PDA

View Full Version : Geluid dempen



Dridon
15 mei 2006, 22:18
Ik heb nogal vaak de neiging als mijn moeder op bed ligt om dat nog steeds gitaar te blijven spelen, maar dan hoor ik al gauw uit haar slaap kamer of het iets zachter kan, gezien ze sochtends moet werken.

Ik slaap zelf op de zolder, en er zitten 3 deuren tussen haar kamer en de mijne, nu hoort ze mijn gitaar nog, terwijl ik zachtjes speel.

Weet iemand misschien iets om een gitaar voldoende te dempen zodat het niet meer hard klinkt?

kornelius
15 mei 2006, 22:28
een elektrische spelen, zonder versterker..

Dridon
15 mei 2006, 22:37
En als je die nou niet hebt? Tommy Emanuel heeft toch ook soms zon dop ofzo in zn gat :D, ik weet niet in hoevere dit het geluid dempt.

nielsduursma
15 mei 2006, 22:50
En als je die nou niet hebt? Tommy Emanuel heeft toch ook soms zon dop ofzo in zn gat :D, ik weet niet in hoevere dit het geluid dempt.

dat is een feedbackbuster (of hoe die dingen ook heten) die gaat rondzingen tegen op hoge volumes. (als je wordt uitversterkt uiteraard)

Dridon
15 mei 2006, 22:54
dat is een feedbackbuster (of hoe die dingen ook heten) die gaat rondzingen tegen op hoge volumes. (als je wordt uitversterkt uiteraard)

Akzo :D

Hmm eens kijken of ik zelf eens wat kan maken hiervoor. Ik neem aan als ik het klankgat zo goed als dicht maak dat het dan al heel aardig dempt?

Eko
15 mei 2006, 22:55
Dridon,
Die dop is er om het rondzingen tegen te gaan. Uiteraard haalt hij wel een gedeelte van het volume weg , maar niet alles. Misschien kun je hem eerst eens uitproberen in de winkel. Of bij iemand die hem heeft.
Niet alle sondholes zijn van dezelfde afmeting dus meenemen of goed meten voorkomt een hoop problemen.