PDA

View Full Version : Delay



ForzaFreek
11 november 2002, 20:26
Hi

Ik ben sinds kort aan het pielen met een delay pedaal. Ik krijg het alleen niet zo goed afgesteld. Wat bedoelen ze met afstellen op 0.40 Oms of 0.40 second. Er zitten op mijn pedaal 3 draaiknoppen en welke knop staat voor welk geluid?
please help me out

mzzl Freek

Mitch
11 november 2002, 20:59
En hoe heet dat pedaal dan wel ????

Normaal gesproken stel je in: delaytijd, aantal herhalingen en sterkte van de delay.

ForzaFreek
11 november 2002, 22:42
Ja sorry het is een ibanezz met dus drie van die draaiknoppen en de aanduiding op het pedaal zijn zegmaar stippen (snap je t nog?) Maar geld elke stip voor 10 oms of zoiets?

Harry
12 november 2002, 09:26
ik denk dat ik het snap, je hebt een beschrijving van iemands geluid en dat wil je namaken? Ik zou gewoon luisteren en uitproberen, draai maar aan de knoppies en ervaar wat er gebeurt.

Rutger
12 november 2002, 09:29
Die oms is het tijdsinterval tussen de echo's. Die kun je dus met een van de knoppen varieren. En aangezien ze de intervaltijden niet bij het knopje gezet hebben zul je het op je gehoor in moeten stellen. Maar ja, dat doe je eigenlijk altijd tenzij je met een metronoom speelt ofzo.

ForzaFreek
12 november 2002, 22:10
Oke te gek ik denk dat ik er wel uitkom zo. Ik krijg het al aardig goed afgesteld. Heerlijk die U2 muziek, the edge is wel moeilijk te benaderen met zijn effectenscenario!!!

bedankt

groetjes Freek