PDA

View Full Version : Fender Concert



Guitarik
15 mei 2006, 15:44
Ben vanmiddag even wat versterkers gaan testen. Ook de Fender Concert (ca. 1000 EUR, duur of goede prijs?) en ik vond het geluid erg goed. Mooie reverb ook. Alleen het distortion-kanaal heeft niet zoveel distortion :-)

Heeft er iemand ervaring met deze versterkers? En hoe klinken ze als je er een distortionpedaal voorlegt (ik ben niet op zoek naar een metal-geluid of zo, maar moet wel redelijk stevig zijn)?

Ik heb nu een Boss GT-6, maar ik ben van plan losse pedaaltjes erbij te gaan kopen. Toch ben ik wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een Concert icm een GT-6.

En de prijs? Voor hoeveel zou ik 'm 2de hands moeten kunnen krijgen?

Guitarik
15 mei 2006, 15:49
http://www.schreeven.nl/product.php?prod=795

Dit is 'm


En die Hotrod DeVille....is dat wat? Die heb ik niet getest.

jacky
15 mei 2006, 16:25
Is volgens mij een rivera erea concert uit begin 80

Is in iedergeval geen 40 w maar 60

Heeft een boogie achtige overdrive was er zelf niet weg van werkt met pedalen ervoor wel goed moet je wel even de originele fenderspeaker vervangen voor een celestion.

Verder vind ik hem wat duur zit bij deze amps meer de denken aan 750

Wel een mooie degelijke amp point to point gemaakt en met een goed cabinet

Guitarik
15 mei 2006, 16:48
En je hebt het nu over de Concert of de Hotrod?


En weet iemand nog andere versterkers die ik absoluut ff moet testen?

Dude
15 mei 2006, 17:37
Is volgens mij een rivera erea concert uit begin 80

Is in iedergeval geen 40 w maar 60

Heeft een boogie achtige overdrive was er zelf niet weg van werkt met pedalen ervoor wel goed moet je wel even de originele fenderspeaker vervangen voor een celestion.

Verder vind ik hem wat duur zit bij deze amps meer de denken aan 750

Wel een mooie degelijke amp point to point gemaakt en met een goed cabinet

ik heb die concert gehad en 995 euro is een HOOP geld,

ik heb hem 3 jaar geleden gekocht en verkocht voor ik dacht 550 euro.

Hij staat bekend om zijn geweldige cleans, volgens sommige zelfs beter dan de twin.
Inderdaad een rivera tijdperk fender, hoe het verhaal precies zat rondom het ontwerp weet ik niet meer maar dr is zat over te vinden op internet.

Ik heb hem weg gedaan omdat ik niet tevreden was over de overdrive en het ding echt als dieplood weegt. Niet normaal zo zwaar.

Wil je een clean zo vol rond en mooi, (tot nu toe geen mooiere cleans gehoord en dat is geen bullshit) dan moet je absoluut voor deze amp gaan, wil je daarnaast een stevige basis rocksound dan kan dat ding het naar mijn mening niet goed. Ook met pedalen bleef ik wat aanmodderen.

Ik vind het daarintegen toch een van de beste "ouwe" fenders die ik gehoord heb,


http://www.rexrobards.com/riqueriquardo/f415777.html

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Fender/Concert___1983_model-01.html

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Fender/Concert_112_Combo-01.html

hier effe wat nuttige info, idd 60 watt trouwens

Dude
15 mei 2006, 17:45
http://img386.imageshack.us/img386/8029/concert19ld.jpg

http://img386.imageshack.us/img386/7615/fendersmaller6pg.jpg

http://img386.imageshack.us/img386/4418/fendersmaller28sv.jpg

hier wat fotos die ik nog vond van de binnenkant van mijn ouwe concert, volgens vele een rommelige dradenbende kan ik me van mijn vragen aan de experts hier toen herinneren, wel volledig point to point en dat had ook wel weer wat...

ach.. het is allemaal zo subjectief wat mensen dr van vinden, ik vind het iig te duur maar als ik nog eens een goeie voor weinig zou tegenkomen zou het wel weer een flinke gas bui opleveren denk ik

Guitarik
15 mei 2006, 19:22
Ah, bedankt voor de reactie. Ik was al een beetje bang dat het niet veel zou zijn met een distortion of overdrive pedaal ervoor. Had ik eigenlijk ook gelijk moeten testen.

