PDA

View Full Version : Amps getest... En gekocht!



Bins
17 mei 2006, 14:45
Ik heb vorige week mn mesa de deur uitgedaan (reden: prima sound, maar mist "oomph"), dus tijd voor een nieuwe... Vandaag even langs de gitaar v. meerdervoort geweest om e.e.a te testen.

De kandidaten waren: Marshall dsl 100, 5150 en (geloof het of niet) een H&K Warp-t. Koch Powertone was ook een kandidaat, maar die viel na 1 repeteersessie af (heb er 1 te leen). Ik kan echt helemaal niks met die amp (ligt aan mij, want zat mensen klinken prima erop).

5150
Hoefde ik eigenlijk niet te testen, want mn collega in de band heeft er 1. Wereld-amp! Klinkt alleen nergens naar op laag volume imo, dus ik was er snel klaar mee. Hij was ook al "onder voorbehoud verkocht", en ik vind 999 voor een 2ehands 5150 zowizo een beetje aan de prijzige kant. Ff verder kijken dan maar..

Warp-t
Tja.. Nu-metal bak dacht ik (is het ook), maar ik had em gezien op de site, en hij was niet duur, dus ik denk plug toch maar even in. Wat me opviel was dat hij kwa "karakter" best door 1 deur kan met de 5150. Erg lekkere scheur, misschien net een tikkie gepolijster dan de peavey. Ik had er binnen no time een goeie sound uit, en hoe ik die knoppen ook zette, het bleef goed. Erg strak, en heerlijk voor palm-mutes. Mooie zingende leads ook op de neck pu. Bonus factor: er zit een grote rooie tl-buis in!

DSL
Eigenlijk boven budget, maar toch ff proberen ivm eventuele 2ehands aankoop. Mijn grote held van Trivium speelt er ook op, dus het moet wel goeie shit zijn... Deze amp IS gewoon Marshall, meteen bij het eerste akkoord als precies die Marshall tone. Heel lekker geluid ook, mooi vol en diep. Hele goeie metal "chugga" sound uit te halen ook, met behulp van de deep switch. Maar toch net iets te Marshall voor mij. Het is echt een mooie, bijna klassieke tone, maar ik vind het net een beetje die "x-factor" (bij gebrek aan beter woord) missen. Het is een tone die staat als een huis, maar wel heel erg safe zeg maar. Imo niet het prijsverschil met de H&K/5150 waard.

Dus ik kon 2 dingen doen: Verder zoeken voor een 2ehands 5150, die voor 750-850 te krijgen moet zijn..ooit...een keer...ergens... Of de Warp pakken voor 895, splintertjenieuw. Het is de oude versie van wat nu de Warp-X heet (zelfde knoppen/functies, zelfs de manuals zijn exact hetzelfde), en die kost nieuw 1400,- Geen slechte deal dus imo. Ik heb dus maar een aanbetaling op de Warp gedaan, en kan hem volgende week gaan halen :)

almarvk
17 mei 2006, 14:48
Mooi werk :)

Is de Warp een buizenversterker of niet?

Bins
17 mei 2006, 14:56
Ja, 120watt buizen (6l6)

Kim Wilson
17 mei 2006, 14:58
Ja, 120watt buizen (6l6)
Hallo! :o Wat ben je van plan!?

Bins
17 mei 2006, 14:59
Beetje in de slaapkamer zetten, misschien af en toe optreden..

Helter Skelter
17 mei 2006, 15:00
Hallo! :o Wat ben je van plan!?

bomen ontwortelen natuurlijk! :rockon:

AART
17 mei 2006, 15:17
gefeliciflapstaart.

Pics? :satisfie:


En 4 x 6l6 is gewoon goed voor de Oomph.

Dude
17 mei 2006, 15:18
ik zag op speurders of marktplaats een 5150 staan voor 500 euro... wel een combo maar goed...

