PDA

View Full Version : [Blues contest] Thomas definitief



Thomas88
16 mei 2006, 10:33
Mijn verhaal kennen we ondertussen

na wat prutsen heb ik dit er uit gekregen, dit keer wel een heel ander geluid, door het progje guitarrig dit vereist denk ik enige ervaring en dus is het nog niet helemaal geweldig, wel een stuk beter als het eerste probeerseltje wat ik hier heb geplaats.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=532968

ben benieuwd.

strattie
16 mei 2006, 15:54
hmm...

k word hier nou niet echt warm van... ik heb het idee dat je in de hele verkeerde toonsoort zit te spelen... en dan ook nog is uit de maat. Ik zou een nieuwe versie maken.

Mithrandir
16 mei 2006, 16:28
Ik vind het dapper, maar wellicht moet je de volgende keer echt even goed terugluisteren naar wat je gespeeld hebt.

Dit soort backingtracks zijn eigenlijk ideaal om op te leren soleren, niet te snel, geen modulaties waardoor je al snel een eenvoudige melodie kunt spelen gebasseerd op bijvoorbeeld een pentatonische ladder.

Misschien is het handig als je even bekijkt in welke toonsoort dit is en dat je daarna met behulp van de pentatonische ladder kleine melodietjes gaat maken. Langzaam en in de maat, tap gewoon lekker mee met je voet.


http://home.hccnet.nl/t.buys/images/theorie/pentamin.gif

Thomas88
18 mei 2006, 18:54
snif, is het echt zo slecht :s

wist wel dat he twat een tonig is door dat ik vaak het zelfde speel..

Trouwens gespeeld in E en ook gebruik gemaakt vande pentatonische toonladder soms met blue notes, behalve het stukje omstreeks 40 met die slides dan niet.

heb het ook meerdere keren terug geluisterd, maar ik heb schijnbaar niet zo'n getraint oor

thomas

robin..
18 mei 2006, 20:27
hier hoef je geen getraint oor voor te hebben, dit is gewoon een hele verkeerde toonsoort..

hoe lang speel je gitaar als ik vragen mag

Thomas88
18 mei 2006, 20:29
3 kwart jaar.

Maar ik heb gelezen dat deze backing in E was dus....

vanaf 45 ong speel k in E#

strattie
19 mei 2006, 18:19
3 kwart jaar.

Maar ik heb gelezen dat deze backing in E was dus....

vanaf 45 ong speel k in E#

Waarom?


12345678910