Andere versterker-suggesties?

Is zo'n Vox AC30 bijv wat? Al weet ik totaal niet wat zo'n bak kost...ff zoeken.


edit: Wordt denk ik te duur...

edit 2: Of anders die Framus die op gitaarmarkt staat?

DREAMMACHINE
15 mei 2006, 19:43
- vox ac30CC2 is nieuw 899E....erg fijne amp!

die framus is van een bekende van me en zeker een lekkere combo, maar dit zijn alledrie echt zeer verschillende amps zo....misschien moet je ff op een rijtje zetten wat voor sound je zoekt.

Guitarik
15 mei 2006, 19:51
Wat voor een geluid ik zoek, hmmmmm....

Tja, in mijn hoofd weet ik het wel een beetje, maar is moeilijk te omschrijven.
Ik speel geen metal dus dat geluid is niet nodig. Maar ik wil wel beschikking hebben over een dik rockgeluid (met pedaaltje evt) en een mooi clean. Ik speel een telecaster en ik vind het ook belangrijk dat de tele-twang goed tot z'n recht komt. Is dit een beetje een nuttige omschrijving van wat ik zoek?

Misschien een beetje denken in de richting van Jonni Greenwood (radiohead). Hij heeft geloof ik ook een Vox en een Fender.

DREAMMACHINE
15 mei 2006, 20:21
...tja...trek er dan gewoon een daagje voor uit en rij naar duitsland (musikproduktiv ofzo) en test daar wat amps....hebben ze iig wel framus, vox en veel fender staan.....en nog veel meer....

grootste kanshebber voor je lijkt mij de ac30....en dat beetje extra budget ben je vaak snel vergeten.....en miskoop doen niet!

Guitarik
15 mei 2006, 20:28
oke bedankt! Ik ga die Vox iig binnenkort nog testen.

Dude
15 mei 2006, 21:59
mjah met je omschrijving kom je toch echt wel dicht in de buurt van die concert hoor,

wat ik bedoelde met een overdrive was de moderne rocksound die ik zocht, had ik effe moeten omschrijven

die tele twang ga je ZEKER uit de concert krijgen maar het uis aan jou, probeer hem als je kans krijgt, denk dat je verstelt zal staan

Outrage
15 mei 2006, 22:17
Misschien een Laney VC versterker. Die zijn wat gemodelleerd op de VOX

Guitarik
16 mei 2006, 16:24
mjah met je omschrijving kom je toch echt wel dicht in de buurt van die concert hoor,

wat ik bedoelde met een overdrive was de moderne rocksound die ik zocht, had ik effe moeten omschrijven

die tele twang ga je ZEKER uit de concert krijgen maar het uis aan jou, probeer hem als je kans krijgt, denk dat je verstelt zal staan

Die Concert heb ik dus geprobeerd en ik stond idd versteld. Maar heb em dus niet met pedaaltjes getest. Of had je het over de Vox? Ga 'm denk ik binnenkort nog es bekijken en dan vragen om een pedaal erbij.

Guitarik
1 juni 2006, 19:05
Heb vandaag de VOX AC30CC geprobeerd en is een fijn ding. Weet iemand of EUR 1000 een redelijke prijs is?

