PDA

View Full Version : Koch Studiotone



Orpheo
16 mei 2006, 00:37
Heel korte vraag over de studiotone:

kan je met een footswitch de kanalen schakelen? of MOET/kan t alleen met de hand? ik denk eraan om toch op koch over te stappen.

de reden is eenvoudig. de marshall is gewoon LOODzwaar, in vermogen en massa, en ik zoek gewoon iets dat lichter is in massa, maar toch klinkt als een dijk. ik ben uitermate NIET gecharmeerd van koch, op de studiotone na... vandaar. en ze past in t budget. vandaar. maar ik heb nog niks 100% besloten.

iam
16 mei 2006, 01:09
jup alles is te doen met footswitch

switchen tss clean en od / od+

skabouter
16 mei 2006, 01:10
zo, dus je andere marshall gaat er ook uit ?

Orpheo
16 mei 2006, 11:54
zo, dus je andere marshall gaat er ook uit ?

weet ik nog niet 100% zeker... maar ALS ie eruit gaat geef ik jou wel een gil (lees: PM of mail). tis wel zo dat ik helemaal gek ben van die amp, maar hij mist soms wat gain, mist een reverb, een fx loop, en hij heeft teveel volume. maar als ie hard gaat klinkt ie wel weer top. maar ik heb even geen band, en dan is een jcm800 gewoon zinloos.

Droffie
16 mei 2006, 13:25
Heel korte vraag over de studiotone:

kan je met een footswitch de kanalen schakelen? of MOET/kan t alleen met de hand? ik denk eraan om toch op koch over te stappen.

de reden is eenvoudig. de marshall is gewoon LOODzwaar, in vermogen en massa, en ik zoek gewoon iets dat lichter is in massa, maar toch klinkt als een dijk. ik ben uitermate NIET gecharmeerd van koch, op de studiotone na... vandaar. en ze past in t budget. vandaar. maar ik heb nog niks 100% besloten.

Kan deze post nog vager...:D

Heb je wel eens een Twintone grondig aan de tand gevoeld?

De Teng
16 mei 2006, 13:48
Zijn beiden nu ook secondhand als head te 'grabbel...'... al zou ik sneller voor een twintone opteren, de Studiotone blinkt natuurlijk uit in eenvoud.

Leuk voor bas ook op huiskamerniveau ook denk ik met een nette 2.10 eronder.

Orpheo
16 mei 2006, 14:02
Kan deze post nog vager...:D

Heb je wel eens een Twintone grondig aan de tand gevoeld?

ja. echt heel veel op gespeeld. ik vind de OD niet lekker, en t clean vind ik te steriel, ik vind m niet lekker, hoe graag ik het ook wil. raar maar waar.

de studiotone klinkt wat lekkerder zeg maar, kan ik wat meer mee. zo eenvoudig, heel simpel. perfect voor thuis, en staat z'n mannetje bij gigs als ik dat ga doen binnen niet afzienbare tijd.

Wicked Willy
16 mei 2006, 15:55
Ik heb nog een Studiotone combo in de aanbieding.

Orpheo
16 mei 2006, 17:05
Ik heb nog een Studiotone combo in de aanbieding.

jammer dat ik op t moment even flat broke ben :P eventjes geen geld. over 4 weken wel weer ;)

Droffie
16 mei 2006, 17:08
ja. echt heel veel op gespeeld. ik vind de OD niet lekker, en t clean vind ik te steriel, ik vind m niet lekker, hoe graag ik het ook wil. raar maar waar.


Zeker raar...Ik vind het OD kanaal de Twintone één van de betere die er is. Had je een toppie of combootje geprobeerd?

Orpheo
16 mei 2006, 17:25
Zeker raar...Ik vind het OD kanaal de Twintone één van de betere die er is. Had je een toppie of combootje geprobeerd?

beiden! ik heb t zelfs zo gedaan; geblindoekt diverse amps testen (iemand anders wisselde de plugs dus om) en zelfs geblinddoekt, zonder dat ik t wist wees ik de twintone aan als de minste van t stel, en ik had niet eens de beste amps verder te pakken; een jcm800 (das niet waarvan je zegt: wow. althans de meeste mensen) een engl sovereign, een hiwatt highgain, een studiotone en een multitone. qua specs is de twintone nl perfect voor mij (op alsnog een te hoog vermogen na!). jammer.

