PDA

View Full Version : Dean Tradition Exotic BEM?? Help!



pinchaholic
17 mei 2006, 16:49
Mannen.

Ik zit al een tijdje te azen op een goed klinkende akoestische gitaar. Van het één komt het ander en zo fietste ik laatst langs Feedback 010 en heb daar het merendeel van de akoestische gitaren geprobeerd, zonder echt onder de indruk te zijn. Net voordat ik weg ga, pak ik een Dean Tradition Exotic BEM http://www.feedback.nl/?id=55&b=TEBEM


Ik was bijna geschokt door de hemelse klank die deze gitaar prijs gaf.. Nu wil ik het liefst een goede gitaar kopen en hoeft echt niet in deze prijsklasse te zitten.

Goed klinken = kopen? Of bekoop ik me hieraan? ( Het is wel een budgetgitaar)

Wie geeft me advies?

pinchaholic
23 mei 2006, 15:22
Snifff....Niemand?

You guys..

kornelius
23 mei 2006, 15:42
ik ken de gitaar niet, ben niet de enige zo te zien.
Maar als je hem mooi vind uitzien en klinken...
Tja, volgens mij worden er geen gitaren meer gemaakt, ook niet door dean, die van ellende spontaan uit elkaar vallen. Dus ik zou niet weten waarom je hem niet zou moeten kopen..

kassie
23 mei 2006, 21:58
hey ik heb ook op die gitaar gespeeld bij musik produktiv. ik was er ook echt van onder de indruk. prachtig geluid. alleen jammer dat de nek verkeerd stond. was gewoon een produktiefout ofzo. anders had ik hem gekocht.

Dridon
23 mei 2006, 22:23
Idd, als je hem goed vind spelen, hij klinkt goed, why not buy it? ik bedoel 200 euro is niet veel, maar moet je alles aan de prijs afmeten, ik vind van niet...

Oude Drummer
24 mei 2006, 09:14
Misschien heb je hier wat aan; ik heb ooit een Playmate /Dean akoestische bas gekocht bij Feedback voor griezelig weinig. Perfect ding, helemaal niets op aan te merken. Die dingen worden in vergelijking met Amerikaanse spullen gewoon weggegeven. Het uurloon in China is misschien een kwartje?! En de kwaliteit is uitstekend (tot nu toe, er is nog geen blaadje aangegroeid)

pinchaholic
24 mei 2006, 10:52
Bedankt gasten! Ik ga er vrijdag nog een keer op spelen.. :-[

@ kassie: hoe bedoel je "de nek stond verkeerd"? De hoek van de nek? (dan houdt ik er rekening mee)

Is het nou nog listig om er achteraf een pick-up o.i.d. in te plaatsen?

kornelius
25 mei 2006, 09:23
beetje fatsoenlijk pickup er in laten zetten kost ook 180 euro ofzo. dus tenzij je zelf wilt gaan knutselen met een goedkope pickup komt er dat geld dan nog bij.

Flipkoos
25 mei 2006, 15:28
beetje fatsoenlijk pickup er in laten zetten kost ook 180 euro ofzo. dus tenzij je zelf wilt gaan knutselen met een goedkope pickup komt er dat geld dan nog bij.

Of je koopt voor 50 euro een Fishman Acoustic Matrix op marktplaats en laat 'm door een bevriende gitaarhandigert inbouwen... :)

kassie
28 mei 2006, 18:59
hey pinchaholic. de nek stond eigenlijk niet verkeerd maar wel de kromming van de nek. dat toen ik de 'notentest' op de gitaar deed. ''dus ik keek bij elke fret iedere snaar of die betreffende snaar niet gedempt werd door de volgende fret'' en ineens waren vooral de frets 10 tm/ 15 niet erg goed. de snaar werd gewoon kats onderbroken. dus ik keek ff snel in de lengte van de hals en bleek dat hij op de verkeerde manier bol stond. halsen staan altijd wel bol wat nog ruimte bied tot afstelling maar dan moeten ze wel goed bol staan. dus dat je met de truss rod de spanning kunt aansterken zodat de nek rechter gaat staan. en toen kwam die kerel van musikproduktiv eraan gelopen en zei heel arrogant dat ik maar aan hem moest vragen wat de goede gitaren waren. dus toen vroeg ik diezelfde gitaar met een rechte nek en kwam hij uit het magazijn gelopen met nog een doos. daar stond de nek ook verkeerd van. en de opeenvolgende 4 dozen ook hahaha. ze wilden hem nog verkopen ook nog die gekken. ze hadden hem 100 euro afgeprijsd. je koopt toch geen gitaar met een kromme hals waar niets aan te doen valt? maar het was vast een productiefoutje. kan me niet voorstellen dat alle gitaren van dean zo zijn.