PDA

View Full Version : Zvex Vexter



Dweezman
15 mei 2006, 10:45
Ik heb de budget versie van de Fuzz Factory, de Vexter en daarmee het volgende probleem: Ik gebruik hem icm het cleane kanaal van een Koch MT. Daarop is het pedaal kei- en de keihard. De volumeknob is zeer gevoelig, een milimeter verdraaien is het verschil tussen te zacht en veel te hard.

Icm met mn cruch kanaal wordt de Vexter milder, maar ook muffer. Raar genoeg is het volume dan wel beter te regelen, maar de sound wordt veel donkerder, minder bruut, minder mijn smaak.

Hoort dit zo? Herkent iemand dit? Wat kan ik eraan doen?

(ik zou blij zijn met een minder gevoelige volumeknob...)

Swan
15 mei 2006, 10:49
doordat je hem al met distortion uit je amp gebruikt levert de hogere output van je FF niet meer volume maar meer gain op, is t zelfde als je n booster voor distortion zet...
ik heb n FF clone (gebouwd door LucLuc) en heb eigelijk geen problemen met de volumeknop, hij is wel gevoelig maar niet zoals je beschrijft, maar heb op het Zvex forum wel dingen gelezen die vergelijkbaar zijn met jouw probleem...

up-guitarman
15 mei 2006, 10:56
Dat hij met je crunchkanaal geen volumeprobleem geeft is normaal. Je gebruikt hem dan meer als boost voor meer gain en sustain.
Ik heb hetzelfde met mijn Boss SD-1, op het clean gaat hij knoerhard, terwijl hij op het crunch enkel wat meer gain en sustain geeft (maakt de boel ook strakker)

Hoe je dit kan oplosse, moet je bij de techneuten ff vragen ;)

Dweezman
15 mei 2006, 13:39
bedankt voor de replies. Dus de Vexter is bijna niet op een cleane amp te gebruiken? Rare situatie...


Techneuten?

Mitch
15 mei 2006, 13:43
Ligt ook aan de combinatie met de Koch. Geloof me, ik heb daar ervaring mee. Oorverdovend bandlid :stop:

Jeanken
15 mei 2006, 14:22
Minder gevoelige volumeknop is waarschijnlijk makkelijk te doen door er een andere waarde in te stoppen, maar om deze makkelijker af te stellen kan je ook gewoon een grotere knop nemen.
Klinkt misschien wat stom maar door simpelweg een grotere knop te nemen heeft een gelijke draai minder invloed en kan je misschien wel die sweet spot vinden..

robzilla
15 mei 2006, 14:29
bedankt voor de replies. Dus de Vexter is bijna niet op een cleane amp te gebruiken? Rare situatie...


Techneuten?

Gaat bij mij prima op het cleane kanaal van mn JCM800. Ik heb ook eens een fuzzfactory op een Koch Twintone gespeeld en dat ging idd mega hard, misschien toch iets "Koch's" zoals Michel zegt..

Lucluc
15 mei 2006, 14:39
Klinkt misschien wat stom maar door simpelweg een grotere knop te nemen heeft een gelijke draai minder invloed en kan je misschien wel die sweet spot vinden..

Klinkt helemaal niet stom! Daarom heb ik voor mezelf ook een fuzzfactory gemaakt in een grotere behuizing met grotere knoppen.

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0204.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/ffzeno1.jpg

Maare, ik heb met het volume op 9 uur altijd ietsje boost tov clean, zowel bij het origineel als de zelfbouw. En dan op een 40w Fendertopje met SS rectifier. Ik wil hem wel eens horen op een Koch. Het zou toch niet zoveel verschil moeten maken?

robzilla
15 mei 2006, 14:42
Maar de fuzzfactory klinkt toch velen malen vetter op een cleane amp (of met een lichte break-up) dan een oversturende amp vind ik..