Mitch
16 mei 2006, 17:46
Tja, mijn smaak is 't ook niet hoor, de Twintone. Grote delen van het karakter vind ik wel doorklinken in de Studiotone. Trouwens, had Dude zijn top niet te koop ?

Helter Skelter
16 mei 2006, 18:21
De Twintone I had idd een bepaald modern geluid waar je van moet houden, De TTII klinkt veel meer vintage met een extra Marshallesque gainkanaal en een iets 'voller' highgainkanaal. Dit toegevoegd aan de al bestaande features maakt de TTII een erg veelzijdige, handelbare en niet al te dure amp met veel bruikbare geluiden onder je grote teen.

zo perfect zelfs dat ik er inmiddels 1 heb aangeschaft

Orpheo
16 mei 2006, 19:03
De Twintone I had idd een bepaald modern geluid waar je van moet houden, De TTII klinkt veel meer vintage met een extra Marshallesque gainkanaal en een iets 'voller' highgainkanaal. Dit toegevoegd aan de al bestaande features maakt de TTII een erg veelzijdige, handelbare en niet al te dure amp met veel bruikbare geluiden onder je grote teen.

zo perfect zelfs dat ik er inmiddels 1 heb aangeschaft

de TT2 is inderdaad 'minder erg' dan de TT1. erg is niet t goeie woord, maar bij gebrek aan beter...

de tt2 is echter nog steeds niet wat ik zoek qua voicing, de studiotone dus wel. en vooral t vermogen is belangrijk, maar ik heb eignelijk al antwoord op mijn vraag...

Nocki
16 mei 2006, 21:50
Jullie zien het... Orpheo heeft mn mark IV over genomen en nu is hij ook besmet...

HaHahahahahahahahahahaha
I created a MONSTER!!!!


Nocki

Orpheo
16 mei 2006, 22:37
Jullie zien het... Orpheo heeft mn mark IV over genomen en nu is hij ook besmet...

HaHahahahahahahahahahaha
I created a MONSTER!!!!


Nocki

besmet met...? niet t marshall haat virus ;) en ook niet met de mesa-love virus. tis gewoon dat de jcm te hard moet om top te klinken. de studiotone heeft dat veel minder.

AART
16 mei 2006, 22:41
Jullie zien het... Orpheo heeft mn mark IV over genomen en nu is hij ook besmet...

HaHahahahahahahahahahaha
I created a MONSTER!!!!


Nocki

hoe kan het dna dat ik dioe amp al bijna 3 maanden heb?

Orpheo
16 mei 2006, 22:46
hoe kan het dna dat ik dioe amp al bijna 3 maanden heb?

de amp is drager denk ik, maar wellicht jij resistent tegen t virus??

srv-man
16 mei 2006, 23:52
Ik heb nog een Studiotone combo in de aanbieding.
Check je pm

Dude
17 mei 2006, 13:46
Tja, mijn smaak is 't ook niet hoor, de Twintone. Grote delen van het karakter vind ik wel doorklinken in de Studiotone. Trouwens, had Dude zijn top niet te koop ?


jep !! spiksplinternieuw !

pm maar als je wat wilt weten

Orpheo
17 mei 2006, 18:00
net bij feedback weer eens diverse amps getest. de multitone2 deze keer, en weer de studiotone. damn wat een goeie amp is de studiotone! veel lekkerder vind ik dan de multi. de multi klonk lekker. stevig, dreunend, pompend...

tot de studiotone aan ging. een pure tone! niet normaal! heel simpel. heel open. precies wat ik wilde. heerlijk.

nu nog geld vinden...

p.s.: ik heb ook zo'n godin getest.. zo eentje met piezo, maple top, alles erop en eraan... gosh wat zijn die dingen goeeddddd!! even pups verwisselen, en gaan met die banaan!

ewout
17 mei 2006, 18:26
net bij feedback weer eens diverse amps getest. de multitone2 deze keer, en weer de studiotone. damn wat een goeie amp is de studiotone! veel lekkerder vind ik dan de multi. de multi klonk lekker. stevig, dreunend, pompend...

tot de studiotone aan ging. een pure tone! niet normaal! heel simpel. heel open. precies wat ik wilde. heerlijk.



helemaal mee eens!

