PDA

View Full Version : probleem met engl 530



nataz
17 mei 2006, 00:12
Beste mensen,

Ik heb een vervelend probleem met mijn engl 530. Ik heb bijna geen volume meer. Dit alles is volgens mij te wijten aan het feit dat ik van het weekend aan de achterkant het schakelaartje om heb gezet om gebruik te kunnen maken van de koptelefoonuitgang aan de voorkant. Ik denk dat ondanks dat ik de schakelaar terug heb gezet er toch nog steeds gecompenseerde signaal uitgestuurd word.

Heeft iemand hier al eens te maken mee gehad? eventuele sugesties wat hier aan te doen zijn van harte welkom.

stevie_vp
17 mei 2006, 00:41
Hey nataz..
Ik denk dat je schakelaar van binnen kapot ging bij t omschakelen en
daardoor het signaal wat eigenlijk via je mini-poweramp naar je koptelefoon ging nu naar je normale output gaat..
Ik dnek niet dat er iets anders opzit dan te laten repareren...
Hoe is die 530 verder trouwens?? Ik ga er zelf misschien ook een kopen..
Heb je toevallig wat sound clips ofzo?
greets

nataz
17 mei 2006, 21:12
Mmmh daar dacht ik ook al aan. Verder ben ik redelijk tevreden over die engl. Met name het overdrive kanaal is behoorlijk vet. Zeker hezien het feit dat ik voor de rest allemaal low budget spullen heb. Beringher speaker kast en een marshall 9005 buizen eindtrap. Ik heb wel een g major er tussen hangen en daar me heb ik middels compressie en eq wel een en ander aan de sound moeten doen. clean ben ik er niet zo tevreden over maar ik denk dat dat aan de eindtrap ligt. Over een marshall el 34 100/100 klinkt hij meteen stukken beter zowel clean als overdrive. kortom niks mis met die engl behalve dat die van mij kapot is.

stevie_vp
18 mei 2006, 00:45
ja ik denk dat die speakers van behringer niet echt wonderen doen idd hehe.
misschien kan je ze omruieln voor een 2x12 van engl met v30's erin..
zou wel heel veel schelen denkik.
Schakel je die 530 met je g major eigenlijk? of gewoon met n footswitch?

nataz
24 mei 2006, 16:23
Ik switch hem via mijn gmajor inderdaad. Werkt goed.

stevie_vp
5 juni 2006, 01:23
ik heb nog ff gekeken en het blijkt dat als je een mono plug in die uitgang stopt de links en rechts kortsluiten en daardoor ook je power amp kunnen doorbranden... kisschien was dit t probleem

DON MATTEO
5 juni 2006, 02:34
Welke footswitch gebruik je dan? Ik heb gelezen dat niet alle merken footswiches
werken met de g-major.(de g-minor moet ook niet alles zijn is mij verteld)