PDA

View Full Version : Farm Blues : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
16 mei 2006, 14:37
Hey jongens,

Ik kwam die 'Blues Contest'-backing tegen en vond 'm eigenlijk wel lekker klinken...dus ook even ingespeeld.
Doe alleen niet mee met de contest dus post 'm hier gewoon ff.

Hier is de link:

Farm Blues: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Farm%20Blues.mp3

Grtz,


Robbert
__________________

LuukieRayVaughan
16 mei 2006, 14:41
Vet :D
Waarom doe je eigenlijk niet mee ?

Basseytje
16 mei 2006, 15:36
egt he waarom doe je niet mee dis dikke sh*t die je speeld

Jax
16 mei 2006, 16:14
Robbert, heerlijk ingespeeld, gewoon top. Toch hoor je wel dat standaard blues je niet echt ligt. Je kan het gewoon niet laten om om de zoveel noten een shredlickje erin te gooien! :D Ik zelf vind dat geen probleem, sterker nog, het maakt het interessanter, maar ik ben dan ook geen echte bluesfanaat ;).
Hoe dan ook, je ownt de backing gewoon, top gedaan.

Robbert v.d. Hanenberg
16 mei 2006, 16:38
Thanks!!

LuukieRayVaughan + Basseytje: Vond 't gewoon 'n lekkere backing maar heb gewoon niet echt de behoefte om aan de contest mee te doen. Misschien ook wel omdat ik er 'n soort van parodie van heb gemaakt.

Jax: 'T was ook niet de bedoeling om er 'n standaard-blues van te maken. Meer 'n soort van parodie zeg maar. Begrijp me goed, heb niets tegen 'De Blues' hoor, integendeel, speel behoorlijk vaak bluesy stuff, maar vond dit wel geinig.
Bovendien bevalt ie me zo beter dan dat ik 'm 'standaard' had benaderd. Vind hier die combi wel iets hebben.

Bouke
16 mei 2006, 16:57
Mooi stukkie Robbert!

Bouke

Mithrandir
16 mei 2006, 17:14
Gaaf zeg.....blues-shred en die samples zijn kicken.

Het klinkt voor mij wel een beetje als een hoop aan elkaar geplakte ideetjes, tis ook niet een 1 take opname he?

hendrix2
16 mei 2006, 19:36
heel erg vet!!!
het einde is trouwens super!!! (de loeiende koe...)
gewoon deelnemen aan die contest zou ik zegge!!!

Robbert v.d. Hanenberg
16 mei 2006, 19:50
Thanks!!

Mithrandir: De wat langere arpeggio-reeksen aan het eind zijn met 'n ietwat aangepaste sound ingespeeld dus ff ingeprikt.

benwave
16 mei 2006, 21:57
Echt een bijzonder bluesje.
Geweldig gespeeld. Perfecte timing

groeten Ben

VHsologitarist
16 mei 2006, 22:35
Klinkt lekker robbert!!
Mijn mening zelf; vind soms de snelle licks er niet bij passen, maar daarentegen vind ik die bend-swings wel lekker en hoor veel expressie.
Wat ik me afvraag dat geluidje op 00:57 is dat je plectrum die je langs je snaren haalt of is het een boer? haha ;)
Het stukje wat me het meest aanspreekt is het stukje op 00:35 + die flageolettes. Af en toe die typische ingestudeerde blues lickjes en dan ineenkeer weer op de accoorden snelle licks. Nice!! 8)

Grtz
Fer

Robbert v.d. Hanenberg
16 mei 2006, 23:26
Thanks weer! :)

VHsologitarist: Rond 00:57 is 'n lage 'yeah' van mijzelf. :D

Roy K.
16 mei 2006, 23:39
Geweldig!! Gruwelijk hoe jij die syncopische arps speelt!! 8-)

Luc-O
17 mei 2006, 12:01
Kijk, zo wordt blues toch nog leuk! :D ;)

Robbert v.d. Hanenberg
17 mei 2006, 12:19
Thanks!!:)

meul
17 mei 2006, 14:13
hey! tof Robbert! leuk gedaan, toffe licks!

gr,
j

Robbert v.d. Hanenberg
18 mei 2006, 11:57
Thanks! Zag dat jij 'm ook ingespeeld had...echt wel lachen!:D Vet!

meul
18 mei 2006, 12:50
Thanks! Zag dat jij 'm ook ingespeeld had...echt wel lachen!:D Vet!

Sja, ik had net als jij iets van, cool, ff proberen met als motto wie niet sterk is moet slim zijn :-) anyway dank je wel!

later,
J