Er is inderdaad iets wat die studiotone erg lekker doet klinken, een beetje hetzelfde waarom ik twee jaar terug voor de classictone ben gegaan in plaats van de multitone. Ik speel nu regekmatig met een classictone (wel van mij) en studiotone (niet van mij) samen en het klinkt grandioos; ik houd ook wel van een vox of marshall sound ofzo, maar het clean wat in die kochs zit is fenomenaal! De twintone vond ik altijd een stukje minder dan allemaal, het overdrive kanaal vond ik te compressed, tenzij je op oorverdovend volume speelt natuurlijk. Hoe is de nieuwe multitone in tegenstelling tot de oude? Ik vond de eerste multitone echt heel goed toen ik de gelegenheid had om die naast twee bogners te horen. Dat pompen en beuken doet ie echt verassend goed. Bogners klinken bijna 'vlak' naast de multitone!

Orpheo
17 mei 2006, 19:16
helemaal mee eens!

Er is inderdaad iets wat die studiotone erg lekker doet klinken, een beetje hetzelfde waarom ik twee jaar terug voor de classictone ben gegaan in plaats van de multitone. Ik speel nu regekmatig met een classictone (wel van mij) en studiotone (niet van mij) samen en het klinkt grandioos; ik houd ook wel van een vox of marshall sound ofzo, maar het clean wat in die kochs zit is fenomenaal! De twintone vond ik altijd een stukje minder dan allemaal, het overdrive kanaal vond ik te compressed, tenzij je op oorverdovend volume speelt natuurlijk. Hoe is de nieuwe multitone in tegenstelling tot de oude? Ik vond de eerste multitone echt heel goed toen ik de gelegenheid had om die naast twee bogners te horen. Dat pompen en beuken doet ie echt verassend goed. Bogners klinken bijna 'vlak' naast de multitone!

mee eens. ik vond btw de ouwe multi's lekkerder dan de multi2...

Ritch
17 mei 2006, 23:21
mee eens. ik vond btw de ouwe multi's lekkerder dan de multi2...

:cheerup: :dance: :cheerup:

Punt
17 mei 2006, 23:30
Heb je al eens een powersoak op de JCM800 geprobeerd?

Overigens heb ik ook een Studiotone als amp voor kleine gigs en vindt het een geweldige amp!

Orpheo
18 mei 2006, 00:11
Heb je al eens een powersoak op de JCM800 geprobeerd?

Overigens heb ik ook een Studiotone als amp voor kleine gigs en vindt het een geweldige amp!

moet ik dan ook nog eens erbij nemen, maar dan heb ik 'liever' een studiotone eerst. een marshall moet gewoon HARD, die studiotone hoeft veel minder hard om lekker te klinken... nja, klote om uit te leggen :chicken:

maar goed. op t moment gaan andere zaken voor... examens, nog een les paul, vriendin...

Punt
18 mei 2006, 00:20
moet ik dan ook nog eens erbij nemen, maar dan heb ik 'liever' een studiotone eerst. een marshall moet gewoon HARD, die studiotone hoeft veel minder hard om lekker te klinken... nja, klote om uit te leggen :chicken:

maar goed. op t moment gaan andere zaken voor... examens, nog een les paul, vriendin...

Ik snap het helemaal ik heb de Studiotone en die gaat prima in kroegen en je hebt een lekker geluid op lage decibellen.
Die Marshalls zijn inderdaad niet te controleren, maar wel lekker.

Baker
18 mei 2006, 10:14
mee eens. ik vond btw de ouwe multi's lekkerder dan de multi2...

haha, ben ik even blij met m'n multitone I
Hij is nu al legendarisch!!!!!