Dweezman
15 mei 2006, 15:01
Maar de fuzzfactory klinkt toch velen malen vetter op een cleane amp (of met een lichte break-up) dan een oversturende amp vind ik..

idd. Dus heb ik een probleem.

Is die potmeter niet te vervangen door een exemplaar met een grotere sweep oid?

Ik kan het pedaal nu gewoon niet gebruiken.

robzilla
15 mei 2006, 15:02
idd. Dus heb ik een probleem.

Is die potmeter niet te vervangen door een exemplaar met een grotere sweep oid?

Ik kan het pedaal nu gewoon niet gebruiken.

Wel vreemd dat die ZO gevoelig is dan.. misschien het knopje eraf halen zodat alleen het potmetertje overblijft, is iets zwaarder te draaien en verschuift minder snel..?

Lucluc
15 mei 2006, 15:21
Is die potmeter niet te vervangen door een exemplaar met een grotere sweep oid?

Zijn van die Alpha mini pots direct op de print, dus dat wordt lastig. Dat krijg je als je alles in zo'n kleine behuizing wilt proppen.

Swan
15 mei 2006, 16:09
misschien kan je Zach n mailtje sturen..
de Vexter die ik heb geprobeerd had iig niet zo'n hypergevoelige volumeknop :soul:

Negative K3 fan
15 mei 2006, 16:37
heeft dat clean kanaal van je amp toevallig een bright switch?

naar mijn ervaringen gaan fuzzes niet goed als de bright switch aan staat, misschien moet je daar eens naar kijken.

robzilla
15 mei 2006, 17:07
heeft dat clean kanaal van je amp toevallig een bright switch?

naar mijn ervaringen gaan fuzzes niet goed als de bright switch aan staat, misschien moet je daar eens naar kijken.

lezen. Hij gaat wel goed maar alleen te hard..

Negative K3 fan
15 mei 2006, 17:14
heb ik gelezen

Dweezman
16 mei 2006, 11:09
Kan het kwaad de Vexter een lager voltage te geven? (Dat ie wat minder fel wordt?)

ewout
16 mei 2006, 11:45
Ik had er ook eentje voor bij m'n koch classictone. Heb m'n snel weer verkocht. Een classictone heeft geen mastervolume op het clean en alles werd daardoor heeeeel erg hard. Volume op de FF kon absoluut niet boven 09:00. Uiteraard in den beginne ooit uitgeprobeerd om alle knopjes op 12:00 te zetten en ik schrok me echt de pleuris toen ik een accoord aansloeg!! Dat ging echt door merg en been van mij en de buren vier huizen verderop... wat een explosie van geluid was dat :-D

Ik vond hem op het overdrive kanaal daarentegen wel weer helemaal te gek, maar voor mijn stijl te onbruikbaar. Om nou een fuzzfactory te hebben voor eens per avond een freaky geluidje - meh.

Ik heb em ook op een london city 100w head met 212 vintage 30's cab gerpobeerd en dat gaf dezelfde schelle en veels te harde sound. Ik heb em toen verkocht aan een conservatorium gitarist uit amsterdam, die was er erg blij mee en die had een koch twintone en een fender twin, ook flink heldere versterkers. Je moet er een beetje van houden en het moet in je stijl passen denk ik. Momenteel ben ik veel blijer met mn fulltone 69, die met een boost ervoor ook flink kan gaan sputteren en gillen, alleen klinkt het veel warmer en muzikaler naar mijn mening.

ewout
16 mei 2006, 11:47
Kan het kwaad de Vexter een lager voltage te geven? (Dat ie wat minder fel wordt?)

kan geen kwaad, maar het werd er niet echt veel minder fel van ofzo.

