PDA

View Full Version : Wah pedalen in de breedste zin...



Nocki
15 mei 2006, 23:45
Hoi,

Als straks mn Roadster top er is wil ik ook een wah pedaal hebben. Vroeger een paar keer op een morley wah gespeeld maar dat was helemaal niks. Ook de wah in de Lexicon mpx g2 was voor mij niet interesant evenals het gedoe met de g-major (geen wah maar een fase verschuiving) en de g-force was het voor mij niet. verde rnooit veel aandacht besteedt aan de wah's tot de laatste tijd. want het zou me tegenwoordig wel super passen om eens een wah te gebruiken. zou eindelijk er ook eens voor zorgen dat ik langer dan 5 seconden op 1 plaats blijf staan...

maar nu dus de moeilijkheid. ik zoek een wah die goed klinkt bij clean, bij crunch, bij ouderwetse hardrock en bij high gain. want ik wil m in al die genre's gaan gebruiken.

Welke moet ik hebben. binnen kort ga ik er een aantal uittesten en eigenlijk wil ik al gelijk beginnen bij RMC wah's en zo maar mischien mis ik wat.

Natuurlijk heb ik de search al afgezocht maar verder dan ja hij is goed komt dat toch vaak niet. is er een wah die in vershillende stijlen goed klinkt en die je geluid ook nog overeind houdt in de mix...?

zou heel erg fijn zin als iemand me hier eens in wegwijs kan maken
Nocki

strat58
16 mei 2006, 09:18
Hoi,


IK speel al 32 jaar met wah pedalen en heb ze echt allemaal gehad.
Cry-baby's, Morley's , Ibanez en Vox pedalen.
Sind skort heb ik in mijn Vox en Area 51 drop-in kit zitten en in een woord ge-
weldig, precies de wah zoals hij moet klinken.
Area 51 Italian vintage wah kit een aanrader.

Peace Strat58

idno
16 mei 2006, 10:07
Dunlop Crybaby From Hell. Klinkt goed voor alle stijlen, clean, crunch en hi-gain. single coil of humbuckers, t maakt niets uit. Ik ben er erg blij mee.
linkje (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=275&pmh=products/p_and_e_detail)

Ootsfield
16 mei 2006, 10:38
Ik gebruik zelf een Fulltone clyde deluxe wah. Niet de goedkoopste, maar een geweldige wah vind ik!
Clean, scheur, maakt allemaal niet uit. Standaard true bypass wat wel nodig is bij wah pedalen en gebouwd als een tank. Ikvind hem super en heb best wat wah pedalen gebruikt in de loop der jaren.

Kijk maar eens op Harmony central vor de rescensies eb ik geloog dat Soundplaza te amsterdam ze in de aanbieding heeft!

De wah van Budda schijnt ook te gek te zijn en die is een stuk goedkoper!

Cris
16 mei 2006, 11:09
Een crybaby werkt altijd wel voor een goeie wah sound.

En die dingen van fulltone mogen er ook wezen.

ewout
16 mei 2006, 11:51
Hoi,


IK speel al 32 jaar met wah pedalen en heb ze echt allemaal gehad.
Cry-baby's, Morley's , Ibanez en Vox pedalen.
Sind skort heb ik in mijn Vox en Area 51 drop-in kit zitten en in een woord ge-
weldig, precies de wah zoals hij moet klinken.
Area 51 Italian vintage wah kit een aanrader.

Peace Strat58

ben zelf ook erg tevreden over mn dunlop wah met area51 binnenwerk. Ik heb niet alles gehoord, maar het klinkt echt subliem mooi.

provisus
16 mei 2006, 12:07
Misschien een Wahprobe? http://www.zvex.com/wahprobe.html
Die klinken ook veel beloven en zijn misschien wel makkelijker in gebruik ^^
(*slik* wel duurder :S )

robert-gitarist
16 mei 2006, 12:20
Dunlop Crybaby From Hell. Klinkt goed voor alle stijlen, clean, crunch en hi-gain. single coil of humbuckers, t maakt niets uit. Ik ben er erg blij mee.
linkje (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=275&pmh=products/p_and_e_detail)

+1000!!
Een van mijn beste aankopen ooit.Ik gebruik alleen de Crybaby from hell en een Morley Bad Horsie2.Die 2 zijn geweldig.Vox is ook zeker wel goed maar toch niet dé wah vind ik.De Crybaby from hell heeft veel,heel erg veel mogelijkheden.Zeker de moeite waard om uit te proberen.De wah kost overgens wel rond de 200.(dacht 219) maar is echt dubbel en dwars zijn geld waard.

