24 februari 2012, 22:35
Als je de waarde van je spullen kent moet je gewoon volhouden. Mee eens, volledig.

Jammergenoeg lijken er erg veel verkopers te zijn die dat niet weten en zich bij voorbaat rijk rekenen. "De kenner weet wat het waard is!" lees ik dan en waar ik dacht m'n chops vrij redelijk te kennen... ga ik niet die achterlijke "want vintage" vraagprijs bieden.

Ik heb zeer fijne, prima, comische en tranentrekkend leuke MP deals gedaan. En ben ook absoluut totaal gestoorde lui tegengekomen. Dan wel in positieve, dan wel in de "je bied de vraagprijs maar je kan me echt de pot op" cateporie. Da's de gun-factor.

@ scartube hierboven,
Nee. Ik ga voor een MP deal van een 40-50 euro geen 3 uur in de trein in bus zitten of 30 euro benzine verbranden als verzendkosten 6.75 zijn. Da's geen futiliteit maar het verschil tussen een goede of een slechte deal. Als de verkoper graag wil verkopen kannie ook zo sportief zijn om het te verzenden item bij een TNT servicepunt af te geven. Voor gitaren en versterkers wil ik meedenken overe hoe dan. Over randapparatuur... zoek maar een bananendoos. TNT gaat per gewicht en niet het formaat.

Een paar maanden terug zat ik te kijken naar een kerel uit Kerkrade die eindeloos zat te leuren met een apparaat dat hij uiteindelijk zelfs gratis weg wou geven en wat ik heel graag wou hebben en ook met alle liefde z'n prijs + verzending+eventuele extra onkosten voor wou betalen. Maar hij verotte het om te verzenden en dan is Almere-Kerkrade-Almere een heel slechte deal.

Speeddemon
25 februari 2012, 11:04
Een paar maanden terug zat ik te kijken naar een kerel uit Kerkrade die eindeloos zat te leuren met een apparaat dat hij uiteindelijk zelfs gratis weg wou geven en wat ik heel graag wou hebben en ook met alle liefde z'n prijs + verzending+eventuele extra onkosten voor wou betalen. Maar hij verotte het om te verzenden en dan is Almere-Kerkrade-Almere een heel slechte deal.
Echt te gay ja. Ik bied altijd de mogelijkheid te verzenden. Heb 't slechts in 2 instanties niet gedaan: Fender Twin Reverb en een Roland JC-120. Begrijpelijk, lijkt me? :supercool:

RednoiZ
25 februari 2012, 11:38
en post.nl biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid pakketten thuis af te laten halen ,ook grote pakketten gaan dan zonder problemen mee,terwijl ze in de postagentschappen er een lineaal langs houden en als het 1cm te veel is mag ie niet mee..dus verzenden is niet zo lastig meer,goed verzekeren is wel een pre,want er wordt aardig ruw mee omgegaan...
Maar een gitaar doe ik nooit meer met de post...en wil hem ook eerst even proberen...

allochthomas
25 februari 2012, 13:27
Ik snap de frustraties maar moet wel zeggen dat het loont. Hier 2 voorbeelden om te laten zien dat ik er zelf ook een handje van kan hebben.

1. Ik de verkoper:
Biedt een rits pedalen aan en wil er snel vanaf want ik wil iets anders kopen. Iemand doet een veel te laag bod maar het bedrag is groot genoeg om het andere item te kopen en dat item is toch al erg goed koop. dus ik ga akkoord.

Betekent dat het voor hem loonde om te laag te beiden en voor mij dus ook anders had ik het niet gedaan.


Ik kan mijn aankoop impulsen meestal wel goed genoeg in de hand houden om iets niet zomaar voor een lage prijs de deur uit te doen(ondanks dat het de prijs van iest nieuws zou dekken). Als ik iets heb wat al lange tijd tekoop staat wil ik het nog wle eens overwegen maar niet als iets een week op mp staat, dan verzoek ik persoon om toch ergens anders te gaan koopjes jagen.


