PDA

View Full Version : En nu dan: Wiren Charvel



BartL
15 mei 2006, 19:12
Hehe...
Nu wil ik dus die (passieve) pickups die ik eerst in mijn strat had gegooid, weer in mijn Charvel knallen. Gewoon om eens te proberen. Ik kom er echter niet uit hoe ik ze precies moet aansluiten.

Straks na de repetitie zal ik zeker nog even gaan zoeken, maar ik denk: plaats het alvast. Met de gedachte dat er vast nog meer mensen bij gebaat zijn.

Het gaat dus om een Charvel met passieve HSS met 3 togle switches (on/off), 2 tone (neck & mid / bridge) & 1 master vol.

BartL
17 mei 2006, 14:51
OK, nu gaat 't beginnen.

Week of 2 geleden besloten om mijn Häussel pickups in mijn strat te gooien. Klinkt goed, maar erg schel op de brug. Ik ga er dus toch 2 tonepots bij proberen te knallen.

Nu gaan de Häussels weer ff terug in mijn Charvel, maar ik zit met een probleempje: Toen ik ze eruit haalde, was de gitaar practisch verkocht aan een forummer die hem de dag erna zou komen halen. Hij kwam niet opdagen en stuurde me een mailtje (diezelfde morgen) dat hij toch niet kon komen. Ik pissed, maar kan gebeuren. Mjah...tot nu toe heeft die persoon nog niets van zich laten horen (één maand later).

Omdat de Charvel verkocht zou worden, heb ik niet opgelet waar welk draadje vastzat. Nu heb ik dus geen idee meer hoe ik alles aan de switches vast moet maken.

Hier 2 fotootjes.

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/charvel_cav.JPG
En:
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/charvel_cav2.JPG

Toen ik de elementen eruit haalde, maakte ik per ongeluk ook het bovenste rode draadje los (van de middelste pot, maar de bovenste on/off switch). Deze zit nog wel goed op de pot, maar ik weet niet meer waar ik hem op het bovenste switchje moet vastmaken.







Iemand enig idee hoe ik de elementen weer vast moet solderen EN of ik dat rode draadje misschien aan een ander pootje (links of rechts) moet vastmaken?

Alvast bedankt!

BartL
17 mei 2006, 14:53
...hij moet natuurlijk 'standaard' te switchen zijn:

Achterste switch voor de brug, mid voor mid, voorste voor hals.
Naar boven = uit
Onder = aan

BartL
17 mei 2006, 19:41
...of zou iemand even een foto kunnen posten van hoe het er bij hem uitziet?

Wormaap
17 mei 2006, 23:14
Is dat je Model 6?

Zal wel niet, ik zie nu net dat er geen midboost inzit.

Orpheo
17 mei 2006, 23:20
Is dat je Model 6?

Zal wel niet, ik zie nu net dat er geen midboost inzit.

wel model 6. midboost is er dan denk ik uitgehaald. op dat na is t de model 6.

BartL
17 mei 2006, 23:27
Model 6 met Haüssel pickups.

Mjah...veranders niets aan mijn probleem helaas :D

Iemand? :)

bert k
17 mei 2006, 23:30
Dat bovenste rode draadje moet op het rechter pootje van de switch. Het groene draadje wat nu los is moet aan massa. Verder kan ik het niet goed zien. Geen idee hoe je midedenelement vastzit bv

BartL
17 mei 2006, 23:42
Heej Bert,
Zo zat het vorige keer inderdaad wel in mijn gitaar...maar toen had ik lagere output.
In mijn vorige strat topic, vertelde je me dat het groene draadje signaal was...en het zwarte draadje aan de massa moest. In deze 'positie' had ik een aanmerkelijk hogere output dan toen ze in mijn charvel zaten (met groen op massa).

Ik zal dus e.a.a. proberen.

BartL
18 mei 2006, 17:56
Fuckerdefuck...


Ik heb hem helemaal aangesloten.
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/charvel_cav3.JPG

Pots en bridge & middle werken. Uit het hals element (ONDERSTE switch op de foto) sijpelt maar een heel dun en zacht signaaltje. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Als ik de brug & mid samenschakel, krijg ik ook een lichte volumedrop (in vergelijking met de mid of brug los van elkaar). Iemand?

Alvast dank.

Vonk
18 mei 2006, 18:06
Wat een soldeerpuinzooi, ziet het er in alle gitaren er zo uit?

Ik kan niet helpen, maar ik vroeg me af waarom er draden zijn gesoldeerd op de behuizingen van de potmeters...

BartL
18 mei 2006, 22:06
1. Klopt, ben nog een beginnende soldeer-der :)
2. Om alles te aarden, zodat het niet bromt.

Vonk
18 mei 2006, 22:48
Aha ok niets persoonlijks hoor, ik dacht dat ze zo uit de fabriek rolden. Gewoon wat minder soldeer gebruiken, dan zit het ook perfect vast. Misschien een effectje zelf bouwen?

Die bruine vlekker wijzen volgens mij op een te lange verwarming van de soldeer door de soldeerbout. Je moet korter verwarmen of misschien een heter ijzer gebruiken.
En potmeters die ik gebruik, van alpha, zijn soms vettig/plakkerig. Zelf heb ik er nog geen draden op gesoldeerd, maar misschien een idee om de potmeters goed schoon te maken,

BartL
18 mei 2006, 22:49
Poeh...lijkt me erg leuk, maar heb ik niet echt tijd voor.

Orpheo
18 mei 2006, 23:12
tipje voor solderen:

t was handiger om bv de bare en de zwarte draad eerst te vertinnen (samendraaien, verhitten, beetje tin erop, done) en samen te solderen, en dan op de pot te doen. krijg je veel mooiere verbinding van met veel minder tin. t heeft mij ook heel veel tijd gekost om t enigszins mooi te kunnen.... de hulp van n medeforummer heeft overigens flink geholpen...

BartL
19 mei 2006, 01:08
Ik zal eraan denken! Thnx voor de tips allenui :)


Iemand nog enig idee hoe het kan dat;

1. Het hals elementen maar erg zacht klinkt?
2. De tussenstand bridge-mid ook erg zacht klinkt?

Alvast dank!

...truste :)

BartL
19 mei 2006, 14:55
Problemen opgelost denk ik :) Had het kabeltje van één van de pickups losgetrokken...vandaar.