Nog een vraag: wat kosten nieuwe buizen eigenlijk?

hanzeman
1 juni 2006, 19:44
Is volgens mij een rivera erea concert uit begin 80



Verder vind ik hem wat duur zit bij deze amps meer de denken aan 750

Wel een mooie degelijke amp point to point gemaakt en met een goed cabinet


Dan is 700 voor een Super Champ uit 82 waarschijnlijk ook aan de hoge kant?
Is een kleinere amp uit dezelfde Rivera periode.

ziggie
1 juni 2006, 23:43
Probeer ook een Fender Super Reverb. Liefst een echte (oude). De reissue klinkt ook best lekker, maar haalt het niet bij een oude. Verder koop je een goede Silverface goedkoper dan zo'n reissue.

Die oudjes zijn helemaal point to point wired en hebben veel betere componenten dan de reissues (die ook nog eens printplaten bevat....)

De holy grail is natuurlijk een echte blackface. Moet je wel even langs de bank denk ik. Een goed Silverface koop je voor de helft (denk ergens rond de 1000 euro).

Zo'n Super Reverb heeft waanzinnig mooi clean. Klinkt enorm breed met zijn 4 x 10 inch speakers. Hij kan loeihard en als hij een randje krijgt.....
Zoooooo mooi!

Ritch
1 juni 2006, 23:53
Zo'n Super Reverb heeft waanzinnig mooi clean. Klinkt enorm breed met zijn 4 x 10 inch speakers. Hij kan loeihard en als hij een randje krijgt.....
Zoooooo mooi!


En zσσσσ hard! :)


(Sorry voor de nutteloze post)

Guitarik
2 juni 2006, 11:38
Zo'n Super Reverb ziet er wel erg groot uit en ik hou ook een beetje rekening met tilgemak. Daarin wint zo'n Vox het denk ik vaak van die Fenders die over het algemeen vrij zwaar en log zijn.

Ik denk eigenlijk dat ik die Vox gewoon ga halen. Tweedehands zullen ze nog niet veel te krijgen zijn en ik vind 1000 euro nog wel oke. Ik heb gelezen dat de reverb een beetje tegenvalt voor sommige mensen, maar ik moet zeggen dat ik dat ook wel mee vond vallen (niet zo mooi als van een Fender, maar toch...). Enige nadeel vond ik het geluid met een randje (hoge gain), hoewel dat ook zou kunnen liggen aan de instellingen die ik had gedaan. (Daar lees ik iig ook wat over zo hier en daar op internet.) Ik ben sowieso van plan om er dan ook pedaaltjes bij te kopen en dan moet het goedkomen met die overdrive lijkt me.

Kim Wilson
2 juni 2006, 11:52
Probeer ook een Fender Super Reverb. Liefst een echte (oude). De reissue klinkt ook best lekker, maar haalt het niet bij een oude. Verder koop je een goede Silverface goedkoper dan zo'n reissue.

Die oudjes zijn helemaal point to point wired en hebben veel betere componenten dan de reissues (die ook nog eens printplaten bevat....)

De holy grail is natuurlijk een echte blackface. Moet je wel even langs de bank denk ik. Een goed Silverface koop je voor de helft (denk ergens rond de 1000 euro).

Zo'n Super Reverb heeft waanzinnig mooi clean. Klinkt enorm breed met zijn 4 x 10 inch speakers. Hij kan loeihard en als hij een randje krijgt.....
Zoooooo mooi!
Printplaten doen in principe niks af aan het geluid hoor! ;)

ziggie
2 juni 2006, 14:28
Printplaten doen in principe niks af aan het geluid hoor! ;)


Maar de (kwalitatief mindere) componenten die er (tegenwoordig) op gebruikt worden meestal wel. Daarbij is zo'n amp met printplaten veel minder makkelijk te servicen.

Daarbij heb ik nog altijd het gevoel dat een point to point amp direkter is. Een relatief dikke draad lijkt de stroom toch anders te vervoeren dan een lijntje soldeer op een printplaat.

ziggie
2 juni 2006, 14:38
Zo'n Super Reverb ziet er wel erg groot uit en ik hou ook een beetje rekening met tilgemak. Daarin wint zo'n Vox het denk ik vaak van die Fenders die over het algemeen vrij zwaar en log zijn.


Dan kan je evt ook nog voor een Fender Deluxe Reverb gaan. Blijft iets minder lang clean dan een Super Reverb, maar is enorm handzaam. Dit is mijn favoriete amp, na zo'n beetje alle "goede" versterkers geprobeerd te hebben. Ook deze amp gaat nog steeds loeihard en blijft redelijk lang clean. echter je kan er ook waanzinnig op scheuren. Verder een van de weinige Fender amps waar zowel Fender als Gibson gitaren beiden bloedmooi op klinken.

Ten opzichte van de Vox vind ik de Deluxe Reverb veel dynamischer, opener, en sprankelender. De Vox is echt een Brits geluid. De Deluxe duidelijk Amerikaanser. Al kan je heel wat beinvloeden met andere speakers. Ik heb er nu een (oude) Celestion G12H in zitten. En dat geeft wat mij betreft de best of both worlds. (Amerikaanse sound met toch een tikje Brits er in).

Maar het is natuurlijk net wat jij mooi vindt. Wellicht past die Vox beter bij jou. Maar testen van een Deluxe Reverb kan ik je echt aanraden.

Helaas wel even zoeken meestal. Als je er een wil kopen, koop dan aub een oude. Veel beter (en goedkoper) dan een Reissue.

hassent
2 juni 2006, 14:48
Daarbij heb ik nog altijd het gevoel dat een point to point amp direkter is. Een relatief dikke draad lijkt de stroom toch anders te vervoeren dan een lijntje soldeer op een printplaat.

Dat moet echt je gevoel zijn.....:stop:

Guitarik
2 juni 2006, 15:20
Heb net ook nog even een London City Hornet 50W getest. Is 400 euro goedkoper dan de Vox en ik moet zeggen dat ik het een erg mooi geluid vind! Goeie clean en de overdrive vind ik beter dan bij de Vox. Het merk ken ik alleen niet echt. Iemand ervaring met London City?

Kim Wilson
2 juni 2006, 15:58
Maar de (kwalitatief mindere) componenten die er (tegenwoordig) op gebruikt worden meestal wel. Daarbij is zo'n amp met printplaten veel minder makkelijk te servicen.

Daarbij heb ik nog altijd het gevoel dat een point to point amp direkter is. Een relatief dikke draad lijkt de stroom toch anders te vervoeren dan een lijntje soldeer op een printplaat.
Dat laatste lijkt idd zo. Componenten ben ik wel met je eens, hoor. En dat het lastiger is met servicebeurten klopt ook. Maar je krijgt GEEN ander geluid als je PTP hebt. Dat is echt een gevoel.

Guitarik
2 juni 2006, 16:35
Woord van de ts:

Dus....iemand ervaring met London City?

printplaten en point 2 point shit interesseren me op dit moment niet zo eigenlijk. no offense. ;-)

hanzeman
2 juni 2006, 22:20
Dan kan je evt ook nog voor een Fender Deluxe Reverb gaan.

(...)

Helaas wel even zoeken meestal. Als je er een wil kopen, koop dan aub een oude. Veel beter (en goedkoper) dan een Reissue.

Nou wat ik merk is dat een Reissue te krijgen is voor onder de 1100 euro bij Duitse muziekboeren, en dat een originele minstens 300 euro meer kost...

Guitarik
3 juni 2006, 20:31
Nou, ik heb vandaag de London City gehaald en ben erg blij mee. Mooi geluid, maar niet zo mooi als de Vox, maar wel een vette overdrive-sound en 400 euro goedkoper. Zo'n Vox komt later wel een keer voor erbij, als ik geld heb.

Ik moet zeggen dat die LC's veel kwaliteit heeft voor die prijs, zeker aan te raden om te proberen.