PDA

View Full Version : Draadloos systeem voor gitaar



tha*ENGL*maniac
11 november 2002, 11:56
Hallo,

Kan iemand mij informeren over een goed (prijs/kwaltatief) draadloos systeem voor elektrisch gitaar?

Welk systeem is gebruikers vriendelijk, waar moet ik op letten als ik zo'n systeem koop,
wat is een gemiddelde prijs voor een dergelijk systeem

Alvast bedankt.

ps zlenterklip.....zoek een baan of zo, ga iemand anders vervelen, i.p.v. dit forum te verprutsen.... zielig mannetje

Pee
11 november 2002, 12:44
welkom op het forum!!

ik weet niet zoveel over draadloze systemen, enkel dat uhf beter is dan vhf.

maar gebruik de zoek functie. er zijn al veel topics geweest of draadloze systemen

tha*ENGL*maniac
11 november 2002, 12:49
Op 2002-11-11 12:44, schreef Pee:
welkom op het forum!!

ik weet niet zoveel over draadloze systemen, enkel dat uhf beter is dan vhf.

maar gebruik de zoek functie. er zijn al veel topics geweest of draadloze systemen


bedankt...zal ik doen, of beter... had ik eigenlijk eerst moeten doen.

skabouter
11 november 2002, 13:47
hallo en WELKOM.

ik ben ook op zoek naar draadloos, en weet er ook niet zoveel vanaf. ik weet wel dat UHF niet altijd beter is dan VHF. Een dure VHF is nog altijd beter dan een goedkope UHF.maar over het "algemeen" is UHF beter, maar alleen als je een beetje veel geld uittrekt.

ik heb ook gehoord dat je geluidskwaliteit snel afneemt als je draadloos speelt. en dat je wel vrij veel geld moet uitgeven wil je goed zitten. maargoed, ik weet er zelf weinig van.

Ibanez RuleZ
11 november 2002, 16:27
het scheint dat de dynamiek het een beetje begeeft als je draadloos gaat spelen. inhoeverre het waar is, weet ik niet, maar ik heb er van horen zeggen

Harry
11 november 2002, 17:34
je verliest wel iets, maar soms maakt dat niet zo veel uit. Hangt een beetje van de rest van de apparatuur af, en de muziekstijl. Kijk wel uit dat als je 2e hands koopt, dat het een beetje recent apparaat is, want de wat oudere zijn verboden i.v.m. frequentie-uitverkoop door de overheid.

Negative K3 fan
11 november 2002, 18:00
Ze zeggen dat draadloos wel je toon vermindeerd, maar aangezien je het toch alleen live gebrruikt en live mensen over het algemeen geen fuck geven/horen van/om je gitaargeluid is dat redeleijk verwerpelijk.

Marshallover
11 november 2002, 18:20
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen UHF en VHF ???

Negative K3 fan
11 november 2002, 18:31
Op 2002-11-11 18:20, schreef Marshallover:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen UHF en VHF ???


volgens mij heeft het met frequenties enzo te maken ofzo? volgens mij staat uhf voor ultra high frequency maar dat weet ik niet zeker.

Stefan16384
11 november 2002, 18:47
Inderdaad, UHF staat voor Ultra High Frequency en VHF staat voor Very High Frequency. Bij UHF is inderdaad de frequentie hoger. Volgens mij is bij een hogere frequentie de signaaloverdracht beter, m.a.w. het zal beter klinken. Volgens mij is het ook weer zo dat het bereik van UHF wat minder is, lagere frequenties dragen een stuk verder, dat verschijnsel kennen we allemaal in de vorm van de trancemuziek die de buren draaien, je hoort alleen maar dat kloterige lage gestamp. Uiteraard is dit absoluut niet relevant voor dit verhaal, ook VHF zal ver genoeg komen om een gitaarkabel te vervangen. We weten nu wel het verschil tussen UHF en VHF.

O ja:
VHF: 30-300MHz
UHF: 300-2450MHz (ook weer onderverdeeld geloof ik...)