PDA

View Full Version : Guitarport iele klank ...



nopster
17 mei 2006, 00:35
Ik wil met mijn Guitarport vooral een mooi clean bluesgeluid (met een randje mag natuurlijk).
Wanneer ik over de Blackface speel klinkt het lekker, maar het is zeer stil ivm bijvoorbeeld een JCM 800. Als ik het opneem komt het heel iel over.
Ik neem op via audacity. Heeft er iemand een idee hoe ik het geluid eventueel kan versterken? (zonder dat het gaat vervormen)

Bloodline
17 mei 2006, 00:39
doe ens wat meer drive erbij dan. of ben ik in de war met die blackluxeflux ofzow.

Bouke
17 mei 2006, 11:55
minder drive, meer mid, hoog naar smaak, eventueel een beetje compressie voor een fel klinkende attack, niet te veel reverb, delay voor breedte, etc.

Wat goed werkt met die blackface is een 4x10 cab nemen (tweed), heel weinig drive van de amp (20-30), sreamer aanzetten, volume 80%, gain een beetje naar smaak en tone op 70 ofzo. Beetje experimenteren met de bassknop voor de dikte.

Bouke

nielsduursma
17 mei 2006, 12:07
ik weet niet hoe je in audacity opneemt, maar als je niet opneemt en het klinkt gewoon goed. kan je in audacity kiezen om de STEREO MIX van je pc op te nemen. dan neemt audacity dus precies op wat je door je speakers hoord zegmaar.

nopster
17 mei 2006, 17:16
@Bloodline: zelfs met de drive volledig open blijft het redelijk stil van geluid. Het geluid wordt ook minder mooi.

@Bouke: ik zal eens die 4 x 10 proberen en de rest bijsturen naar smaak. Zeer bruikbare tips, thx! Ik dacht altijd als ik er zo'n grote cab onderzette dat het BF-geluid weg ging ebben... (of hoe moet ik het zeggen)

@Nielsduursma: dat wist ik niet, die optie is wel interressant! Ik zal het eens nazien. Nu neem ik op in mono en het klinkt altijd wat doffer. Je kunt zogezegd op 2 verschillende sporen opnemen ook heb ik gezien, mss is dat ook een oplossing.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal er mij vanavond na het werk eens mee bezighouden.

Ic3gl0vE
17 mei 2006, 18:52
Wat heb je voor geluidskaart dan, en gebruik je wel goede kabels?

nopster
18 mei 2006, 15:15
Geen idee wat voor geluidskaart ik heb, is er een simpele manier om dat te weten te komen?
De kabeltjes zijn gewoon die die erbij geleverd waren. Mss niet het best idd.

Ic3gl0vE
18 mei 2006, 16:16
klik met je rechterknop op deze computer, ga naar eigenschappen, dan naar hardware-->apparaatbeheer en kijk bij geluidsinterface of wat er ook staat. Staat er iets van blablabla AC'97 dan is het gewoon een onboard ding en die variëren van matig tot vreselijk slecht.