PDA

View Full Version : Advies linkshandige elektrische beginnersgitaar gevraagd



SpaceMonkey
15 mei 2006, 19:25
Hoi,

Ik wil graag beginnen met gitaarspelen en wil dus ook een elektrische gitaar aanschaffen.
Alleen (nu komt het) heb ik een klein "probleem" ik ben linkshandig :stop: :P
De gitaar zelf mag maximaal 300 euro kosten. Nu heb ik al samen met iemand anders gezocht naar een gitaar die mij wel wat lijkt:

- Squier Standard Strat L.H. € 239,00 (http://www.tonika.nl/shop/Default2.asp?groep=Gitaar&subgroep=Elektrische+Gitaar&subsubgroep=Fender%2FSquier&aanduiding=Elektrische%20gitaren%20-%20Fender%20en%20Squier)
- Elektrische gitaar RICHWOOD Stratocater model € 198,00 (http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=4135)

Alleen ik heb dus absoluut geen verstand van gitaren en zou graag wat meningen willen horen van meer mensen.
Het soort muziek wat ik wil leren spelen is rock (ala: Red Hot Chilli Peppers, Hendrix).

Alvast bedankt :)

Luke-wannabe
15 mei 2006, 19:35
Dan zijn de gitaren die je zelf aangeeft hartstikke goed! Frusciante speelt ook heel veel op Strats en Hendrix speelde daar ook bijna alleen maar op, dus!
Ik heb zelf ook zon squier, en ik speel er naast mn Fender en oude Ibanez nog graag op! dus als je het geld hebt, neem de squier!

nielsduursma
15 mei 2006, 19:45
Hoi,

Ik wil graag beginnen met gitaarspelen en wil dus ook een elektrische gitaar aanschaffen.
Alleen (nu komt het) heb ik een klein "probleem" ik ben linkshandig

ho!! wait a sec.!! luister, ik schrijf, tenniste, kip, computer linkshandig. maar heb het gewoon rechtshandig geleerd. link lag mij echt niet dat gekloot de hele tijd, er zat geen voruitgang in mijn spel. mischien moet je maar is gewoon een rechtshandige pakken en kijken of het klikt. je weet maar nooit en het scheelt je een hoop geld en moeite.

je weet maar nooit.

CG_JOE
15 mei 2006, 21:16