Robbert
16 mei 2006, 12:28
Misschien een Wahprobe? http://www.zvex.com/wahprobe.html
Die klinken ook veel beloven en zijn misschien wel makkelijker in gebruik ^^
(*slik* wel duurder :S )

Tijdens de laatste pedalendag gehoord; het viel mij op dat hij erg bruikbaar was. Niet iets dat je van alle ZVex pedalen kunt zeggen 8-)

zoon van Piet
16 mei 2006, 19:30
Area 51 Italian vintage wah kit... de naam klinkt veelbelovend. Ik moet zeggen dat ik het geluid van ouwe wah's altijd prefereer boven de nieuwe. en ik heb er een aantal, oud en nieuw. En persoonlijk heb ik liefst de oude italianen. Maar de problemen die je daarmee hebt, zijn verrotte potmeters en non-TBP schakelingen. Nieuwe pots veranderen de klank en goeie schakelaars maken ze niet meer. in mn favoriete JEN heb ik all twee keer een dure Teesepot getsopt en diverse schakelaars versleten.
Er is dus wel wat te zgegen voor een mooi nieuw apparaat, met de oude sound - al hou je het schakelprobleem ( als je zo lomp bent als ik)...

Cris
16 mei 2006, 23:55
+1000!!
Een van mijn beste aankopen ooit.Ik gebruik alleen de Crybaby from hell en een Morley Bad Horsie2.Die 2 zijn geweldig.Vox is ook zeker wel goed maar toch niet dé wah vind ik.De Crybaby from hell heeft veel,heel erg veel mogelijkheden.Zeker de moeite waard om uit te proberen.De wah kost overgens wel rond de 200.(dacht 219) maar is echt dubbel en dwars zijn geld waard.

Die CFH is dat niet gewoon zo'n zelfde als een 535Q maar dan met camo?

robert-gitarist
17 mei 2006, 00:03
Die CFH is dat niet gewoon zo'n zelfde als een 535Q maar dan met camo?

Ongeveer ja..alleen heeft de CFH nog paar kleine mogelijkheden..ik heb de 535Q gehad en ingeruild voor de CFH..heb ze naat mekaar gehad en toch de CFH klonk iets beter vond ik...waar dat aanligt weet ik niet exact..

U96
17 mei 2006, 19:59
Dunlop JH-1 en de 535Q gebruik ik, de eenvoud van de JH-1 vind ik vaak wel het prettigst....'t is zo moeilijk kiezen soms met die 535Q;-)

Verder heb ik wel eens gehoord (maar nog nooit beluisterd) dat de Real McCoy zo'n beetje het beste is wat je kunt krijgen, maar ook peperduur:

http://www.realmccoycustom.com

Maar ook met het kiezen van dit ding zal het van smaak en andere zaken afhangen.

Jur

Thom TK
17 mei 2006, 21:12
Een Silvermachine wah (weet de producent even niet meer), is ook een optie, die ik nog niet heb gezien hier trouwens.

Ik heb je eerder gemaild over dit ding, Nocki, maar helaas ben ik niet verder gekomen...ik heb hem ook nog niet gehoord.

Dus ik kan helaas niet meer dan aleen even een ideetje in de groep te gooien.
Of heb je de Silvermachine per defenitie al weggestreept als kanshebber?

Nocki
17 mei 2006, 21:14
Hee iedereen. bedankt voor de merken enzo die ik heb gehoord.

