PDA

View Full Version : Midi Relay Switch



Magic Bean
16 mei 2006, 02:43
Ik ben van plan een Intellifex te gaan kopen voor in mijn rackje. Nu kan ik mijn rockmaster niet met midi schakelen dus keek ik wat verder naar verschillende kastjes en toen kwam ik hierbij (http://www.midisolutions.com/prodrel.htm) uit.

Dit kastje heeft een 1/4" jack switch om te schakelen, ontvangt zijn stroom door de MIDI-in, maar kost wel 150$. Als arme student vind ik dat toch best prijzig, aangezien de intellifex ongeveer even duur is...

Nu vroeg ik me af of iemand hier nog een een goedkopere oplossing voor heeft of mssn een of ander genie weet die zo'n kastje kan bouwen.

vdgraaf
16 mei 2006, 07:51
Kijk eens naar een tweede hands Nobels MS4. Die kom je nog wel eens tegen voor onder de 100 euro. En als ik het goed zie kan dit kastje maar 1 ding schakelen. De MS4 kan er 4 schakelen. Dus als je een kanaalswitch en een effectsloop of reverb aan en uit wilt schakelen is de MS 4 handiger. Nadeel ten opzichte van het kastje dat jij voorstelde is dat de MS4 alleen op Programme changes reageert en niet op Control Changes of Sysex. Maar goed, daar is nog wel omheen te werken.

succes! grtn, Jan Anton