PDA

View Full Version : Gitaartje gekocht.



Wouter J
16 mei 2006, 19:51
En deze keer betreft het een vroeg jaren tachtiger Vantage solid body. Aldus gehaald bij mijn maten van De Plug in Mokum.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/Vantage.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/Vantage2.jpg

Leuke gitaar uit de Matsumoku fabriek (Aria, en dus niet Ibanez want die kwamen van Fuji-gen) veel geluids mogelijkheden. Ik moet de potmeters nog schoon maken en de stem mechanieken wat strakker afstellen maar het zal niet veel werk zijn.

Bram+
16 mei 2006, 19:58
Bij het zien van de eerste foto denk je "Leuk, een neckthru" en dan kom je bij de tweede foto, hehe. Stelletje nepperds. Ziet er wel leuk uit.

nielsduursma
16 mei 2006, 19:58
je zegt het alsof het niks is...
ik zou er ook nog wel eentje bij willen :angry:

Wouter J
16 mei 2006, 20:05
Bij het zien van de eerste foto denk je "Leuk, een neckthru" en dan kom je bij de tweede foto, hehe. Stelletje nepperds. Ziet er wel leuk uit.

Ja en dat is de reden waarom ik dus ook de achterkant heb gefotografeerd.

wietse
16 mei 2006, 20:09
Bij het zien van de eerste foto denk je "Leuk, een neckthru" en dan kom je bij de tweede foto, hehe. Stelletje nepperds. Ziet er wel leuk uit.

die look was in de 80er jaren erg populair en bijna alle uncle mat gitaren hadden dat destijds, prima gitaren de grote broer van mijn vantage vs600.
als ik me niet vergis zijn die microswitches fase schakelaars?
erg veelzijdige plankjes die ook lekker spelen, veel plezier ermee.

Nickname
16 mei 2006, 20:34
Bij het zien van de eerste foto denk je "Leuk, een neckthru" en dan kom je bij de tweede foto, hehe. Stelletje nepperds. Ziet er wel leuk uit.

Whaha.. inderdaad.. wel grappig.. zon wannabe neckthru :p

tmcm
16 mei 2006, 20:53
waarschijnlijk het goedkoopste model van een serie met neck thru's, deed Ibanez ook met de musician serie. Konden ze de korte maple stukken toch nog gebruiken op de sandwichbodies.

Bram+
16 mei 2006, 20:56
Ja en dat is de reden waarom ik dus ook de achterkant heb gefotografeerd.
Vind ik heel eerlijk van je, hehe. Maar zonder dollen: mooi ding.

wietse
16 mei 2006, 21:33
waarschijnlijk het goedkoopste model van een serie met neck thru's, deed Ibanez ook met de musician serie. Konden ze de korte maple stukken toch nog gebruiken op de sandwichbodies.

de VS696 is wel het duurste model van de performer serie.
heeft niks met het gebruiken van restafval te maken deze looks waren in de 80er jaren een tijdje erg hot.
en daar moet je dan dus op inspringen als fabrikant zijnde.

Basseytje
16 mei 2006, 21:50
niet mijn smaakt maar zeker wel een mooi gitaartje

tmcm
16 mei 2006, 22:09
[QUOTE=wietse]de VS696 is wel het duurste model van de performer serie.
heeft niks met het gebruiken van restafval te maken deze looks waren in de 80er jaren een tijdje erg hot.
QUOTE]

lijkt mij eerder de 695 (nouja, nummertje meer of minder)


en er waren trouwens wel performers met set neck's zoals de
VP-700, VP-795 en VP-820

http://www.matsumoku.org/models/vantage/vantage.html
(c&p de link in je browser wegens re-direct)

Wouter J
16 mei 2006, 22:31
Nope er staat echt 696. Ik heb de gitaar bij me dus ik kan het lezen, volgens therathole klopt het helemaal, de 696 had een dunnere body met een gewelfde top en dat heeft die van mij (al is het toegegeven nogal moeilijk te zien op de foto.

Ik ga hem waarschijnlijk voor nummers van Queens of the stone age gebruiken omdat hij daar het perfecte geluid voor heeft.

tmcm
16 mei 2006, 22:35
enniewee, tis een mooi ding and I bet it sounds wonderfull too