PDA

View Full Version : Aanschaf 2e hands versterker



urinesane
16 mei 2006, 09:37
Hey mensen,

Ik heb een marshall 1960 cabinet met v30's erin.
En nu sta ik op het punt om een 2e hands marshall jcm 2000 dsl 100 erbij te kopen.
De prijs is 700 euro, hij is wel gebruikt maar ik laat er gewoon meteen nieuwe buizen inzetten.

Ik speel in een punkrockbandje en ben daar enige gitarist, maar zoek wel een vet breed geluid. Ik heb hem dan ook getest en ik vond hem van de marshalls wel het best klinken.

Echt veel meer geld dan 700 heb ik niet.

Maar zou dit een goede aanschaf zijn?

Alvast bedankt

BartL
16 mei 2006, 09:53
Nee :)

Als je deze koop, en er nieuwe buizen indoet, zit je nog maar 200 euro onder de nieuwprijs.

Lijkt me een te klein verschil...zeker als hij veel gebruikt is.


Edit: weet je zeker dat de buizen vervangen moeten worden? Die dingen kunnen jaaaaaaaaaaaren mee. Is 700 euro de uiterste prijs van de verkoper?

Punkrockerke
16 mei 2006, 10:21
Nieuw kost een DSL toch +/- 1200 euro.
700 euro is nu eenmaal de 2ehandsprijs voor deze versterkers.
Indien een retube nodig is kan je kosten uitsparen door zelf de buizen te bestellen, installeren en biassen. Bij de JCM2000 is dit heel gemakkelijk, je hoeft zelfs het chassis er niet uit te halen.

Voor in een punkrockband is dit zeker een goede keuze.

BartL
16 mei 2006, 11:35
Nieuw issie idd toch nog 1150 euro.

Dus met nieuwe buizen kom je voor de tweedehands amp op ongeveer 800 euro uit met nieuwe buizen.

Mjah, moet je zelf weten of dat OK is, of dat het aan de hoge kant is :)

Bins
16 mei 2006, 11:51
Als ie nog gewoon goed klinkt zou ik die buizen lekker ff laten zitten hoor. Kan je echt nog wel een paar maanden mee verder. Als het echt gaar klinkt, dan is het een ander verhaal.
Ik vind 700 wel een ok-e prijs voor een dsl 100, maar als je meteen nieuwe buizen moet.. tja...

Het is toch niet de DSL van ene Patrick heh? In dat geval: NIET DOEN!! DIE IS VOOR MIJ!!!! ;)