Bins
17 mei 2006, 15:21
ik zag op speurders of marktplaats een 5150 staan voor 500 euro... wel een combo maar goed...
... niet goed dus :p

Aart: Dit is em:
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/aaah&k-warp-t.jpg

AART
17 mei 2006, 16:04
netjes.

ragse ermee :lp:

interessander
17 mei 2006, 17:08
Klinkt die Warp-T dan wel lekker op laag volume t.o.v. de 5150 ?

Stitch
17 mei 2006, 17:49
Gefeliciteerd Mr. Bins! Ben eigenlijk wel benieuwd naar geluid samples, staan die ergens?

Bins
17 mei 2006, 18:09
Klinkt die Warp-T dan wel lekker op laag volume t.o.v. de 5150 ?

Ik vond em op laag volume beter inderdaad. Hoe het op bandvolume is ga ik nog achterkomen. Het kon daar in de winkel niet zo heel hard nl. Maar meestal is het hoe harder, hoe beter toch ;)

@Stitch
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=sound&id=37
Hier wat samples van die warp-x.

jw009
17 mei 2006, 18:17
Gefeliciteerd! Ziet er erg "Metal" uit!

Basseytje
17 mei 2006, 18:23
bomen ontwortelen natuurlijk! :rockon:

hehe

78910

eng elfjuh
18 mei 2006, 18:11
feli!
is een gaaf ding inderdaad
ik wilde mijn warp7 er mee opvolgen
maar die moet weg.............
geen half stacks meer voorlopig

Dude
18 mei 2006, 18:27
Aart: Dit is em:
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/aaah&k-warp-t.jpg




@Stitch
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=sound&id=37
Hier wat samples van die warp-x.

euh... zie toch heel verschillende amps onder beide linkjes ?? of ben ik achterlijk

Bins
19 mei 2006, 11:04
Tis dezelfde, alleen die op de site is een nieuwer model. Ze zijn bijna identiek verder. Zelfde controls, zelfs letterlijk dezelfde handleiding.

Mitch
19 mei 2006, 11:26
Ik heb over die bewuste versterkers wel eens wat gitaren getest (o.a. Indie) en ik vond het toen niet veel bijzonders eerlijk gezegd, maar toch vooral gefeliciteerd ermee !

Toaster
19 mei 2006, 14:38
Hee bins speel je "down - tuned" ??

Daar schijnt dat warp verhal van h&k in uit te blinken.

Ik heb zelf een warp pedaal en dat klinkt lekkerder als ik in een D speel.

NielsW
19 mei 2006, 17:41
Nooit een ENGL overwogen?

Bins
20 mei 2006, 13:49
Jawel, 2ehands Blackmore stond ook op het lijstje... Maar was heel ver weg. Deze amp heb ik om de hoek gekocht :)

(ok..3 hoeken..)

@Toaster:
ik speel gewoon in standaard tuning.

AART
20 mei 2006, 14:09
ik denk dat hij oor jullie muziek erg ok zal klinken.

Met welke amps word jullie nieuwe plaat opgenomen?
common sense was toch een koch powertone?

die vind ik namelijk niet zo super, beetje te weinig oomph enhet miste iets.

Bins
20 mei 2006, 16:51
Nieuwe plaat is alleen maar Ltd Viper/ec400at --> 5150 -> Koch 4x12. Gitaren staan er al op en klinken erg dik imo.
Bij common sense is er het e.e.a. misgegaan met masteren/mixen, deze nieuwe wordt hopelijk een stuk vetter :)

AART
20 mei 2006, 17:11
Nieuwe plaat is alleen maar Ltd Viper/ec400at --> 5150 -> Koch 4x12. Gitaren staan er al op en klinken erg dik imo.
Bij common sense is er het e.e.a. misgegaan met masteren/mixen, deze nieuwe wordt hopelijk een stuk vetter :)

das een mooie combi, alleen vind ik de 5150 soms zo karakterloos als je hem opneemt, maar dik word het idd met deze combi.