Hallo Thomas,

Late reactie van mijn kant.
Maar bedankt voor het berichtje dat je al een andere hebt gekocht.
Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Zo kan het ook, heb zo'n hekel aan mensen die nooit meer wat van zich laten horen. Als je iets anders hebt gevonden is dat niet erg maar laat het gewoon even weten, weet ik ook waar ik aan toe ben.

DemolitionColorScheme
29 februari 2012, 11:14
Het blijft een heel gedoe, zaken doen op Marktplaats/etc. Geduld is zéker een schone zaak.

Ik vind het ook jammer als mensen zich niet inlezen betreffende waar ze op bieden.
Ik had laatst een gitaar te koop staan en had als optie erbij gezet dat ik opzich wel wilde ruilen tegen een andere gitaar, mits het aanbod interessant was. De man in kwestie had een leuke gitaar aangeboden en ik wilde opzich best akkoord gaan. Daarna kreeg ik de boodschap dat hij de waarde van beiden gitaren niet gelijk vondt, dus ik mijn weerwoord geven en toen ging hij alsnog akkoord. Erg leuk. Daarna kreeg ik de vraag of ik hem wou komen brengen. Toen heb ik gezegd dat ik dat liever niet doe omdat hij degene was die interesse had in mijn gitaar en dat hij zelf wel vanuit Utrecht kon komen naar Tilburg, dat dat niet zoveel kost en dat ik zorg dat de koffie klaarstaat. Toen was het: "Laat maar ..."
Teruggemaild en gezegd dat ik dan wel een uitzondering maak en alsnog wel met de trein naar hem toe wou komen. (eigenlijk moeite die ik zelf totaal niet zag zitten en eigenlijk ook geen zin in had na deze stroeve communicatie). Toen kreeg ik daarna maar weer de reactie dat hij de gitaren niet gelijk vond opgaan in waarde omdat hij dit en dat had. Iets wat allemaal heel duidelijk in de advertentie stond en ook op internet.

Tja ... daar krijg ik dan ook soms nog een punthoofd van. Maar ik blijf dan altijd wel vriendelijk, maar ben dan wèl iemand die dat gedrag probeert te corrigeren door te zeggen dat het verstandig is om van te voren goed de advertentie te lezen en goed op internet te kijken zodat je iemand niet zo aan het lijntje houdt.

interessander
29 februari 2012, 11:21
Ruilen is inderdaad weer een heel ander verhaal. Effecten ruilen is niet zo'n probleem, als je goed contact hebt met de verkoper, het liefst ook telefonisch, dan stuur je allebei iets in goed vertrouwen op, dat is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan. De kans op slagen van een ruildeal met gitaren is afhankelijk van beide partijen, en als er dan meningsverschillen zijn over de gelijkheid qua waarde dan blijft het erg onzeker allemaal.

Ik heb zelf een ker een ruildeal met een gitaar gedaan. Ik had mijn gitaar te koop gezet en een geinteresseerde bood een aantal gitaren te ruil aan, ik zag er niks leuks bij maar wel nog een ander model dat ik graag wilde hebben. Deze was wel meer waard dan mijn gitaar, daar waren we het beiden van tevoren over eens, en ook over de hoogte van het bedrag.

HaroldA
29 februari 2012, 12:18
Mijn laatste (flinke) irritatie:


op een (zeldzaam) effect geboden
krijg een mailtje dat aanbieder akkoord is
ik vraag om z'n rekeningnummer
geen reactie ...
ik vraag nogmaals om z'n rekeningnummer
reactie: "D'r zit een onaangename brom in die ik er niet uit krijg. 't Heeft niets te maken met een hoger bod oid, want voor zo'n vaak marginaal verschil loop ik toch niet warm. Excuses, maar ik haal m eerst weg bij MP om te kijken of er nog wat te repareren valt."
direct(!) teruggemaild dat die brom mij niks kan schelen (is waarschijnlijk gewoon een droge elco van 5ct), dat ik zelf pedalen maak en repareer en dat ik het geld gewoon over wil maken zodat hij 'm ongerepareerd op kan sturen, volledig op eigen risico.
een week geen reactie ...
reactie: "Ik heb 'm vanmiddag aan een vriend van me gegeven om deze na te laten kijken. Hij had er volgens hem wel verstand van."
ik: "mail je even als je 'm terug hebt? Of kunnen we al een datum afspreken?"
geen reactie ...
ik: Is hij al terug? Of heb je al een datum?
geen reactie ...
ik: "Kom ik terug op mijn oude vraag: ik ook alvast de €50,- over maken, dan kan hij direct op de post zodra hij terug is... Heb ik alleen je
rekeningnummer voor nodig."
geen reactie ...
ik: "Oja: ik wil 'm echt graag hebben, dus ik blijf me met enige regelmaat melden ;)"
geen reactie ...
ik: "Af en toe een reactie zou overigens geen kwaad kunnen..."
Reactie! "Ik heb vanmiddag eindelijk de 'goede' kennis bij de oren kunnen pakken, om te vragen hoe het ermee stond. Ik vond t al vreemd dat hij mij afgelopen dagen ontliep. Hij heeft naar nu blijkt samen met nog zo'n techneut aan het effect zitten prutsen, uiteindelijk resultaat?
Niks doet t meer, de heren hebben, zoals het printje eruit zag, er een zooi van gemaakt. Ik heb de restanten bij hem in de prullenbak gegooid en ben woedend weggelopen." :???:
ik: "Ergens geloof ik ook geen snars van jouw verhaal. Het begon 2 weken geleden al met "'t Heeft niets te maken met een hoger bod oid, want voor zo'n vaak marginaal verschil loop ik toch niet warm". Ik wist toen al dat ik 'm nooit ging zien ...

Het restant in de vuilnisbak gooien is ook een domme fout: zolang de originele print er nog in zit met de opamp en vactrol dan is hij te repareren en in originele staat te herstellen, wat ik ook al een aantal keer heb aangeboden om te doen."
Geen reactie...
Ik: "Mocht hij nog ooit boven water komen: ik wil 'm nog steeds hebben..."
Geen reactie...


Lang verhaal kort: H. J. uit Bedum valt niet te vertrouwen. :stop:

DemolitionColorScheme
29 februari 2012, 13:58
Mijn laatste (flinke) irritatie:


op een (zeldzaam) effect geboden
krijg een mailtje dat aanbieder akkoord is
ik vraag om z'n rekeningnummer
geen reactie ...
ik vraag nogmaals om z'n rekeningnummer
reactie: "D'r zit een onaangename brom in die ik er niet uit krijg. 't Heeft niets te maken met een hoger bod oid, want voor zo'n vaak marginaal verschil loop ik toch niet warm. Excuses, maar ik haal m eerst weg bij MP om te kijken of er nog wat te repareren valt."
direct(!) teruggemaild dat die brom mij niks kan schelen (is waarschijnlijk gewoon een droge elco van 5ct), dat ik zelf pedalen maak en repareer en dat ik het geld gewoon over wil maken zodat hij 'm ongerepareerd op kan sturen, volledig op eigen risico.
een week geen reactie ...
reactie: "Ik heb 'm vanmiddag aan een vriend van me gegeven om deze na te laten kijken. Hij had er volgens hem wel verstand van."
ik: "mail je even als je 'm terug hebt? Of kunnen we al een datum afspreken?"
geen reactie ...
ik: Is hij al terug? Of heb je al een datum?
geen reactie ...
ik: "Kom ik terug op mijn oude vraag: ik ook alvast de €50,- over maken, dan kan hij direct op de post zodra hij terug is... Heb ik alleen je
rekeningnummer voor nodig."
geen reactie ...
ik: "Oja: ik wil 'm echt graag hebben, dus ik blijf me met enige regelmaat melden ;)"
geen reactie ...
ik: "Af en toe een reactie zou overigens geen kwaad kunnen..."
Reactie! "Ik heb vanmiddag eindelijk de 'goede' kennis bij de oren kunnen pakken, om te vragen hoe het ermee stond. Ik vond t al vreemd dat hij mij afgelopen dagen ontliep. Hij heeft naar nu blijkt samen met nog zo'n techneut aan het effect zitten prutsen, uiteindelijk resultaat?
Niks doet t meer, de heren hebben, zoals het printje eruit zag, er een zooi van gemaakt. Ik heb de restanten bij hem in de prullenbak gegooid en ben woedend weggelopen." :???:
ik: "Ergens geloof ik ook geen snars van jouw verhaal. Het begon 2 weken geleden al met "'t Heeft niets te maken met een hoger bod oid, want voor zo'n vaak marginaal verschil loop ik toch niet warm". Ik wist toen al dat ik 'm nooit ging zien ...

