PDA

View Full Version : recone G12M



RF
17 mei 2006, 14:43
hi, ik lees oude posts over het laten reconen van speakers en ik vraag me af wie de aanbevolen adressen al geprobeerd heeft en wat de ervaringen zijn..
Ik heb een rola G12M die gerepareerd moet worden (3 grote scheuren in de conus)

grrobert

Thijssie
17 mei 2006, 14:57
hi, ik lees oude posts over het laten reconen van speakers en ik vraag me af wie de aanbevolen adressen al geprobeerd heeft en wat de ervaringen zijn..
Ik heb een rola G12M die gerepareerd moet worden (3 grote scheuren in de conus)

Een recone geeft vaak niet het gewenste effect, zeker bij een oude (zwaar ingespeelde, "los klinkende") speaker.
Ik heb zelf heel goede resultaten met siliconekit behaalt, zou ik sowieso eerst proberen voordat je met "een recone kit" aan de slag gaat, dat kan nl altijd nog.

Voorwaarde is wel dat (uiteraard) de spoel nog intact is....

RF
17 mei 2006, 15:03
Een recone geeft vaak niet het gewenste effect, zeker bij een oude (zwaar ingespeelde, "los klinkende") speaker.
Ik heb zelf heel goede resultaten met siliconekit behaalt, zou ik sowieso eerst proberen voordat je met "een recone kit" aan de slag gaat, dat kan nl altijd nog.

Voorwaarde is wel dat (uiteraard) de spoel nog intact is....


eeeh, je bedoelt gewoon netjes weer dicht plakken? het zijn scheuren van zo'n 7 cm, de rest lijkt intact..

grrobert

Thijssie
17 mei 2006, 15:13
eeeh, je bedoelt gewoon netjes weer dicht plakken? het zijn scheuren van zo'n 7 cm, de rest lijkt intact..

Yep!

Gewoon aan de voor- en achterkant dichtsmeren met siliconenkit....

:sssh: Ik heb een keer een accuboormachine in de conus van ook een G12M laten vallen. Die viel er dus dwars doorheen :???: en de conus was 1 grote winkelhaak. Die speaker zit nog steeds in mijn 4x12....

RF
17 mei 2006, 15:47
Yep!

Gewoon aan de voor- en achterkant dichtsmeren met siliconenkit....

:sssh: Ik heb een keer een accuboormachine in de conus van ook een G12M laten vallen. Die viel er dus dwars doorheen :???: en de conus was 1 grote winkelhaak. Die speaker zit nog steeds in mijn 4x12....

hey, ik zie wat licht aan het andere einde van de tunnel.. ik ga maar eens voorzichtig kitten en zien wat er gebeurt.. nog andere tips voor wanneer ik de spuit erop zet?

Thijssie
17 mei 2006, 16:48
hey, ik zie wat licht aan het andere einde van de tunnel.. ik ga maar eens voorzichtig kitten en zien wat er gebeurt.. nog andere tips voor wanneer ik de spuit erop zet?

Gewoon rustig te werk gaan.

De kit breng je aan beide zeiden van de conus op en wrijf je uit met een vinger die je vantevoren in een bakje met water + zeepsop haalt.

Edit: Oh ja, als het echt hele grote scheuren zijn, is het misschien gemakkelijker om de silicone in meerdere malen op te brengen!

jerome
17 mei 2006, 23:57
hey, ik zie wat licht aan het andere einde van de tunnel.. ik ga maar eens voorzichtig kitten en zien wat er gebeurt.. nog andere tips voor wanneer ik de spuit erop zet?

Eerst ontvetten met wasbenzine. (en nooit met thinner of met terpetine)

Al
18 mei 2006, 17:39
hi, ik lees oude posts over het laten reconen van speakers en ik vraag me af wie de aanbevolen adressen al geprobeerd heeft en wat de ervaringen zijn..
Ik heb een rola G12M die gerepareerd moet worden (3 grote scheuren in de conus)

grrobert

Yess, ga eerst eens plakken --> het ziet er meestal erger uit dan dat het is. Misschien zal je in positieve zin verrast zijn door het resultaat. Als het tegenvalt kan je altijd nog reconen. Vaak zonde want je krijgt de oude speaker er niet meer mee terug. Ik gebruik tissue en houtlijm.

Al