Bins
24 mei 2006, 15:59
Update:

Ik heb em vandaag opgehaald, en in de oefenruimte goed aan de tand gevoeld. Tijd voor een wat uitgebreidere review dus.

Clean:
Kan ik kort over zijn: alles op vijf en bingo. De amp voegt zelf heel weinig karakter toe, maar geeft de klank van de gitaar vrij goed weer. Geen randje oid aan te krijgen, gewoon squeeky clean. Verder niet zo heel veel aan gedaan, ik doe toch niks cleans.

Warp:
Lomp, zwaar, "brewtal", etc etc. Instant "-core" sound. Bakken met gain, meer dan half open is imo echt overkill. Wederom geen extreme settings, alles een beetje rond de 5/6, alleen iets meer mids (gotta have mids). Ik heb een beetje het idee dat H&K goed naar de recto hebben geluisterd toen ze deze amp maakten, ik herken em er iig wel in. Wat ik mooi vind is dat je em zwaar kan laten klinken, zonder dat het blubber wordt.
Ondanks de lompheid is de amp echt strak als een motherfucker! Op mn mesa, en ook op de koch had ik veel meer last van "doorklinkers" bij het gedempt spelen. Met emg's (en een fatsoenlijke techniek ;) ) zou het echt ziek worden denk ik.
Dan zijn er nog de "sub" en "lube" knoppen. De "sub" staat in ieder geval niet voor "subtiel" :D Voegt veel sub-laag toe, echt die schop in je maag zeg maar. Heel leuk, maar ik denk dat het met de band erbij (5-snaar bas) niet echt nodig is. Lube lijkt op een soort mid/hoog boost, zorgt er voor dat het geluid wat meer "in your face" is (sorry voor al die ""'s..) wordt. Ik denk dat dit meer is voor lage volumes, want op hoog volume is het een beetje teveel van het goeie.
Qua volume kan ie echt bikkelhard (ik had ook niet anders verwacht van een 120watt buizenamp). Ik had de channel en master op 2,5 en zat imo al op repetitie volume (moeilijk beoordelen zonder band erbij). Stond iig al zo hard dat ik niet echt behoefte had om te kijken "hoe hard ie kan".

Al met al ben ik echt supertevreden, ik had vroeger nog wel eens het idee dat ik de "mindere" amp had (voor onze stijl dan), maar dat heb ik nu niet meer. Hij is lekker simpel ook, daar hou ik van. Niet uren tweaken maar gewoon een goeie basis soound. Verder is die rooie tl buis die erin zit natuurlijk big-pimpin' :) Er zitten overigens ruby tubes in, voor de geïnteresseerden.

Toch kleine min-puntjes:
-Geen vast netsnoer/nergens om het losse netsnoer op te bergen. Ik vind het echt a-relaxt dat er geen vast netsnoer aan zit. Ik moet al genoeg snoeren meeslepen, nu dus +1.
-Geen footswitch. Ook al doe ik er niets mee, bij een meerkanaals amp hoort imo een f/s. Kost toch geen drol om te maken voor zo'n fabrikant?
-De pootjes van mn H&K amp passen niet in de gleufjes van mn H&K cab... wtf! Hij staat er nu maar half in zeg maar, dus een beetje scheef naar voren (of achteren, wat je wil..). Hij is zwaar genoeg om stevig te staan, maar toch, lichtelijk irritant.

Ik wou nog een coole "oooh wat mooi rood licht in het donker" foto nemen, maar de batterij van mn digicam was op... En terwijl ik dit tiep bedenk ik me pas dat mn mobieltje ook fotos kan nemen.. duh!

Squier4ever
24 mei 2006, 16:05
nou waar blijve dan godverdegodver die fotoos??? :mad::mad:


















































coole review btw :D:D

Cris
25 mei 2006, 10:49
Coole shizzle dude.