Het restant in de vuilnisbak gooien is ook een domme fout: zolang de originele print er nog in zit met de opamp en vactrol dan is hij te repareren en in originele staat te herstellen, wat ik ook al een aantal keer heb aangeboden om te doen."
Geen reactie...
Ik: "Mocht hij nog ooit boven water komen: ik wil 'm nog steeds hebben..."
Geen reactie...


Lang verhaal kort: H. J. uit Bedum valt niet te vertrouwen. :stop:
Wat een weird-ass verhaal! haha! What the fuck ...
Als hij for real was, dan is 't ècht een flapdrol.

HaroldA
29 februari 2012, 14:03
Wat een weird-ass verhaal! haha! What the fuck ...
Als hij for real was, dan is 't ècht een flapdrol.

Ik had het al veel eerder op kunnen geven, maar ik vond het ook wel weer 'sport' om door te zeuren. Hij nam niet op toen ik 'm belde, maar sms-jes reageerde hij wel op.

"Flapdrol" is inderdaad een leuke term. Nu nog hopen dat het effect nog een keer boven water komt, al betwijfel ik of ik 'm nog ooit zal spreken ;)

Brum
8 maart 2012, 20:16
Hier ook weer iets eigenaardigs... Ik zie een leuk elementje op Marktplaats. Er staat bij; bieden vanaf €45,- Ik denk, ik bied direct maar €45,- Krijg ik antwoord terug dat het bod helaas toch te laag is... Snap ik het principe nu niet of zo? Ik bied direct z'n streefbedrag, zonder af te dingen en het is te laag??:???:

JohnLord
8 maart 2012, 20:30
Bieden vanaf prijs is iets anders dan vraagprijs. Wel raar dat ie meteen regaeert, kennelijk is ie al blij dat ie uberhaupt een bod heeft.

Brum
8 maart 2012, 20:37
De snelle reactie vind ik wel netjes op zich en hij was ook verder helemaal niet onredelijk. Ik vroeg me alleen af of ik het principe niet begreep van het er bij zetten van een bedrag. Dan is dat toch wat je sowieso eraan wilt verdienen? Eigenlijk bij bijna alles waarop ik direct het streefbedrag bood, heb ik een deal gehad. Of diegene moest al een hoger bod hebben gehad, ja dan snap ik het...

bass blom
8 maart 2012, 20:41
bieden vanaf is handig om randmongolen die dan 10 euro gaan bieden weg te houden.
maar hoeft zeker niet de vraagprijs te zijn.
meteen reageren en zeggen dat het echt te laag is is ook wel vet knullig :D

Tabula Rasa
8 maart 2012, 21:06
"Bieden vanaf" betekent bij mij meestal mijn absolute bodemprijs. Als ik meteen een bod krijg van dat bedrag stuur ik meestal een mailtje dat dat mijn absolute bodemprijs is, dat de advertentie nog maar net een uurtje op MP staat. Ik wacht tot zaterdag en ga dan wel voor het hoogste bod. Het hoeft geen eindeloze toestand te worden. Bieder weet meteen waar ie aan toe is. Heeft hij zaterdag nog steeds het hoogste bod, dan gaat ie gewoon voor die prijs weg. Overigens mail ik alleen de eerste bieder even de deadline (iedereen die verder biedt laat ik niet de deadline die ik in mijn hoofd heb weten want dat vind ik lullig)

Henri H
8 maart 2012, 22:37
Misschien wat off topic, maar ik wil graag de persoon in kwestie traceren, dus post ik het ook even hier:

Eind november heb ik mijn HOOK Captain 34 geruild tegen een Gibson Les Paul met wat geld toe van degene die zijn Les Paul kwam ruilen bij mij thuis.
In dit topic kun je lezen hoe en wat: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150816

Het gaat uiteindelijk om dit verhaal:


Ik heb bewust een poos "radiostilte" gehouden rond deze gitaar, maar er zijn ontwikkelingen geweest de afgelopen paar maanden:

Na een week of 3 kwam mijn broer langs, en na een korte inspectie kwam hij erachter dat de gitaar een headcrack gehad heeft welke redelijk professioneel gerepareerd is. Tijdens de ruildeal is het me totaal niet opgevallen, en de verkoper heeft er ook met geen woord over gerept. Hij kwam bij mij langs.

Ik heb hem vervolgens gemaild, en in eerste instantie zei hij dat hij er mee bij De Gier in Schiedam was geweest, die hem verteld zou hebben dat het geen headcrack was, maar dat de lak wat gekrompen zou zijn.
Ik heb toen foto's gemaakt, en heb de Gier gemaild, en gevraagd of zij a.h.v. die foto's konden zeggen of het wel of niet een headcrack is. Hierop antwoordde de Gier dat het 100% zeker een headcrack is.
Deze mail heb ik vervolgens doorgestuurd naar de verkoper, en heb gevraagd om de deal ongedaan te maken, of alsnog een extra bedrag te storten, anders zou ik juridische stappen ondernemen, maar hij gaf na een aantal mailtjes aan dat hij hier niet op in wil gaan en er verder geen woord meer over kwijt wil.
Ik heb toen een bevriende advocaat ingeschakeld, maar die heeft na een 2 tal maanden aangegeven dat het hem niet lukt om het woonadres van de verkoper te achterhalen.

Ik probeer nu evt. via dit topic alsnog de adresgegevens van deze persoon te achterhalen, zodat ik hem misschien alsnog kan dagvaarden.

Als één van jullie mij kan helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
De gegevens die ik van hem heb:

Naam: Peter Verburg
Woonplaats: Rotterdam (Prinsenland)
email: peterverburg@hotmail.com
Leeftijd: Ik vermoed ergens in de 30
Beroep: ik dacht dat hij vertelde dat hij docent techniek was op een "zwarte" school in R'Dam.
Naam op Marktplaats: Q bass
Uiterlijk: normaal postuur, rond 1.85 m., kaal hoofd, sympathieke uitstraling

Verder vertelde hij dat ie in een bandje speelde samen met zijn vriendin.

Edit: Hij had een Haar Strat bij zich tijdens de ruildeal.

Als je info over deze persoon hebt, zou ik het op prijs stellen als je dat via PM meldt.

Bij voorbaat dank,

Henri

Tabula Rasa
9 maart 2012, 22:15
Je krijgt zo PM

bass blom
23 april 2012, 10:16
Beste Bass Blom,

mrsjamiemoyer11@gmail.com stuurt u de volgende reactie via Speurders.nl:

ik hou van dit instrument, wat is je laatste prijs?

Uw advertentiegegevens:

Advertentienummer: 106805564
Advertentietitel: Gun guitars koelcaster
Prijs: EUR 650,00

dat komt binnen, ik heb nog geen enkel vermoeden en zeg dat 650 gewoon de prijs is.

dan nu net komt dit..