Swan
16 mei 2006, 11:49
lager voltage geeft rare (wel coole) effecten, maar zeker geen oplossing voor jouw probleem...
op de amps waar ik m'n FF op heb gehad heb ik nooit n probleem gehad (5150, wat marshall combootjes, ampeg bassstack:rockon: )

fullorder
16 mei 2006, 15:54
Heb me altijd verbaasd over het slecht controleerbare volume van een fuzz factory. Ik moest op mijn bassman de fuzzfactory inderdaad zo rond de 9.00 zetten. 10.00 was al belachelijk veel harder. Ik snap echt de bedoeling daar niet van :???:
Als Zachary er een pot inschroeft met een derde van het bereik heb je nog ruimschoots speelruimte en kun je 'm nog steeds belachelijk hard open zetten.

robzilla
16 mei 2006, 15:58
Heb me altijd verbaasd over het slecht controleerbare volume van een fuzz factory. Ik moest op mijn bassman de fuzzfactory inderdaad zo rond de 9.00 zetten. 10.00 was al belachelijk veel harder. Ik snap echt de bedoeling daar niet van :???:
Als Zachary er een pot inschroeft met een derde van het bereik heb je nog ruimschoots speelruimte en kun je 'm nog steeds belachelijk hard open zetten.

He dude je hebt een PM!

Lucluc
16 mei 2006, 16:12
Als Zachary er een pot inschroeft met een derde van het bereik heb je nog ruimschoots speelruimte en kun je 'm nog steeds belachelijk hard open zetten.

Eh, is 5k, dus wat zou je er dan beter in kunnen zetten? 5k log misschien, 2k lin? Ik kan wel eens een 2k proberen en kijken hoe dat uitpakt.

Persoonlijk ervaar ik dat moeliijk in te stellen volume dus niet, maar ik ben met je eens dat dat ding harder kan dan je ooit nodig zal hebben.

Dweezman
17 mei 2006, 12:05
Als ik zo wat rondlees op fora komt dit probleem meer voor. De oplossing die ik lees is: niet over een cleane amp spelen, maar over een licht overstuurde, omdat ie dan n stuk zachter klinkt. Dan heeft die volumeknop ook zin om er doorheen te snijden.

Ga ik maar es proberen....

fullorder
17 mei 2006, 12:44
Eh, is 5k, dus wat zou je er dan beter in kunnen zetten? 5k log misschien, 2k lin? Ik kan wel eens een 2k proberen en kijken hoe dat uitpakt.

lijkt me een goed plan, ben erg benieuwd!

Dweezman
15 maart 2007, 09:55
oud topic, maar waarom deze niet gebruiken:

M'n Koch is inmiddels vervangen door een Twin Reverb. 100 watt, en echt clean, net als de Koch. Al klinkt de FF klinkt fenomenaal over de Twin (je lacht je rot: zo'n moddervette brul uit een vintage bak), het volume probleem blijft, al is het pedaal een stuk bruikbaarder dan met de Koch.

Met als gevolg: ik gebruik de FF veel frequenter. Dan kom je weer met andere fx in het gedrang. De wah vóór de FF is freaky, maar feitelijk onbruikbaar. Mijn Mirage Buffer moét er na, anders klinkt de FF op niks. Ik gebruik veel lichte crunch (dna) en subtiel distortion (emma) i.c.m. de EHX memoryman. Voor het echte over the top werk trap ik de FF in. Maar alles moet dan eerst uitgetrapt worden, tijdens de song. En dat werkt natuurlijk niet.

Mijn idee over de FF: brilliant pepaal en zeer onpraktisch.


Er komt een loopswitcher mijn kant op, waarmee ik de FF geïsoleerd kan gebruiken. Kijken of dat een oplossing biedt.

Dweezman
17 maart 2007, 14:28
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/set_up_board.jpg

Dit is mijn plan. George L's komen eraan.

dna gf=gainfXXker
dna pf=purple fase
dna vt=virtual tube

Onderaan zijn reserves, waarbij de ds-1 een keeley modificatie heeft. Eigenlijk zou ik alle pedalen wel willen gebruiken, maar dat wordt iets teveel van het goede.

Graag reacties!