Dude
18 mei 2006, 10:47
Ik snap het helemaal ik heb de Studiotone en die gaat prima in kroegen en je hebt een lekker geluid op lage decibellen.
Die Marshalls zijn inderdaad niet te controleren, maar wel lekker.

mag ik aan je vragen hoe jij je solo's qua volume er uit laat springen dan ??

Wat voor pedalen gebruik je en welke speaker combinatie ????

ben benieuwd !

Dude
18 mei 2006, 10:49
maar goed. op t moment gaan andere zaken voor... examens, nog een les paul, vriendin...

maar orpheo... als je die 800 weg gaat doen krijg je spijt, geloof me ! die 800's worden lastig te vinden en die studiotones blijven echt nog wel lang hangen.

Ga gewoon rustig sparen en koop een mooie weber mass of THD hotplate, echt ik heb die thd gekocht en mijn 800 was een andere versterker, daar kan die studiotone niet tegenop hoor haha, staat dr momenteel een tweedehands voor 200 euro op marktplaats, nieuw in de doos...

ach ja, die 800 de deur uit, daar ga je spijt van krijgen, echt

Orpheo
18 mei 2006, 11:09
maar orpheo... als je die 800 weg gaat doen krijg je spijt, geloof me ! die 800's worden lastig te vinden en die studiotones blijven echt nog wel lang hangen.

Ga gewoon rustig sparen en koop een mooie weber mass of THD hotplate, echt ik heb die thd gekocht en mijn 800 was een andere versterker, daar kan die studiotone niet tegenop hoor haha, staat dr momenteel een tweedehands voor 200 euro op marktplaats, nieuw in de doos...

ach ja, die 800 de deur uit, daar ga je spijt van krijgen, echt

dat blijft inderdaad ook malen... maar deze 800 is natuurlijk heel erg zwaar gemod, en ik krijg er nooit meer voor terug wat ik ervoor betaald heb, dus das ook een reden om 'm te laten staan...

Dude
18 mei 2006, 11:26
Je mag altijd effe langskomen om je 800 over mijn hotplate te proberen, je woont in de buurt. Feedback heeft ook hotplates zat staan trouwens.

Orpheo
18 mei 2006, 12:00
Je mag altijd effe langskomen om je 800 over mijn hotplate te proberen, je woont in de buurt. Feedback heeft ook hotplates zat staan trouwens.

je krijgt echt het open geluid van een jcm op vol vermogen, maar dan op laag volume met zo'n hotplate? kheb ff niet de mogelijkheid om de komende paar dagen zelf te testen... vandaar dat ik t fftjes vraag...

Dude
18 mei 2006, 13:58
dat open geluid heeft deels te maken met de geluidsdruk natuurlijk. Maar ik garandeer je dat het geluid niet bedompt of dun wordt ,ook niet op de maximale demping van 16db.

Echt, blijft helder en vol. Alleen stukken zachter, moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met bijvoorbeeld de marshall powerbrake of de koch loadbox en de weber mass.

Die thd doet het hem voor mij hoor, mooi spul

Dude
18 mei 2006, 18:07
hey orpheo... zeker weten dat je die 800 gaat dumpen ?? (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=61689)


je zou wel gek zijn hahhaa, nu al de zoveelste 800 die ik voor 1000 euro aangeboden zie worden.

Punt
18 mei 2006, 19:09
mag ik aan je vragen hoe jij je solo's qua volume er uit laat springen dan ??

Wat voor pedalen gebruik je en welke speaker combinatie ????

ben benieuwd !

Ik heb de Combo, ik vond de head met 2 x 12 Brunetti kast ook lekker klinken maar heb toch voor de combo gekozen vanwege handzaamheid en het meer midden van de standaard speaker. Midden gaat beter door de mix.

Soms gebruik ik een pedaaltje, maar niet altijd, afhankelijk van de akoestiek in de kroeg heb ik soms voldoende boost met het OD+ kanaal.
Snap ook niet hoe dat kan....
Als ik meer boost nodig heb gebruik ik een oude Marshall Bluesbreaker pedaal, de orginele met blauwe letters.
Bevalt prima.

Mijn Bogner 2 x 12 met Greenbacks gaat ook prima met de Koch, voorheen zaten daar een V30 en een CL80 in, dat klonk voor geen meter met de Studiotone.