Dear Seller,
Thank you for the fast reply, please allow me to use English, i speak better English than Dutch.I am happy that you still have this for sale, i love the picture i see, i will accept your offer and i am ready to make payment immediately to secure the purchase, Please take off the advert from the internet because i am making payment in few days
.
In Respect to payment, I am not in Europe presently, I am in Syria working with the Red-cross society helping those affected and displaced by the war, i would have love to make payment by cash or a direct bank to bank transfer to your account but i don't have access to the bank here,so I will instruct my boss in Europe to issue you a certified Bank cheque from a big Europe Bank for payment. The Bank cheque is as good as cash because you can exchange the cheque to cash immediately at the bank in 3 days.extra money will be added to the payment to cover the shipping cost and all transaction expenses.

when you get the payment, deduct your money,also deduct all the bank charges and tax used to exchange the money and to cash the cheque. deduct extra 100 euro + your payment.

The rest money will be use for the insurance shipping and will be payed to the shipping company agent that will handle the shipping when they come to you for the pick up. I will give you all the details regarding the shipping after you get your money. so don't worry about the shipping ok!

kindly email me the following details so that your payment can get to you in 3 days:

Name of beneficiary of the payment...........
Address..................
Post code...............
City....................
Country..................
Phone number.............
Email...................
your selling price...........


As soon as i get your email with the above details, payment will get to you in 3 days.

i promise you a smooth and fast transaction.

Below is my London address for record purpose. will send you a copy of my i.d soon.

Jamie Moyer
76 gunner lane,
woolwich
London
SE18 6XN
U.K

Note: can you please help me get a Dutch Language written wedding card for my daughter?, she is getting married soon, she will love it because she love things from Germany and Netherlands. i am making the purchase for her as part of her wedding gift to set up her home. she will love it.

my regards to your family.

have a nice day.

Jamie.

:crazyhappy:

:hide:

:seriousf:

bass blom
23 april 2012, 10:35
ik heb dit maar als antwoord gestuurd :D

http://www.youtube.com/watch?v=SmQJ5FJE4pk

PS, iemand hier die russisch verstaat?

marcel1987
23 april 2012, 16:09
Goed antwoord, Ik kreeg via speurders precies dezelfde mails..
Eerst houd ie van het product en dan wil die een trouwkaart voor zijn zus :P

De gitaar die ik aanbood was trouwens maar 80 euro.. lijkt me niet de moeite om te scammen..
kga hetzelfde antwoord maar terugsturen :)

tnkx bass

bass blom
23 april 2012, 16:12
vermoedelijk werkt het zo:
je krijgt die cheque, die breng je naar je bank.
die storten in goed vertrouwen het geld op je rekening.
maar een week of wat later halen ze dat er weer af, sorry, die cheque was niet gedekt.

Larss
23 april 2012, 18:19
Hé Bass,

Geen idee wanneer je die mail binnen gekregen hebt, maar ik kreeg vandaag précies dezelfde:

Dat is natuurlijk dom om te zeggen, je zegt net dat je hem vandaag binnen gekregen hebt. Ik denk dat ze zo ongeveer tegelijk verzonden zijn zelfs.

Van: --------------@live.nl namens Mrs Jamie Moyer (mrsjamiemoyer11@gmail.com)
Verzonden: maandag 23 april 2012 8:48:25
Aan: ------------ (-------------@live.nl)
Dear Seller,
Thank you for the fast reply, please allow me to use English, i speak better English than Dutch.I am happy that you still have this for sale, i love the picture i see, i will accept your offer and i am ready to make payment immediately to secure the purchase, Please take off the advert from the internet because i am making payment in few days
.
In Respect to payment, I am not in Europe presently, I am in Syria working with the Red-cross society helping those affected and displaced by the war, i would have love to make payment by cash or a direct bank to bank transfer to your account but i don't have access to the bank here,so I will instruct my boss in Europe to issue you a certified Bank cheque from a big Europe Bank for payment. The Bank cheque is as good as cash because you can exchange the cheque to cash immediately at the bank in 3 days.extra money will be added to the payment to cover the shipping cost and all transaction expenses.

when you get the payment, deduct your money,also deduct all the bank charges and tax used to exchange the money and to cash the cheque. deduct extra 100 euro + your payment.

