PDA

View Full Version : welke elementen in een g-400 Epiphone



FJ1200
15 mei 2006, 11:19
Beste dames/heren,

Ik heb al een tijdje een g-400. Grappige gitaar. Ziet er te gek uit (bruinig met doorzichtige lak zichtbare houtnerf).

Het geluid is redelijk dik alleen denk ik dat het strakker kan. Er zitten nu standaar hb's gold(kleurig)plated in (uit fabriek meegeleverd)

Ik heb gekeken op forum maar ik kan niet vinden welke elementen het beste geschikt zijn. Ik weet dat het een kwestie is van smaak. Misschien kan iemand toelichten waarom ik bepaalde elementen kan gebruiken (mag best wat kosten want de gitaar was lekker goedkoop ;) ) Dan zie door het bos de bomen weer.

almarvk
15 mei 2006, 11:45
Kijk maar 's op de website van Seymour Duncan. Daar kan je alle elementen van dat merk beluisteren en zo uitzoeken wat je het mooiste vindt.

pimmedoris
15 mei 2006, 12:09
Ik heb ook een G400, maar dan cherry-red en chromen hardware.
Ik heb er een tijdje geleden ook nieuwe elementen in gezet.

Ik kon redelijk goedkoop aan een EMG Zakk Wylde setje komen, dus ik heb die gok maar genomen. Het is nu wel een redelijke metal-gitaar geworden, maar ik vind dat die EMG 85 clean ook erg lekker klinkt en scheuren doet ie nu als een beest.

Het enige wat ik nu nog aan mijn gitaar wil veranderen is de chromen brug vervangen voor een zwarte en de standaard knoppen vervangen door zwarte dome-knoppen. Dat lijkt me wel stoer staan naast de zwarte EMG's. :rockon:

Verder hoor ik goede dingen (maar geen ervaring mee) over bareknuckel-pickups en natuurlijk de bekendere Seymour duncan en Dimarzio. Of je kunt er natuurlijk echte Gibson elementen in doen om dichter in de buurt te komen van een 'echte' SG.

FJ1200
15 mei 2006, 12:41
@Pimmedoris: Wat vond jij van de standaard pikups in verhouding tot de elementen die je er nu in hebt zitten?

pimmedoris
15 mei 2006, 18:12
Clean en overstuurd klinkt de 85 erg 'warm'. De 81 klinkt clean niet best vind ik, een beetje iel. Maar overstuurd erg goed en retestrak.

Ik heb trouwens wel wat met mijn eq. instellingen op mijn versterker moeten spelen na de wissel omdat de emg's wel veel verschillen van de originele, maar nu ben ik helemaal blij ;-)