Mijn settings Bas 1, Mid 1, Trebel 12 uur.
Geen midshift en Bright in de middenstand.

Oja ik heb er ook andere tubes in gedaan, bevalt ook prima.
Op V1 een oude RCA en op V2 een oude Mazda.
Geeft een mooie rijke toon, wat korrelige, daar houd ik van.
Ik ga er binnekort een Mullard Reissue van GT in proberen (Is onderweg).

Succes!

Orpheo
18 mei 2006, 20:36
grappig, dit topic is zwaar ontspoort :D t was maar een klein vraagje van mij eerst, maar boeie.

alfred
18 mei 2006, 20:43
Punt, Ik lees dat je de Bright in het midden hebt staan, en heb je settings eens geprobeerd (Gain op 3 uur) en bij mij klinkt het dan erg schel !

Wat voor gitaar gebruik je ?

Ik heb zelf ook een Studiotone top met 1x12 kastje van Koch.
Voor het Overdrive + kanaal (gain 3 uur) heb ik altijd de Bright op - staan en de mid shift op +, treble 1 uur, Bas en Mid op 11 uur anders klinkt het erg schel.

Met deze settings heb ik een goed clean en Overdrive geluid

Gitaar is een Strat of Tele.

De Teng
18 mei 2006, 22:41
jep !! spiksplinternieuw !

pm maar als je wat wilt weten

PM voor jou Dude... ben benieuwd of je nog reageert?

Orpheo
18 mei 2006, 23:15
Punt, Ik lees dat je de Bright in het midden hebt staan, en heb je settings eens geprobeerd (Gain op 3 uur) en bij mij klinkt het dan erg schel !

Wat voor gitaar gebruik je ?

Ik heb zelf ook een Studiotone top met 1x12 kastje van Koch.
Voor het Overdrive + kanaal (gain 3 uur) heb ik altijd de Bright op - staan en de mid shift op +, treble 1 uur, Bas en Mid op 11 uur anders klinkt het erg schel.

Met deze settings heb ik een goed clean en Overdrive geluid

Gitaar is een Strat of Tele.

van wat ik herinner zijn die settings juist top! maar t feit dat ik een PRS eraan hing (en les paul) zorgt er denk ik wel voor dat t juist niet schel wordt/is...

Punt
19 mei 2006, 23:16
Punt, Ik lees dat je de Bright in het midden hebt staan, en heb je settings eens geprobeerd (Gain op 3 uur) en bij mij klinkt het dan erg schel !

Wat voor gitaar gebruik je ?

Ik heb zelf ook een Studiotone top met 1x12 kastje van Koch.
Voor het Overdrive + kanaal (gain 3 uur) heb ik altijd de Bright op - staan en de mid shift op +, treble 1 uur, Bas en Mid op 11 uur anders klinkt het erg schel.

Met deze settings heb ik een goed clean en Overdrive geluid

Gitaar is een Strat of Tele.

Ik speel op een Gibson Les Paul Customshop R9 die klinkt mooi smeuig en vol met mijn settings. Met jouw setting heb ik het ook geprobeerd, maar dan klinkt het bij mij een beetje mat.
Ik heb mijn strat ook ff geprobeerd, een Blackie, en daar geldt hetzelfde voor...

Overigens zet ik de gain op 2 uur, vind ik net iets meer toon hebben.

Axelll
20 mei 2006, 20:44
(off-topic) Is de Hotplate ook bruikbaar bij combos dan??

robzilla
20 mei 2006, 21:24
(off-topic) Is de Hotplate ook bruikbaar bij combos dan??

Als de kabel van je speaker niet intern is wel ja..

Axelll
20 mei 2006, 21:28
Hoe zit dat bij de JCM 800 combos?

robzilla
20 mei 2006, 21:34
Hoe zit dat bij de JCM 800 combos?

Is een losse kabel geloof ik (bij mijne iig), maar dit is nogal makkelijk te controleren door ff achterop je combo te kijken ;)

Axelll
20 mei 2006, 21:34
Ik heb hem niet, was alleen benieuwd (op zoek).

Bedank voor de info rob!