The rest money will be use for the insurance shipping and will be payed to the shipping company agent that will handle the shipping when they come to you for the pick up. I will give you all the details regarding the shipping after you get your money. so don't worry about the shipping ok!

kindly email me the following details so that your payment can get to you in 3 days:

Name of beneficiary of the payment...........
Address..................
Post code...............
City....................
Country..................
Phone number.............
Email...................
your selling price...........


As soon as i get your email with the above details, payment will get to you in 3 days.

i promise you a smooth and fast transaction.

Below is my London address for record purpose. will send you a copy of my i.d soon.

Jamie Moyer
76 gunner lane,
woolwich
London
SE18 6XN
U.K

Note: can you please help me get a Dutch Language written wedding card for my daughter?, she is getting married soon, she will love it because she love things from Germany and Netherlands. i am making the purchase for her as part of her wedding gift to set up her home. she will love it.

my regards to your family.

have a nice day.

Jamie.

Mijn eerste reactie: google. Al snel kwam ik uit op de site waar ik beter had kunnen beginnen, hier dus. Ik zal zometeen hetzelfde antwoord een terug sturen :seriousf: en even melden bij speurders.nl.

bass blom
23 april 2012, 18:22
LOL larss, stuur ook maar die drol als reply :D

geert1976
23 april 2012, 18:42
http://link.marktplaats.nl/551947078

Ook niet erg betrouwbaar deze man, matennaaier is een beter woord.

"veiling zou eerst eindigen op zaterdag 21/04/2012 om 23.59 uur.
Ik had een bod geplaatst van E 215,00 en werd zaterdag overboden met E 275,00.
Word ik door hem benaderd dat de hoogste bieder niet overging tot aankoop, maar de gitaar aan mij gunnen?, nee meneer veranderde ineens de spelregels en verlengde "zijn veiling, met nog een dag"

Gisteren kwam ik net na twaalven thuis en zag dat ik overboden was, hem hem nog gemaild dat ik mijn bod eventueel wilde verhogen.
Kreeg een mailtje dat die toch naar de hoogste bieder ging.
Hem maar gemaild dat ik dat zaterdag eigenlijk was en volgens zijn eigen opgemaakte spelregels de gitaar had "gewonnen" en bedankt voor de gitaar en de biedingen heb ik gelijk maar weggehaald.

Ik hoop dat die meeleest trouwens, ROB je bent onbetrouwbaar!

TimS
23 april 2012, 20:35
Je post is een beetje onduidelijk, maar als hij zijn "veiling" een dag verlengt omdat iemand zijn bod intrekt vind ik dat niet raar. Er heeft immers niemand meer lager dan die 275 maar hoger dan jouw bod kunnen bieden.

BamBuFan1
24 april 2012, 00:01
ik heb dit maar als antwoord gestuurd :D
http://www.youtube.com/watch?v=SmQJ5FJE4pk
PS, iemand hier die russisch verstaat?

Doe es niet zo l#llig en help die arme vent effe met een Nederlands trouwkaartje voor z'n dochter. Vindt ze leuk.

geert1976
24 april 2012, 00:07
Je post is een beetje onduidelijk, maar als hij zijn "veiling" een dag verlengt omdat iemand zijn bod intrekt vind ik dat niet raar. Er heeft immers niemand meer lager dan die 275 maar hoger dan jouw bod kunnen bieden.

Vind ik niet, zet dan in je advertentie welk bedrag je minimaal wenst te hebben, dan is het voor iedereen klip en klaar.
Hij geeft zelf aan dat de hoogste bieder na het verstrijken van het termijn de gitaar wordt gegund, indien de hoogste niet thuis geeft, moet de gitaar aan de volgende gegund worden, man een man, een woord een woord.

Als je meent te moeten gaan "veilen" neem je een risico.

TimS
24 april 2012, 00:44
Vind ik niet, zet dan in je advertentie welk bedrag je minimaal wenst te hebben, dan is het voor iedereen klip en klaar.
Hij geeft zelf aan dat de hoogste bieder na het verstrijken van het termijn de gitaar wordt gegund, indien de hoogste niet thuis geeft, moet de gitaar aan de volgende gegund worden, man een man, een woord een woord.

