PDA

View Full Version : Afgebroken stud zit muurvast... help :)



Darklight
11 november 2002, 16:13
Een tijdje geleden brak de stud waarmee je de hoogte van een floyd bepaald af. (Stom van me, maarja) Dit is op zich niet zo'n groot probleem aangezien je wel nieuwe kunt kopen... maar ik krijg dat !#%#! ding er dus voor geen mogelijkheid meer uit... Met een tang eraan draaien heeft geen ene zin... :sad:

nog andere ideeen om dat ding eruit te raggen!? :smile:

Dit is het klote ding:
http://home.wanadoo.nl/bred/stud.jpg

Slowhand41
11 november 2002, 16:45
Er bestaan zogenaamde 'linkse' tappen waarmee je de afgebroken stud eruit kunt krijgen. Bij b.v. een garage hebben ze wel zulk gereedschap om afgebroken bouten ergens uit te krijgen. Eerst boort men een gaatje in het midden van het overgebleven gedeelte van de bout, dan draait men daarin een 'linkse' tap welke op een gegeven moment niet verder kan. Dan moet je dus nog verder draaien en komt als het goed is de afgebroken bout mee.

Succes, Hans.

Darklight
11 november 2002, 16:59
ahh... gelukt... er zit een kleine stud in die stud :smile: dus toen ik die los draaide kon ik met gemak die grote losdraaien.

Phizer
13 november 2002, 19:35
maar als je er een nieuwe in wilt zetten moet je toch het gat weer eerst opvullen, of heb ik dat verkeerd?

Darklight
13 november 2002, 20:03
ehh nee.. die kan ik er dan zo weer indraaien :smile:

skabouter
14 november 2002, 00:39
een stud is toch dat kleine fijnstemdingetje van de Floyd ? (ik heb ook een floyd)
das van metaal man, hoe breek je dat nou af ?
of heb je met je gitaar lopen gooien ?

Casey
14 november 2002, 01:25
Zo'n stud breek je als je de action lager wil zetten en je weet niet dat er een kleine imbus inzit die hem strak zet door tegendruk te geven , die moet je dan eerst los draaien , en als je dan kracht gaat zetten...... krak !
Als je de action hoger zet moet je daarna dat kleine imbusje ook weer aandraaien zodat er geen speling op je stud komt en hij goed gestemd blijft .
'T is zeker een Edge van Ibanez ?
Als je precies het zelfde studje gebruikt hoef je niet eerst te vullen en opnieuw te boren .

Darklight
14 november 2002, 08:27
Het is idd een Ibanez, maarja van fouten leer je weer :smile:. Nu begrijp ik ook wat het nut is van die kleine inbus :wink:, tnx 4 the info.