PDA

View Full Version : BOSS GT5 (troubles wanneer ik het ingangsniveau probeer te regelen)



yellowsun
17 mei 2006, 16:41
Ik heb een tijd geleden een GT5 gekocht op EBay. Hij is prima in orde, op één detail na. Wanneer ik het ingangsniveau probeer te regelen, begint hij enorm te kraken, en valt het geluid soms helemaal weg. Het ligt duidelijk aan "het schakelaartje" (schakelen doet het niet, je moet er aan draaien, weet je wel... maar hoe heet zo'n dingetje?) waarmee je het ingangsniveau moet instellen. Ik geloof dat dat een beetje los zit, of alleszins toch niet meer naar behoren werkt. Want als je het op nul laat staan, dan zijn er geen problemen.

NU: ik heb dat schakelaartje op nul gedraaid en er een stevige pleister over gekleefd :-), want eigenlijk doet de GT5 het op die manier prima. (Ik heb ook gemerkt dat wanneer je wel extra input geeft, je geluid helemaal veranderd, en dat wil ik dus niet).

MAAR: eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks, dus dacht ik er misschien aan hem door te verkopen.

DUS: heeft iemand een idee waarover ik het heb, en hoe je dat probleempje kan oplossen (vervangen of iets dergelijks, bedoel ik)? Of weet iemand wie dat misschien voor me kan doen? Repareert Roland of Boss die dingen nog? Of kan ik in eender welke gitaarwinkel terecht? Zal me dat allemaal veel geld kosten, zodat het gewoon af te raden is?

Groeten

Dastard
17 mei 2006, 16:56
Je bedoelt een potmeter ?
Potmeters zijn doorgaans wel simpel te vervangen, mits je exact dezelfde kunt vinden.