PDA

View Full Version : John Mclaughlin



future2future
17 mei 2006, 01:24
Check deze! Echt fenomenaal! Heerlijk spel en o so clean! John is echt wel een van mijn favoriete gitaristen ever! Ik denk dat ze met die onderzoeken van de snelste gitarist ter wereld dit soort jongens vergeten!

http://video.google.com/videoplay?docid=-8101905574415364347&q=john+mclaughlin

btw die bassist heet Dominique Di Piazza, hij komt uit frankrijk en is zo gruwelijk goed, bijna niemand kent hem, maar hij is echt te gek, een van de snelste en meest muzikale bassist die ik ooit heb gezien!

guitarmonk
18 mei 2006, 17:11
hee bedankt voor t filmpje, dit is fijne muziek. Die bassist speelt goed zeg! Superstrakke loopjes enzo........
Ik had eerst bij John Mclaughlin altijd zoiets van waarom altijd die loopjes er alleen maar zo snel uit knallen?? Maar ik heb het idee gekregen dat hij die loopjes niet speelt zoals de meeste jazzgitaristen (van die ingenieuze lijnen mooi met de akkoorden me enzo) maar meer om met 1 loopje een bepaald gevoel neer te zetten. Niet als losse noten achter elkaar zeg maar.........hij doet dat ook hier erg mooi.

Roy K.
9 juni 2006, 12:50
John kan zeker vet spelen! Ik luister nu naar Mahavishnu Orchestra, maar wat een lelijk geluid heeft ie daar, echt zonde!! :mad:

Di Stefano
26 juni 2006, 14:12
Je zou eens naar wat klassieke en flamencogitaristen moeten luisteren. Die spelen Yngwie Malmsteen (vind ik ook goed) naar huis. Maar McLaughlin is ook een van de beste, en niet alleen snel.

Maxxas
26 juni 2006, 20:26
Ik heb dit nummer beluisterd/bekeken, supermuzikanten maar qua song valt het me vies tegen. Ze zeggen hier wel eens van "shredders" dat die pielen maar dat gevoel bekruipt mij tijdens dit nummer eigenlijk. Ik vind het veel los zand, geen touw aan vast te knopen. Ik heb niet zoiets van, dit wil ik meteen weer beluisteren. Wat dat betreft vind ik Tommy Emanuell veel leuker.

future2future
27 juni 2006, 20:54
Zo ik heb net Industrial Zen gekocht en hij is goed! Man echt zo veel inspiratie! Alle muzikanten zijn zo goed! Echt niet normaal meer!

Op Drums Vinnie Colaiuta, Gary Husband, Mark Mondesir en Dennis Chambers
Bass Matthew Garrison en een Hadrien Feraud, is een fransman van 21, echt gruwelijk

Btw Eric Johnson komt ook nog langs.

Er staat een nummer op de cd "Senor CS", was bedoeld om samen met Santana op te nemen, maar nadat hij het gehoord had heeft 'ie McLaughlin gebelt en het gecanceld omdat het te moeilijk was.