Ik dahct eigenlijk dat alleen de rmc 3 wat was maar er schijnt dus meer te zijn. ik zal ze allemaal eens ene kans geven...
ik heb nog niks weggestreept...
NOcki

DREAMMACHINE
17 mei 2006, 21:41
rmc3 is ook gewoon de shit!....gebruik hem inmiddels meer dan een jaar, en moet zeggen dat ik zo om de paar weken de instellingen zo eens wat wijzig en iedere keer weer een karakteristiek andere wah tegenkom hierdoor, erg interessant!....

en mijn eigen sweetspots inmiddels al wel gevonden natuurlijk, bijzonder functioneel wahtje dus!

Nocki
19 mei 2006, 09:29
Hoi,

Omdat ik de komende maanden nog niet echt vrij kan krijgen om eens op zoek te gaan naar een goede wah heb ik gisteravond de RMC3 maar gehaald die op gitaarmarkt stond.

Leuk begin om eens te kijken welke Wah mijn Wah wordt. eerste indruk is erg goed. heb nog nooit een wah gehad dus mijn kennis is erg matig maart hij klinkt in ieder geval beter dan de morley wah's die ik gehoord heb,

Het instellen van de wah is leuk werk. je hebt 6 potmetertjes (hoe heten die dingen echt?) en een dipswitch waarmee je de sweep kan instellen. je kan er leuke dingen mee en ben al gauw dicht bij iets gekomen wat goed werkt. nadeel is dat ik denk dat mn Valvestate er niet super op reageerd!
maar dat komt vast wel goed bij de volgnde top!




Nocki

LordRiffenstein
19 mei 2006, 09:41
Een Silvermachine wah (weet de producent even niet meer), is ook een optie, die ik nog niet heb gezien hier trouwens.

Ik heb je eerder gemaild over dit ding, Nocki, maar helaas ben ik niet verder gekomen...ik heb hem ook nog niet gehoord.

Dus ik kan helaas niet meer dan aleen even een ideetje in de groep te gooien.
Of heb je de Silvermachine per defenitie al weggestreept als kanshebber?

Heb gisteren mijn Silvermachine binnengekregen, binnenkort een reviewtje!

DREAMMACHINE
19 mei 2006, 12:24
nice nocki, ik geloof idd dat die rmc3 wel wat gaat worden. Weet zelf alleen ook niet of hij op die valvestate echt lekker tot zijn recht komt, ik gebruik hem zelf alleen maar met alltube amps.

(was het die rmc3 van jos, zoja....zat die pedalboard mounting plate er bij en ga je die ook gebruiken?....)

Nocki
19 mei 2006, 12:31
Hoi,

idd de Valvestate reageert niet super.. dus zal ik moeten wachten met het echte werk tot de Roadster er is.

Hij is van Christoff uit Antwerpen geweest. er zat wel een plaat op gelukkig :-) maar deze heeft geen bevestiging voor een pedal board...
ik hoop gauw weer thuis te zijn om m verder te pijnigen... tis echt leuk een wah. had er nooit mee gespeeld nog...


Nocki

Josdevos
19 mei 2006, 12:49
nice nocki, ik geloof idd dat die rmc3 wel wat gaat worden. Weet zelf alleen ook niet of hij op die valvestate echt lekker tot zijn recht komt, ik gebruik hem zelf alleen maar met alltube amps.

(was het die rmc3 van jos, zoja....zat die pedalboard mounting plate er bij en ga je die ook gebruiken?....)

Nee het was de mijne niet... :cooler:

Nocki
19 mei 2006, 18:49
Kan iemand er settings delen met me ivm de RMC3?

Ik ben wel benieuwd. ben er nog niet helemaal achter hou het werkt maar dat moet nog komen. als iemand meer info voo rme heeft graag!

Josdevos
19 mei 2006, 19:00
http://www.realmccoycustom.com/RMC3TUNING.htm

vinni
19 mei 2006, 19:30
Heb zelf de Silvermachine MK2.

Sorry for the rest.....it's the best!

Vinni