PDA

View Full Version : Banjo uitversterken



Martien
15 mei 2006, 17:17
Welliswaar geen gitaar, maar net zoiets

Ik ben al een tijdje op zoek naar een (goed geprijsde) banjo,
deze is wel te vinden, maar nooit uitversterkt.
Is dit niet mogelijk of wel?
zo ja, via een microfoon of via een element?
en zou het makkelijk in tebouwen zijn?

Mattia
15 mei 2006, 17:43
Euh, waar speel je dat je een Banjo uit moet versterken? Die dingen kunnen echt loeihard spelen.

Verder, contactpiezo'tje en het is klaar, denk ik. Op de brug of de membraan plakken, klaar.

Dirk W
15 mei 2006, 17:53
Ik zie wel eens een element langskomen voor akoustische gitaren op speurders.nl. Misschien even zoeken daar. Het lijkt me dat het gewoon ook werkt op een banjo.

rinaldo
15 mei 2006, 18:54
shadow heeft speciale banjobrugjes met ingebouwde piezo element die kun je zo op je banjo plaatsen , plug erin en spelen maar. ook zijn er plak elementen die je op het banjo vel kunt plakken onder de brug maar die hebben het nadeel dat je als het ware je vel een beetje dempt zodat de acoustiek van je banjo iets minder wordt. het hangt er ook vanaf wat je er mee spelen wilt, bluegrass bands spelen bij voorkeur met een microfoon,bv een shure sm 57 is daar heel geschikt voor. er zijn zelfs electrische banjos te koop, maar die zijn behoorlijk prijzig en waarschijnlijk in nederland niet eens te koop. ikzelf heb veel geexpirimenteerd met klemmicrofoontjes die je bv ook voor drums kunt gebruiken. werkt ook best. maar mijn voorkeur gaat uit naar de shure sm 57, maar dan aleen als de rest van de band ook accoustish speelt.
oja je kunt ook eens kijken op www.banjo.nl die man handelt in banjos en martin gitaren. z,n site is shit maar je kunt hem altijd een mailtje sturen.
sucses ermee

B_2_the_a
15 mei 2006, 18:59
verschillende manieren

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/images/imagecache/440070.jpg

een stickon pickup van ashworth, kost 135 euro... sommige mensen plakken er een simpel piezo dingetje op van een wekker ofzo maar dat is toch minder mooi dan dit soort dingen.

je hebt ook beugels waar je aan microfoontje aan kan klikken(zoals ene viool ofzo) maar dat sla je nog wel eens weg :P