Dat rode TLetje deed het hem he? :D

Mitch
25 mei 2006, 10:58
Los netsnoer is heel normaal hoor, sterker nog; het is de standaard. Het is verreweg te prefereren, omdat je op die manier nooit met een probleem zit als het snoer kapot is of als je een langer of korter snoer wil. Inprikken en klaar, niks geen geschroef of gesoldeer.

Squier4ever
25 mei 2006, 12:11
Fotoooooooooooooooooooooooooooooooooooooos

Cris
25 mei 2006, 12:12
Ja!!!!!!!!!!

Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rockon:

Bins
25 mei 2006, 12:17
Coole shizzle dude.

Dat rode TLetje deed het hem he? :D

Ja man... Niet doorvertellen hoor, maar die amp klinkt eigenlijk helemaal nergens naar ;)

@Mitch: ik vind het persoonlijk relaxter om een vast netsnoer te hebben, dat mag toch wel? Mn mesa en mn collega's 5150 hadden/hebben allebei vast snoer, nog nooit gedonder mee gehad. De Koch die we leenden heeft een losse, die is al 2x kwijtgeraakt (eigen schuld, weet ik, maar had niet gebeurd als ie vast zat). Ik ben het wel met je eens wbt. kapotgaan, veel makkelijker vervangen inderdaad. Maar een "compartiment" in de top om het snoer te bewaren zou dat imo ideaal zijn, er zit toch zat "loze ruimte" in zo'n top.

Rewind
25 mei 2006, 17:01
... Bij common sense is er het e.e.a. misgegaan met masteren/mixen...

+1 ;)

Vette amp!!! Ook niet het standaard marshall of mesa verhaal, andere merken kunnen ook goed klinken :) wat dat betreft ben ik ook wel een h&k fan, ze maken zeker goed klinkende amps.
De soundclips klinken zeker erg goed. Als jij er ook zo'n sound uit kan halen (misschien toch wat minder metal tweeken voor jullie muziek) komt het zeker goed!

offtopic: al een bandbus gehaal?? :) Ik reed laatst volgens mij achter je en toen reed je in een renauld espace...

Bins
26 mei 2006, 23:03
+1 ;)

Vette amp!!! Ook niet het standaard marshall of mesa verhaal, andere merken kunnen ook goed klinken :) wat dat betreft ben ik ook wel een h&k fan, ze maken zeker goed klinkende amps.
De soundclips klinken zeker erg goed. Als jij er ook zo'n sound uit kan halen (misschien toch wat minder metal tweeken voor jullie muziek) komt het zeker goed!

offtopic: al een bandbus gehaal?? :) Ik reed laatst volgens mij achter je en toen reed je in een renauld espace...

Dat bus idee hebben we laten varen, veel te duur. We reden inderdaad in een espace, was even een noodoplossing. Passen toch nog 2 halfstacks en wat drumshit in zo'n ding, niet gedacht. We zaten wel met 2 gitaarkoffers op schoot achterin, en de bijrijder met de bekkens :)

Over die foto's: ik ga zondag weer repeteren, dan neem ik er wel ff een paar, als die *&(% digicam meewerkt.

Cris
26 mei 2006, 23:49
Nou ik ben benieuwd want lampjes in amps zijn altijd vet om te zien.

maestro_nl
27 mei 2006, 14:11
Mijn JTM45 en DSL100 destijds klonken best lekker met GBs.
Met V30s vind ik Marshall niet bijzonder, maar met GBs stukken beter qua EQ.

Cris
28 mei 2006, 18:18
het is Zondag.

Foto's!!!!!!!! :cheerup:

Bins
29 mei 2006, 10:10
Tis inmiddels alweer maandag, maargoed..

Met flits:

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/warpt2.jpg

Zonder flits in het donker, maar dan moet je de camera stilhouden, en dat kan ik niet zo goed :)

http://home.student.uva.nl/brian.goossen/warpt1.jpg

Ik ben verder echt een happy camper, hij klonk echt lekker met de rest van de band erbij :rockon:

AART
29 mei 2006, 15:56
lekkere verlichting :cooler: