PDA

View Full Version : wat vinden jullie van deze GuyaTone



crazylay
16 mei 2006, 22:32
hey ik ben op zoek naar een versterker (cab + top) en minimaal 100W voor m'n nieuwe band.

nu zag ik DEZE (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/30488243.html?return=eJwlylEOwiAMgOG7LNkeQUCjQoiZN 2mUCAFHM2rcNN5dyF76f20KWuhv0DtTtFBn3RUH880bT4Sa85j RTewJcyRMAFTYlPj2wtDjZUlWDPdiKfdqFL26pjrGozw1ysb9o ZEqPwEbl8rWdWt81z5eK1CeXN1zCfUgB7SiM78%2FiGowTw%3D %3D&df=1) versterker staan op MP..
wat vinden jullie van die versterker??

is die geschikt voor Bands en wat grotere optredens??
ik heb ook nog een Marshall Valve 8080 en een Avora 25-G1 maar die zijn niet echt hard/luid qua geluid.

oja ik speel meetsal electrisch op een Fender Strat mex.

ik reply morgen pas.
groeten
P.S: als jullie mij een andere aan raden hoor ik het graag.. m'n budget ligt tussen de 0,- en 270,- euro. (wel top + Cab)

Toaster
17 mei 2006, 00:50
Ik ken de amp niet maar voor dat budget heb je natuurlijk ook niet veel keuze.

Ik zou zeggen ga luisteren, en als je jezelf niet vertrouwd ga je zonder geld op stap.

( En neem je eigen gitaar en versterker mee als referentie)

Je moet wel ff opletten dat er een 15 inch speaker bijzit. Dit is ideaal voor blues maar niet echt lekker voor ander muziekstijlen (vind ik)

Wel leuk om later onder een 2x12 te zetten. Dan heb je op het podium altijd voldoende geluid.


Ps Voor dat budget kun je ook eens kijken naar een transistor session sessionette. Het zijn echte "pedal sluts" Kom je op een podium ook erg goed mee uit de voeten. (Moet je wel iets op een verhoging of schuin zetten)

Al
17 mei 2006, 01:18
hey ik ben op zoek naar een versterker (cab + top) en minimaal 100W voor m'n nieuwe band.

nu zag ik DEZE (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/30488243.html?return=eJwlylEOwiAMgOG7LNkeQUCjQoiZN 2mUCAFHM2rcNN5dyF76f20KWuhv0DtTtFBn3RUH880bT4Sa85j RTewJcyRMAFTYlPj2wtDjZUlWDPdiKfdqFL26pjrGozw1ysb9o ZEqPwEbl8rWdWt81z5eK1CeXN1zCfUgB7SiM78%2FiGowTw%3D %3D&df=1) versterker staan op MP..
wat vinden jullie van die versterker??

is die geschikt voor Bands en wat grotere optredens??
ik heb ook nog een Marshall Valve 8080 en een Avora 25-G1 maar die zijn niet echt hard/luid qua geluid.

oja ik speel meetsal electrisch op een Fender Strat mex.

ik reply morgen pas.
groeten
P.S: als jullie mij een andere aan raden hoor ik het graag.. m'n budget ligt tussen de 0,- en 270,- euro. (wel top + Cab)

Prijs is gunstig. Ik zou zeggen als ie ok voor je klinkt lekker meenemen. Het zijn qua parts geen geweldige amps maar goed daar betaal je ook naar. Vaak wordt er meer gevraagd voor die amps.

Al

Agent_Smith
17 mei 2006, 08:11
Ik heb ooit wel eens een Guyatone twinreverb-kopie gehad. Heette dacht ik 'Reverb Custom'. Loooodzwaar, maar een geweldige klank. Ze zijn echt tot in detail gekopieerd. Alleen de originele speaker waren niet best: allebei na verloop van de jaren opgeblazen.

interessander
17 mei 2006, 13:08
Die top ziet er wel leuk uit, zal zeker hard genoeg gaan, maar ik zou niet al te veel van die cab verwachten.

crazylay
18 mei 2006, 19:03
ben ik weer:)
zou ik dit wel of niet doen?? ik hoor nu negatieve en positieve dingen.
ik zelf vind het een leuk dingetje om te zien, binnenkort test ik hem uit!


Mail van Verkoper:
De versterker is geheel buizen. volgens mij heeft hij 5 voorversterkerbuizen
ax7 en 4 x 6L6 eindbuizen.

Twee kanalen: 1e= volume + 3 x toonregeling ( geen reverb of tremelo),
gewoon kaal dus.
2e= volume + 3x toonregeling + reverb en tremelo.
Beide kanalen hebben een high en low ingang en een bright schakelaar.
Op de achterkant ,zitten de stand-by en power switch + speakeraansluiting +
twee jackingangen om de reverb en de tremelo met een footswitch te bedienen.

Agent_Smith
18 mei 2006, 20:32
Nou ja, ik zou het iig doen voor die prijs.

crazylay
21 mei 2006, 10:17
en wat vinden jullie van deze (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/32870210.html?return=eJwlyuEKwiAUhuF7GWw%2FNbVYnCF j3YmVoGh6mEJr0b13ZH%2FO%2B3xwDAj4ejhNBYQaoSvWrA83u VoROA8ZbWIvs4aK0ZhaWIr8eGHocN6iFsOz6Jp7tYhe3SKdZZT XRtl4vjRW4u6xcSO2fo6GN9XfTbI7rVw8TTmgFt30%2BwMfbS9 a&df=1) dan??
iemand ervaring mee?

crazylay
21 mei 2006, 10:47
wacht ff..
wat voor versterker raden jullie mij aan?
ik speel op een Fender Strat.. Rock 'n' Roll/Blues/Rock

Joey Handsome
21 mei 2006, 11:18
en wat vinden jullie van deze (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/32870210.html?return=eJwlyuEKwiAUhuF7GWw%2FNbVYnCF j3YmVoGh6mEJr0b13ZH%2FO%2B3xwDAj4ejhNBYQaoSvWrA83u VoROA8ZbWIvs4aK0ZhaWIr8eGHocN6iFsOz6Jp7tYhe3SKdZZT XRtl4vjRW4u6xcSO2fo6GN9XfTbI7rVw8TTmgFt30%2BwMfbS9 a&df=1) dan??
iemand ervaring mee?

Dat is een transistor versterker, die Guyatone is buizen. Dit zijn twee totaal verschillende versterkers. Die Ibanez zal het ook niet zo goed doen voor blues/rock&roll etc. denk ik.

crazylay
21 mei 2006, 11:56
Die Ibanez zal het ook niet zo goed doen voor blues/rock&roll etc. denk ik.

ook?
dus je raad mij die guyatone aan of af?
die man heeft mij net gebeld, en hij zou me wat meer foto's sturen.

zou ik het wel of niet doen.

Chili666
21 mei 2006, 12:23
Daar kunnen wij je niet helpen hé, aan fotos kun je niet horen hoe hij klinkt

Joey Handsome
21 mei 2006, 12:30
Die Ibanez zal het ook niet zo goed doen voor blues/rock&roll etc. denk ik.

ook?
dus je raad mij die guyatone aan of af?
die man heeft mij net gebeld, en hij zou me wat meer foto's sturen.

zou ik het wel of niet doen.


neenee, zo bedoelde ik het niet. Die Guyatone heb ik nooit gehoord/bespeeld, dus daar heb ik het niet over. Maar ik vind het een beetje vaag dat je met die Ibanez aankomt, omdat het echt totaal iets anders is. Iig niet geschikt voor wat jij van plan bent.

Maar ga dan gewoon naar die gast toe en check dat ding (Guyatone) en luister/kijk wat je ervan vind en als je tevreden bent koop je hem toch gewoon.

crazylay
21 mei 2006, 12:51
reactie van verkoper:

De speaker komt uit een mid/hoog cabinet van JBL welke 300 watt was en is in
deze kast gebouwt.
Volgens mij zit er voldoende vermogen in om over de drum heen te komen.
De 4 eindbuizen 6L6 geven een vermogen van 100watt, ik heb geen gegevens van
de versterker maar gezien het volume haalt de versterker dit volgens mij
wel.
Er zitten 2 speaker aansluitingen op, ik heb er altijd maar 1 gebruikt met
een 8 Ohm box eraan.

Toaster
21 mei 2006, 13:06
Ik denk dat je met dit vermogen de wenkbrauwen van de drummer er af blaast.

crazylay
21 mei 2006, 13:07
dus kan hard zat:P

onze stijl is een beetje Led Zeppelin/Jimi Hendrix/Pink Floyd achtig.
dus lekkere Rock 'n' Roll/Blues/Rock en een beetje Psycho spul

crazylay
21 mei 2006, 13:33
oh en ik kan ook helemaal geen info vinden over de amp(top dan)
op guyatone.com ook niet. mm btje vaag.. majah.

ik denk dat ik het wel doe, vandaag of morgen komt hij hier waarschijnlijk heen met de versterker dus kan ik hem uitproberen.

ik denk ik reageer op deze versterker, hij ziet er leuk uit en nu hopen dat hij ook zo klinkt.

voor die prijs vind je niet veel een volle buizen bak.

crazylay
22 mei 2006, 21:14
http://www.marcoluten.com/PICT0001.jpg

okay ik heb hem :D
helemaal niks mee aan de hand:) echt een te gek ding!!
te gek geluid! en geen gekraak of weet ik veel wat allemaal.

yeah! was het geld wel waard dus:):P

Toaster
22 mei 2006, 21:50
He ! Gefeli met je nieuwe amp!

Kun je misschien wat sound clipjes maken? ben wel benieuwd hoe dit nu klinkt

crazylay
22 mei 2006, 22:13
ik zou het proberen, want k'ben van de week druk aan het werk.

crazylay
28 mei 2006, 12:31
iemand die weet waar ik een website ofzo kan vinden over GuyaTone Amps?
want ik vind alleen maar Effecten.

PeeVee
28 mei 2006, 13:13
De Guyatone die jij hebt stamt waarschijnlijk uit de 70's en gemaakt in Japan. In die tijd werd er veel door Japanse firma's "gekopieerd" en op de markt gezet (maar voor minder geld). Ik ken de Guyatone niet van binnen maar het zal vast veel lijken op Fender Twin / Showman Reverb. Ik heb zelf ooit een ELK Guitarman gehad, ook uit Japan, was een Super Reverb clone maar overigens met TOTAAL ander circuit met een "vreemd" preamp buisje en EL34 eindbuizen. Zeker geen "kopie" dus maar zoals gezegd ik ken de Guyatone niet. Anyway, jouw Guyatone stamt dus uit die tijd. Het is pas sinds een paar jaar dat ik weer effecten en amps van Guyatone zie. Ik vermoed echter dat die firma verder weinig meer te maken heeft met de firma die destijds jouw versterker gebouwd heeft en mocht dat al zo zijn dan zullen ze er weinig afiniteit mee hebben. Als je mazzel hebt is het gewoon een Fender achtig circuit, dat is vrij gemakkelijk te onderhouden / servicen. Zoals gezegd was mijn ELK dat zeker niet; vaag circuit, slordig en onoverzichtelijk gebouwd, kwalitatief slechte parts (zowel electronica als hardware en chassis), slechte (zeer inefficiente) uitgangstrafo, slecht (idem) speakers. Voor het bedrag een leuk ding, maar niet de moeite om in te gaan investeren was mijn conclusie destijds, het kan zijn dat de Guyatone wel een mooie kopie is, dat zou mooi zijn natuurlijk. Als je wat foto's maakt van het het binnenwerk van de versterker (nergens aankomen, hoogspanning kan dodelijk zijn zelfs met stekker uit het stopcontact!!) en hier publiceert (of een link er naar toe) dan kunnen we je wel meer vertellen!