PDA

View Full Version : type snaren herkennen?



Fenisi
11 november 2002, 09:29
Is dat possible?

Ik heb namelijk een tweedehandsje en wil nou gewoon de zelfde snaren erweer op en nou niet zeggen vragen aan de verkopen want die kan ik niet bereiken..

Groeten!

Mithrandir
11 november 2002, 09:33
Het lijkt mij eerlijk gezegd een onmogelijke opgave, maar je zou kunnen proberen de dikte op te meten van elke snaar dan ben je alweer een stapje verder en kan je iig een setje kopen van dezelfde dikte. Meer kan ik ook niet verzinnen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-11 09:34 ]</font>

pimmetje
11 november 2002, 12:39
Je kan idd met een schuifmaat wel iedere snaar opmeten, maar dan moet je wel een goede schuifmaat hebben. Het gaat immers om verschillen van 0.001 inch, dus 0.0254 mm.

Ik denk dat je beter op de gok-methode kan werken en dan maar niet teveel inzitten over de precieze dikte van de dikkere snaren. Het is vrijwel zeker dat er óf .009 of .010 op zit. Gooi een muntje op, en koop een pakje van één van die twee diktes.

Als je .010 hebt gekocht en ze lijken (veel) te dik, dan ga je terug naar de winkel en koop je ook nog een setje .009. Als je eerst .009 hebt gekocht en ze lijken (veel) te dun, dan ga je terug voor een pakje .010.

Er zullen uiteindelijk misschien wel kleine verschillen in dikte zijn bij de lagere snaren, maar met een beetje octaafzuiver stellen is dat qua toon geen probleem meer. Qua spelen scheelt dat waarschijnlijk toch al net niets.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-11-11 12:44 ]</font>

skabouter
11 november 2002, 13:51
ik zou gewoon maar eens andere kopen. het is vrijwel onmogelijk identieke snaren te vinden als je geen merk en maten hebt (en opmeten is vrij moeilijk)

probeer eens wat anders. en als het tegenvalt ? tja, weer wat anders proberen. wat kosten snaren nou helemaal........

bij ons in de winkel heb je een "snarenbak"
met veel merken (ernie ball, fender, DR) en ALLE maten, en die snaren zijn 1 euro per stuk. valt mee, toch ?

Raffel
11 november 2002, 14:41
ik zie alleen het verschil tussen fender bullets, ernieball en d'addario.

Die d'addario's hebben namelijk gekleurde balletjes.

Rutger
11 november 2002, 14:44
Idd goeie tip van Raffel: vergelijk de balletjes aan het snaareinde met setjes snaren in de winkel! Gewoon even brutaal zijn en vragen of je al die setjes mag bekijken, lukt het wel denk ik.

Mithrandir
11 november 2002, 14:53
Wat een moeite voor een setje snaren zeg, dat opmeten van mij was al geen geweldige suggestie :grin:,
maar de uiteinden van de snaren vergelijken met die van alle verschillende setjes in een winkel, pfff dat doe je ook niet voor je lol.
Ik vindt pimmetjes suggestie het beste, gewoon een setje .009 of .010 (toch meest gebruikte diktes) kopen en kijken hoe je ze vindt spelen.

Rutger
11 november 2002, 15:03
Ach, als die jongen graag hetzelfde setje wil hebben, dan help je hem toch even? t Kost wat (tijd) maar dan heb je ook wat. :smile:

Fenisi
11 november 2002, 16:21
Jah ut zijn wel gekleurde bolletjes..

van hoog naar laag.. :smile:

goud,goud,groen,zwart,rood,goud

Raffel
11 november 2002, 16:24
hmm, kunnen d'addario zijn dan

Fenisi
11 november 2002, 17:22
jah zijn ut ook.. hij meelde trug.. 0.10

Mithrandir
11 november 2002, 17:26
Hij mailde terug??? Hebben we daar nou al die moeite voor moeten doen :smile:

Fenisi
11 november 2002, 17:27
haha.. jah hij meelde een half jaar niet of zo.. dus..

x.studio
11 november 2002, 17:30
Maar die goud-goud zou moeten zijn zilver-purple.

Fenisi
11 november 2002, 23:10
Eraf gesleten dan of zo.. of andere nieuwe erin.. week veel.. nou jah bedankt in elk geval..

skabouter
12 november 2002, 00:00
wat een gedoe allemaal !! ut zijn maar snaren hoor, we hebben het niet over een nieuwe gitaar van 2000 euro