Als je meent te moeten gaan "veilen" neem je een risico.
Mag je vinden natuurlijk, maar om hem hier nou als onbetrouwbaar neer te zetten is ook wat overdreven. Helemaal als je zelf nog een mailtje stuurt na de "veiling" dat je de meer wilt geven dan de hoogste bieder, dat hoort ook niet bij een veiling zou ik zeggen. Om het even in het extreme door te trekken: stel er had iemand een bod gedaan van 1 euro en iemand een bod van 900 euro. Jij wilt er zelf wel 250 euro voor geven, maar dat kan niet omdat er al 900 euro is geboden. Vind je dan dat de gitaar naar de bieder van 1 euro moet gaan wanneer de bieder van 900 euro zijn bod intrekt (wat overigens helemaal niet kan bij een normale veiling)?

geert1976
24 april 2012, 08:39
Mag je vinden natuurlijk, maar om hem hier nou als onbetrouwbaar neer te zetten is ook wat overdreven. Helemaal als je zelf nog een mailtje stuurt na de "veiling" dat je de meer wilt geven dan de hoogste bieder, dat hoort ook niet bij een veiling zou ik zeggen. Om het even in het extreme door te trekken: stel er had iemand een bod gedaan van 1 euro en iemand een bod van 900 euro. Jij wilt er zelf wel 250 euro voor geven, maar dat kan niet omdat er al 900 euro is geboden. Vind je dan dat de gitaar naar de bieder van 1 euro moet gaan wanneer de bieder van 900 euro zijn bod intrekt (wat overigens helemaal niet kan bij een normale veiling)?

Nu trek je het in het extreme vind ik, nogmaals dan had hij een minimumprijs in zijn advertentie moeten zetten.
Het ging hier om een verschil van E 10,00.
En veilingen zijn alleen interessant als iedereen zich aan de spelregels houdt en ze niet eenzijdig gaat wijzigen

Hendriks
24 april 2012, 09:08
Nu trek je het in het extreme vind ik, nogmaals dan had hij een minimumprijs in zijn advertentie moeten zetten.
Het ging hier om een verschil van E 10,00.
En veilingen zijn alleen interessant als iedereen zich aan de spelregels houdt en ze niet eenzijdig gaat wijzigen

Ik denk dat de verkoper erg telleurgesteld is in de hoogte van de biedingen en daarom de spelregels veranderd.

bass blom
22 juni 2012, 13:43
Beste bass blom,
Ik bied de helft ...
Simon
(Meer dan 6½ jaar actief op Marktplaats)

:mad:

Ike57
22 juni 2012, 13:49
Beste bass blom,
Ik bied de helft ...
Simon
(Meer dan 6½ jaar actief op Marktplaats)

:mad:

:seriousf: FF snel prijs op Marktplaats verdubbelen en daarna mailtje terug sturen: "Is goed" :seriousf:

speedmusic
22 juni 2012, 13:51
Mooi uitgangspunt toch ;-)

bass blom
22 juni 2012, 13:55
:seriousf: FF snel prijs op Marktplaats verdubbelen en daarna mailtje terug sturen: "Is goed" :seriousf:

hehe, ja heb ik pas ook gedaan met iets anders wat te koop stond voor 150 zonder bieden.
belt er een droeftoeter: ja, ik zie dat u dat en dat te koop hebt staan voor 150 maar ik kan niet bieden, wat is daar de bedoeling van? ik wilde 100 euro bieden.. toen heb ik het op bieden vanaf 100 gezet. en toen bood hij 100 en daar kreeg hij het niet voor :D

en deze de helft bieden mailer heeft mijn facebook profielfoto als antwoord gekregen :seriousf:

http://hetgelegevaar.nl/twingobass.jpg

Ike57
22 juni 2012, 13:59
:seriousf: :seriousf: